Oud 03-02-2004, 23:41
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Mijn collega had het goede idee om zo'n topic te maken. Helaas voor jullie is hij te lui om hem zelf te maken en aangezien ik me verveel doe ik het wel.

Wat zijn jou laatste aanwinsten op literair gebied?


Ikzelf heb 4 filmboeken van LotR gehaald, LotR 3 in beeld en ontwerp, LotR 3 wegwijzer, LotR wapens en veldslagen en nog eentje over Gollum.
Verder heb ik eindelijk de Simarillion van Tolkien gekocht.
Het was een erg dure maand voor mij
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.

Laatst gewijzigd op 05-02-2004 om 20:31.
Advertentie
Oud 03-02-2004, 23:45
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
was jij dus net ietsje eerder....
tsja....
__________________
ja, maar...
Oud 03-02-2004, 23:52
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 03-02-2004 @ 23:45:
was jij dus net ietsje eerder....
tsja....
Kan gebeuren
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 04-02-2004, 00:01
juliettebinoche
Avatar van juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Net vers binnen, gekocht:

Mulisch De procedure (die had ik nog niet in bezit)
Kundera De ondraaglijke lichtheid van het bestaan (episch)
Reve De vierde man (homoseksualiteit )
__________________
http://roospleonasmes.blogspot.com | ~rosacrouch
Oud 04-02-2004, 00:02
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
maar het was wel gemeen!
__________________
ja, maar...
Oud 04-02-2004, 00:03
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 04-02-2004 @ 00:02:
maar het was wel gemeen!
Sorry
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 04-02-2004, 00:08
Dree
Avatar van Dree
Dree is offline
Jaap Zijlstra, De zilverling
__________________
Devi essere piu brava che bella
Oud 04-02-2004, 01:02
Shadowme
Avatar van Shadowme
Shadowme is offline
Tessa de Loo-alle verhalen
__________________
never send spam. that's bad. very bad
Oud 04-02-2004, 08:01
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Het laatste boek dat ik kocht is de Passievrucht, maar niet voor mezelf (ik heb 'm al lang) maar voor een ander, als cadeau.
Het laatste boek dat ik voor mezelf gekocht heb is denk ik Flow. Een uit de categorie psychologie. Weet de schrijver niet meer (zit nog in een cadeaupapiertje.... )
__________________
ja, maar...
Oud 04-02-2004, 08:40
.krz
Avatar van .krz
.krz is offline
Laatste boek dat ik gekocht heb, heb ik gekregen. WEl zelf uitgekozen, want het was voor me rapport (toen dat nog goed was). Catch 22. Ben er in begonnen, maar heb het toen weggelegd en ben nog steeds niet verder gekomen. En zo ligt het dus al een halfjaar in mij kast te verstoffen. Jammer.
__________________
'Tja, dan zit je in dubio. Neem je boterham met ham of met kaas?'
Oud 04-02-2004, 10:38
Verwijderd
Afgelopen... ik denk dat het vrijdag was... was het de eerste keer dat ik weer op boekenjacht voor school ging. Ik heb gekocht, bij de Slegte, in Den Haag.

Emily Brontë - Wuthering Heights, omdat ik daar binnenkort een college over heb.

John Fowles - The Ebony Tower, omdat ik daar vorig semester een college over had en het toch nog een keer moet lezen.

William Shakespeare - The Tempest, omdat ik er ooit nog een college over heb.

Rudyard Kipling - Het Wenshuis, omdat ik dacht dat het een bundel was met korte verhalen waar ook de tekst 'Kim' in zat, die ik nodig ga hebben voor een college (binnenkort), maar het bleek te gaan om een lijst met 'andere werken van deze auteur'. Beetje dom dus.

Kurt Vonnegut Jr. - De sirenen van titan, omdat Kurt Vonnegut Jr. tof is en deze bij de hele slechte, cheesy sciencefiction stond. Vonnegut is postmoderne sciencefiction en daarmee erg ok. Jammer alleen dat het een Nederlandse vertaling is. Geen moment bij stilgestaan.

Terry Jones - Douglas Adam's Starship Titanic. Douglas Adams was bezig met een interactief computerspel (met de nadruk op tekst en het vertellen van een verhaal met een reageren publiek (speler) en had geen tijd om er ook een boek van te maken. Zijn makker Terry Jones heeft dat dus voor hem gedaan (die kerel van Monty Python's Flying Circus), op voorwaarde dat hij het naakt mocht schrijven. Dat moet dus haast wel leuk zijn.

LUH-3417 - 'De Vierde Man' van Reve is tof (al is de verfilming erg jammer). Als je hem leuk vindt, kan je ook nog 'De Taal Der Liefde' lezen. Is minder verhaal, maar meer homoseksualiteit.
Oud 04-02-2004, 12:19
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 04-02-2004 @ 10:38:
Afgelopen... ik denk dat het vrijdag was... was het de eerste keer dat ik weer op boekenjacht voor school ging. Ik heb gekocht, bij de Slegte, in Den Haag.

Emily Brontë - Wuthering Heights, omdat ik daar binnenkort een college over heb.

Ik wil ook een college volgen over Wuthering Heights.

Maar goed, mijn laatste aanwinsten:

De naam van de roos van Umberto Eco.
Magiër van Raymond Feist.

Op school kreeg ik gratis Heldenjaren van P. E. Thomése en Het geheim van de schrijver van Renate Dorrestijn.
Oud 04-02-2004, 12:31
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Lee Child - Brandpunt
George Orwell - Coming up for air
Mark Twain - The Adventures of Tom Sawyer
John Updike - The Witches of Eastwick

(ik moet over 4 weken drie boeken voor Engels hebben gelezen (havo examenjaar), vandaar)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 04-02-2004, 14:13
Ndimension
Ndimension is offline
Laatste boek wat ik heb gekocht is al weer enkele weken terug...Het was 'Honder jaar eenzaamheid' voor maar 3,50 ofzo
Ik heb laatst nog wat gekeken bij De Slegte in Breda, nooit gedacht dat je er zoveel kon vinden. Ik heb helaas niks gekocht ivm geld gebrek
__________________
© Ndimension
Oud 04-02-2004, 17:34
Verwijderd
Gustave Flaubert - Madame Bovary, geleend uit de lokale bibliotheek, omdat alle fillialen van De Slegte kennelijk dit boek boycotten.

LUH-3417
Oud 04-02-2004, 18:20
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 04-02-2004 @ 17:34:
Gustave Flaubert - Madame Bovary, geleend uit de lokale bibliotheek, omdat alle fillialen van De Slegte kennelijk dit boek boycotten.

LUH-3417
Ha! Ik heb 'm gevonden in Haarlem, vorige zomer.
Oud 04-02-2004, 20:01
ofwelmir
Avatar van ofwelmir
ofwelmir is offline
in duizend stukjes - james frey
__________________
wist je dat niet dan.... ...
Oud 04-02-2004, 20:47
Guinevere03
Avatar van Guinevere03
Guinevere03 is offline
Alex de Jong - De Raad van Zeven, gesigneerd en genummerd

Het gaat over een jongen die een Uitverkorene is van de Raad van Zeven. De jongen wordt ontvoerd en dat terwijl de tijd voor de Raad begint te dringen om hun Uitverkorenen voor te bereiden op hun taak.
Verder bevinden er zich nog verrader(s) in de Raad, maar het bijft onzeker wie het is.

Mooi boek, doet je zeker verlangen naar meer. (Ik heb het 2e deel alvast gereserveerd, ook al is hij het nog aan het schrijven)
Dit is het eerste deel van de Santoriaanse Kronieken, waar hij een trilogie van wil gaan maken.
Hij heeft de Elf Fantasy Award van dit jaar gewonnen (jawel!), wordt uitgereikt op de Elf Fantasy Fair, dus komt allen!
__________________
if (value == 0) return value; else return 0;
Ads door Google
Oud 04-02-2004, 20:51
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Vorige week donderdag, in een geweldige boekwinkel in 's-Hertogenbosch; Oek de Jong - Opwaaiende Zomerjurken.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Oud 04-02-2004, 20:53
Kit
Avatar van Kit
Kit is offline
Nicci French, bezeten van mij (killing me softly)

weekje terug gekocht, nu alweer uit!

erg goed boek naar mijn mening!
__________________
teddybeer...
Oud 04-02-2004, 20:59
Rareman2
Rareman2 is offline
Een paar weken geleden heb ik "Halo - The Flood" binnen gekregen. Ik had hem besteld via internet. Ben er alleen nog niet in begonnen want mijn broertje mocht hem eerst lezen, had ik beloofd
__________________
Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk!
Oud 05-02-2004, 20:06
BrightEyes
BrightEyes is offline
K heb net The little friend van Donna Tartt gekocht, had op kerst the secret history gekregen en vond m wel heel leuk
Oud 05-02-2004, 20:25
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Ieke schreef op 03-02-2004 @ 23:41:
Mijn collega hat het goede idee om zo'n topic te maken.
Ik irriteer me hevig aan deze spelfout. Kan het niet veranderd worden?
Oud 05-02-2004, 20:32
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Masquerade schreef op 05-02-2004 @ 20:25:
Ik irriteer me hevig aan deze spelfout. Kan het niet veranderd worden?
Natuurlijk. Die dingen vallen mij niet zo goed op.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 05-02-2004, 20:36
Verwijderd
Uhm, twee grote readers, waarvan er één eigenlijk besteld en gereserveerd was door/voor iemand anders. Maar soms moet je je mannelijke, natuurlijk charmes in de strijd gooien.

De ene is voor het college 'Roman en film' (wat gisteren nog 'Literatuur en film' heette, merkwaardig genoeg) en de ander is voor 'Realisme, symbolisme en de historische avant-gardes. Dat wordt weer dolle pret!

LUH-3417 - Dure klotedingen.
Advertentie
Oud 05-02-2004, 20:37
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Ieke schreef op 05-02-2004 @ 20:32:
Natuurlijk. Die dingen vallen mij niet zo goed op.
Dank je Dit leest een stuk prettiger.
Oud 05-02-2004, 21:51
Verwijderd
Tip voor de tweedehands boeken-lezers: er zijn diverse grote boekenmarkten in het land, vooral die van Dordrecht en Deventer zijn bekend en groot. Beiden rond juli, als ik het goed heb (Dordrecht weet ik zeker).

Vijf kilometer boeken om te kopen voor het aanstaande studiejaar, LUH. Mijn hart bloedt voor die arme student zonder stufi.
Oud 05-02-2004, 23:13
Verwijderd
Geweldig. Nu alleen nog sparen voor treinkaartje naar Deventer.

Nee, ik wilde er vorig jaar al heen gaan, maar ik was toen bezig met of in Canada zijn, er naar toe gaan of er vandaan komen. Maar ik ben wel van plan dit jaar met een flinke bolderkar de kramen af te schuimen. Het zou een goede plek voor een meeting zijn, hoewel we dan misschien minder interesse voor elkaar dan voor de boeken hebben. Wat ons misschien allemaal weer ten goede komt.

LUH-3417
Oud 05-02-2004, 23:14
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Bredevoort (hoop dat ik het goed schrijf) is dan ook wel leuk, dat is een dorp echt vol 2e handsboekenwinkels. Ik geloof dat ze ook regelmatig een boekenbeurs hebben. Zal wel even vragen wanneer dat is. Erg leuk voor boekenliefhebbers.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 07-02-2004, 10:49
Twijg
Avatar van Twijg
Twijg is offline
mijn laatste aanwinsten:

-De vloek van de schemergluiperd ( deel 4 van de Klif-Kronieken )
van Paul Stewart & Chris Ridell

En eindelijk:
-In de Ban van de Ring; De Reisgenoten!
__________________
the world's an elvish sight
Oud 07-02-2004, 16:20
Verwijderd
... - Meesters der Italiaanse vertelkunst, met korte verhalen van Luigi Pirandello, Italo Svevo en een hoop van hun vriendjes. Dat het een eerste druk is uit 1951 mag de pret niet drukken.

Kader Abdollah - De Adelaars, een bundel met korte verhalen omdat ik meer van Abdollah wil lezen en omdat hij op de achterkant van dit boek echt een enorme snor heeft.

Giovanni Boccacio - Decamerone, omdat ik hem eens zal moeten lezen en zelden tegen zal komen in een mooiere uitgaven voor zulk een lage prijs.

Segher Diengotgaf - Tprieel van Troyen, ook al heb ik het overgrote deel van de tekst al in een verzamelboekje. Kan geen kwaad om dubbel te hebben.

Emile Zola - De kroeg, omdat ook realisten liefde nodig hebben.

LUH-3417 - De kringloopwinkel op het dorp gaat verdwijnen, vandaar.
Oud 07-02-2004, 19:30
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
"europe since 1870 - an international history" van james joll

"land van kleine gebaren - een politieke geschiedenis van nederland 1780-1990" van Remieg aerts, herman de liagre bohl, piet de rooy en henk te velde

studieboeken wel interessant though

komende week komt er nog een studieboek bij, wellicht ook historische atlassen en een boek van rüdiger safranski, hoeveel globalisering verdraagt de mens, oid...

twordt tijd dat ik mijn financiele middelen weer op orde krijg, kheb zin om boeken te kopen
Oud 08-02-2004, 12:25
In Your Room
Avatar van In Your Room
In Your Room is offline
"The Revenants", Geofrrey Farrington
"Uit 't leven", Arnold Aletrino (naturalistische verhalenbundel, voor school)
__________________
And if rain brings winds of change, let it rain on us forever.
Oud 08-02-2004, 20:30
Alexander
Alexander is offline
Eergisteren gekocht:
Barbara Tuchman: De waanzinnige 14de eeuw - omdat het een interessant boek is dat bovendien erg goed geschreven is
Sandor Marai: Gloed - binnenkort te lezen en bovendien (kennelijk) een klassieker, dus altijd handig om in de boekenverzameling te hebben

Morgen aan te schaffen:
Taal in actie - voor één van de vakken die ik dit semester volg. Stond niet in de studiegids, grmbl. Zo kom ik ook wel op een redelijk bedrag voor de boeken, als de helft niet in de gids staat.
Margriet de Moor: Eerst grijs, dan wit, dan blauw - gaat in een ander vak centraal staan, dus ook eigenlijk noodzakelijk om te hebben.

Zo groeit gestaag de boekenverzameling tot monsterlijke proporties
__________________
'Twas brillig, and the slithy toves did gyre and gimble in the wabe: all mimsy were the borogoves, and the mome raths outgrabe.
Oud 08-02-2004, 22:00
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
laatste boek gekocht is eentje over Egypte (zaterdag gekocht)
maar ik heb er wel 4 besteld!
Kopstukken in de filisofie: Plato
Kopstukken in de filisofie: Aristoteles
Kopstukken in de filisofie: Socrates
en dan nog eentje waarvan de naam mij ook is ontgaan hrug:

als ik deze boeken zijn binnengekomen ga ik er terug 4 bestellen...om de 2 weken.

Ik probeer een kleine bibliotheek aan te leggen met allemaal boeken van egypte, griekenland, Rome.....
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 08-02-2004, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Alexander schreef op 08-02-2004 @ 20:30:

*knip*
Margriet de Moor: Eerst grijs, dan wit, dan blauw - gaat in een ander vak centraal staan, dus ook eigenlijk noodzakelijk om te hebben.
*knip*
Ha, ik heb ook een jaar Nederlandse taal en cultuur te Leiden gedaan en had ook dat boek nodig... voor analyse en interpretatie, is het niet? Welke docent heb je ervoor? Ik hoop dat je E. Francken hebt. Dat is een sympathieke maar ietwat wereldvreemde man.

LUH-3417
Ads door Google
Oud 09-02-2004, 11:53
niña
Avatar van niña
niña is offline
Harry Potter and the Order of the Phoenix
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Oud 09-02-2004, 17:23
Bird-one
Avatar van Bird-one
Bird-one is offline
Het Zwarte Licht van Harry Mulisch.

Ik wil teveel boeken nog kopen, maar ik heb te weinig geld.
__________________
who rubs our noses in the night?
Oud 09-02-2004, 18:15
Ndimension
Ndimension is offline
Kopstukken in de filosofie boeken zijn niet echt geweldig, het is meer een beknopte biografie van de personen...
__________________
© Ndimension
Oud 09-02-2004, 20:40
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
2e hands bij de Sleghte: Joost Zwagerman: de houdgreep

(had eigenlijk voor de gein ook nog een giphartje willen kopen, maar daar had ik het geld niet meer voor)
__________________
ja, maar...
Oud 09-02-2004, 22:58
kneisje
Avatar van kneisje
kneisje is offline
Ik heb laatst de Avonden van Reve gevraagd en gekregen

En van een boekenbon heb ik 2 weken geleden De eeuwige jachtvelden - Nanne Tepper aangeschaft

Oh en eindelijk De kleine blonde dood, die ontbrak nog aan m'n Buch verzameling.
Oud 09-02-2004, 23:24
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 09-02-2004 @ 20:40:
2e hands bij de Sleghte: Joost Zwagerman: de houdgreep

(had eigenlijk voor de gein ook nog een giphartje willen kopen, maar daar had ik het geld niet meer voor)
De Slegte
Oud 10-02-2004, 15:29
Jarahh
Avatar van Jarahh
Jarahh is offline
Tomas Ross - Omwille van de troon
__________________
Why keep your right to remain silent? - Loesje-
Oud 10-02-2004, 16:27
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
WAUW!

ik moest voor een heel angstaanjagend vak (Vroegmoderne Tijd) een boek kopen. een duur boek. en ik zag het niet zitten. Maar nu heb ik het en het is wonderschoon!

het is echt een geweldig geweldig boek: het gaat niet alleen over de vroegmoderne tijd, maar is een overzicht van den Gansche Historie van Europa! WAUW! supermooi uitgegeven, hartstikke fantastisch, kortom: wauw. dit maakt vmt dragelijk...

(o de titel enzo a history of european society , als ik het goed heb. van mckay e.a.)
Oud 10-02-2004, 19:41
Verwijderd
Een dikke syllabus met de titel 'Actuele visies op gender en seksualiteit in de letteren'. Dit is het vak dat mij vast en zeker een goedbetaalde baan gaat opleveren! Ik voel het!

LUH-3417
Oud 10-02-2004, 20:13
cherry scented
Avatar van cherry scented
cherry scented is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 04-02-2004 @ 10:38:

Kurt Vonnegut Jr. - De sirenen van titan, omdat Kurt Vonnegut Jr. tof is en deze bij de hele slechte, cheesy sciencefiction stond. Vonnegut is postmoderne sciencefiction en daarmee erg ok. Jammer alleen dat het een Nederlandse vertaling is. Geen moment bij stilgestaan.
die is geweldig, ook in het nederlands.


zelf nieuw: romeo&juliet, omdat ik vond dat ik die moest hebben bij mijn shakespearecursus.
Oud 10-02-2004, 20:40
Tjaan
Avatar van Tjaan
Tjaan is offline
Nooit meer slapen - W.F. Hermans
Van de koele meren des Doods - Frederik van Eeden
__________________
"De toekomst is zwanger van hoopgevende mogelijkheden."
Oud 10-02-2004, 23:19
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 04-02-2004 @ 17:34:
Gustave Flaubert - Madame Bovary, geleend uit de lokale bibliotheek, omdat alle fillialen van De Slegte kennelijk dit boek boycotten.

LUH-3417
ik ben er nu ook in bezig.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Oud 11-02-2004, 16:22
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
niet gekocht, wel geleend en zal hier vast nog wel een paar jaartjes blijven:

Giphart (jaja, ik weet het) Het leukste jaar uit de geschiedenis van de mensheid. persoonlijke kroniek 2001
prive domein

Eigenlijk alleen maar vanwege de titel. Ik vond het in de boekenkast bij m'n broer en heb het meegenomen.
__________________
ja, maar...
Oud 11-02-2004, 18:14
Bird-one
Avatar van Bird-one
Bird-one is offline
Ik houd ervan om boeken te kopen.

Vandaag gekocht; Ik ben er voor niemand.
Van Ingmar Heytze.
__________________
who rubs our noses in the night?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Laatste boekenaanwinsten, deel III
lukas15
500 06-06-2007 20:21
Verhalen & Gedichten Laatste boekenaanwinsten, deel II
Verwijderd
500 04-04-2006 14:51
Verhalen & Gedichten welke boeken heeft ú onlangs aangewonnen?
sublime
16 17-05-2004 21:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30.