Oud 05-04-2013, 23:53
marcel1990
marcel1990 is offline
Hallo, ik heb deze post geopend omdat ik iets kwijt moet, en ik denk dat ik hier misschien wat advies kan krijgen. Ik ben 20 jaar en ik studeer momenteel nog.
Anderhalf jaar geleden is mijn papa gestorven. Ik heb het daar een tijdlang erg moeilijk mee gehad, de eerste maanden heb ik mij echt bijna volledig van de wereld afgesloten. Ik laat mijn emoties ook niet makkelijk zien in het openbaar, nooit zo geweest (hoewel ik soms denk dat ik er deugd van zou kunnen hebben, moest ik dat misschien eens doen). Nu, op een bepaald moment heb ik voor mezelf besloten dat het zo niet verder kon. Ik had mijn studies e.d. al genoeg verwaarloosd. Ik wou echt de draad terug opnemen, ik had er echt energie voor en ik voelde mij goed bij dat idee. Dus sinds dit jaar ben ik terug beginnen studeren, en ik wou ook wat meer vrienden maken, meer sociale contacten leggen (ook iets waar ik het altijd moeilijk mee gehad heb). Daarom ben ik ook, uit volle overtuiging, lid geworden van een studentenvereniging. En daar zit nu een beetje het probleem.
Ik wil eerst wel zeggen, dat ik dankzij de vereniging enorm goeie mensen heb leren kennen, maar toch voel ik me bij verscheidene anderen helemaal niet goed. De meeste kennen de situatie van mijn overleden papa wel. Maar op de doop hebben ze daarvan "gebruik gemaakt" om mij emotioneel op een breekpunt te brengen. Dat vond ik verkeerd, ik probeerde mij er niets van aan te trekken en ging ook gewoon verder met de doop. Maar tot vandaag blijf ik me daar ongemakkelijk bij voelen. Daarbovenop komt situatie twee: in de vereniging heb ik dus ook een "meter" gekregen, die mij tijdens het jaar nog wat opdrachten mag geven. Onlangs krijg ik een bericht waarin zij mij beveelt dat ik op 6 april aanwezig moet zijn in Gent voor een opdracht. Ik had echter al gepland om samen met mijn zus naar het graf van papa te gaan, dus zeg ik dat aan mijn meter en ik vraag of de opdracht op een andere dag kan doorgaan. Daarop krijg ik volgende reactie: "luister, ik vind dat het stillaan tijd wordt dat je je daarover zet, het leven gaat door en je gaat maar een andere keer naar het kerkhof!".
Ik was er niet goed van. Ik snap wel dat je het eerste jaar in een studentenvereniging als "mindere" beschouwd wordt, maar zo'n reactie komt wel bijzonder hard aan.

Ik heb er niet meer op gereageerd, en nu twijfel ik dus. Van de ene kant wil ik precies uit de vereniging stappen, maar van de andere kant heb ik er ook echt wel vrienden gemaakt. Die ga ik veel minder zien als ik uit de vereniging stap, en ik maak al niet makkelijk vrienden. Maar nog tot het einde van het academiejaar zo'n vijandige, pijnlijke reacties van mijn "meter" krijgen, zie ik ook niet zitten. Dat helpt mij niet echt vooruit. Ik heb zin om mij zo kwaad te maken op dat mens, maar ik durf niet goed.

Voila, dat moest ik effe kwijt...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2013, 00:05
Verwijderd
Waar wil je advies op?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 00:12
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Beste Marcel, het is weer het bekende verhaal over ontgroeningen van studentenverenigingen. Ik heb nooit gestudeerd
dus ook niet op zo'n vereniging gezeten maar ik betwijfel of ik er lid van was geworden. Mensen gaan afbreken om saamhorigheid te kweken is denk ik niet mijn ding. Dat ze misbruik hebben gemaakt van jouw verdriet over het overlijden van je vader vind ik ronduit walgelijk. En jouw "meter" gaat jou even vertellen hoe je daar mee om moet gaan? Dikke middelvinger! Je zult langzaam maar zeker beter met je verdriet om kunnen gaan maar dat gebeurt gewoon in jouw eigen tempo en dat wordt niet gedicteerd door een stel korpsballen. Zouden de vrienden die je op de vereniging hebt gemaakt je de rug toe keren als je er af gaat? Dan weet je meteen hoe diep hun vriendschap gaat. En vrienden kun je ook wel buiten de vereniging maken. Dus denk er maar eens goed over na of je lid wil blijven.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 02:05
Verwijderd
Ik heb zelf ook mijn vader verloren, dus ik weet een beetje hoe het is. Gecondoleerd.

Ik zit weliswaar niet op een vereniging, maar heb ook heel vaak termen gehoord als "je moet je eens erover heen zetten" of "je moet het een plekje geven". Ik zou het gaan naar het kerkhof als een veel hogere prioriteit stellen. Als bepaalde mensen uit je vereniging misbruik maken van de kennis die ze over jouw ervaringen op dit gebied hebben, is dat, denk ik, het niet langer waard om in die vereniging te blijven. En ik denk dat de goede vrienden die je in de vereniging gemaakt hebt, wel zullen begrijpen waarom je eruit stapt - als het immers goede vrienden zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 11:03
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Bloodyb zegt wijze dingen. Die meter kan de boom in, zij weet duidelijk niet hoe het is om een ouder te verliezen op jonge leeftijd. Bij een studentenvereniging ga je voor je plezier, en saamhorigheid en dat soort opdrachten helpen vaak om wat meer binding met de groep en de vereniging te krijgen. Maar dat moet niet ten koste gaan van je eigen gemoed en zeker niet ten koste van het proces van het verwerken van je verlies. Zeg haar dat familie voorgaat, en dat zij niet jouw agenda beheert. Ik ben absoluut niet gewelddadig, maar zelfs ik krijg de neiging om zo iemand op haar gezicht te slaan.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 18:46
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik ben zelf gedurende mijn studententijd lid geweest van een vereniging, en met veel plezier. Toch heb ik dat minderwaardige nooit gesnapt en ik vind het ook niet zo nodig. Jij hebt die afspraak met je zus gemaakt en dat is wat bijzonders. Je hoeft niet alles op te geven en ik zou gewoon zeggen dat ze pech gehad hebben. Je hoeft ook niet alles te accepteren en als ze hier een probleem van gaan maken kan je altijd nog weg gaan. Je zit er voor je lol en niks anders.
Als dat bezoek voor jou belangrijk is dan moet je gaan. Zoeken ze maar wat anders. Meteen je lidmaatschap opzeggen is denk ik niet meteen nodig. Maar je moet wel van je af bijten indien nodig (en dat gaat niet alleen voor een studentenvereniging op)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 11:32
Verwijderd
Ik heb ook een studentendoop gehad in België en ze hebben ons ook 'vernederd'. Maar we konden weigeren als het te ver ging en het kwam vooral neer op veel vieze dingen eten (niets dat in principe niet eetbaar was en ook geen dingen als slachtafval ofzo) en jezelf belachelijk maken en vies worden. Er werd rekening gehouden met fysieke beperkingen en op geen enkel moment heeft een lid een schacht psychisch aangepakt. We moesten wel roepen dat we stoeme schachten waren, maar er is niemand gepakt op gewicht, uiterlijk, achtergrond, geloof, whatever. En dat is hoe het hoort! Ik heb in mijn verdere studententijd een hele goeie band gehad met mijn medeschachten en medeleden zonder dat daar nare dingen bij zijn komen kijken en zonder dat iemand daar vervelende herinneringen aan heeft overgehouden. Maar ik zat wel in een kleine studentenstad, ik heb het idee dat ze elkaar in de grote steden nog wel eens de ogen durven uitsteken met hoe ver ze durven gaan.

Als de mensen die je hebt leren kennen, echte vrienden zijn, dan zullen ze je vrienden blijven, ook al stap je uit de vereniging. Als ze je daarom met de nek aankijken, dan zij het geen vrienden. Ten eerste vind ik het echt afschuwelijk dat ze dat hebben gebruikt tijdens je doop en ten tweede moet die meter van je naar bek houden, want ze heeft geen idee hoe het is blijkbaar, noch het verstand om te bedenken dat dit voor iemand heel belangrijk kan zijn en dat ze gewoon haar stomme kop moet houden.
Als ik jou was, zou ik zo snel mogelijk dat zootje zielige mensen achter je laten, zulke mensen heb je in je leven niet nodig. Vrienden die je hebt gemaakt, blijven vrienden, al zie je ze minder en zoniet, dan zouden ze je op een ander moment wel laten stikken.

Intussen is het een dag later, dus ik ben benieuwd wat je hebt gedaan?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 13:50
marcel1990
marcel1990 is offline
Ik heb dus, via facebook, aan mijn "meter" gemeld dat ik besloten heb om naar het kerkhof met mijn zus te gaan, en ik ben dus niet naar Gent gegaan voor de opdracht. Ik heb ook gezegd dat ik het jammer vind dat ze zo reageert en dat ik hoop dat ze zelf niet snel haar papa moet verliezen (zij heeft haar beide ouders namelijk nog, dat weet ik). De reactie was als volgt: "uw ongehoorzaam gedrag zal de nodige consequenties kennen!".
Ik haat doorgaans niet snel mensen, maar wat haar betreft lijkt het precies die weg op te gaan...
Ik heb mijn meter intussen ook laten weten dat ze mij niet meer zullen zien in de vereniging. Mijn meter heeft nog niet gereageerd. Maar ik heb het ook al tegen enkele schachten gezegd, en toen ging het nieuws snel rond. Al vijf schachten hebben trouwens laten weten dat ze er ook uitstappen als ik wegga. Ik heb gezegd dat ze dat niet hoeven te doen, maar het geeft wel een goed gevoel.
Vervolgens kreeg ik bericht van iemand uit het praesidium (die het wrs via een schacht te weten gekomen is) en die persoon vroeg mij waarom ik zou weggaan. Ik heb hem dus het hele verhaal gedaan, zoals ik dat hier ongeveer heb neergeschreven. En hij zegt dat hij het jammer zou vinden dat ik eruit stap. Hij vindt namelijk ook dat mijn meter erover gaat, en hij gaat ze er eens over "aanpakken".
Maar dat gaat echt niet voldoende zijn om mij erin te houden. Ik kijk nu nog even de kat uit de boom, maar ik weet eigenlijk al zeker dat ik ermee ga stoppen. Ik ben in ieder geval gisteren naar het kerkhof geweest en ik ben blij dat ik dat gedaan heb.
Het is natuurlijk ergens ook allemaal weer grappig. Ik bedoel: we zijn in die vereniging begonnen met 32 schachten, daarvan hebben er 12 opgegeven tijdens de doop, en als ik eruit stap, stappen er wellicht ineens 5 mee uit. Ze gaan al hun nieuwe leden nog kwijtspelen... Ik snap echt niet goed wat men wil bereiken soms. Een en al concurrentie tussen die verenigingen om zoveel mogelijk leden te zoeken, maar uiteindelijk kan je evengoed weer uitgespuwd worden. Ik ga het nog geloven, dat ze ons gewoon effe "gebruiken" om hun eigen frustraties op uit te werken, en zichzelf troosten met de gedachte dat wij dan volgend jaar hetzelfde mogen doen met andere nieuwe leden... Ik vind het eigenlijk jammer dat het zo moet lopen allemaal.
En inderdaad, je wordt lid van een vereniging voor je plezier en niets anders. En één ding heb ik hieruit geleerd: als de consequentie om erbij te horen uitmaakt dat je je moet laten vernederen, dan zit het al volledig fout. Het is volgens mijn ervaringen een compleet foute manier om het principe van "dopen om banden te smeden" in ere te houden. Men reduceert zichzelf tot een sekte, en ik heb spijt dat ik ermee begonnen ben. Ik zit zo niet in elkaar. Ik heb ook niet de behoefte om mensen eerst te moeten zien "vernederd worden" alvorens ze mijn vrienden mogen worden. Dat houdt eigenlijk geen steek. En het is jammer dat er in het westen anno 2013 nog zoiets bestaat.
Dus, vernedering als voorwaarde om vrienden te "mogen" maken, neen dank u. Nooit meer. Ik hoop dat die mensen van zichzelf beseffen hoe slecht ze (bezig) zijn.
Tip aan iedereen die bij een vereniging wil gaan: ik respecteer ieders vrije keuze, maar bezint eer ge begint. Het kan namelijk ook allemaal anders.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 15:34
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Tip aan iedereen die bij een vereniging wil gaan: ik respecteer ieders vrije keuze, maar bezint eer ge begint. Het kan namelijk ook allemaal anders.
De ene vereniging is de andere niet. Mijn kamp was super leuk met gewoon leuke spelletjes in teams, 's avonds feesten. Het eerste jaar was eigenlijk het allerleukste jaar, veel activiteiten gericht op ons en ook allemaal super leuke activiteiten op de vereniging (filmweek, culturele week etc) Het enige wat wij als sjaarsen moesten waren 3 tapdiensten, 1 kookdienst, 1 klusdienst en een schoonmaakdienst die je zelf kon plannen en als er iets was deed niemand moeilijk.
Ik heb een super leuke tijd gehad en nooit een seconde spijt gehad van de keuze. Maar het is wel afhankelijk van de vereniging.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 16:00
marcel1990
marcel1990 is offline
Citaat:
De ene vereniging is de andere niet. Mijn kamp was super leuk met gewoon leuke spelletjes in teams, 's avonds feesten. Het eerste jaar was eigenlijk het allerleukste jaar, veel activiteiten gericht op ons en ook allemaal super leuke activiteiten op de vereniging (filmweek, culturele week etc) Het enige wat wij als sjaarsen moesten waren 3 tapdiensten, 1 kookdienst, 1 klusdienst en een schoonmaakdienst die je zelf kon plannen en als er iets was deed niemand moeilijk.
Ik heb een super leuke tijd gehad en nooit een seconde spijt gehad van de keuze. Maar het is wel afhankelijk van de vereniging.
Dat respecteer ik en ik ben blij dat je er wel een goeie tijd hebt gehad. Maar dan nog moet je je bewust zijn van de keuze die je maakt. Je moet niet, zonder nadenken, ergens instappen. Het kan namelijk ook tegenvallen. Mijn ervaring ermee is slecht, daar kan ik zelf ook weinig aan doen. Ik had het ook liever anders gezien hoor. Het is overigens ook niet mijn bedoeling om iedereen over dezelfde kam te scheren (dus sorry als het zo overkomt, maar dat is de emotie door eigen ervaringen).

Ik doelde eigenlijk vooral op het begrip "vernederen om erbij te horen", en minder op studentenverenigingen in het algemeen. Tuurlijk zijn er ook goeie verenigingen, die niet dopen, of waar de doop ludieker van aard is. En dat is goed. Maar vernederen, nee, daar ik heb slechte ervaringen mee.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 16:55
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Soms moet je ook gewoon dingen proberen en dan tot de conclusie komen dat het toch niet is wat je ervan gedacht/gehoopt oid had. Zonder er nu een heel drama van te maken.
Daarnaast zijn overal nare, vervelende mensen en moet je je ook niet door dat soort mensen laten wegjagen. Het lijkt me niet dat je sinds september daar alleen maar een kuttijd gehad hebt.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 17:04
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Ik zit ook bij een studentenvereniging en heb ook een ontgroening gehad die niet leuk was. Ze proberen je psychisch te breken en op deze manier een dikke huid te kweken. Maar dit kent wel grenzen. Wat ze bij jou hebben gedaan vind ik veeeeel te ver gaan. In jou geval zou ik een schriftelijke klacht indienen bij je studentenvereniging. Ik zou niet bij een studentenvereninging willen zitten die zulke misselijkmakende dingen doet.

Mijn mening over ontgroeningen is dat ik het niet meer van deze tijd vind. Ik denk dat het beter is om groepsgevoel te creeren met spelletjes en activiteiten.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 17:14
marcel1990
marcel1990 is offline
Citaat:
Soms moet je ook gewoon dingen proberen en dan tot de conclusie komen dat het toch niet is wat je ervan gedacht/gehoopt oid had. Zonder er nu een heel drama van te maken.
Daarnaast zijn overal nare, vervelende mensen en moet je je ook niet door dat soort mensen laten wegjagen. Het lijkt me niet dat je sinds september daar alleen maar een kuttijd gehad hebt.
In het begin was het fijn, gewoon weggaan met die mensen. Ik het het gevoel dat ik met vele van hen goed kon praten. Het zag er goed uit. Tot die doop, dan hebben mensen waarvan ik dacht dat ze goed waren zich verkeerd gedragen. Er zijn zeker goeie mensen bij, dat zeg ik niet. Maar ik heb geen zin om nog een hele tijd, en jaren daarna, opgescheept te zitten met mensen die niet het respect kunnen opbrengen voor de privé-situatie van anderen. En om dat fenomeen volgend jaar op bvb een nieuwe doop te zien bij iemand anders, neen dat wil ik niet. Het feit dat verscheidene schachten begrijpen dat ik weg wil, en zelfs mee weg zouden gaan, zegt genoeg.

En een heel drama van maken... bedoel je nu dat het aan mij ligt? Lachen met overleden dierbaren e.a. vernederingen moet allemaal maar kunnen dan? Laat ze maar begaan en maak er geen drama van. Sorry, zo zit ik niet in elkaar. Wat zij gedaan hebben, is fout en ik ben niet de enige die er zo over denkt. Ik wens het niemand toe, overigens.

Het lijkt alsof je zegt: ik vind dat die ouderejaars recht hebben om hun frustraties op nieuwe leden uit te werken, en de nieuwe leden moeten dat maar slikken... Sorry, maar dan blijf ik liever geen lid. Ik heb dat niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 17:16
marcel1990
marcel1990 is offline
Citaat:
Ik zit ook bij een studentenvereniging en heb ook een ontgroening gehad die niet leuk was. Ze proberen je psychisch te breken en op deze manier een dikke huid te kweken. Maar dit kent wel grenzen. Wat ze bij jou hebben gedaan vind ik veeeeel te ver gaan. In jou geval zou ik een schriftelijke klacht indienen bij je studentenvereniging. Ik zou niet bij een studentenvereninging willen zitten die zulke misselijkmakende dingen doet.

Mijn mening over ontgroeningen is dat ik het niet meer van deze tijd vind. Ik denk dat het beter is om groepsgevoel te creeren met spelletjes en activiteiten.
Vind ik ook. Er zijn heel goeie clubs waar ze ofwel geen doop, ofwel een ludieke doop, met zulke spelletjes hebben. Lijkt me gewoon veel beter. Alsof al die zware vernederingen echt nodig zijn om een band te smeden. De niet-extreme clubs, die gelukkig talrijker zijn, bewijzen het tegendeel.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 17:34
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
In het begin was het fijn, gewoon weggaan met die mensen. Ik het het gevoel dat ik met vele van hen goed kon praten. Het zag er goed uit. Tot die doop, dan hebben mensen waarvan ik dacht dat ze goed waren zich verkeerd gedragen. Er zijn zeker goeie mensen bij, dat zeg ik niet. Maar ik heb geen zin om nog een hele tijd, en jaren daarna, opgescheept te zitten met mensen die niet het respect kunnen opbrengen voor de privé-situatie van anderen. En om dat fenomeen volgend jaar op bvb een nieuwe doop te zien bij iemand anders, neen dat wil ik niet. Het feit dat verscheidene schachten begrijpen dat ik weg wil, en zelfs mee weg zouden gaan, zegt genoeg.

En een heel drama van maken... bedoel je nu dat het aan mij ligt? Lachen met overleden dierbaren e.a. vernederingen moet allemaal maar kunnen dan? Laat ze maar begaan en maak er geen drama van. Sorry, zo zit ik niet in elkaar. Wat zij gedaan hebben, is fout en ik ben niet de enige die er zo over denkt. Ik wens het niemand toe, overigens.

Het lijkt alsof je zegt: ik vind dat die ouderejaars recht hebben om hun frustraties op nieuwe leden uit te werken, en de nieuwe leden moeten dat maar slikken... Sorry, maar dan blijf ik liever geen lid. Ik heb dat niet nodig.
Je leest niet goed en je interpreteert dingen onjuist. Je moet niet alles op jezelf betrekken.
Ik keur zeker niet goed dat ze dat soort dingen gebruiken. Maar je scheert alle verenigingen over 1 kam, zegt dat je goed moet nadenken en baseert alles op jou ene slechte ervaring. Ik zeg alleen maar dat je soms dingen moet proberen zonder er eindeloos over na te denken.

Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat het sinds september kut geweest is. Waarom zit je er dan nog? Als het zo slecht is?
Er zijn 2 nare dingen geweest met enkele mensen. Maar is de hele vereniging zo? Waarom zou je er dan uberhaupt nog zitten? Als iemand kut is of heel naar doet laat je je meteen wegjagen?

Ik bedoel met drama dat het geen drama is om iets uit te proberen en als het tegenvalt gewoon te kappen zonder er heel veel gezeur over te laten gaan. Het is niks, kappen en klaar.

Dan zeg ik:
1. Niet alles hoeft eindeloos overdacht en afgewogen te worden. Probeer het, valt het tegen kan je er altijd mee kappen.
2. Overal zijn nare mensen. De vraag is of je je door een enkele laat wegjagen als de rest wel leuk is. Naar mijn mening moet je dat dus niet doen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 17:54
marcel1990
marcel1990 is offline
Citaat:
Je leest niet goed en je interpreteert dingen onjuist. Je moet niet alles op jezelf betrekken.
Ik keur zeker niet goed dat ze dat soort dingen gebruiken. Maar je scheert alle verenigingen over 1 kam, zegt dat je goed moet nadenken en baseert alles op jou ene slechte ervaring. Ik zeg alleen maar dat je soms dingen moet proberen zonder er eindeloos over na te denken.

Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat het sinds september kut geweest is. Waarom zit je er dan nog? Als het zo slecht is?
Er zijn 2 nare dingen geweest met enkele mensen. Maar is de hele vereniging zo? Waarom zou je er dan uberhaupt nog zitten? Als iemand kut is of heel naar doet laat je je meteen wegjagen?

Ik bedoel met drama dat het geen drama is om iets uit te proberen en als het tegenvalt gewoon te kappen zonder er heel veel gezeur over te laten gaan. Het is niks, kappen en klaar.

Dan zeg ik:
1. Niet alles hoeft eindeloos overdacht en afgewogen te worden. Probeer het, valt het tegen kan je er altijd mee kappen.
2. Overal zijn nare mensen. De vraag is of je je door een enkele laat wegjagen als de rest wel leuk is. Naar mijn mening moet je dat dus niet doen.
Je interpreteert mij ook verkeerd, want ik heb hier al meermaals gezegd dat er goeie clubs bestaan, dus ik scheer niet iedereen over dezelfde kam.

Ik heb van begins af ook gezegd dat ik uit eigen ervaring spreek, dat is namelijk de reden waarom ik hier dit topic geopend heb, om mijn eigen ervaring te delen. Als iemand aan mij zou vragen: "wat denk je, moet ik lid worden van een studentenclub?" Dan zou ik antwoorden dat ie dat zelf moet weten, maar ik zou automatisch zeggen dat ik het er niet leuk had, en dat ie dus goed moet nadenken. Toch logisch? Jij zegt evengoed dat je het er wel leuk had... (als je een negatieve ervaring met iets meemaakt, is het normaal dat je "nadenken" als tip geeft hoor)

En waarom zit ik er nog. Zoals ik al zei. Van september tot november was het leuk. Dan volgde de doop die compleet kut was. Ik had het er moeilijk mee, maar ik dacht toen nog van, ja, het zal wel normaal zijn dat ze zo met je doen. Ik was tenslotte niet de enige die hard aangepakt werd. Maar naderhand, ben ik beginnen nadenken, en die situatie met m'n meter heeft mij doen denken om eruit te stappen.

Het punt waar we van mening verschillen is gewoon: jij zegt, doe het zonder nadenken en zie achteraf wat het geeft. Ik zeg: ik heb zonder nadenken dit gedaan, en het is me slecht bekomen, dus vanaf nu denk ik na. Daar zit het meningsverschil.

En "als het tegenvalt, stop er dan mee zonder gezeur", een slachtoffer moet dus zwijgen? Iemand die een negatieve ervaring meedeelt, zeurt dus?? Sorry eveneens niet akkoord. We hebben allemaal recht van spreken.

Laatst gewijzigd op 07-04-2013 om 18:13.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 20:27
Verwijderd
Eh, Ieke zegt helemaal niet dat je niet mag zeuren. Ze zegt enkel dat je soms nare ervaringen hebt en dat sommige dingen het niet waard zijn om een drama over te maken. Niet alleen omdat sommige mensen daar van kunnen genieten, maar ook omdat het jezelf geen stap vooruit helpt. Dat wil niet zeggen dat je in dit geval niet kwaad mag zijn, integendeel, ik vind da je hier best ergens een klacht over mag neerleggen, ik weet dat ze in België erg gefixeerd zijn op negatieve dopen en negatieve publiciteit wil geen enkele club/school, dus je hebt wel iets in handen. Niet dat je moet gaan dreigen of van die dingen. Gewoon duidelijk je punt vertellen dat dit niet kan.

Zelf heb ik ee toffe doop gehad, nu ik er op terugkijk, op het einde van de dag was ik moe en vies en voelde ik me zielig, maar op het moment dat ik eigenlijk een potje wou gaan janken, was het voorbij en als we niet hadden gestonken en volhingen met eieren en andere troepn, hadden ze ons vast geknuffeld ^^ Later op de avond, toen we gedoucht waren, hebben ze dat ook gedaan. Ik was zelf bij het rondrollen in een gang keihard met mijn hoofd tege een paal geslagen. Ze hebben me een hele tijd rustig op een bankje laten zitten, met een ijspak tegen mijn hoofd en ze zijn nog pijnstillers gaan regelen. Onze fysieke klachten, allergieën, problemen werden opgeschreven en ook nog op ons hoofd, dus dat zeker niemand geintjes zou uithalen die niet slim waren.
En waar ik altijd heb geroepen dat ik nooit of te nimmer me zou laten vernederen in een studentendoop, ben ik nu blij dat ik het heb gedaan (ik wou in het praesidium en hoewel je lid mocht zijn zonder gedoopt te zijn, moest je als je praesidium wou worden, wel gedoopt zijn). Het was vermoeiend en vies en niet zo smakelijk, maar ik ben niet de grond ingetrapt, niet op een vervelende manier vernederd, ik heb me moeten aanstellen en belchelijk maken, dat wel, maar de hele stad was vol van studenten die hetzelfde deden en we waren samen idioot aan het doen ^^ In olifantenpas door de winkelstraat terwijl je haar druipt van de ketchup, een zicht moet dat geweest zijn.

Dus waar ik vooraf dacht dat het alleen maar tegen zou vallen, ben ik aangenaam verrast geworden door hoe het ook kon zijn. En dat was gaaf. De studie was bagger, maar ik heb het diploma en eegeniale studententijd gehad.
Iedereen leert van ervaringen en kan raad geven op basis daarvan, maar beslissingen neem je altijd zelf. Soms zijn ze verkeerd en dan leer je ervan en handel je ernaar. Soms vallen ze mee.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 21:18
marcel1990
marcel1990 is offline
Klacht neerleggen zal denk ik weinig uithalen. Krijgen ze gewoon een waarschuwing en volgend jaar doen ze wellicht terug hetzelfde.

Iedereen mag er zijn mening over hebben, maar ik vond dat Leke nogal aanvallend overkwam. Een doop kan wat mij betreft, maar dan wel zonder individuele vernedering. Een beetje vuil worden en olifantenpas is imo ook niet vernederend, want dat kan men bij de jeugdbeweging ook al is gaan doen. Zotte opdrachtjes zoals: gips de armen van twee schachten aan elkaar en laat handtekeningen verzamelen van cafebazen e.d. daar heb ik allemaal geen probleem mee. Zulke dopen heb ik nooit willen aanvallen, ik heb meermaals gezegd dat er ook goeie verenigingen tussen zitten (dus ik scheer niet iedereen over dezelfde kam, niet mijn bedoeling).

Het gaat mij om de individuele vernedering, als het niet meer de groep of meerdere mensen betreft, maar als men echt "alleen u" moet hebben. Dat hoeft voor mij niet. Daar stopt het. Als men liters mayonaise door u strot wil rammen tot je kotst, of massa's hondenvoeding laat eten, dan ben ik niet meer akkoord. Een soeplepel smurrie, ok, maar tot kotsens toe is een brug te ver. Wanneer je toneel moet spelen en vrijwel meteen zaken als "ga strippen" geroepen worden, of ze verplicht worden naakt te gaan, dan stopt het (zijn er nog die zo stom zijn van dat te gaan doen).

Een doop moet er tevens op gebaseerd zijn dat iedereen in staat is de eindmeet te halen, bij ons hebben er schachten opgegeven, wat niet zou mogen. Men moet iedereen meetrekken tot het einde.

En als ze naast die individuele vernederingen op een doop, later in het jaar ook nog eens met belachelijke, vernederende schachtenopdrachten mogen afkomen, dan is het helemaal gedaan wat mij betreft.

Ik heb dus nooit gezegd dat alle verenigingen slecht zijn. Integendeel, ik ben blij dat er ook nog goeie bestaan, en het lijkt mij dat dat gelukkig nog de meerderheid is.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-04-2013, 21:33
Verwijderd
Wat is een doop en een meter?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Wat is een doop en een meter?
Studentendoop. Meter is een naam voor de diegene die de verantwoordelijkheid enzo voor je krijgt, naar de meter en peter die je bij de echte katholieke doop ook krijgt. Wij hadden geen peters en meters overigens.

Marcel, Ieke (met hoofdletter i) is de laatste persoon die hier mensen zou aanvallen, serieus, je kent haar niet, daarnaast is ze ook nog eens Beheerder van dit forum, dus het zou bizar zijn als zij mensen persoonlijk zou aanvallen.

Ik heb het gevoel dat je nu kwaad en opgefokt bent en nu je iets het durven ondernemen dat het nog in je zit om dan maar meteen iedereen aan te pakken. Wij zijn hier niet om je aan te vallen of het leven zuur te maken, niet iedereen bedoelt het slecht. Ieke geeft een goed algemeen advies, durf proberen en ga weg als het je niet aanstaat, daar hoeft geen drama bij te komen kijken. Dat geldt niet per se voor deze situatie, maar ook hier heb je alleen jezelf ermee als je je nu laat opnaaien door alles en iedereen die iets verkeerds zegt in jouw ogen terwijl dat misschien helemaal niet zo bedoeld is.

En misschien heb ik het verkeerd, maar volgens mij komt nu pas alle opgekropte woede over de doop zelf naar buiten. Je hebt je er ongemakkelijk over gevoeld, maar nu heb je je mond opengedaan en laat dan alles maar meteen in één keer naar buiten. En heel misschien ben je een beetje kwaad op jezelf dat je destijds niet meteen je bek hebt open getrokken en gezegd dat het niet kan wat ze doen. Maar ik ben geen psych en ik wil je ook helemaal niet terechtwijzen, maar maak niet van iedereen een vijand. Zeker niet van Ieke waarvoor ik mijn hand in het vuur durf steken dat ze het goed bedoelt

En een enkele klacht zal niet veel invloed hebben, maar ik ken ee Belgische uitdrukking die jij misschie ook kent: 'Vele kleintjes maken een groot!' zei de mug en ze deed een plaske in de zee.
Als iedereen zijn mond houdt omdat ze denken dat het toch geen nut heeft, zal het zeker geen nut hebben. Als er een stapel klachten komt, dan doen ze er misschien wat aan. En zoniet, de kranten geilen op foute studentendopen. Maar er zijn meer mensen die er uit zij gestapt, dus het zal heus niet een klacht zijn en blijven.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 22:18
marcel1990
marcel1990 is offline
Maar het is niet mijn bedoeling om vijandig te zijn. Haar reactie kwam gewoon zo over naar mij toe, ik zeg niet dat ze het slecht bedoeld heeft. En mijn excuses dat ik de naam effe verkeerd schreef was ook niet de bedoeling.

"vele kleintjes maken een groot..." idd, dat gaat op. Als je individueel gaat klagen, is de kans klein dat men er gehoor aan geeft. Maar het probleem is dat ik nooit een groep gemotiveerd ga krijgen om samen een klacht neer te leggen. En de media geilt erop, das waar. Maar dat gaat niets geven. Gewoon een zee van reacties van mensen uit goeie clubs die zich aangevallen gaan voelen. Misschien moeten de goeie clubs eens samenspannen en optreden tegen de slechte? Ik weet het niet.

Eerlijk gezegd, ik heb officieel besloten om eruit te stappen. Het voelt aan als de goeie beslissing. Ze zoeken het maar uit. Maar ik kan aan al die emoties zelf ook niets doen, ik heb mijn portie de laatste jaren wel gehad. Ik wens het niemand toe

@E_Y_E: een definitie van een studentendoop is moeilijk, aangezien dat afhankelijk is van club tot club. Je doet dat omdat dat (meestal) verplicht is als je lid wil worden van een studentenvereniging/club. En die meter "koopt" je en die mag tijdens het jaar nog enkele opdrachten geven aan jouw, en jou een beetje evalueren of je het volwaardig lidmaatschap wel waard bent. Dat is de Belgische situatie ongeveer, wat Nederland betreft... daar bestaat ook zoiets maar daar weet ik niets van (al ben ik daar ook wel nieuwsgierig naar).
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 22:30
Verwijderd
Daar heet het meestal ontgroening.

Wij hadden overigens ook wel een schachtenverkoop, maar dan moest je een week klusjes doen voor de koper ofzo ^^ Dat was ook alles. En zelf heb ik mijn verkoop gemist, zo relaxt was het bij ons dus. Mijn eigen gekochte schacht (die ik deelde met nog een aantal anderen) heeft voor mij een auto gewassen en gestofzuigd.

Maar diegenen die zij opgestapt, kun je vast toch nog motiveren? Of die wat nu met je mee willen opstappen? En misschien hebben er mensen al acht neergelegd zonder dat jij het weet.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 22:32
Verwijderd
acht moet klacht zijn, mijn tablet houdt van letters weglaten en dwarsliggen bij poging tot verbeteren.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 22:32
Verwijderd
Nooit gehad.. maar ik ben ook nooit student geweest.. maar klinkt leuk
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 22:41
marcel1990
marcel1990 is offline
Citaat:
Daar heet het meestal ontgroening.

Wij hadden overigens ook wel een schachtenverkoop, maar dan moest je een week klusjes doen voor de koper ofzo ^^ Dat was ook alles. En zelf heb ik mijn verkoop gemist, zo relaxt was het bij ons dus. Mijn eigen gekochte schacht (die ik deelde met nog een aantal anderen) heeft voor mij een auto gewassen en gestofzuigd.

Maar diegenen die zij opgestapt, kun je vast toch nog motiveren? Of die wat nu met je mee willen opstappen? En misschien hebben er mensen al acht neergelegd zonder dat jij het weet.
Ontgroening is in België het moment waarop je volwaardig lid wordt, op het einde van het academiejaar, maar dan komt er geen vuiligheid e.d. meer aan te pas. Ik hoor hier ook mensen over een "kamp" spreken, wat dat is, is me ook een raadsel. Ja, een week klusjes doen zou ik ook niet erg vinden ^^ (als het er ook weer niet teveel zijn), maar bij ons krijgen mensen opdrachten als: neem een duik in die beek, of loop verkleed als superman een toerke rond een volzet auditorium... voor mij persoonlijk gaat dat erover, daar voel ik me niet meer goed bij en ik zou me niet goed voelen als ik het anderen zou vragen.

Misschien zou ik ze kunnen motiveren, maar ik wil het liever allemaal zo snel mogelijk vergeten. Het hier eens opschrijven lucht op Ik ga niet meer achteruit kijken, ik heb dat de laatste tijd al teveel gedaan. Ik ga me focussen op mijn studies (veel belangrijker dan een zielig clubje) en is uitkijken voor een nieuwe hobby, om wat nieuwe mensen te leren kennen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2013, 23:32
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ik denk dat je een goede beslissing hebt genomen om uit de vereniging te stappen. Je kunt ook een leuke tijd hebben zonder dat clubje. Als ze in zo'n korte tijd ong. de helft van hun nieuwe leden kwijt raken gaan ze er misschien eens over nadenken hoe ze nieuwelingen moeten behandelen. Veel plezier met je studie.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 23:42
marcel1990
marcel1990 is offline
@bloodyb: dankje

Ok, dit is dus echt het toppunt. Ik heb nu dus reactie van mijn ex-meter gekregen. Ze zegt:
"Heey, sorry dat ik je zo hard aangepakt heb, maar in mijn positie naar jou toe kon ik niet anders. Ik vind het jammer dat je weg bent Als je eens wilt praten of afspreken, dan hoor ik het wel. Groetjes xxx"

Ik heb geantwoord: "sorry? Uw sorry is niets waard. Hoe slecht kan je zijn als je doelbewust mensen zo aanpakt. Je hebt onwetenden, die niet weten dat ze iets slecht zeggen, maar je doet het gewoon compleet doelbewust. Ik wil gewoon niets meer met jou te maken hebben. Je bent de oorzaak van het feit dat ik eruit gestapt ben, wees er vooral fier op, gegroet!"

Ik weet niet of ik misschien iets te fel geweest ben, maar het deed giga veel deugd ik voel de adrenaline nog steeds gieren door heel mijn lijf!!!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2013, 12:58
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Oh dus nu heeft ze er spijt van en ze kon niet anders? Wat een hypocriete trut! Wat je nog kunt overwegen is een brief te schrijven naar het bestuur van de vereniging waarin je ze vertelt wat jij vindt van de manier waarop ze met feuten menen te moeten omgaan. Waarschijnlijk krijg je dan een lulverhaal terug dat ze dat al 200 jaar doen en zo'n lange traditie niet overboord gaan gooien. Wat dat betreft is er denk ik weinig verschil tussen Belgische en Nederlandse studentenclubs. Maar dan heb jij ten minste je hart gelucht.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 08-04-2013, 16:25
marcel1990
marcel1990 is offline
Citaat:
Oh dus nu heeft ze er spijt van en ze kon niet anders? Wat een hypocriete trut! Wat je nog kunt overwegen is een brief te schrijven naar het bestuur van de vereniging waarin je ze vertelt wat jij vindt van de manier waarop ze met feuten menen te moeten omgaan. Waarschijnlijk krijg je dan een lulverhaal terug dat ze dat al 200 jaar doen en zo'n lange traditie niet overboord gaan gooien. Wat dat betreft is er denk ik weinig verschil tussen Belgische en Nederlandse studentenclubs. Maar dan heb jij ten minste je hart gelucht.
Welja, dat dacht ik er ook zo van, hypocrisie troef! Maar ik heb intussen besloten dat ik geen moeite meer ga doen om klacht neer te leggen. Het enige wat ze gaan doen, is zoals je zegt, een lulverhaal terugsturen (waar ik me dan mss weer in opjaag), en de media daar stap ik ook niet naartoe, uit respect voor de goeie verenigingen.

Ik denk echt, moesten de goeie verenigingen wat meer "opkomen" tegen de slechte, dan zou dat mss wel iets uithalen naar die overdreven vernederingen toe. Buitenstaanders hun kritiek wordt namelijk automatisch weggelachen.

Trouwens, ooit was er (in België althans) zoiets als traditionele studentikoziteit. Een doop/ontgroening had in het geheel niets met vuiligheid e.d. te maken. Maar ineens is men vervallen in een bepaald soort decadentie... nu ja, het zij zo. Ik ben blij dat ik er vanaf ben (en 24u later voelt het nog steeds goed van die trut zo van antwoord te dienen )
Met citaat reageren
Oud 08-04-2013, 18:52
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Het is misschien een beetje naïef om te verwachten dat je bij zo'n ontgroening alleen maar kittens gaat aaien, of zo. Waarom ga je dan bij een vereniging met ontgroening? Ik zou die "meter" met een dergelijke attitude allang weggelachen hebben, maar ik heb het idee van jezelf vernederen om bij een bierdrinkclubje te mogen sowieso nooit zo begrepen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2013, 19:24
marcel1990
marcel1990 is offline
Citaat:
Het is misschien een beetje naïef om te verwachten dat je bij zo'n ontgroening alleen maar kittens gaat aaien, of zo. Waarom ga je dan bij een vereniging met ontgroening? Ik zou die "meter" met een dergelijke attitude allang weggelachen hebben, maar ik heb het idee van jezelf vernederen om bij een bierdrinkclubje te mogen sowieso nooit zo begrepen.
Dat had ik ook niet verwacht hoor (ik heb op mn doop niet opgegeven trouwens). Maar ik had nu ook weer niet gedacht dat men ons zo hard ging aanpakken. Waarom ben ik erbij gegaan? Via iemand uit m'n richting waarmee ik goed overeenkom, ben ik met die mensen in contact gekomen. In het begin zagen ze er allemaal best sympathiek uit (en nogmaals: er zitten ook goeie mensen in die vereniging). Toen was het nog best aangenaam. Dan volgde de doop. Ik wist op voorhand dat die hard ging zijn, maar ik probeerde dat te relativeren, uiteindelijk was ik niet de enige die het moest ondergaan. Het punt is dat ze op die doop verder gegaan zijn dan ik dacht (niet enkel met mij). Maar op dat moment was ik me er niet van bewust. En mijn eigen onzekerheid zal ook meegespeeld hebben. Het is pas achteraf, na de doop, dat ik me er echt slecht bij begon te voelen. Daarbovenop kwam de situatie met m'n meter en dan was ik er klaar mee.

Dat is ook de reden waarom ik nu moeite heb met het idee "je moet het gewoon zonder nadenken maar eens proberen". Ik heb dat gedaan, en het is me nog slechter bevallen dan ik voor mogelijk hield.

Maar het kan mij eigenlijk allemaal nog maar weinig schelen. Het belangrijkste is dat ik nu wel over die meter ben, en dat ik van heel dat verenigingsleven vanaf ben. Ik heb intussen ook weer enkele nieuwe mensen leren kennen om mee weg te gaan, zonder heel dat circus
Met citaat reageren
Oud 11-04-2013, 11:47
Heer Wil
Heer Wil is offline
Mijn reactie naar jouw meter zou als volgt luiden: Val dood, ik kom niet! Niet naar jouw gesodemieter en niet naar je toekomstige graf...

Je hebt namelijk volkomen gelijk je niet voor de gek te laten houden en dat je studentenvereniging jou probeert te helpen daaroverheen te komen zie ik als een zwaar overbodige bemoeienis waarop je niet assertief genoeg kan reageren.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2013, 15:27
marcel1990
marcel1990 is offline
Citaat:
Mijn reactie naar jouw meter zou als volgt luiden: Val dood, ik kom niet! Niet naar jouw gesodemieter en niet naar je toekomstige graf...

Je hebt namelijk volkomen gelijk je niet voor de gek te laten houden en dat je studentenvereniging jou probeert te helpen daaroverheen te komen zie ik als een zwaar overbodige bemoeienis waarop je niet assertief genoeg kan reageren.
Ik weet het. Ik heb ook duidelijk laten verstaan dat ze me kwijt zijn. En wat ze daarvan vinden is hun zaak. Het ligt misschien aan mijn negatieve ervaring, maar ik begin heel dat wereldje steeds meer de zien als een decadente viskeuze cirkel die zichzelf nog een tijdje in gang zal houden. Maar decadentie = ondergang. Altijd zo geweest in heel de geschiedenis. Wie ben ik om mij daar iets van aan te trekken

Ze doen maar, ik laat ze hun toekomstig graf gewoon zelf graven, men is goed bezig
Met citaat reageren
Oud 12-04-2013, 21:51
183
Avatar van 183
183 is offline
bij welke studentenvereniging zit je eigenlijk (in welke stad ook)?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2013, 01:39
serac
serac is offline
Ey Marcel :
Je hebt er hartstikke goed aan gedaan om naar het kerkhoif te gaan, met je zus - afspraak is afspraak. En bovendien : zo'n meter kan hoog en laag springen, maar als jij je poot stijf houdt, dan win jij. Mag je vervelend vinden, maar ik vind die meter een vuilniswijf - zeg haar dat maar, beter nog : jij zegt haar wat je van haar vindt en daarna zeg je de verbintenis met je meter op, en je licht ook het presidium in, zodat je geen achterklap krijgt.
Bekijk het ook zo : de Vereniging wil geen leden verliezen (al helemaal niet om deze soort reden) en ze zullen bang zijn voor slecht bericht naar buiten - een hint van jou is al voldoende dat ze bijdraaien.
Bekijk het ook zo : als jij je hierin sterk maakt, dan win je, ook voor jezelf. En kap i.i.g. onmiddelijk met je meter ; zoek een ander uit ; en vertel vooral aan het presidium dat je dat doet en wilt, en zo niet, dat je eruit stapt ("met dreiging, alles aan de grote klok te hangen"").
Wordt tijd dat Verenigingen leren dat het 2013 is. En ja, ik heb ook in zo''n vereniging gezeten hoor, en heb er geleerd om niet over me heen te laten lopen !
Met citaat reageren
Oud 13-04-2013, 01:43
serac
serac is offline
Je staat sterk als je niet vertrekt en blijft en daarbij je poot stijf houdt ! Dat zou ik kiezen om te doen. Later kun je altijd nog vertrekken, op een moment dat het jou goed uitkomt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-04-2013, 17:02
marcel1990
marcel1990 is offline
Citaat:
Je staat sterk als je niet vertrekt en blijft en daarbij je poot stijf houdt ! Dat zou ik kiezen om te doen. Later kun je altijd nog vertrekken, op een moment dat het jou goed uitkomt.
@Serac: ik ben er al uitgestapt hoor, en ik heb geen zin om er terug bij te gaan, en om er mij nog in op te jagen. Het presidium heeft al laten weten dat ze het jammer vinden dat ik wegga, en ze hebben mijn meter op het matje geroepen. Maar ik heb er geen zin meer in. Ik ga nu weg met echte vrienden , mensen die dat circus niet nodig achten en u in uw waardigheid laten. Ik heb mij erover gezet en ik kijk vooruit das het belangrijkste nu. En die decadente verenigingswereld mag zichzelf verder uitroeien, ze zijn goed bezig ik zal er mijn slaap niet voor laten. Ik vind dat ik nu ook sterk sta, door te vertrekken. Velen zouden dat namelijk niet durven. Ik voel me juist sterker bij het idee dat ik eruit gestapt ben, dan bij het idee dat ik erin zou gebleven zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2013, 21:10
serac
serac is offline
Citaat:
@Serac: ik ben er al uitgestapt hoor, en ik heb geen zin om er terug bij te gaan, en om er mij nog in op te jagen. Het presidium heeft al laten weten dat ze het jammer vinden dat ik wegga, en ze hebben mijn meter op het matje geroepen. Maar ik heb er geen zin meer in. Ik ga nu weg met echte vrienden , mensen die dat circus niet nodig achten en u in uw waardigheid laten. Ik heb mij erover gezet en ik kijk vooruit das het belangrijkste nu. En die decadente verenigingswereld mag zichzelf verder uitroeien, ze zijn goed bezig ik zal er mijn slaap niet voor laten. Ik vind dat ik nu ook sterk sta, door te vertrekken. Velen zouden dat namelijk niet durven. Ik voel me juist sterker bij het idee dat ik eruit gestapt ben, dan bij het idee dat ik erin zou gebleven zijn.
ok, your choice ; vond t eig. wel erg aardig , en goed, van je zo aan je vader te denken, dat ben je zelf, net als eruit stappen, dat ben je zelf ook ;
dit had ook gewerkt : als je je verzet had en die meter alle hoeken van de kamer had laten zien ; 1x keer uitleggen dat de meter fout zat, was ook een mogelijkheid geweest - twee keer is overbodig ; dathad mssch die vereniging wat omgeturnd, en ook dat is wat waard ; je had het i.e.g. bij het goede eind ;
suxes verder !
Met citaat reageren
Oud 14-04-2013, 02:36
183
Avatar van 183
183 is offline
bij welke zat je want sommige studentenvereniging zijn wat zieker in al die opdrachten dan andere vandaar
Met citaat reageren
Oud 27-04-2013, 21:42
marcel1990
marcel1990 is offline
Citaat:
bij welke zat je want sommige studentenvereniging zijn wat zieker in al die opdrachten dan andere vandaar
ik ga die naam hier niet te grabbel gooien. Ik houd alles liever wat anoniem om geen zever uit te lokken (want daar heb ik echt geen zin in)
En uiteindelijk keurt de vereniging het gedrag van die mensen ook wel af, dat heeft ze intussen wel kunnen aantonen. Ik wil dus zeker geen boycot uitlokken, maar mij zijn ze daar wel kwijt.

Nu ik er enkele weken uit ben, heeft dat meisje dus wel reeds drie keer gevraagd om er eens over te praten. Maar ik heb er precies geen zin in. Ik zou eigenlijk ook niet weten waarom. Ik heb niets meer met die vereniging te maken (enkele mensen kom ik af en toe wel nog eens tegen, maar dat is het dan ook). Ik heb haar tot nu toe dus genegeerd, en ik voel me daar ook niet slecht bij. En ik heb nu een beetje een andere vriendenkring uitgebouwd.
Haar reacties hebben namelijk serieus "gestoken" en als ik daar nu op reageer, dan zal het wellicht ook niet zo sympathiek zijn.

En het zal ook wel enigszins aan mij liggen. Het verenigingsleven is denk ik niets voor mij, hoe meer ik daarover nadenk. Jezelf een jaar "onderwerpen" aan een regime, om vrienden te "mogen" maken. Zever.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie ik weet het niet meer
Barb4
7 30-12-2007 20:34
Psychologie Gastgezin en andere opvang
Diary of Dreams
11 26-11-2006 16:41
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 20:54
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 07:11
Liefde & Relatie Eerste stap
Verwijderd
25 30-03-2003 22:22
Liefde & Relatie Een gesprek beginnen
Dotcom
12 05-12-2002 12:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.