Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2006, 17:12
Gidi
Gidi is offline
ik werd daarnet ook gebeld door writenow. of ik van plan was zaterdagavond naar de prijsuitreiking in den bosch te komen... mm, eigenlijk niet. dus ik belde terug om met een smoesje te weten te komen of het interessant voor mij zou zijn. ik zei: 'nou, eigenlijk moet ik werken, maar als het belangrijk is kan ik misschien wat regelen', waarop ze antwoordde dat 'het natuurlijk altijd gezellig is als je komt' en dat de prijzen dan eigenlijk uitgereikt worden maar dat als ik in de prijzen gevallen was en ik niet kon komen ze naar me verzonden zouden worden'. dus nu weet ik nog niks. alleen ze gaan toch geen 80 inzendingen (staat op de site) afbellen of die toevallig komen zaterdag? wat denken jullie...?
Advertentie
Oud 11-05-2006, 17:24
vidaaa
Avatar van vidaaa
vidaaa is offline
Ik werd net ook gebeld of ik wilde komen. Als je gewonnen hebt wordt gevraagd of je voor wil dragen op de avond zelf.
__________________
ich seh dein herz, dein echolot, schlägt wellen in die see
Oud 11-05-2006, 17:40
Gidi
Gidi is offline
Citaat:
vidaaa schreef op 11-05-2006 @ 18:24 :
Ik werd net ook gebeld of ik wilde komen. Als je gewonnen hebt wordt gevraagd of je voor wil dragen op de avond zelf.
en, ga je?
waarschijnlijk laat ik het aan me voorbij gaan... mocht ik toch iets gewonnen hebben, dan vind ik het wel terug op de deurmat. ze wilde dat ik nog iets liet weten via de mail.
Oud 11-05-2006, 17:44
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
Gidi schreef op 11-05-2006 @ 18:12 :
ik werd daarnet ook gebeld door writenow. of ik van plan was zaterdagavond naar de prijsuitreiking in den bosch te komen... mm, eigenlijk niet. dus ik belde terug om met een smoesje te weten te komen of het interessant voor mij zou zijn. ik zei: 'nou, eigenlijk moet ik werken, maar als het belangrijk is kan ik misschien wat regelen', waarop ze antwoordde dat 'het natuurlijk altijd gezellig is als je komt' en dat de prijzen dan eigenlijk uitgereikt worden maar dat als ik in de prijzen gevallen was en ik niet kon komen ze naar me verzonden zouden worden'. dus nu weet ik nog niks. alleen ze gaan toch geen 80 inzendingen (staat op de site) afbellen of die toevallig komen zaterdag? wat denken jullie...?
mjah mij belde ze ook, ze bellen volgens mij gewoon iedereen ofzo Voor die workshop werd ik ook al gebeld. Vervelen ze zich ofzo. Ik heb sowiso geen prijs want ik heb maar wat oude gedichten bij elkaar gepakt omdat ik gewoon persee mee wilde doen
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 11-05-2006, 23:01
Bente Nerwanen
Avatar van Bente Nerwanen
Bente Nerwanen is offline
Citaat:
Gidi schreef op 11-05-2006 @ 18:12 :
ik werd daarnet ook gebeld door writenow. of ik van plan was zaterdagavond naar de prijsuitreiking in den bosch te komen... mm, eigenlijk niet. dus ik belde terug om met een smoesje te weten te komen of het interessant voor mij zou zijn. ik zei: 'nou, eigenlijk moet ik werken, maar als het belangrijk is kan ik misschien wat regelen', waarop ze antwoordde dat 'het natuurlijk altijd gezellig is als je komt' en dat de prijzen dan eigenlijk uitgereikt worden maar dat als ik in de prijzen gevallen was en ik niet kon komen ze naar me verzonden zouden worden'. dus nu weet ik nog niks. alleen ze gaan toch geen 80 inzendingen (staat op de site) afbellen of die toevallig komen zaterdag? wat denken jullie...?
Ik heb vorig jaar meegedaan aan Write Now en mij belden ze ook, of ik wilde komen. Maar had niets gewonnen, dus ja, waarschijnlijk bellen ze wel alle 80 mensen op.

En ik heb vanavond niets gewonnen op Onbederf'lijk Vers, sorry DoP
Oud 12-05-2006, 06:58
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Gidi schreef op 11-05-2006 @ 18:40 :
en, ga je?
waarschijnlijk laat ik het aan me voorbij gaan... mocht ik toch iets gewonnen hebben, dan vind ik het wel terug op de deurmat. ze wilde dat ik nog iets liet weten via de mail.
van wat ik gehoord heb van de andere voorronden kun je er wel zeker van zijn dat áls je gebeld bent, dat je ook wat hebt gewonnen.
Oud 12-05-2006, 09:13
Bente Nerwanen
Avatar van Bente Nerwanen
Bente Nerwanen is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 12-05-2006 @ 07:58 :
van wat ik gehoord heb van de andere voorronden kun je er wel zeker van zijn dat áls je gebeld bent, dat je ook wat hebt gewonnen.
Oud 12-05-2006, 17:01
Gidi
Gidi is offline
misschien willen ze mij gewoon als zaalvullende factor, haha. maar ik ga niet. heb toegezegd voor een feestje en daarna gaan we uit. maar ben stiekem toch wel een beetje benieuwd! ik verwacht er in ieder geval niet te veel van...
Oud 14-05-2006, 10:54
Gidi
Gidi is offline
hoe was dmdm? ik kon zelf niet gaan, maar ben zo benieuwd! zodra de bundel in mijn brievenbus ligt, ga ik de DoPgedichten allemaal lezen!
Oud 14-05-2006, 12:43
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Het was ontzettend leuk! Een uitgebreider (wat een woord) verslag volgt nog, nu heb ik daar nog even geen zin in.

Alleen nog even dit: in onze 33 procent zat wel degelijk de extra-prijswinnaar! Nogmaals:

GEFELICITEERD BO!
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Oud 14-05-2006, 12:58
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Coooooooooool, DoP = ToP (omg).

Gefeliciteerd Bo!
Oud 14-05-2006, 13:50
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Gefeliciteerd, maar ik weet niet precies wie .
Oud 14-05-2006, 13:52
Rita Pavlovic
Avatar van Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
Citaat:
Gidi schreef op 14-05-2006 @ 11:54 :
hoe was dmdm? ik kon zelf niet gaan, maar ben zo benieuwd! zodra de bundel in mijn brievenbus ligt, ga ik de DoPgedichten allemaal lezen!
Ik ook

Kon zelf uiteindelijk niet, maar wil er wel alles over horen! Dus vertel vertel vertel!
__________________
Tem me dan als je kan, je kan me toch niet krijgen
Oud 14-05-2006, 14:57
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 14-05-2006 @ 14:50 :
Gefeliciteerd, maar ik weet niet precies wie .
Gezweetwel

Van harte gefeliciteerd Bo, gelukkig dat je niet voor niets helemaal naar Groningen bent afgereisd!
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 14-05-2006, 15:25
Verwijderd
Ja! Gefeliciteerd Bo.
Ik was er ook, en ik vond het echt heel gezellig .
Oud 14-05-2006, 16:05
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
Gefeliciteerd, Bo!
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind
Oud 14-05-2006, 16:09
gezweetwel
Avatar van gezweetwel
gezweetwel is offline
Danku iedereen

Mag ik even toevoegen dat Remy en Eva het ook heel goed hebben gedaan?
__________________
http://vreemdewereld.wordpress.com/
Oud 14-05-2006, 16:55
Verwijderd
Citaat:
gezweetwel schreef op 14-05-2006 @ 17:09 :
Danku iedereen

Mag ik even toevoegen dat Remy en Eva het ook heel goed hebben gedaan?
I agree.
Oud 14-05-2006, 17:36
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Wo w, zweetj e, 100.00 0x gefeli cite erd! Echt geweldig. Wij wachten in spanning op een verslag!

Zou een van jullie die de bundel al heeft me kunnen vertellen welk gedicht van mij er instaat?
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Oud 14-05-2006, 17:48
Verwijderd
Citaat:
CSN schreef op 14-05-2006 @ 18:36 :
Wo w, zweetj e, 100.00 0x gefeli cite erd! Echt geweldig. Wij wachten in spanning op een verslag!

Zou een van jullie die de bundel al heeft me kunnen vertellen welk gedicht van mij er instaat?
Gehavend.

Dit is geen zeemanslied. Het gaat
niet over ver gaan of vergaan of over
vrouwen thuis alleen met kind.

De accordeon staat uit en buiten
is het veel te warm om binnen arm in arm
de vaten leeg, de leegte vol te drinken.

Zinken gaat te makkelijk. Ik vertik
de tijd te tellen en vertel de tijd te tikken.

Een meeuw vliegt de lucht opzij.

De stormen die de jongens van de mannen onderscheiden,
die het land voorbij de kustlijn van bezetters gaan bevrijden,
die geen was doen,
razen verder.



(Ik vind hem trouwens vet.)
Oud 14-05-2006, 18:23
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Mevrouwmus schreef op 14-05-2006 @ 18:48 :
Gehavend.

Dit is geen zeemanslied. Het gaat
niet over ver gaan of vergaan of over
vrouwen thuis alleen met kind.

De accordeon staat uit en buiten
is het veel te warm om binnen arm in arm
de vaten leeg, de leegte vol te drinken.

Zinken gaat te makkelijk. Ik vertik
de tijd te tellen en vertel de tijd te tikken.

Een meeuw vliegt de lucht opzij.

De stormen die de jongens van de mannen onderscheiden,
die het land voorbij de kustlijn van bezetters gaan bevrijden,
die geen was doen,
razen verder.




(Ik vind hem trouwens vet.)
Omg, van wie is die? Hij is prachtig, vooral dat stuk over de tijd. Echt geniaal!
Oud 14-05-2006, 18:29
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 14-05-2006 @ 19:23 :
Omg, van wie is die? Hij is prachtig, vooral dat stuk over de tijd. Echt geniaal!
Van CSN
Oud 14-05-2006, 18:54
gezweetwel
Avatar van gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
Mevrouwmus schreef op 14-05-2006 @ 18:48 :
Gehavend.

gedicht


(Ik vind hem trouwens vet.)
Hij had op z'n minst bij de beste tien moeten eindigen, vind ik persoonlijk.
__________________
http://vreemdewereld.wordpress.com/
Oud 14-05-2006, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Hij had op z'n minst bij de beste tien moeten eindigen, vind ik persoonlijk.
Ja, dat vond ik dus ook al toen ik hem las.
(Ik vind trouwens die van Vicky Francken ook héél mooi) m'n kamergenoot gister..
Oud 14-05-2006, 19:25
gezweetwel
Avatar van gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
Mevrouwmus schreef op 14-05-2006 @ 20:23 :

(Ik vind trouwens die van Vicky Francken ook héél mooi) m'n kamergenoot gister..
(Ja, haar gedicht raakte me echt, ik was er helemaal ondersteboven van toen ik het las.)
__________________
http://vreemdewereld.wordpress.com/
Oud 14-05-2006, 19:30
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Stel je bij poëzie de vraag: zou de Libelle hier iets mee kunnen? Als het antwoord bevestigend is: dan heb je te vaak het woord ´liefkozing´ gebruikt of te vaak gebruik gemaakt van het schema ab ab. Eén meisje was slim genoeg om dit soort rijmelarijtjes te mijden en krijgt van de jury dan ook een eervolle vermelding vanwege haar taal- en vormgebruik. Ga even staan zodat we zien voor wie we klappen: Lieke M!

Laatst gewijzigd op 14-05-2006 om 21:45.
Oud 14-05-2006, 19:32
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Citaat:
Mevrouwmus schreef op 14-05-2006 @ 20:23 :
Ja, dat vond ik dus ook al toen ik hem las.
(Ik vind trouwens die van Vicky Francken ook héél mooi) m'n kamergenoot gister..
Ohh, zat jij bij Vicky op de kamer? Vicky is heel tof en ik weet zeker dat als ik de bundel krijg ik haar gedicht ook geweldig ga vinden . Bedankt trouwens voor jullie complimenten - al vind ik niet dat ik bij de beste 10 hoorde .
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Oud 14-05-2006, 19:43
Anoniem
Gezweetwel gefeliciteerd! En iedereen ik wil die bundel ook hebben denk ik DoP aan de ToP
Oud 14-05-2006, 21:21
dromenvanger
Avatar van dromenvanger
dromenvanger is offline
Ik ga de bundel kopen
als hij in belgië te koop is, maar ik denk van wel

en ik ben benieuwd naar dat gedicht van Vicky

en omg CSN, wat hip dat ze je vemeld hebben!

en gefeliciteerd gezweetwel!!!
__________________
and all memories are sweeter 'cause they're gone
Oud 15-05-2006, 13:25
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Hoe heet die bundel?

En omg, CSN. Ik vind dat hij wél bij de beste tien mag horen. Ik vind hem echt heel mooi .
Oud 15-05-2006, 16:02
Rita Pavlovic
Avatar van Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
Ik zit nu te wachten tot ie in mn bus valt, maar schijnbaar zijn ze bij dmdm niet zo vlot.

En wauw, ja inderdaad: CSN for president!
__________________
Tem me dan als je kan, je kan me toch niet krijgen
Oud 15-05-2006, 17:23
Elfe
Avatar van Elfe
Elfe is offline
Ja, Vicky schrijft heel erg mooi. Kan ik alleen maar zeggen.
__________________
hanging out the window with a bottle full of rain
Oud 15-05-2006, 19:36
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Yannick, staat dat stukje tekst over Lieke in de DMDM-bundel en ben ik heel erg blind, of haal je het ergens anders vandaan?
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Oud 15-05-2006, 19:40
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Het stond in het Write Now Den Bosch juryrapport .
Krijgen we nog een DMDMverslag?
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Oud 15-05-2006, 20:26
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Oohh okay. Ik vond het al een beetje vreemd (maar wel gaaf!).

Nou, vooruit, hier mijn verslag (wat niet wegneemt dat Eva en Bo geen verslag meer hoeven te doen natuurlijk ):

Zaterdagochtend rond 9 uur vertrok ik vanuit Well richting Groningen. De auto zat te vol en iedereen probeerde me in een poetische stemming te brengen door alles wat men wilde zeggen in rijmvorm door de auto te roepen, maar het niveau werd lager en lager... Omdat we een half uur te vroeg in Groningen waren aangekomen, brachten we mijn vriend(inn)en naar de opa en oma van één van hen (waar ze 's nachts ook zouden blijven slapen) en vervolgens zetten mijn ouders mij af bij de Oosterpoort. Bo was er al natuurlijk, en nog iemand, volgens mij Ramon. Toen iedereen aanwezig was (alle 9 dus, want Anna zat tot vandaag nog in de VS), hebben we de zaal bekeken en broodjes gegeten. Daarna kregen we de filmpjes te zien waarin we die avond gepresenteerd werden, vóórdat we ons gedicht zouden voordragen. Die filmpjes bestonden uit een interview waarin we iets over onszelf en (onze) poëzie vertelden, met op de achtergrond beelden van onze omgeving die we zelf gefilmd/gefotografeerd hadden. Bij mij bestonden die beelden uit besneeuwde bergtoppen, die mijn vader tijdens de wintersport had gefilmd. Ik had zelf nog heel veel meer gefilmd (vrienden, tuin, enz) maar dat was blijkbaar niet goed genoeg.
Vervolgens hebben we allemaal nog eens ons gedicht voorgedragen, zoals we het tijdens de voorbereidingsdag hadden geoefend. Daarop volgde de generale repetitie en kregen we een heerlijk warm buffet.
Na het eten kregen we een kleedruimte voor ons allemaal toegewezen en hebben we nog een rondje gelopen. Bo, Eva en ik waren van plan om eerder te gaan omkleden maar Patricia (een van onze 'begeleiders' - ik kan zo snel geen andere benaming verzinnen) hield ons om een of andere mysterieuze reden tegen. Maar goed, uiteindelijk werd het tijd om te gaan omkleden. Uiteindelijk werd het ook tijd (na heel lang in de kleedruimte in een kring te hebben gezeten) om naar de coulissen te gaan. De zenuwen namen steeds meer toe. Het was de bedoeling dat we tijdens het eerste optreden van de capoeira-groep om de beurt steeds een regel van ons gedicht zouden fluisteren in de microfoon. Vervolgens moesten we op de banken gaan zitten achter een groot wit scherm; het publiek kreeg toen het intro-filmpje te zien. Zodra het scherm omhoog ging kwam een aantal jongens ons wegjagen van de zes banken, die ze quasi-chaotisch een andere plaats op het podium gaven. Wij gingen in een rij staan en begonnen allemaal onze gedichten door elkaar te roepen, waarbij we steeds een stap naar voren zetten en ons uiteindelijk steeds meer opdrongen aan het publiek. Dat duurde lang! Te lang, denk ik. Maar goed, uiteindelijk kwam daar een einde aan (we moesten ons verzamelen in het midden) en namen we plaats op de banken die links en rechts achteraan stonden. De presentator, André Accord, kwam op. Eén voor één werden de winaars gepresenteerd, afgewisseld door nog een capoeira-optreden, de dichters K. Michel en Mustafa Stitou en optredens van Roos-beef. Ik was als zevende winaar aan de beurt. We hadden die dag afgesproken dat, als je tijdens het voordragen van je gedicht bleef staan, we gingen zitten op een bank in het midden zodra we klaar waren. Ik had echter tijdens de voorbereidingsdag ervoor gekozen om de laatste strofe zittend te doen. Het geschiedde zoals ik reeds vreesde: men begon te applaudiseren zodra ik ging zitten. Gelukkig hield dat onmiddellijk op toen ik mijn gedicht vervolgde, maar het was wel een beetje vervelend, zeg maar.
Nadat iedere winnaar zijn/haar gedicht had voorgedragen, kwam André Accord naar je toe om je nog een aantal vragen te stellen.
Na mij werd de Belcampo-prijs uitgereikt, die naar Tobi ging, en die - heel toevallig - direct daarna aan de beurt was. Nadat alle winnaars geprenteerd waren, werden de extra-prijswinnaars bekend gemaakt. In de jongste categorie ging deze naar Rinske, in onze categorie ging deze, zoals jullie inmiddels wel weten, naar Bo! Ze kregen hun gedicht in een enorme lijst met een hele gave illustratie. Maar ook de anderen bleven niet met lege handen staan: we kregen alle negen een DMDM-tas met prijzen en natuurlijk de bundel.
Ik was van te voren vreselijk zenuwachtig, maar dat viel uiteindelijk heel erg mee. En nu, foto's:


Een beetje onduidelijk, maar hier lopen we naar voren terwijl we onze gedichten door elkaar roepen. Oh, bij nader inzien: nog net niet.

Bij deze ook nog (ik ben degene met het blousje en de grijze broek en Eva zie je achter het meisje met de paarse trui).


Ik zei toch dat het lang duurde.


Daar zitten we dan, lekker achteraan.


Deze foto is een beetje vreemd, ik zie er nogal buitenaards uit op het filmpje op de een of andere manier. Maar je kunt Bo hier wel al zien (links van mij met de rok!).


Ik draag voor...


En nog steeds, of ik ben net klaar...


Bonnie en een ander jurylid - zie ons in spanning luisteren...


Daar staan we dan met onze prijzen! De avond is ten einde.
__________________
et je ne compte pas mes jours.

Laatst gewijzigd op 15-05-2006 om 20:42.
Oud 15-05-2006, 21:06
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Tof, Remy! Echt een heel leuk verslag - ik vind het nu nog jammerder dat ik er niet bij kon zijn om jullie toe te juichen. Nu ja, volgend jaar wellicht weer een hoog dopgehalte.

Duidelijke foto van Bo, iemand?
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Oud 15-05-2006, 21:24
gezweetwel
Avatar van gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
CSN schreef op 15-05-2006 @ 22:06 :


Duidelijke foto van Bo, iemand?
Ik heb er massa's hoor Maar niet van DMDM, lol.

Cool verslag, Reem! 't Mijne volgt later.
En dat stuk in het begin duurde inderdaad te lang. Ik durfde niet echt naar het midden lopen omdat Rinske dat ging doen, maar ik keek wel voortdurend naar haar om haar 'aan te moedigen'. Mja, zo'n jong en vriendelijk meisje - ik snap het ook wel dat ze niet echt durfde.
__________________
http://vreemdewereld.wordpress.com/
Oud 18-05-2006, 14:45
Gidi
Gidi is offline
leuk verslag! en ik vind gehavend net als de anderen ook een vermeldenswaardig mooi gedicht!
ondertussen wacht ik nog in spanning op de bundel om alle gedichten inclusief die van mezelf te lezen.

oja, afgelopen zondag ben ik derde geworden bij de regiofinale van de kunstbende in popcentrum 013, tilburg. helaas dus geen landelijke finale voor mij, maar toch leuk. frappant detail: de tweede prijs was voor roel van meerendonk, die de dag ervoor write now den bosch won met een waanzinnig sterk verhaal (ik raad bij deze iedereen aan het te lezen op www.writenow.nl). die jongen heeft in één weekend gewoon E300,- aan boekenbonnen gewonnen. wow. ik vind hem ook echt een groot talent.
Oud 18-05-2006, 22:29
Roel v M
Roel v M is offline
@ Gidi.

Ik had je de kunstbende meer gegund dan het "waanzinnige" duo, maar goed wie ben ik?
Daarnaast wil ik even zeggen dat mevrouw Marsman een wonderschön gedichtje heeft getikt. Ik beschouw Vicky persoonlijk tot nu toe als mijn favorietje, maar deze is ook wel heel lekker. Misschien zijn dat pluspunten als je de prozamannetjes overtuigd.

Laatst gewijzigd op 18-05-2006 om 22:35.
Oud 19-05-2006, 06:55
Gidi
Gidi is offline
Citaat:
Roel v M schreef op 18-05-2006 @ 23:29 :
@ Gidi.

Ik had je de kunstbende meer gegund dan het "waanzinnige" duo, maar goed wie ben ik?
Daarnaast wil ik even zeggen dat mevrouw Marsman een wonderschön gedichtje heeft getikt. Ik beschouw Vicky persoonlijk tot nu toe als mijn favorietje, maar deze is ook wel heel lekker. Misschien zijn dat pluspunten als je de prozamannetjes overtuigd.

heeee roel wist niet dat je hier ook te vinden was! bedankt voor je compliment. qua 'show' was deze uitslag te verwachten, qua taal had jij het naar mijn mening moeten worden. helaas, het mocht niet zo zijn! maar al die boekenbonnen zijn ook zeer de moeite waard dacht ik zo. ik ga write now in de gaten houden en duimen voor je!
Oud 19-05-2006, 08:03
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Roel v M schreef op 18-05-2006 @ 23:29 :
@ Gidi.

Ik had je de kunstbende meer gegund dan het "waanzinnige" duo, maar goed wie ben ik?
Daarnaast wil ik even zeggen dat mevrouw Marsman een wonderschön gedichtje heeft getikt. Ik beschouw Vicky persoonlijk tot nu toe als mijn favorietje, maar deze is ook wel heel lekker. Misschien zijn dat pluspunten als je de prozamannetjes overtuigd.
zo'n groot talent, en dan zo'n grote spelfout maken.

Ik wil dood.
Oud 19-05-2006, 12:19
JohnnyF.
Avatar van JohnnyF.
JohnnyF. is offline


Wanneer stuurt dmdm nou eindelijk die dichtbundel op, ik ben zo nieuwsgierig! CSN's Gehavend is echt prachtig. En ik wil de rest lezen.
Oud 19-05-2006, 14:27
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Gefeliciteerd mensen van dmdm en writenow!

Ik ben zelf net gebeld door Writenow van omgeving Leeuwarden. Ze hebben me niet gevraagd om voor te dragen op de avond zelf, maar ze zei wel dat het erg de moeite waard zou zijn en daarna nog dat het een stille hint was. Ik weet alleen niet of ze daarmee bedoelde dat het programma leuk zou worden of dat ik misschien wat gewonnen heb. Ik denk dat ik hoe dan ook maar ga, ben toch wel benieuwd.
Oud 19-05-2006, 14:29
Gidi
Gidi is offline
Citaat:
Reynaert schreef op 19-05-2006 @ 15:27 :
Gefeliciteerd mensen van dmdm en writenow!

Ik ben zelf net gebeld door Writenow van omgeving Leeuwarden. Ze hebben me niet gevraagd om voor te dragen op de avond zelf, maar ze zei wel dat het erg de moeite waard zou zijn en daarna nog dat het een stille hint was. Ik weet alleen niet of ze daarmee bedoelde dat het programma leuk zou worden of dat ik misschien wat gewonnen heb. Ik denk dat ik hoe dan ook maar ga, ben toch wel benieuwd.
oe spannend! misschien val je wel in de prijzen!
Oud 19-05-2006, 15:46
Roel v M
Roel v M is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 19-05-2006 @ 09:03 :
zo'n groot talent, en dan zo'n grote spelfout maken.

Ik wil dood.
Heerlijk.
Oud 20-05-2006, 18:03
bij
Avatar van bij
bij is offline
ik sta op een foto van Reem (Bonnie c´est moi) , het ´andere jurylid´ was Edward vd Vendel.

waarom ook niet nog een keer : Bo gefeliciteerd! En ook Reem en Ave, jullie hebben het heel goed gedaan

Iemand nog meegedaan met ´Het laatste woord´ van Schoolderpoezie?

Ik kreeg deze week een mail dat ik mocht komen naar Amsterdam om voor te lezen. Shitshitshit ; vanuit doemaardichtmaar naar huis dan snachts vertrekken met school voor een weekje Londen, vrijdagnacht om 4.00 aankomen.

Daardoor mn mail niet gechekt , en dus net om 16.00 wakker geworden en gezien dat ik om 14.00 in amsterdam had ´moeten´zijn Maarja iemand anders heeft inmiddels mijn gedicht al voorgelezen
__________________
z.o.z.
Oud 21-05-2006, 08:45
Anoniem
Ja ik, Bonnie! Ik zat dus blijkbaar ook bij de besten, maargoed ik heb dus helemaaaaal geen mailtje of iets gekregen !!!
Word ik een half uur geleden wakker gebeld: ja misschien dacht je dat je op zondag in Paradiso moest zijn? Ik: ehhhhhhhm?

Nouja zeg, die keer dat ik iets win komen de emailtjes gewoon niet door (= diep verontwaardigd) wat een tragedie zeg. Maar die mevrouw was heel lief en ze hebben mijn gedicht ook voorgelezen, en nou komt ie wel op de site ofzo en dan mag ik misschien volgend jaar iets voorlezen ergens op een gedichtendag.
Oud 21-05-2006, 17:19
gezweetwel
Avatar van gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
bij schreef op 20-05-2006 @ 19:03 :
ik sta op een foto van Reem (Bonnie c´est moi) , het ´andere jurylid´ was Edward vd Vendel.

waarom ook niet nog een keer : Bo gefeliciteerd! En ook Reem en Ave, jullie hebben het heel goed gedaan

Ik wist niet dat jij ook een DoPper was! Ik bedoel, de non-virtuele versie van jezelf dan, hihi. Dus jij wist het al die tijd al!
Nou, bedankt Jouw gedicht van vorig jaar was ook erg mooi trouwens!
__________________
http://vreemdewereld.wordpress.com/
Oud 21-05-2006, 17:50
bij
Avatar van bij
bij is offline
Citaat:
gezweetwel schreef op 21-05-2006 @ 18:19 :
Ik wist niet dat jij ook een DoPper was! Ik bedoel, de non-virtuele versie van jezelf dan, hihi. Dus jij wist het al die tijd al!
Nou, bedankt Jouw gedicht van vorig jaar was ook erg mooi trouwens!
jahaa ik wist het al die tijd al
geen verassing dit jaar dus.
Thnx
__________________
z.o.z.
Oud 22-05-2006, 21:51
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Ik heb de 3e prijs van de Writenow! voorronde in Leeuwarden gewonnen. Ik deed mee met de volgende acht gedichten:

De Spaanse Traan
Fora en Aurora
fuck the pain away
Herinnering in trance
Het einde van de Tweede Wereldoorlog
Rwanda
Israël
Logé

De prijs was 75 euro aan boekenbonnen. Er werden voor de prijsuitreiking optredens gehouden door Meindert Talma en Daniël Dee, en er werd een animatiefilm vertoond. Meindert Talma had ik al eerder gezien en één verhaal wat hij deze keer voorlas had ik ook al eerder gehoord, maar het was nog steeds leuk. Met de rest had ik eerlijk gezegd niet zoveel, vond het vooral jammer dat poëzie blijkbaar zo verschrikkelijk niet-cool is. Weinig belangstelling en vooral een hele vreemde avond. En het was heel vreemd om mijn familie erbij te hebben. Maar ik ben blij met mijn prijs en wens de finalisten veel succes.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Dichtwedstrijden deel 3
gezweetwel
30 27-06-2007 16:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.