Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2004, 03:12
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Als kind had ik vaak tijdens de warme zomerdagen een bloedneus, dus waarschijnlijk door de warmte.
Toen had ik het jaren niet meer, tot sinds kort. Ik heb reeds drie, vier keer een bloedneus gehad, maar het duurde niet lang.
Ik weet niet hoe het komt dat ik nu opeens weer een bloedneus had...k bedoel...ik zat zo goed als altijd binnen en had ook geen wondje in mijn neus. Is er iets ergers aan de hand of is het simpel te verklaren?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 08:05
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Dunne huid in je neus.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 08:11
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
phensicske schreef op 25-01-2004 @ 04:12:
k bedoel...ik zat zo goed als altijd binnen en had ook geen wondje in mijn neus.
Heb je vaak de verwarming aan? Daardoor kan droge (?)
lucht ontstaan, wat de kans op bloedneuzen vergroot.

Zo'n bakje met water aan de verwarming helpt dan meestal
wel.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 09:36
Sannetje
Avatar van Sannetje
Sannetje is offline
Bij mensen met een hoge bloeddruk dient de neus als een soort "ventiel" Als de druk écht te hoog wordt, krijg je een bloedneus. Misschien eens laten opmeten bij de dokter of je een te hoge bloeddruk hebt?
__________________
*pro-hug* *anti-krullie* *anti-school* *pro-kunstacademie* *anti-slaap* *pro-leuk* *anti-stom* *pro-lieve-mensen* *anti-bijna-alles* *NEE*
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 10:16
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 25-01-2004 @ 04:12:
Als kind had ik vaak tijdens de warme zomerdagen een bloedneus, dus waarschijnlijk door de warmte.
Toen had ik het jaren niet meer, tot sinds kort. Ik heb reeds drie, vier keer een bloedneus gehad, maar het duurde niet lang.
Ik weet niet hoe het komt dat ik nu opeens weer een bloedneus had...k bedoel...ik zat zo goed als altijd binnen en had ook geen wondje in mijn neus. Is er iets ergers aan de hand of is het simpel te verklaren?
Was dan van de zomer? Het zou komen dat j opeens weer een bloedneus had door de absurde warmte die er was.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 10:21
Verwijderd
Ofwel kan je leukemie hebben. Een symptoom daarvan is een plotse bloedneus. Maar het zal zo drastisch wel niet zijn zeker.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 11:35
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Volgens mij kunnen bloedneuzen verschillende oorzaken hebben..
Mijn broertje had er vroeger ook erg veel last van, bij hem spoot het er dan echt uit Maar hij heeft er nu nooit last meer van.. Spuit het er bij jou ook uit en duren de bloedneuzen lang? Als dat zo is denk ik dat het eerder iets te maken heeft met een hoge bloeddruk dan met een dunne huid, ivm dat spuiten enzo. En als die bloedneuzen regelmatig terugkeren zou ik toch even langs de huisarts gaan om te vragen waar het aan kan liggen, je kan je neus ook dicht laten branden, als je dat druft tenminste
Succes!
__________________
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 12:13
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
sick minds schreef op 25-01-2004 @ 11:21:
Ofwel kan je leukemie hebben. Een symptoom daarvan is een plotse bloedneus. Maar het zal zo drastisch wel niet zijn zeker.
Ik denk dat die bloedneuzen dan spontaan moeten komen opzetten, niet als je het al je hele leven hebt. Of je moet je hele leven al leukemie hebben, maar dat merk je dan wel

En een hoge bloeddruk is niet altijd de oorzaak.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 16:08
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Het was nu tijdens de winter en niet tijdens de warme zomermaanden, dus van de warmte kan het niet zijn.

Hellup, leukemie...ik denk het niet, hoor. (hoop het toch)

Ehm nee, het spuit er niet uit, dus kan het ook al geen hoge bloeddruk zijn.

Sjah, het zal dan niet zo ernstig zijn zeker?

Bedankt voor alle reacties!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 18:15
Verwijderd
Aangezien je er niks over zegt vraag ik het toch maar: heeft de dokter er ooit wat over gezegd?

Hij zou op zijn minst medicijnen er voor kunnen uitschrijven. Lijkt me tenminste dat die er zijn. Soort van stollingsmedicijn ofzo?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 19:10
Jolt_temp
Avatar van Jolt_temp
Jolt_temp is offline
Je kan het ook van de zenuwen krijgen, was je zenuwachtig toen je ze weer kreeg?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 23:28
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Morridin schreef op 25-01-2004 @ 19:15:
Aangezien je er niks over zegt vraag ik het toch maar: heeft de dokter er ooit wat over gezegd?

Hij zou op zijn minst medicijnen er voor kunnen uitschrijven. Lijkt me tenminste dat die er zijn. Soort van stollingsmedicijn ofzo?
Waarom zou dat nodig zijn?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 23:28
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Jolt schreef op 25-01-2004 @ 20:10:
Je kan het ook van de zenuwen krijgen, was je zenuwachtig toen je ze weer kreeg?
Eigenlijk was ik in die periode héél gestressd, ja.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 11:49
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Ik heb er als kind ook heel veel last van gehad. Ik was altijd of verkouden of ik had bloedneuzen (2 tot 3 per nacht) De bloedneuzen waren meestal op hele warme dagen of als ik ineens op grote hoogte was. Er is toen een onderzoek gekomen en daaruit bleek dat ik allergisch was voor vanalles. Onder andere huis- en stofmijt. Ik heb daar toen een poosje medicijnen voor gebruikt en daarmee ging het wel over.

Sinds twee jaar gebruik ik geen medicijnen meer en gelukkig zijn de bloedneuzen niet teruggekomen.

Als je net als ik ook continu last van verkoudheid hebt dan zou het dit kunnen zijn. De huis- en stofmijt zorgt namelijk voor geirriteerde slijmvliezen en maakt je neus was gevoeliger.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Bloedneuzen blijven komen.
marc-juh
4 08-12-2020 09:31
Lichaam & Gezondheid Dikke bloedneus
DBZ
6 01-07-2009 20:48
Lichaam & Gezondheid 7 bloedneuzen in 3 dagen, kan dat kwaad?
Mara
14 13-08-2004 14:47
Lichaam & Gezondheid bloedneus...
fruitvliegje
9 09-12-2003 18:16
Lichaam & Gezondheid [Bloedneus] stop technieken
KrizzZzZZzzjE :P
27 03-06-2003 16:18
Lichaam & Gezondheid Bloedneus
Hugh
25 08-03-2003 13:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:30.