Oud 08-06-2004, 17:14
kippiej
Avatar van kippiej
kippiej is offline
Ik heb al ongeveer een half jaar last van bloedneuzen (voor de lolbroeken onder ons: nee , ik ben niet aan de coke). Ik heb er meestal 's ochtends last van, maar als ik bijvoorbeeld mn neus snuit zit er ook altijd bloed bij. De dokter zei dat het gewoon een zwak adertje was en dat het snel over zou zijn, maar dat is het dus niet. Is er iemand die hier ook ervaring mee heeft en misschien iets weet dat helpt ?
__________________
I like to feel blonde all over. - Marilyn Monroe
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 18:59
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Ik heb een paar jaar geleden ook een tijdje last van bloedneuzen gehad. Ik heb toen een zalfje gekocht bij de apotheek, ik dacht dat het Nisita heette. Maar je kunt ook vaseline in je neus doen (klinkt stom), dat helpt ook wel.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 19:14
Verwijderd
Ik had vroeger altijd bloedneuzen als het weer omsloeg. Als het ineens warm of koud werd had ik er weer in. Ook tussendoor regelmatig.
De laatste tijd heb ik er ook weer last van, niet zo veel als jij, maar toch vaak ineens, uit het niets. Als ik mn neus snuit ook altijd bloed in mn zakdoek.
Geen idee hoe het komt en wat ik er aan kan doen, dus erg veel heb je hier ook niet aan...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 19:35
Verwijderd
Ik had dat vroeger ook veel, ze hebben het adertje ook vaak dicht gebrand, maar dat hielp helemaal niets. Uiteindelijk is het veel minder geworden, nu krijg ik het alleen bij heel warm weer en wisselende luchtdruk. (Dan voel ik ook echt iets knappen boven in m'n neus.. rot gevoel.)

Zolang het niet te veel is, is er niets aan de hand. Vermijd neussprays, en ook bloedverdunners kunnen het veroorzaken (ik kreeg het vooral van kinderpijnstillers (sinaspril bv)).
Als je een bloedneus hebt, niet te veel snuiten, rustig aandoen met je neus. Hoofd lichtelijk achterover houden, neus bovenaan dicht doen etc, je kent het wel.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 20:11
kippiej
Avatar van kippiej
kippiej is offline
10q... kga die vaseline maar es proberen
__________________
I like to feel blonde all over. - Marilyn Monroe
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 20:14
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Ik had daar vroeger ook heel veel last van. De huisarts heeft toen dat zwakke adertje dichtgebrand of zo en heb er daarna stukken minder last van gehad.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 20:15
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Ik had er vroeger ook veel last van, in de onderbouw van de
basisschool is het ook een paar keer dichtgebrand. Daarna
werd het wel minder, maar als het weer zover was heel hevig..

In groep 8 is m'n neus toen getamponeerd (na weer een
vrij hevige bloedneus), daarna heb ik er nog zelden last van,
alleen als ik (heel) erg gespannen ben, of erg droge lucht in
adem ed.

Tegen die droge lucht kan je ook van die bakjes met water
aan de verwarming hangen, scheelt ook al heel veel.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 09:38
kimberley
Avatar van kimberley
kimberley is offline
Ik heb 'somers altijd heel erg last van bloedneuzen als de airco ergens aanstaat, dus door droge lucht.
Ik las dat andijvie schreef: hoofd lichtelijk achterover houden. Dit is dus juist niet de bedoeling (althans, dat hoorde ik van mn dokter) het bloed loopt dan namelijk je keel in en dat schijnt niet goed te zijn ofzo
Wat bij mij helpt is idd vaseline. Als je er vaak last van blijft houden kan je ook aan je dokter vragen voor een verwijskaart voor de KNO-arts.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 09:41
kippiej
Avatar van kippiej
kippiej is offline
De dokter wilde het bij mij niet dichtbranden
Maarja ik ga die vaseline idd proberen en als dat niet helpt ga ik maar weer terug naar de dokter . K heb er vooral 's ochtends last van (als ik net ben opgestaan) en ook als ik gespannen ben ed.
__________________
I like to feel blonde all over. - Marilyn Monroe
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 09:46
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
kitabe schreef op 09-06-2004 @ 09:38 :

Ik las dat andijvie schreef: hoofd lichtelijk achterover houden. Dit is dus juist niet de bedoeling (althans, dat hoorde ik van mn dokter) het bloed loopt dan namelijk je keel in en dat schijnt niet goed te zijn ofzo
Dan loopt het in je maag en ík ga daar dus gigantisch van over mijn nek. En bloed opgeven is niet zo'n pretje, ookal weet je dat het uit je neus komt en niet uit je maag of slokdarm.

Ik heb/had ook heel veel bloedneuzen en dokters zijn er idd niet al te happig op om het dicht te branden. Doet meer kaad dan goed, zo het schijnt. Misschien is het een fase, misschien groei je eroverheen, je went er iig wel aan
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 10:04
HoloDoc
Avatar van HoloDoc
HoloDoc is offline
je moet vlak voor het neusbeentje knijpen en je hoofd VOOR over houden...

als het bloeden gestopt is ZEKER 20 min je neus NIET!! snuiten
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 10:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn broertje heeft ook heel vaak last van bloedneuzen, alles geprobeerd, niets hielp. Toen heeft ie in het ziekenhuis een adertje dicht laten schroeien en nu is dat in het ene neusgat niet meer gebeurd. Ze zeiden daar ook dat vaseline idd erg goed helpt en mijn vriend gebruikt altijd amandelolie en dat schijnt ook goed te helpen want hij heeft er ook bijna geen last meer van.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 11:20
MP
MP is offline
Ik heb ook echt maanden lang constant bloedneuzen gehad,
maar dat kwam door een allergie, daardoor werd mn neus erg droog van binnen en ging het bloeden.
nu heb ik anti-allergie-pilletjes en zijn de bloedneuzen opgehouden, 1 nadeel is wel:
als ik een pilletje vergeet heb ik binnen een paar uur een bloedneus
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 13:02
Verwijderd
ik heb het als ik extreem nerveus ben, dus vaak als ik moet spelen krijg ik een bloedneus, en dat loopt dan langs mijn trompet, schijnt er best bizar uit te zien....
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 13:50
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Mijn broertje heeft dit ook regelmatig, hij heeftzelfs een keer naar het ziekenhuis gemoeten omdat zijn neus maar bleef bloeien (anderhalf uur ) en toenhebben ze er maar een neustampon ingestoken..
Uiteindelijk hebben ze het bij hem dichtgebrand en nu heeft hij er geen last meer van
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 13:54
Verwijderd
Citaat:
kitabe schreef op 09-06-2004 @ 09:38 :
Ik las dat andijvie schreef: hoofd lichtelijk achterover houden. Dit is dus juist niet de bedoeling (althans, dat hoorde ik van mn dokter) het bloed loopt dan namelijk je keel in en dat schijnt niet goed te zijn ofzo
Met lichtelijk achterover houden bedoel ik dus dat het net niet je keel in loopt, maar ook niet uit je neus komt stromen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 18:54
Verwijderd
Ik had vroeger ook heel vaak een bloedneus...een ramp! Was ik in Frankrijk waar het erg warm was, stond ik daar bij de MAC anderhalf uur mijn neus dicht te knijpen

Het was een zwak adertje en eigenlijk ging het vanzelf over. Ik heb nu nooit meer een bloedneus, wel doet het pijn als ik in mijn neus knijp (of iemand anders die lollig wil zijn).

Maar als je er last van blijft houden kan je het adertje volgens mij laten dichtbranden, tenminste zoiets heeft mijn huisarts ooit gezegd.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 18:55
Verwijderd
Citaat:
kippiej schreef op 09-06-2004 @ 09:41 :
De dokter wilde het bij mij niet dichtbranden
Uhm, waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 20:17
Verwijderd
Ik heb vrij lang last van bloedneuzen. Volgens mijn ouders had ik het meer dan 10 jaar geleden al, maar het eerst wat ik me er van kan herinneren is groep 6 (7 jaar geleden).

Ik had toen maanden achter elkaar midden in de nacht bloedneuzen, die bijna niet te stoppen waren en ik meestal na een half uur een watje (gefrommeld in een dotje) in m'n neus kreeg, waardoor het dan stopte. (Man, ik haat(te) die watjes).
Mijn pa zelf is huisarts, dus hij heeft eerst wat dingen geprobeerd, o.a. het stoppen met neusspray tegen allergie, maar veel heeft dat niet geholpen.
Zeventig procent van de bloedingen waren trouwens aan m'n rechter neusgat, de rest links, of soms allebei.

Uiteindelijk ben ik bij de kno-arts terecht gekomen. Die heeft eerst zelf een bloedneus veroorzaakt, om te kijken hoe hevig die ongeveer is en hoe lang het duurde voor die stopte.
Toen heeft hij een watje doordrenkt met verdovingsmiddel helemaal in m'n neus gestopt, bijna tot in mijn keel (minder prettig was dat) en daarna heeft hij de adertjes in m'n neus dichtgebrand. Later nog een keer op controle geweest en dat was het.

Dat is een hele tijd goed gegaan, maar in groep 7 of 8 (weet ik niet precies meer), kwam het weer hevig terug. Weer terug gegaan naar de kno-arts (toevallig een andere dit keer, we waren vergeten wie ik de eerste keer had). Die heeft een soort 'tampon' met een of ander middel in m'n rechter neusgat gezet wat er drie dagen in moets blijven. Daarna mocht ik het er zelf gewoon uithalen.

In de brugklas ging het weer fout en ben ik weer terug gegaan naar de kno-arts. Ditmaal voor mijn linker neusgat. Volgens mij heb ik toen weer de "tampon-behandeling" gehad. ()
Dat is goed gegaan en sindsdien heb ik niet veel last meer van bloedneuzen.

Ik heb in de tijd na m'n behandeling ook regelmatig een neuszalf gebruikt, waarvan ik elke avond voor het slapen een klein beetje van in m'n neus moest smeren. Wat er in zat weet ik helaas niet.

Ik heb nadien nog wel bloedneuzen gehad hoor, meer dan me lief is, maar niet meer zo continu achter elkaar. Vooral als ik erg moe ben, verkouden ben (veel snuit) of door de ijskoude lucht moest fietsen, heb ik nog last van bloedneuzen ('s winters heb ik meestal een combinatie voor die drie).

Dus waar ik nu goed op let is dat ik, zodra ik weer last van bloedneuzen krijg, ik goed slaap en als ik verkouden ben niet te veel en niet te uitbundig mijn neus snuit.

Mijn tips bij een bloedneus?
Probeer met een hand je neusgaten dicht te knijpen (op je neusvleugels knijpen) en met je andere hand het adertje vinden op je neusrug en daar knijpen (voor het knijpen moet je een beetje een gevoel krijgen ), zorgen voor een rechte rug en dan je hoofd voorover buigen (je kin in het holletje van je borstkas). En dat dan 10 minuten volhouden.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 20:44
Naru
Avatar van Naru
Naru is offline
Citaat:
lafjuh schreef op 09-06-2004 @ 20:17 :
*verhaal*
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 20:45
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Lafjuh, wat een geweldige avatar om het gehele verhaal te illustreren
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 22:10
kippiej
Avatar van kippiej
kippiej is offline
Citaat:
Uhm, waarom niet?
Geen idee, hij zei alleen dat het niet nodig was ..

@Lafjuh: wooow.. beter dat je er nu minder last van hebt, en bedankt voor de tips
__________________
I like to feel blonde all over. - Marilyn Monroe
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 23:41
Verwijderd
Wat mijn vader mij altijd liet doen om de bloedneus over te laten gaan: een touwtje om je linkerwijsvinger, van onder naar boven draaien, steeds er omheen dus. Dan was ik een half uur geconcentreerd met dat touwtje bezig en dan was de bloedneus over (maar of dat nu echt aan dat touwtje lag... )
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 21:13
dove
Avatar van dove
dove is offline
ik heb (bijna) altijd 's nachts bloedneuzen.. word je wakker en dan is het weer zover.. een tijd geleden hebben ze de ader dichtgebrand maar na een jaar begon het weer opnieuw... ik wordt er soms gek van....
__________________
bijna vakanitie!!!...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 21:42
Verwijderd
Citaat:
dove schreef op 11-06-2004 @ 21:13 :
ik heb (bijna) altijd 's nachts bloedneuzen.. word je wakker en dan is het weer zover.. een tijd geleden hebben ze de ader dichtgebrand maar na een jaar begon het weer opnieuw... ik wordt er soms gek van....
Ik had het ook voornamelijk 's nachts, word je wakker omdat je iets warm over je hand voelt lopen... of achter in je keel voelt lopen... Blegh, altijd zo vies.

Vroeger, op de basisschool, had ik ook heeel vaak bloedneuzen, op de middelbare school een stuk minder vaak (toen hadden ze het ook al weer voor de tweede keer dichtgebrand). Ik herinner me nog dat ik bij een wasbak stond, ik groep 5 geloof ik, en dat het bloed echt uit m'n neus spoot... Op de muur zaten overal spettertje Heel vies.
Mijn vader heeft het ook een keer enorm erg gehad; het hield ook niet meer op, hij verloor enorm veel bloed, heeft een tijd in het ziekenhuis gelegen etc. Ze dachten bij mij dus ook dat het misschien een genetisch iets was. Gelukkig heb ik het nooit zo erg gehad...
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Bloedneuzen blijven komen.
marc-juh
4 08-12-2020 10:31
Lichaam & Gezondheid Dikke bloedneus
DBZ
6 01-07-2009 21:48
Lichaam & Gezondheid 7 bloedneuzen in 3 dagen, kan dat kwaad?
Mara
14 13-08-2004 15:47
Lichaam & Gezondheid bloedneus
phensicske
13 26-01-2004 12:49
Lichaam & Gezondheid bloedneus...
fruitvliegje
9 09-12-2003 19:16
Lichaam & Gezondheid Bloedneus
Hugh
25 08-03-2003 14:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36.