Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2010, 18:17
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik ben net begonnen in de Welwillenden van Jonathan Littell dus ik kan er weinig over zeggen behalve dat ik enorm benieuwd ben
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Advertentie
Oud 01-07-2010, 17:35
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
De verborgen geschiedenis, zo heet 't geloof ik, van Donna Tart (geloof ik xD).
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Oud 02-07-2010, 20:35
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Pilgrims, maar de ander van Keiller was leuker. En erbij Het Handboek voor de Moderne Vrouw.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Oud 04-07-2010, 11:43
Verwijderd
lees er twee tegelijk omdat ik niet kon kiezen
pizza maffia en tegen de muur op
Oud 04-07-2010, 12:29
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Godenslaap van Erwin Mortier en De hond van Baskervilles (Sherlock Holmes) van Doyle.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 04-07-2010, 19:49
YumYum
YumYum is offline
Taal is zeg maar echt mijn ding... Maar ik weet nog niet of dat boek wel echt mijn ding is
Oud 05-07-2010, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Taal is zeg maar echt mijn ding... Maar ik weet nog niet of dat boek wel echt mijn ding is
Ik heb er stukken van gelezen en vond die wel aardig, net zoals haar stukjes in de NRC-next, maar voor iemand die zegt dat 'taal echt haar ding' is, vind ik het allemaal nogal beperkt en cliche Dan vind ik dat taal echt veel meer mijn ding is dan het hare
Oud 05-07-2010, 20:21
YumYum
YumYum is offline
Wat jij zegt precies, beperkt en cliché... Ik had al voor mezelf besloten dat ik dit boek er maar een beetje 'bij' moet lezen dus bij deze ga ik in een schitterend gebrek van Arthur Japin beginnen.
Oud 05-07-2010, 20:27
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Larry!! En anderen (A).. Nog tips voor mij?

Morgen komt "Die laatste zomer" van Tatiana de Rosnay (schrijfster van "Haar naam was Sarah")
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 07-07-2010, 08:50
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Larry!! En anderen (A).. Nog tips voor mij?

Morgen komt "Die laatste zomer" van Tatiana de Rosnay (schrijfster van "Haar naam was Sarah")
Zie pm!!

OT:
Ik lees nog steeds de Welwillenden en het is echt vreselijk en heftig en misselijkmakend maar wel ontzettend goed. Does that make any sense?
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 08-07-2010, 17:14
HFSH
Avatar van HFSH
HFSH is offline
Jupiter van Ben Bova aan het herlezen.
__________________
"We shall dive down through black abysses…
and in that lair of the Deep Ones we shall dwell amidst wonder and glory forever."
Oud 08-07-2010, 21:15
niña
Avatar van niña
niña is offline
Citaat:
Zie pm!!

OT:
Ik lees nog steeds de Welwillenden en het is echt vreselijk en heftig en misselijkmakend maar wel ontzettend goed. Does that make any sense?
Ik ben er heel benieuwd naar

Zelf las ik Water for elephants en vond het uitermate charmant
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Oud 08-07-2010, 21:25
Verwijderd
De vloek van de eksters - Clive Woodall

Soms wat kinderlijk geschreven, maar ik vind het een mooi boek (heb hem al eerder gelezen).
Oud 13-07-2010, 21:42
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Starship Titanic van Terry Jones, maar geïnspireerd door Douglas Adams.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Oud 14-07-2010, 20:54
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Blijkbaar heb ik een heel beroemd boek. Op wikipedia las ik dat het verfilmd was in 1983. Ik heb de eerste druk (uit 1977) van de Nederlandse vertaling van The thorn birds (De doornvogels) - Colleen McCullough. Een familieroman dus . Het grappige is dat ik het helemaal geweldig vind! Het is mijn eerste familieroman, en ik denk ook niet dat ik ooit aan familieroman begonnen zou zijn als ik het boek niet van een oud-bibliothecaris had gekregen.

Verder lees ik ook in het boek The Best of Roald Dahl. Zijn verhalen zijn <<3!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 15-07-2010, 11:29
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
@ Geel: Geniet ervan!

OT: Ik lees nu Honger van Knut Hamsun. Over een schrijver aan het eind van de negentiende eeuw in Oslo die zo arm is dat hij vaak honger lijdt.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 15-07-2010, 17:22
Verwijderd
Ik lees nu de therapie.
Oud 20-07-2010, 18:35
dennis018
dennis018 is offline
ik lees nu michael koryta het stille uur
Oud 21-07-2010, 06:53
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb op vakantie (te) veel boeken gelezen, waaronder:
- herman koch: het diner
- tatiana de rosnay: haar naam was sarah
- sebastiaan fitzek: de therapie
- paolo giordano: de eenzaamheid van de priemgetallen
Oud 21-07-2010, 08:18
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:

Zelf las ik Water for elephants en vond het uitermate charmant
Water voor de olifanten Fijn boek.


Ik lees Mrs Dalloway.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 21-07-2010, 08:41
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
@ Vogelvrij; als je het dan toch over fijne boeken hebt... ik vond Mrs. Dalloway ook een fijn boek.

Ik lees nu het tweede deel uit de serie over Het Bureau van Voskuil. Tevens ga ik beginnen in 'De voorlezer' van Schlink.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 21-07-2010, 08:43
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Edit: dubbele post
__________________
Manuscripten verbranden niet.

Laatst gewijzigd op 23-07-2010 om 09:19.
Oud 22-07-2010, 19:26
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Youth van J.M. Coetzee.

Wat een deprimerend hoofdpersoon zeg. Om de zoveel pagina's komt er weer een klaagzang over hoe hij niet geboren is voor vrolijkheid, dat kunst alleen door lijden tot stand kan komen etc etc.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Oud 23-07-2010, 13:30
Verwijderd
Les liaisons dangereuses
Ik vind het ontzettend leuk. En op vakantie nog Mara en Dann gelezen van Doris Lessing, en iets van Natalia Ginzburg. Doris Lessing vond ik geweldig, die heb ik bijna in één keer uitgelezen op het strand. Natalia Ginzburg vond ik een beetje vaag, onduidelijk, wazig, plotloos.
Oud 23-07-2010, 15:46
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
@ Vogelvrij; als je het dan toch over fijne boeken hebt... ik vond Mrs. Dalloway ook een fijn boek.
Tot nu toe vind ik het echt supersaai. Maar dat had ik ook wel verwacht.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 24-07-2010, 07:56
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik stond laatst voor een poppenkraam - Lucie Mosterd
Oud 24-07-2010, 08:18
Verwijderd
Citaat:
Tot nu toe vind ik het echt supersaai. Maar dat had ik ook wel verwacht.
Modernisten zijn altijd oersaai. Ik kan ze niet uithouden...

OT:
De Achtjaarlijkse God van Eddy C. Bertin en meer bepaald het verhaal over de ontmoeting tussen 2 vreemden. Nog eens! It's so fascinating... <3
Oud 24-07-2010, 08:44
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Tot nu toe vind ik het echt supersaai. Maar dat had ik ook wel verwacht.
Saai? Tja... het gaat ook helemaal nergens over natuurlijk. Ik vond de taal op zich mooi en dat hield mij in zijn greep.
Ik had voor Mrs. Dalloway de roman The Hours gelezen; misschien dat die geholpen heeft om Mrs. Dalloway te waarderen.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 24-07-2010, 21:32
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik heb in twee dagen het boek Fire van Kristin Cashore uitgelezen. Ik schaam me er wel een beetje voor, want het is niet echt een hoogstaand boek, maar ja, wat gedaan is, is gedaan.

Citaat:
Weet niet of ik dit hier mag vragen aangezien we hier eigenlijk moeten vertellen wat we lezen maar om er nou een heel nieuw topic voor aan te maken.... Heeft iemand al iets gehoord over 'Het boek van de kinderen' van A.S. Byatt? Kan nog geen lezersreacties vinden maar hij staat zo mooi in de etalage van de boekenwinkel .

[afbeelding]
Een veel te late reactie, maar toch. Ik heb een paar bladzijdes van het boek gelezen (in het Engels, was jij hem van plan om in het Nederlands te kopen?) en ik vind het begin maar moeilijk. Maar misschien komt dat omdat het Engels ook zo ingewikkeld is. Als ik wat verder ben laat ik het wel weten.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 25-07-2010, 10:41
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
De gijzeling - Sebastian Fitzek

Laatst gewijzigd op 25-07-2010 om 13:08. Reden: Titel was niet volledig
Oud 26-07-2010, 07:32
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
N.a.v. de scholieren.com ranglijst heb ik Het gouden ei van Tim Krabbé maar eens gelezen.
Oud 26-07-2010, 13:48
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Saai? Tja... het gaat ook helemaal nergens over natuurlijk. Ik vond de taal op zich mooi en dat hield mij in zijn greep.
Ik had voor Mrs. Dalloway de roman The Hours gelezen; misschien dat die geholpen heeft om Mrs. Dalloway te waarderen.
O, ik dacht juist dat het handiger was om eerst Mrs Dalloway te lezen, misschien niet dan. Ach ja. Ik lees nu ook een boek in de vorm van een veilingencollectie, van Leanne Shapton. Aanrader.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 26-07-2010, 14:34
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
'De larf' van Midas Dekkers. Interessant geschreven, zowel hoe hij tegen dingen aankijkt als het boek zelf. En gelukkig goed doorleesbaar, want anders heb ik 'm nooit uit voor m'n ouders 'm meejatten op vakantie.
Oud 26-07-2010, 19:44
Verwijderd
'Indian Camp' van Ernest Hemingway.
Oud 27-07-2010, 08:54
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
O, ik dacht juist dat het handiger was om eerst Mrs Dalloway te lezen, misschien niet dan. Ach ja. Ik lees nu ook een boek in de vorm van een veilingencollectie, van Leanne Shapton. Aanrader.
Vast wel, maar ik had zin om te beginnen in The hours.

Ik lees nu Alias Grace van Atwood en ik vind het prachtig.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 27-07-2010, 11:36
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Ik heb net weer House of Leaves gelezen (ja, dat moest even). Ik kocht het boek toen ik vijftien was, toen heb ik vrij veel voetnoten overgeslagen. Nu heb ik het boek in zijn geheel uitgelezen, al moet ik toegeven dat ik waarschijnlijk nog steeds de helft gemist heb, ondanks dat ik elke letter gelezen heb. Ik heb vast nog enkele 'de eerste letter van elk woord'-grappen gemist. Desondanks heb ik eindelijk de illusie dat ik het boek begrijp, en nu mag ik van mezelf Only Revolutions bestellen.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Oud 28-07-2010, 09:00
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ingreep van Robin Cook. Geen aanrader, doet me denken aan (een slechtere versie van) de DaVinci Code van Dan Brown.
Oud 28-07-2010, 12:59
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Anna, Hanna en Johanna van Marianne Fredriksson. Blijkbaar een ooit beroemd geweest boek. Ik vind hem een beetje raar, weet niet echt wat ik ervan moet denken.

Woman in White van Wilkie Collins. Maar daar heb ik alleen het voorwoord nog van gelezen.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 28-07-2010, 13:18
Verwijderd
Heeft iemand 'Ségou' van Maryse Condé gelezen? Ik heb namelijk al duizend keer de eerste pagina gelezen, maar besluit elke keer dat ik tóch iets anders ga lezen. Is hij aan te raden?
Oud 28-07-2010, 13:20
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Anna, Hanna en Johanna van Marianne Fredriksson. Blijkbaar een ooit beroemd geweest boek. Ik vind hem een beetje raar, weet niet echt wat ik ervan moet denken.
Oh, die heb ik ooit ook gelezen. Ik vond het wel interessant, vanuit verschillende perspectieven. Was dat niet het boek waarbij Hanna nog verkracht was en toen in zo'n molen ging wonen en alles? Ik kan me eigenlijk niet meer herinneren wat er nu met die andere vrouwen was. Mmm, ik heb net even de samenvatting doorgelezen maar de rest zei me nu niet bijster veel, alleen het deel van Hanna dus.
Oud 28-07-2010, 15:17
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Oh, die heb ik ooit ook gelezen. Ik vond het wel interessant, vanuit verschillende perspectieven. Was dat niet het boek waarbij Hanna nog verkracht was en toen in zo'n molen ging wonen en alles? Ik kan me eigenlijk niet meer herinneren wat er nu met die andere vrouwen was. Mmm, ik heb net even de samenvatting doorgelezen maar de rest zei me nu niet bijster veel, alleen het deel van Hanna dus.
Aha, dus er wordt iemand verkracht? Bedank voor de spoiler!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 28-07-2010, 18:18
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Oeps, sorry
Ik dacht dat het helemaal in het begin gebeurde. Niet dus. Nou ja, gelukkig herinnerde ik me ook niet meer dan dat. Alhoewel ik ook nog wel weet hoe en waar. 't Is me een raadsel waarom ik alleen Hanna kan herinneren, maar goed.
Oud 30-07-2010, 10:37
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik heb op vakantie gelezen:

Eten, bidden & beminnen - Elizabeth Gilbert: kon ik stiekem best heel erg van genieten

Beatrice & Virgil - Yann Martel: vond ik erg tegenvallen maar misschien had ik té hoge verwachtingen na life of pi.

Een lang weekend - Joyce Maynard: prima vermakelijk en soms wel aandoenlijk

Dorsvloer vol confetti - France Treur: best aardig maar niet geweldig

Middlesex - Jeffrey Eugenides: aanrader! duurde even voordat ik er echt in zat maar daarna een ontroerend portret van griekse immigratie generaties

Bright shiny morning: wat schrijft Frey toch enorm fijn en mooi! ontroerend en grappig.

De welwillenden - Jonathan Litell: sowieso de meest aangrijpende van het lijstje en ik ben nog steeds wel soort van in shock

En nu ga ik beginnen in The other hand - Chris Cleave!
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 30-07-2010, 11:14
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Dorsvloer vol confetti - France Treur: best aardig maar niet geweldig
Die heb ik op vakantie ook gelezen. Ik vond het een verhaal zonder begin en zonder eind en had er meer van verwacht (n.a.v. opmerkingen in de media).

OT: nu bezig in De Passievrucht van Karel Glastra van Loon.
Oud 01-08-2010, 11:10
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Gisteren het laatste deel van de Milleniumtriologie. Ik wilde het nooit lezen, voor een deel omdat de kaften en titels me niet aanspraken, maar het was wel fijn. Alleen dat 3e deel was wel een beetje voorspelbaar op een aantal vlakken, terwijl 1 en 2 dat wat minder hadden vond ik.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 01-08-2010, 11:12
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Intussen 'Echte mannen eten geen kaas' en 'Bindi' gelezen van Maria Mosterd.
Oud 01-08-2010, 12:07
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Intussen 'Echte mannen eten geen kaas' en 'Bindi' gelezen van Maria Mosterd.
Jij leest wel snel zeg!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 01-08-2010, 12:16
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Jij leest wel snel zeg!
Vakantie
Oud 01-08-2010, 12:42
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Ik ben nu aan het lezen in De koperen tuin van Vestdijk. Tot nu toe heb ik me er door heen moeten worstelen, omdat het gaat over klassieke muziek, waar ik heel weinig van weet.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 02-08-2010, 12:15
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Zusje van mijn zusje door Maya Lievegoed
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.