Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2002, 07:50
Ingrid3
Ingrid3 is offline
Weet iemand nog een goed onderwerp om het over te hebben met m'n spreekbeurt?
Ik had vorig jaar ook een spreekbeurt gedaan en normaal mag je da onderwerp dus houden voor 5 havo, maar dat van mij was niet goed genoeg en dus moet ik iets nieuws..
En ik vraag ut maar op tijd zodat ik niet op ut laatst in de stress zit..
Verder moet ut eiglijk niet al te voor de hand liggend onderwerp zijn zeg maar zoas bijv. doodstraf, tienermoeders enz enz want dat hebben der dus al.
Ik hoop dat jullie me wat verder kunne helpen, alvast thnx!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2002, 13:57
krijgdepleuris
Avatar van krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
aids (acceptatie van mensen met aids ofzo), de Maya's of de Inca's, vluchtelingen. Ik weet het ook niet hoor, ik roep maar wat. Niet echt nuttige onderwerpen misschien maar het is een idee
__________________
Ik ben als fee (zacht uitgedrukt) volledig en totaal mislukt
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 17:40
Verwijderd
kijk hier es
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 18:35
Madame Blanche
Avatar van Madame Blanche
Madame Blanche is offline
ik weet niet of je haar kent, of dat het je interesseert, maar ik heb me voor geschiedenis vorig jaar heel lang in het leven van Mata Hari verdiept. ze was geen hoer zoals veel mensen dachten, maar in de eerste plaats danseres van Indische dansen, ze was in haar succes jaren (begin deze eeuw) ongeveer net zo beroemd als madonna nu is. ze veroverde heel parijs en Berlijn en had verschillende mannen in haar leven. wat weinig mensen weten, is dat ze gewoon uit friesland kwam en haar echt naam Margaretha Geertruida Zelle was. Ze nam, toen WO 1 was begonnen, geld aan van de duitsers om tegen de fransen te spioneren, wat ze niet deed, en even later ook van de fransen om de duitsers te bespioneren. ze deed dit en werd opgepakt. ze werd ter dood veroordeeld en werd in oktober 1917 doodgeschoten door de franse staat op het landgoed van Versailles. later bleek dat ze ten onrechte was beschuldigd.

misschien vind je het helemaal niets, maar hoe meer je over haar te weten komt hoe interessanter het wordt......
als je evt hulp of info nodig hebt wil ik je graag helpen
xmaddie
oja: mijn alvatar (of hoe het ook heet, dit fotootje dus, is een foto van Mata Hari
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 20:28
Ingrid3
Ingrid3 is offline
Citaat:
vleermuissie zegt:
kijk hier es
heb ik wel es vaker gekeke ook vorig jaar maar kon der nie echt veel vinde.. maar xal nog wel es kijke..
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 20:30
Ingrid3
Ingrid3 is offline
Citaat:
madame blanche zegt:
ik weet niet of je haar kent, of dat het je interesseert, maar ik heb me voor geschiedenis vorig jaar heel lang in het leven van Mata Hari verdiept. ze was geen hoer zoals veel mensen dachten, maar in de eerste plaats danseres van Indische dansen, ze was in haar succes jaren (begin deze eeuw) ongeveer net zo beroemd als madonna nu is. ze veroverde heel parijs en Berlijn en had verschillende mannen in haar leven. wat weinig mensen weten, is dat ze gewoon uit friesland kwam en haar echt naam Margaretha Geertruida Zelle was. Ze nam, toen WO 1 was begonnen, geld aan van de duitsers om tegen de fransen te spioneren, wat ze niet deed, en even later ook van de fransen om de duitsers te bespioneren. ze deed dit en werd opgepakt. ze werd ter dood veroordeeld en werd in oktober 1917 doodgeschoten door de franse staat op het landgoed van Versailles. later bleek dat ze ten onrechte was beschuldigd.
denk dat ut nie zo goed is omdat ut onderwerp dus uit geschiedenis is.. ik moet volges mij meer iets actueels en ik moet er dus ook stelling bij make en discussie over voere..
dit telt zwaar meej voor m'n exame dus wil ik zeker goed hebbe! maar alvast thnx voor reactie en andere btw ook!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 17:55
Verwijderd
uiteenzetting/ betoog/beschouwing????
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 19:08
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Doe iets wat je zelf leuk vindt, dat scheelt een hoop. Actuele onderwerpen zijn ook leuk, zolang het maar geen uitgekauwd onderwerp is.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen onderwerpen two minutes speech
gmarcel
3 05-10-2010 15:35
Algemene schoolzaken Enquete over vakken Duits en Geschiedenis
Nishu
24 05-05-2007 20:07
Psychologie enquete
Judy2
69 16-05-2005 08:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.