Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2004, 19:47
Verwijderd
Ik heb al 2 jaar af en toe last van mijn buik. Het is geen menstrutatiepijn, want het zit veel hoger. Ik denk dat het m'n darmen zijn, want m'n buik is, wanneer ik er last van heb, ook altijd hard en opgezet. Alsof er een ballon in zit.

Ik heb geprobeerd een ritme er in te vinden, dus wanneer ik er last van krijg. Maar dat is dus het probleem, ik kan geen specifieke reden aanwijzen. Niet wanneer ik een bepaald iets gegeten heb, niet wanneer ik gestressed ben, niet op een bepaald tijdstip. En het is ook geen verstopping.

Meestal zakt het na een uurtje wel weer weg.
Ik denk ook niet dat het kwaad kan, maar ondertussen zit ik wel met een te strakke broek en een opgeblazen buik.

Heeft iemand dit ook, of weet iemand wat het kan zijn of wat je er aan kan doen?
Oud 22-01-2004, 20:58
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
is het niet slim om ermee naar de dokter te gaan?
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 26-01-2004, 12:41
brunaatje
brunaatje is offline
Hey hey!!

ik heb ook altijd die buikpijn.
ik weet dus wat je meemaakt, het is geen pretje dat weet ik.
ik ben er mee naar de doktor gegaan en die zei dat ik me niet moest aan stellen en heeft me pijnlstillers gegeven die niet helpen.

groetjes Bruna
Oud 26-01-2004, 14:13
Verwijderd
Citaat:
brunaatje schreef op 26-01-2004 @ 13:41:
Hey hey!!

ik heb ook altijd die buikpijn.
ik weet dus wat je meemaakt, het is geen pretje dat weet ik.
ik ben er mee naar de doktor gegaan en die zei dat ik me niet moest aan stellen en heeft me pijnlstillers gegeven die niet helpen.

groetjes Bruna
slechte dokter dan.

Als het bovenin je buik is, dan kan het ook je maag zijn. Misschien zijn het gewoon gassen e.d.? Je zou eens bij de drogist zo'n middeltje daartegen kunnen kopen en dat eens uitproberen; als je dat op een normale manier doet kan het iid geen kwáád.
Oud 26-01-2004, 14:30
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 26-01-2004 @ 15:13:
slechte dokter dan.

Als het bovenin je buik is, dan kan het ook je maag zijn. Misschien zijn het gewoon gassen e.d.? Je zou eens bij de drogist zo'n middeltje daartegen kunnen kopen en dat eens uitproberen; als je dat op een normale manier doet kan het iid geen kwáád.
mwah, dat weet je niet. Ik klink misschien een beetje pessimistisch, maar ik denk niet dat je hier zomaar kan zeggen 'probeer maar wat middeltjes, dat doet geen kwaad'. In die middeltjes zit het een en ander en dus heb je een kans dat je toch iets doet wat niet goed is. (ook als je voorzichtig bent en goed oplet wat je neemt...je weet niet wat er aan de hand is, dus je weet niet precies waar je op moet letten)

Ik zou inderdaad even naar de huisarts gaan.
Oud 26-01-2004, 14:31
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 26-01-2004 @ 15:30:
mwah, dat weet je niet. Ik klink misschien een beetje pessimistisch, maar ik denk niet dat je hier zomaar kan zeggen 'probeer maar wat middeltjes, dat doet geen kwaad'. In die middeltjes zit het een en ander en dus heb je een kans dat je toch iets doet wat niet goed is. (ook als je voorzichtig bent en goed oplet wat je neemt...je weet niet wat er aan de hand is, dus je weet niet precies waar je op moet letten)

Ik zou inderdaad even naar de huisarts gaan.
Ja, vaak kan het wel kwaad . Maar als je het bij de drogist kan kopen en je neemt 1 tablet, dan kan het geen kwaad, zeker niet voor een keertje; als je het op recept kunt kopen of je neemt meerdere tabletten tegelijk, natuurlijk wel.
Oud 27-01-2004, 18:34
Wave
Wave is offline
Probeer eens om geen uien en streke kruiden te eten, weinig vet en geen koolzuur te drinken, gewoon een paar weekjes volhouden. Ik ben de afgelopen 7 jaar ofzo op heel wat dieeten gezet en dit helpt echt, ik heb sinds de herfstvakantie alleen nog maar buikpijn als ik iets verkeerds gegeten heb. En bij mij werd me buik ook echt mega dik, alsof ik zwanger was
Oud 27-01-2004, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Wave schreef op 27-01-2004 @ 19:34:
Probeer eens om geen uien en streke kruiden te eten, weinig vet en geen koolzuur te drinken, gewoon een paar weekjes volhouden. Ik ben de afgelopen 7 jaar ofzo op heel wat dieeten gezet en dit helpt echt, ik heb sinds de herfstvakantie alleen nog maar buikpijn als ik iets verkeerds gegeten heb. En bij mij werd me buik ook echt mega dik, alsof ik zwanger was
Ja, dat van die dikke buik heb ik dus ook.
En dat van het eten heb ik dus al 'uitgeprobeerd'. En ik krijg dus niet altijd/regelmatig last na het eten van bovengenoemde. Maar totaal willekeurig dus.
Oud 28-01-2004, 08:38
Verwijderd
Maar even naar de dokter dan. Je weet nooit wat het kan zijn, maar een huisarts heeft daar toch een betere kijk op dan wij hier allemaal
Oud 28-01-2004, 10:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 27-01-2004 @ 23:07:
Ja, dat van die dikke buik heb ik dus ook.
En dat van het eten heb ik dus al 'uitgeprobeerd'. En ik krijg dus niet altijd/regelmatig last na het eten van bovengenoemde. Maar totaal willekeurig dus.
Heb je ook last van misselijkheid dan? Ik heb dat namelijk ook een opgezette buik. Dan is t ook net alsof ik zwanger ben en nu is t zelfs zo dat ik die buik constant heb. Maar bij mij is het voornamelijk misselijkheid ipv buikpijn.

Morgen ga ik naar de dokter, ben benieuwd wat ie zegt.
Straks ben k wel echt zwanger (wel apart dan want k slik de pil gewoon en ben ook gewoon ongesteld).
Oud 28-01-2004, 15:38
Spanker
Spanker is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 22-01-2004 @ 20:47:
Ik heb al 2 jaar af en toe last van mijn buik. Het is geen menstrutatiepijn, want het zit veel hoger. Ik denk dat het m'n darmen zijn, want m'n buik is, wanneer ik er last van heb, ook altijd hard en opgezet. Alsof er een ballon in zit.

Ik heb geprobeerd een ritme er in te vinden, dus wanneer ik er last van krijg. Maar dat is dus het probleem, ik kan geen specifieke reden aanwijzen. Niet wanneer ik een bepaald iets gegeten heb, niet wanneer ik gestressed ben, niet op een bepaald tijdstip. En het is ook geen verstopping.

Meestal zakt het na een uurtje wel weer weg.
Ik denk ook niet dat het kwaad kan, maar ondertussen zit ik wel met een te strakke broek en een opgeblazen buik.

Heeft iemand dit ook, of weet iemand wat het kan zijn of wat je er aan kan doen?
ik heb dit ook, ben vandaag naar de dokter geweest en zegt dat me darm me onlasting niet goed word verwerkt, er gaat niet alles uit. En daar door word je buik ook opgezet. Ik krijg movicolon voorgeschreven.( Laxeer poeder).
Oud 11-06-2004, 20:46
anjali
anjali is offline
Kan je movicolon slikken?
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Buikpijn op onregelmatige momenten
SC
22 17-02-2016 13:58
Lichaam & Gezondheid Buikpijn
Verwijderd
5 04-06-2012 14:27
Lichaam & Gezondheid buikpijn tijdens/na het avondeten
marrel
8 11-06-2004 13:20
Lichaam & Gezondheid Buikpijn
BrunetJuh
10 04-09-2003 15:17
Lichaam & Gezondheid Buikpijn
miekmuis
8 25-03-2003 12:10
Lichaam & Gezondheid Buikpijn als ik eet..
Paulaah
2 06-10-2002 01:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.