Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2009, 18:53
fib
Avatar van fib
fib is offline
Onze witte ovenschotel wordt steeds viezer, ondanks ik flink mijn best doe om dat ding schoon te houden. Heeft iemand tips?
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2009, 19:57
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
ik heb hetzelfde probleem
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 20:14
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Ovenschotel = ovenschaal?
Ik denk dat je dat inderdaad eerder hebt met een wit aardewerk dan met zwart/andere kleur of met een glazen ovenschaal. Is het zegmaar verbrand? Of zit het echt in de schaal, dus in de poriën? Bij het laatste krijg je het er niet meer uit volgens mij. Bij het eerste kun je eeuwig weken met afwasmiddel?
Ik leef me altijd uit op mijn ovenschaal en pannen, even afreageren .
Maar als je op internet kijkt zie je ook tips zoals met cola weken, of met wasmiddel en verder allerlei schoonmaakmiddelen, maar in hoeverre die werken weet ik niet .
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 21:27
Verwijderd
Als het een beetje poreus aardewerk is, dan krijg je het er niet meer uit
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 11:00
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
een nachtje in sodawater zetten?
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 20:13
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wat ik altijd doe is als ie leeg is hem gelijk vullen met heet water met afwasmiddel en mijne blijft op die manier goed schoon. Dat is misschien geen oplossing meer nu ie al zo bruin uitgeslagen is maar wel een tip voor een volgende ovenschaal of voor in het vervolg. Je zou hem kunnen vullen met heet water en afwasmiddel, soda of biotex (groene) en dat aan de kook brengen (als die ovenschaal daar tegen bestand is tenminste), dat wil ook nog wel eens helpen. Anders goed heet water met een van die spulletjes en idd een nachtje laten staan. Van die kunstgebit-bruistabletten kunnen ook nog wel eens goed werk doen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 14:21
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik vul de ovenschaal als ie leeg is vaak met heet (kokend) water met een beetje dreft en laat 'm even weken. En daarna gaat ie mooi de vaatwasser in
Hij is nog steeds wit iig!
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 14:13
fib
Avatar van fib
fib is offline
Hier TP
Ik heb de ovenschaal gedurende 24 uur in sodawater gezet. Daarna goed gewassen met een schuursponsje en afwasmiddel. Met een dart-pijl heb ik de zwarte stukjes eraf geschraapt. Het eindresultaat is wel redelijk, hiermee bedoel ik dat de schaal er niet als nieuw uit ziet.
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.