Oud 14-10-2006, 13:43
JeffreyH
JeffreyH is offline
Ik doe nu de opleiding mbo4: sjam (juridisch) (2006/2007)
maar d'r is iets dat ik niet begrijp van ibg...

Ik heb studie financering maar hier staat op dat ik een schuld heb voor een Ov-lening...op het moment heb ik nog geen ov opgehaald.
Maar afgelopen jaar (2005/2006) deed ik Beveiliging Mbo 1
toen had ik ook een Ov. maar geen prestatiebeurs. (ik heb alwel ondekt dat dit pas is voor mbo 3 / 4)

ik had hem ingeleverd op 06-07-2007,
me studie was afgelopen op 30-06-2006

Dus ik had kunnen zien dit dat de reden was dat ik hem te laat had ingeleverd.
Maar het bedrag bedraagt 156euro. Als ik hem te laat had ingeleverd zou dit bedrag maximaal maar 68euro kunnen zijn.

Ik weet zelf ook nog niet percies helemaal hoe het gaat met een presentatie beurs...ik heb schijnbaar het maximale bedrag (312euro)

hoe werkt dit?

kan je een ov krijgen of geld als "prestatiebeurs" ?

Of ben ik ook instaat het geld te krijgen en de ov ?
en dan krijg ik alleen een schuld?

Maar ik zou alvast iedereen willen bedanken, die de tijd heeft genomen om dit te lezen en als uw me geholpen heeft, ZEER DANK U WEL!

en als u meer informatie nodig heeft, voor uw me verder kunt helpen. Dan kan ik alles geven behalve me pincode


====edit====

ik heb een Basis prestatiebeurs(is dit een lening?)
ik heb een Gift aanvullende beurs(is dit een lening?)
ik heb een Ov-lening ???(hoezo is dit een lening)

in me "afschrift" van ibg, staat nergens dat ik heb geleend.... dus snap dit ECHT niet ><

Laatst gewijzigd op 14-10-2006 om 14:18.
Advertentie
Oud 14-10-2006, 13:54
JeffreyH
JeffreyH is offline
ik ga maandag zelf wel ff bellen met ibg, en dinsdag ff langs.

maar alle informatie om te weten hoe dit een beetje werkt zou wel fijn zijn^^

dan bel ik tenminste voorbereid
Oud 14-10-2006, 14:16
Verwijderd
Ik snap weinig van je post eigenlijk.

Op de site van de IB-groep vind je veel informatie over de prestatiebeurs en de OV-kaart, waarschijnlijk staan de antwoorden die jij zoekt er ook tussen. Kijk ook even bij de 'veelgestelde vragen', dat is ook erg handig.

Verder:
Je kan niet kiezen voor geld in plaats van een OV. Het kan zijn dat je recht hebt op een vergoeding, maar dan alleen als je nooit op tijd aan kan komen op je onderwijsinstelling, en ik neem maar even aan dat dat bij jou niet het geval is.

De prestatiebeurs krijg je nu, en op formulieren van de IB-groep zie je het oplopen als een soort 'voorlopige schuld', hier staat ook je OV-kaart bij. Als je uiteindelijk binnen een bepaalde tijd afstudeert - ik weet niet wat deze termijn voor het MBO is, maar dat kan je makkelijk via de site van de IB-groep vinden - wordt deze voorlopige schuld omgezet in een gift.

Voor de prestatiebeurs krijg je én geld - een maandelijks bedrag afhankelijk van je woonsituatie (thuis- of uitwonend). En je krijgt een OV-kaart. Naast het vaste bedrag per maand kan je ook nog een lening afsluiten. Dit bedrag moet je na je afstuderen weer terug betalen.
Oud 15-10-2006, 12:15
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
JeffreyH schreef op 14-10-2006 @ 13:43 :

ik had hem ingeleverd op 06-07-2007,
me studie was afgelopen op 30-06-2006

====edit====

ik heb een Basis prestatiebeurs(is dit een lening?)
ik heb een Gift aanvullende beurs(is dit een lening?)
ik heb een Ov-lening ???(hoezo is dit een lening)

in me "afschrift" van ibg, staat nergens dat ik heb geleend.... dus snap dit ECHT niet ><
Om beginnen neem ik aan dat je hem hebt ingeleverd 6-7-06 aangezien alleen werkdagen tellen heb je hem dus niet te laat ingeleverd. Er zit zowiezo een zondag tussen en ook nog een zaterdag(is ook geen werkdag voor het op tijd inleveren voor de IB) dus no hard feelings maar je was op tijd

Verder de Basisbeurs, de aanvullende beurs en de OV-lening zijn allemaal een LENING tot je een studie met goed gevolg binnen zoveel jaar (HBO is het 10 jaar, MBO zou ik niet weten) hebt afgerond
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 15-10-2006, 13:02
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Hiervoor is het grote IBG-topic.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Het grote Belasting-topic
Verwijderd
482 18-12-2017 19:30
Studeren Het grote IBG-/DUO-topic (alles over stufi en OV-studentenkaarten enz.) #5
number9
413 23-01-2017 21:15
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #3
Adore
500 14-12-2008 20:26
Algemene schoolzaken OV-jaarkaart... prestatienorm?
jussme
29 31-08-2006 17:30
Algemene schoolzaken studiepunten om je stufi te behouden
vixen
13 08-04-2005 18:58
Algemene schoolzaken Stoppen met school? Terugbetalen?
IjSbLoKiE
46 22-03-2005 21:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.