Oud 15-04-2022, 01:18
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Elke keer als ik bijvoorbeeld een toets of examen maak, word ik heel gestresst, 'anxious' & maak ik amper tempo. Hierdoor worden mijn cognitieve capaciteiten verhinderd (mede door de stress), en dat ik teveel focus op de tijd i.p.v. de problemen die ik voor mijn neus krijg.

Hetzelfde wanneer ik in een kamer met 2 examinatoren zit, dan kan ik amper denken & stamel ik maar wat, en als je daar een timer bijdoet; is het een recipe for disaster.

Als ik rustig ben en niet geëxamineerd word, dan beheers ik de stof goed, dus ja het lijkt me zo frustrerend 😅

Laatst gewijzigd op 15-04-2022 om 01:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2022, 05:13
Khadija333
Avatar van Khadija333
Khadija333 is offline
Hoi,
Stom voor je dat je altijd zo veel stress ervaart. Zelf heb ik er niet veel ervaring mee, maar misschien helpen onderstaande tips wel:
- Weet van jezelf dat je goed hebt gestudeerd, dan voel je je ook iets zelfverzekerder.
- Oefen voor familie, vrienden en eventueel buren of vage kennissen. Dan heb je alles al eens gezegd tegen ze.
- Let op je ademhaling. Adem niet te snel en adem "goed".
- Praat erover. Misschien hebben je docenten al gemerkt dat er wat aan de hand is bij een examen. Vertel hen wat er gaande is en probeer ook samen met hen oplossingen te vinden.
- ...
Misschien helpen deze tips niet of heb je ze al eens uitgeprobeerd, in dat geval vind ik het jammer, want ik wil dat je snel verlost bent van die stressvolle ervaringen.
Ik hoop dat je snel geholpen kunt worden en dat alles snel is opgelost.

Met vriendelijke groetjes,
Khadija333
__________________
Ik ben blij met wie ik ben en wat ik heb. 😄

Laatst gewijzigd op 15-04-2022 om 05:16. Reden: Spellingsfoutje
Met citaat reageren
Oud 28-04-2022, 13:38
Sebastiaan2
Sebastiaan2 is offline
Ja ik zou het vooral bespreken met je docent(en), tegenwoordig zijn er volgens mij wel mogelijkheden om dit op te lossen: bijvoorbeeld dat je langer de tijd krijgt voor een examen. Mensen met dyslexie of dyscalculie krijgen ook hulp.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Een raar leven.
Hksdnwl
1 17-03-2018 22:44
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 01:28
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #120
Verwijderd
492 08-02-2008 18:14
Psychologie advies gevraagd
moon
7 01-04-2007 16:19
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 07:11
Psychologie Wat moet ik nou?
LacunaCoil
16 23-04-2003 21:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:03.