Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2002, 18:21
¤Aylin¤
Avatar van ¤Aylin¤
¤Aylin¤ is offline
Ik vroeg me af of jullie daar ook last van hebben..Ik hoor en lees namelijk dat iedereen altijd last heeft van winterdepressie. Ik heb daar namelijk eigenlijk nooit last van. Ik vind de winter eigenlijk fijner dan de zomer. Er zijn leukere kleren, meer leuke progamma's op tv. Ik vind het wel gezellig om thuis te zitten terwijl het buiten sneeuwt (of regent) En ik voel me dan gewoon beter.
Hoe voelen jullie je in de winter (en herfst)???
Advertentie
Oud 24-08-2002, 18:33
Gael
Gael is offline
Ja, in het winter voel ik me het beste ja.

Ik draag zwarte kleren, ik vind koud fijner...

Weinig op te zeggen eigenlijk...
Oud 24-08-2002, 18:47
Chelsea
Chelsea is offline
haha alsof 't zovaak sneewt
winter is leuk ja, als 't zomer is en andersom
__________________
*MaskedMage fan*
Oud 24-08-2002, 18:48
moucie
moucie is offline
hetzelfde geld voor mij,
in de winter zijn tenminste niet van die overdreven happy mensen ( die zitten dan allemaal met een winterdepresie binnen )
verder hou ik van de winter en van de kou die het met zich mee brengt.
heerlijk is het dan om door de kou op straat te gaan lopen terwijl geen mens zich naar buiten durft te wagen ( lekker rustig )

en jah het brengt ook gezelligheid met zich mee.
Oud 24-08-2002, 19:12
Gael
Gael is offline
Citaat:
Chelsea schreef:
haha alsof 't zovaak sneewt
winter is leuk ja, als 't zomer is en andersom
Sneew.. ehm.. daar gaat het niet om.

Het gaat me dan om de kou, en dat ik meer kleren kan dragen. En ook niet alleen dat hoor
Oud 24-08-2002, 19:17
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:
Gael schreef:


Sneew.. ehm.. daar gaat het niet om.

Het gaat me dan om de kou, en dat ik meer kleren kan dragen. En ook niet alleen dat hoor
ik snap wat je bedoelt ik had alleen zo iets voor me binnen bij de openhaard zitten en buiten een dikke laag sneeuw
__________________
*MaskedMage fan*
Oud 24-08-2002, 19:18
moucie
moucie is offline
Citaat:
Gael schreef:


Sneew.. ehm.. daar gaat het niet om.

Het gaat me dan om de kou, en dat ik meer kleren kan dragen. En ook niet alleen dat hoor
idd
Oud 24-08-2002, 19:22
Gael
Gael is offline
Citaat:
moucie schreef:


idd
Eheh Ik denk dat dat bij mij voornamelijk komt omdat ik mijn onderarmen gebruik. Maar nu niet meer alleen.
Oud 24-08-2002, 20:21
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Hmm jah ik heb last van een winterdepressie; al die kerstfilms die op tv komen waar je die gelukkige gezinnetjes ziet met zo'n debiele kerstboom die ze dan samen versieren en vervolgens kerstliedjes gaan zingen of iig zo'n happy-ik-ben-zo-vredig-gezichtje opzetten..en dan vervolgens de straten waar je dan zo af en toe langloopt, de etalages staan dan helemaal vol met sinterklaas/kerst/nieuwjaar spulletjes ...daar wordt ik gewoon depri van, omdat het me herinnert aan die goeie oude tijd van vroeger
Maar tis niet alleen de vrolijkheid van de mensen wat me in de winter depressief maakt; in de winter schijnt er altijd weer wat te gebeuren met de mensen om wie ik geef (juist..op een negatieve manier)

:/
Oud 24-08-2002, 20:25
Aurelia AutumnRain
Avatar van Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Nee, helemaal niet.
Ik heb meer last van een zomer depressie. Ik ben heel erg blij dat het nu afkoelt. Dan hoef ik eindelijk niet meer in korte kelding te lopen.
Als ik ergens een hekel aan heb is dat het wel.
Ik wil ook altijd perse een jas aan als ik naar buiten ga, en dat is met 30 graden gewoon veel te warm.
Ik schaamde me dood zonder jas.
(Dit klinkt misschien raar, maar ik heb nogal een minderwaardigheids complex, op lichamelijk gebied).

Geef mij de winter maar.
__________________
In Chocolate We Trust.
Oud 24-08-2002, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Aurelia AutumnRain schreef:
Nee, helemaal niet.
Ik heb meer last van een zomer depressie. Ik ben heel erg blij dat het nu afkoelt. Dan hoef ik eindelijk niet meer in korte kelding te lopen.
Als ik ergens een hekel aan heb is dat het wel.
Ik wil ook altijd perse een jas aan als ik naar buiten ga, en dat is met 30 graden gewoon veel te warm.
Ik schaamde me dood zonder jas.
(Dit klinkt misschien raar, maar ik heb nogal een minderwaardigheids complex, op lichamelijk gebied).

Geef mij de winter maar.
Ja dat heb ik ook, zonder jas voel ik me ook helemaal kaal en zo.. En bekeken.
Hitte heb ik ook een hekel aan gewoon, als je het koud hebt doe je een trui of vest aan, maar aan hitte kan je weinig doen.. Ja minder kleding aan, maar dat wil ik niet. Daar voel ik me totaal niet prettig bij.
Ik voel me veel prettiger in de winter. Of in de herfst of lente, als het maar koud is..
Oud 25-08-2002, 00:47
SoMeBoDy
SoMeBoDy is offline
De vorige winter ging het heel slecht met me, vanwege iets waar ik heel erg meezat en de winter daarvoor voelde ik me ook down en toen het weer lente en zomer werd begon ik me weer vrolijker te voelen. Dus ik sta niet echt te springen dat de winter eraan komt. Sinterklaas en nieuwjaar is wel leuk enzo, maar dan wordt ik ook weer geconfronteerd met allemaal families die heel fijn bijelkaar kerst vieren enzo. Ik hoop dat ik niet weer in de dal zal belanden, maar ik denk dat het wel gaat gebeuren..dat ik dat klotegevoel weer krijg..maar ja..ik zie wel..
__________________
....GrEeTz To EvErYbOdY...
Oud 25-08-2002, 15:18
moucie
moucie is offline
zoals ik al zei hou ik van de winter, van de kou en van de rust die het met zich meebrengt, en ja ook een beetje dat ik weer dikke truien aankan ( ivm met snijden)
maar toch het maakt me ook weer een beetje verdrietig als je die happy gezinnetjes zo rond een kerstboom ziet, en dan word je toch wel weer met de neus op de feiten gedrukt...
Oud 25-08-2002, 15:32
Gael
Gael is offline
Citaat:
moucie schreef:
zoals ik al zei hou ik van de winter, van de kou en van de rust die het met zich meebrengt, en ja ook een beetje dat ik weer dikke truien aankan ( ivm met snijden)
maar toch het maakt me ook weer een beetje verdrietig als je die happy gezinnetjes zo rond een kerstboom ziet, en dan word je toch wel weer met de neus op de feiten gedrukt...
Ja, dat klopt dan wel weer Kan er verder eigenlijk niet veel aan toevoegen.
Oud 25-08-2002, 15:35
moucie
moucie is offline
Citaat:
Gael schreef:


Ja, dat klopt dan wel weer Kan er verder eigenlijk niet veel aan toevoegen.
tjah het is me wat...
Oud 25-08-2002, 15:54
Gael
Gael is offline
Gym is ook heel irritant.... Met die kleine uniformpjes die wij moeten dragen.
Oud 25-08-2002, 16:03
makita
makita is offline
ik wil als het zomer is graag winter. gezellig als het stormt en zo. maar als het winter is wil ik graag zomer. lekker zonder jas naar buiten en terasje zitten. zucht. heel vermoeiend.

maar aan kerst heb ik ook een hekel ja. weet niet waarom maar ik wordt er gewoon agressief van.
Oud 25-08-2002, 17:44
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
makita schreef:
ik wil als het zomer is graag winter. gezellig als het stormt en zo. maar als het winter is wil ik graag zomer. lekker zonder jas naar buiten en terasje zitten. zucht. heel vermoeiend.
dat heb ik ook een beetje. nu kan ik best wel zin hebben in de winter terwijl het zometeen weer tegenvalt

Bij mij heeft depressie niet echt iets met het jaargetijde te make denk ik. (alhoewel zomer kan wel super zijn)

Kuzzz
__________________
Ads door Google
Oud 25-08-2002, 18:01
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ik vind de winter ook fijner Is het een beetje vroeg donker enzow.. Is wel gezellig als je dan binnen zit voor de tv, met warme chocomel enzow
Oud 25-08-2002, 18:30
framboosje
Avatar van framboosje
framboosje is offline
op zich vind ik de winter wel gezelliger: sneeuw buiten, lekker knus in de zetel, kerstlichtjes, warme choco,...
maar toch voel ik me ook beetje down'er (ik wil depressief en zo niet gebruiken, want dat is het niet echt) in de winter.
Oud 25-08-2002, 19:00
Rioto
Citaat:
¤Aylin¤ schreef:
Ik vroeg me af of jullie daar ook last van hebben..Ik hoor en lees namelijk dat iedereen altijd last heeft van winterdepressie. Ik heb daar namelijk eigenlijk nooit last van. Ik vind de winter eigenlijk fijner dan de zomer. Er zijn leukere kleren, meer leuke progamma's op tv. Ik vind het wel gezellig om thuis te zitten terwijl het buiten sneeuwt (of regent) En ik voel me dan gewoon beter.
Hoe voelen jullie je in de winter (en herfst)???
100% mee eens ..de winter is VET
Oud 25-08-2002, 19:03
moucie
moucie is offline
Citaat:
Gael schreef:
Gym is ook heel irritant.... Met die kleine uniformpjes die wij moeten dragen.
arm schaap moeten jullie uniformen aan?
ik heb medelijden met je...
Oud 25-08-2002, 19:14
astarte
Avatar van astarte
astarte is offline
GEZELLIEEEEEEEEEH! sorry maar de winter en de herfst vind ik erg gezellig,.. lekker de kachel aan... met zun alle voor de tv zitten of een boekje lezen.. kerstmis en sinterklaas en nieuwjaar is er ... k denk dat k ut maar op herfst en winter hou... erg gezellig
Oud 26-08-2002, 20:34
Gael
Gael is offline
Citaat:
moucie schreef:


arm schaap moeten jullie uniformen aan?
ik heb medelijden met je...
ja Hele korte t-shirts en broekjes zo klein als een boxershort...

Het is echt HEEEEEL STOM
Oud 26-08-2002, 20:39
moucie
moucie is offline
Citaat:
Gael schreef:


ja Hele korte t-shirts en broekjes zo klein als een boxershort...

Het is echt HEEEEEL STOM
ja dat kan ik me voorstellen....
Advertentie
Oud 26-08-2002, 21:05
Gael
Gael is offline
Citaat:
moucie schreef:


ja dat kan ik me voorstellen....
Vooral komend schooljaar, zal heel leuk worden.

Hoe zit het bij jullie dan? mogen jullie gewoon zelf weten wat je aandoet?
Oud 26-08-2002, 21:12
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Winter is inderdaad beter (misschien vind ik dat omdat ik in de winter ben geboren?): leukere kleren (vooral omdat de kleren het hele lichaam bedekken), leukere programma's en het allerbelangrijkste: je kan dan veel beter slapen!

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 26-08-2002, 21:20
moucie
moucie is offline
Citaat:
Gael schreef:


Vooral komend schooljaar, zal heel leuk worden.

Hoe zit het bij jullie dan? mogen jullie gewoon zelf weten wat je aandoet?
ja zolang het maar sportkleding is, je moet gewoon bij ons op school komen joh
Oud 27-08-2002, 00:36
Gael
Gael is offline
Citaat:
moucie schreef:


ja zolang het maar sportkleding is, je moet gewoon bij ons op school komen joh
I wish Maar als er telkens weer vragen worden gesteld dan zal ik mijn grote bek laten zien. Dat zal niemand verwachten van iemand zoals ik.
Oud 27-08-2002, 19:14
moucie
moucie is offline
Citaat:
Gael schreef:


I wish Maar als er telkens weer vragen worden gesteld dan zal ik mijn grote bek laten zien. Dat zal niemand verwachten van iemand zoals ik.
haha en ook al laat je dan je grote bek zien je blijft toch lief
Oud 27-08-2002, 21:33
Gael
Gael is offline
Citaat:
moucie schreef:


haha en ook al laat je dan je grote bek zien je blijft toch lief
Ik heb mijn rooster, niemand bleef vorig jaar zitten.. dus onze mentorklas is hetzelfde gebleven. Maar voor de rest is alles overhoop gegooid..

tis maar 1 jaartje... haha
Oud 28-08-2002, 19:05
moucie
moucie is offline
Citaat:
Gael schreef:


Ik heb mijn rooster, niemand bleef vorig jaar zitten.. dus onze mentorklas is hetzelfde gebleven. Maar voor de rest is alles overhoop gegooid..

tis maar 1 jaartje... haha
haha lucky you....
Oud 24-04-2003, 22:34
hagelslag
Avatar van hagelslag
hagelslag is offline
ik voel me in de winter altijd een stuk minder dan in de zomer.

het weer heeft meestal direct invloed op mn humeur en alles wat ik doe..

als t koud buiten is, weinig daglicht en voornamelijk regen en wind maken t najaar elk jaar erg depressing..
ik kijk altijd snel uit naar de lente

nu al geen zin in winter 2003/2004
(behalve schaatsuh en skieen en skieen e.d. )
maar eerst de zomer
Oud 25-04-2003, 20:56
Verwijderd
tja, ik voel me in het algemeen vaak wel gwoon klote, dus voor mij maakt het qua seizoen niet echt uit....
ik vind wel de winter het lekkerst, lekker sneeuw, schaatsen, warme chocomel enzow.. maar lente vind ik onwijs tof! al die lammetjes in de wei enzow, daar word ik altijd blij van , bloemen die uitkomen, ut wordt weer lekker weer


Charlotte
Oud 29-04-2003, 08:29
Daphne16
Daphne16 is offline
jaaa k heb daar ook last van...in de winter ben ik veel somberder...komt denk k door het weer...k ben een egt strand mens...en als ik in de zomer naar buiten kijk...word ik altijd beetje verdrietig
Oud 29-04-2003, 09:52
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
anders up je even een oud topic..
Ads door Google
Oud 29-04-2003, 10:02
Verwijderd
Citaat:
wallflower schreef op 29-04-2003 @ 10:52:
anders up je even een oud topic..
Ik dacht hetzelfde...als je iets wilt posten en een topic is meer dan een half jaar oud, dan mag je gerust een nieuwe topic openen ipv een oude te uppen.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Winterdepressie vs. lichttherapie
Verwijderd
64 23-01-2007 11:53
Psychologie Winterdepressie
Verwijderd
7 02-01-2007 10:03
Lichaam & Gezondheid winterdepressie
otkhus
15 17-11-2004 18:38
Psychologie winterdepressies...
Fantôme
48 25-12-2003 22:01
Psychologie Winterdepressie...
Parlaatje
2 07-11-2002 19:46
Psychologie winterdepressie
Gwenniej
4 29-04-2002 11:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13.