Oud 26-08-2007, 13:24
Kwark89
Kwark89 is offline
Hallo
Ik heb morgen mijn eerste rijles. Ben zeer benieuwd. Ik heb nog geen theorieboek doorgelezen.
Is je theorie echt al noodzakelijk in de eerste paar autorijlessen?
En waarneer raden jullie mij aan om eraan te beginne(ervaringen van jullie)???
En de mensen die hun theorie wel al hadden, hadden jullie er ook echt profijt van??

Laatst gewijzigd op 26-08-2007 om 13:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2007, 13:30
Verwijderd
De eerste paar lessen heb je nog niet zoveel aan je theorie, omdat je allang blij bent als je op de juiste manier gas geeft/stuurt/schakelt/koppelt en dus nog helemaal niet bezig bent met de borden om je heen. Ik ben nu (na 10 lessen ofzo) bezig met mijn theorie en merk wel dat het leren van de theorie makkelijker gaat omdat ik al vrij veel weet uit de praktijk.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 14:32
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ik had eerst een intest gedaan. Das zo'n introductieles dat ze gaan kijken hoeveel lessen ze denken dat je nodig hebt enzo. Vervolgens heb ik ervoor gekozen om een spoedcursus doen. Oftewel een 10 daagse cursus.

Ik had ook meteen een afspraak gemaakt om theorie examen te doen, een week na die intest. Dat heb ik dus gedaan en gehaald. Weer een week (of 2) na mijn theorie examen ben ik begonnen met mijn echte rijlessen. (Ik zit er nu midden in, woensdag moet ik afrijden.)

En ik moet zeggen, het is toch wel erg handig als je je theorie al enigszins weet voordat je de weg op gaat. In het begin ben je nog heel erg bezig met sturen en die pedalen en de koppeling enzo. Maar als je dat door begint te krijgen ga je meer om je heen kijken en zie je ook veel dingen van je theorie terugkomen in de praktijk.

Je doet het voor jezelf. Je leert je theorie niet omdat je instructeur dat zo graag wilt. Als je je theorie niet goed kent, zak je op je praktijkexamen. Het is gewoon veel makkelijker voor jezelf om de regels te kennen als je in de auto zit. Dan heb je meer tijd om je op andere dingen te richten dan het leren van de regels tijdens het rijden.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 16:15
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Zodra je begint met rijden is het makkelijk theorie te gaan leren. Je rijleraar zal steeds meer naar jou kijken als het gaat om oplossen van complexe situaties (nu nog niet, maar over een paar weken wel). Het is prettiger als het er dan goed in zit.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 17:04
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Ik ga morgen weer voor de derde keer theorie doen en tevens een afspraak maken voor een proef/intake les, ondanks dat ik al zo'n 150 lessen heb gehad de afgelopen jaren heb ik het idee dat ik weer vanaf les 1 opnieuw moet beginnen.

Gas geven en schakelen was en blijft een drama bij mij, heb onlangs nog een stukje mogen rijden bij iemand in de auto (op eigen terrein) en het lijkt wel alsof ik niks meer beheerst!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 17:41
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb over een periode van een half jaar gelest en heb halverwege m'n theorie gehaald. Ik vond het heel handig dat ik al rij-ervaring had. Ik merkte bij het leren van m'n theorie dat het daardoor veel makkelijker was om voorrangssituaties in te schatten. Ik bedacht me dan (automatisch) hoe ik dat zou doen als ik in de auto zat en dan kwamen situaties uit het lessen dus goed van pas. Op die manier hoefde ik niet te stampen op regels. En ook dingen als snelheden ed. heb je automatisch al gehad tijdens het lessen, want zolang je je theorie nog niet hebt, verteld je instructeur je ook wel dingen ('hier mag je 80, want dat bord geeft aan dat je buiten de bebouwde kom bent.'; 'Hier mag je niet stil staan', etc.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 19:37
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Cornel schreef op 26-08-2007 @ 17:04 :
Ik ga morgen weer voor de derde keer theorie doen en tevens een afspraak maken voor een proef/intake les, ondanks dat ik al zo'n 150 lessen heb gehad de afgelopen jaren heb ik het idee dat ik weer vanaf les 1 opnieuw moet beginnen.

Gas geven en schakelen was en blijft een drama bij mij, heb onlangs nog een stukje mogen rijden bij iemand in de auto (op eigen terrein) en het lijkt wel alsof ik niks meer beheerst!
Ik snap trouwens wel dat mensen misschien aan je vragen of je nog wel moet beginnen aan autorijden. Want 3x slagen voor je theorie (en dat het weer verloopt), 6x zakken voor je praktijk en 150 lessen is toch wel behoorlijk bovengemiddeld hoog. En nu begin je weer opnieuw..

Het enige advies dat ik je kan geven is gewoon nog steeds om veel lessen te nemen. En om alles stap voor stap te doen. Misschien een soort stappenplan in je hoofd maken? Als je een bocht nadert. Wat is de voorrangssituatie, moet ik stoppen, zo ja, afremmen, terugschakelen, goed blijven kijken etc.

Oh, misschien een andere tip. Je kunt volgens mij ook je rijbewijs halen voor een auto met een automaat. Dat scheelt het hele schakelen. Je hebt dan alleen een gas en rem pedaal, je motor kan niet meer afslaan bij het wegrijden, en je hebt minder handelingen tijdens het rijden. Vraag er eens naar. Als je dat rijbewijs hebt gehaald mag je uiteraard daarna alleen maar in auto's rijden met een automaat.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 18:22
Lethe
Lethe is offline
Ik zou ook weer niet té snel het theorie examen afleggen, aangezien het een jaar geldig is en je wel binnen die periode je rijbewijs moet halen. De wachttijden voor het afrijden zijn best lang.
Het is natuurlijk wel handig als je het theorie materiaal alvast in huis hebt en doorleest/ de borden bekijkt.
Overigens heb ik morgen mijn theorie examen en ik heb nu iets van 20 lessen gehad. Verwacht wordt dat ik 38 lessen nodig ga hebben, dus ik ben nu zo ongeveer op de helft (38 ja, ik ben niet zo'n talent )
__________________
Nice
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wat saai zeg! #6
TopDrop
500 01-08-2007 14:04
Verkeer & Vervoer oplossing files
vtxm
267 01-02-2007 19:03
De Kantine auto theorie gehaald
SilverBlue
4 13-03-2006 20:09
Algemene schoolzaken Mensen die Mavo doen zijn dom en lui
DG
288 26-06-2005 00:07
Werk, Geld & Recht Motorrijbewijs
MB
34 23-05-2005 15:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35.