Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2005, 12:08
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
S. schreef op 13-01-2005 @ 13:06 :
En is het niet zo dat zij strijden voor hun land? Iets waar de Koerden trouwens ook mee bezig zijn.

En dat is iets waar in Nederland geen sprake van is, dus het verband is nog steeds niet gelegd.
Koerden moeten gewoon hun bek houden. Hun land wordt niet bezet.

Das waar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2005, 12:09
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 13-01-2005 @ 13:04 :
Wat bedoel je? De vragen van L&P?
mijn antwoord

doh
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:10
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-01-2005 @ 13:06 :
Ik hoop wel dat Wilders de komende dagen nog uiteen zal zetten waarom hij precies vindt dat het EVRM in de weg staat aan bepaalde problemen.
Omdat je niet zomaar mensen kunt uitzetten denk ik. Of omdat je niet alleen 1 ras kunt uitzetten.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:11
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
S. schreef op 13-01-2005 @ 12:47 :
Turkije ook niet
daarom gana er jaarlijks zo'n 700 000 Israeliers op vakantie in turkije
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 13-01-2005 @ 13:06 :
Eerder op antwoord door staatsterreur en zionististisch idaalgoed
Nee hoor
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-01-2005 @ 13:08 :
Koerden moeten gewoon hun bek houden. Hun land wordt niet bezet.

Das waar.
Of het terecht is, is een ander onderwerp.

Ontopic: Ik begrijp nog steeds niet wat die Wilders daar te zoeken heeft. (of is dat ook offtopic )
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 13-01-2005 @ 13:12 :
Nee hoor
Ja hoor
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:15
Verwijderd
Citaat:
dingokoning schreef op 13-01-2005 @ 13:11 :
daarom gana er jaarlijks zo'n 700 000 Israeliers op vakantie in turkije
Leuk, moet Wilders ook doen. (en dan hopen dat ie nooit meer terugkeert, die mensen daar hebben wel een appeltje met hem te schillen )
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:15
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-01-2005 @ 13:08 :
Koerden moeten gewoon hun bek houden. Hun land wordt niet bezet.

Das waar.
waarom zou ik mn bek moeten houden? (nouja een helft van me dan )

Nja er zijn zat koerden die gewoon in turkije willen blijven en geen eigen koerdistan willen, maar ook zat koerden die dat wel willen

maar van mij hoeft t niet
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:16
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 13-01-2005 @ 13:06 :
Eerder op antwoord door staatsterreur en zionististisch idaalgoed
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:16
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
S. schreef op 13-01-2005 @ 13:15 :
Leuk, moet Wilders ook doen. (en dan hopen dat ie nooit meer terugkeert, die mensen daar hebben wel een appeltje met hem te schillen )
ja idd moet ie eens doen en dan moet hij uitleggen waarom hij turkije er niet bij wilt. Vooral in de armere dorpen
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:20
Verwijderd
Citaat:
dingokoning schreef op 13-01-2005 @ 13:16 :
ja idd moet ie eens doen en dan moet hij uitleggen waarom hij turkije er niet bij wilt. Vooral in de armere dorpen
Daar heeft Wilders de ballen niet voor
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-01-2005 @ 13:10 :
Omdat je niet zomaar mensen kunt uitzetten denk ik. Of omdat je niet alleen 1 ras kunt uitzetten.
Dat heeft weinig met het EVRM te maken.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 13-01-2005 @ 13:14 :
Ja hoor
dan houd maar op want dan ken je de geschiedenis van de Hamas niet.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:25
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 13-01-2005 @ 13:15 :
waarom zou ik mn bek moeten houden? (nouja een helft van me dan )

Nja er zijn zat koerden die gewoon in turkije willen blijven en geen eigen koerdistan willen, maar ook zat koerden die dat wel willen

maar van mij hoeft t niet
Nee ik bedoelde natuurlijk dat de koerden die een eigen staat willen hun bek moeten houden.
En top dat jij daar niet bij hoort
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:25
Verwijderd
Ach, het IQ van Wilders komt toch niet boven het nulpunt uit. Dat soort types zijn wel gevaarlijk, aangezien de helft van Nederland ook zo'n soortgelijk verstand heeft.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:25
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Enough with teh Jews already!!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:26
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
Ontopic: Wilders lult weer eens uit zijn nek. Overlast door Marokkaanse en Antilliaanse jongeren in zwembaden, op straat in uitgaansgelegenheden en in de trein zijn geenszins vergelijkbaar met de moordaanslag op Theo van Gogh. Populistisch geblaat.

Laatst gewijzigd op 13-01-2005 om 12:37.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:27
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Madfet schreef op 13-01-2005 @ 13:26 :
Gatara, loop jij ook met deze pet rond?

[afbeelding]


Nee.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 13-01-2005 @ 13:22 :
dan houd maar op want dan ken je de geschiedenis van de Hamas niet.
Als jij de schuld volledig bij de islametische ideengoed legt dan houd het ook op
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:30
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Madfet schreef op 13-01-2005 @ 13:26 :
Gatara, loop jij ook met deze pet rond?

[afbeelding]

Ontopic: Wilders lult weer eens uit zijn nek. Overlast door Marokkaanse en Antilliaanse jongeren in zwembaden, op straat in uitgaansgelegenheden en in de trein zijn geenszins vergelijkbaar met de moordaanslag op Theo van Gogh. Populistisch geblaat.
Als je eerst aangerand wordt door een allochtoon in het zwembad, daarna naar huis gaat en je wordt overvallen. En je gaat daarna met de trein naar een uitgaansgelegenheid en je wordt in beiden alweer lastig gevallen. Dan praat je wel anders.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:31
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-01-2005 @ 13:21 :
Dat heeft weinig met het EVRM te maken.
Jij als jurist zal het vast wel beter weten, maar volgens mij is racisme een onderdeel van de univercele verklaring van de rechten van de mens?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:32
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 13-01-2005 @ 13:25 :
Enough with teh Jews already!!
Citaat:
Gatara, loop jij ook met deze pet rond?

Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:36
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Zaina schreef op 13-01-2005 @ 13:30 :
Als je eerst aangerand wordt door een allochtoon in het zwembad, daarna naar huis gaat en je wordt overvallen. En je gaat daarna met de trein naar een uitgaansgelegenheid en je wordt in beiden alweer lastig gevallen. Dan praat je wel anders.


Waarom zou ik anders praten? Ik heb al vaker betoogd dat problemen met allochtone jongeren de spuigaten uit lopen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 13-01-2005 @ 13:30 :
Als je eerst aangerand wordt door een allochtoon in het zwembad, daarna naar huis gaat en je wordt overvallen. En je gaat daarna met de trein naar een uitgaansgelegenheid en je wordt in beiden alweer lastig gevallen. Dan praat je wel anders.

Je kunt net zo goed door Nederlands tuig worden overvallen/lastiggevallen, waar wil je die naar toe sturen?

Denk trouwens maar niet dat een land als Marokko staat te popelen om die Marokkaanse Nederlanders in ontvangst te nemen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-01-2005 @ 13:31 :
Jij als jurist zal het vast wel beter weten, maar volgens mij is racisme een onderdeel van de univercele verklaring van de rechten van de mens?
Ik denk dat hij het over het EVRM heeft, het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. De Universele Verklaring heeft niet de status van de lid-staten bindend verdrag.

Wat ik bedoel met dat het EVRM hier niets mee te maken heeft, is het feit dat het nondiscriminatiebeginsel in de rechtsstelsels van alle beschaafde landen zo diep zit ingebakken, dat het totale onzin is daartegen ten strijde te trekken. Ook al denk je alle internationale verdragen volledig weg, dan hou je nog steeds ongeveer dezelfde grondrechtenbescherming over in elk afzonderlijk land.

Wat Wilders wil, is gewoon niet mogelijk. Hij zal gewoon moeten roeien met de juridische riemen die hij heeft. Maarja, roepen is altijd makkelijker dan eerst zelf even nadenken natuurlijk. En als je niet in je opzet slaagt, dan geef je gewoon die stomme juristen en rechters de schuld
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 13-01-2005 @ 13:27 :
Als jij de schuld volledig bij de islametische ideengoed legt dan houd het ook op


niet bij islamitisch ideeengoed.

Dat maak jij ervan
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:44
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-01-2005 @ 13:39 :
Ik denk dat hij het over het EVRM heeft, het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. De Universele Verklaring heeft niet de status van de lid-staten bindend verdrag.

Wat ik bedoel met dat het EVRM hier niets mee te maken heeft, is het feit dat het nondiscriminatiebeginsel in de rechtsstelsels van alle beschaafde landen zo diep zit ingebakken, dat het totale onzin is daartegen ten strijde te trekken. Ook al denk je alle internationale verdragen volledig weg, dan hou je nog steeds ongeveer dezelfde grondrechtenbescherming over in elk afzonderlijk land.

Wat Wilders wil, is gewoon niet mogelijk. Hij zal gewoon moeten roeien met de juridische riemen die hij heeft. Maarja, roepen is altijd makkelijker dan eerst zelf even nadenken natuurlijk. En als je niet in je opzet slaagt, dan geef je gewoon die stomme juristen en rechters de schuld
jij als jurist weet het idd beter
En dat laatste doet Verdonk ook altijd
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 13-01-2005 @ 13:42 :


niet bij islamitisch ideeengoed.

Dat maak jij ervan
Citaat:
Gatara schreef op 13-01-2005 @ 13:03 :
De Hamas is gestoeld op en ontstaan uit een moslimterroristische ideologie.
Dit zette me toch wel aan het denken
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 13-01-2005 @ 13:30 :
Als je eerst aangerand wordt door een allochtoon in het zwembad, daarna naar huis gaat en je wordt overvallen. En je gaat daarna met de trein naar een uitgaansgelegenheid en je wordt in beiden alweer lastig gevallen. Dan praat je wel anders.
Alle autochtonen moeten het land uitgezet worden. Dat klinkt misschien belachelijk, maar als je eerst aangerand wordt door een autochtoon in het zwembad, daarna naar huis gaat en je wordt overvallen. En je gaat daarna met de trein naar een uitgaansgelegenheid en je wordt in beiden alweer lastig gevallen. Dan praat je wel anders.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:53
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-01-2005 @ 13:39 :
Ik denk dat hij het over het EVRM heeft, het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. De Universele Verklaring heeft niet de status van de lid-staten bindend verdrag.

Wat ik bedoel met dat het EVRM hier niets mee te maken heeft, is het feit dat het nondiscriminatiebeginsel in de rechtsstelsels van alle beschaafde landen zo diep zit ingebakken, dat het totale onzin is daartegen ten strijde te trekken. Ook al denk je alle internationale verdragen volledig weg, dan hou je nog steeds ongeveer dezelfde grondrechtenbescherming over in elk afzonderlijk land.

Wat Wilders wil, is gewoon niet mogelijk. Hij zal gewoon moeten roeien met de juridische riemen die hij heeft. Maarja, roepen is altijd makkelijker dan eerst zelf even nadenken natuurlijk. En als je niet in je opzet slaagt, dan geef je gewoon die stomme juristen en rechters de schuld
Waarom is het niet mogelijk? Wanneer verdragen zijn opgezegd, staan deze niet meer in de weg. Wanneer de grondwet wordt aangepakt, staat deze evenmin uitzetting van criminele en terroristische niet-Westerse allochtonen niet meer in de weg.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:54
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 13-01-2005 @ 13:53 :
Waarom is het niet mogelijk? Wanneer verdragen zijn opgezegd, staan deze niet meer in de weg. Wanneer de grondwet wordt aangepakt, staat deze evenmin uitzetting van criminele en terroristische niet-Westerse allochtonen niet meer in de weg.
Het is niet mogelijk omdat je dan óók alle rechters moet vervangen, aangezien die meestal wél ethisch besef hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:55
meisje
meisje is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-01-2005 @ 12:28 :
Hij houdt mensen niet 'wakker en alert', hij stookt mensen op met populistische en inhoudsloze retoriek.
Ik vind van wel. In ieder geval zijn de andere partijen een stuk alerter. Het is niet vreemd dat Wilders zoveel zetels kan binnenhalen in de peiling, aangezien in slechtere tijden mensen altijd grijpen naar de wat extremere partijen. In de Nederlandse geschiedenis zie je dat patroon zich herhalen. Een willekeurige extremistische linkse partij zou ook nu flink wat zetels binnen kunnen halen. In ieder geval geloof ik dat Wilders op zijn huidige toer over maximaal tien jaar van het toneel af is.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:58
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-01-2005 @ 12:25 :
Dat zegt Wilders helemaal niet. Wilders begrijpt geen donder van internationaal recht. Daarom denkt Wilders dat mensenrechten iets te maken hebben met allochtone boefjes. En daarom kraamt Wilders nu onzin uit.
Bij mijn weten zegt Wilders dat als het EVRM uitzetting van criminele allochtonen in de weg staat, deze opgezegd moet worden. Niet dat het per definitie opzegd moet worden.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:59
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-01-2005 @ 13:54 :
Het is niet mogelijk omdat je dan óók alle rechters moet vervangen, aangezien die meestal wél ethisch besef hebben.
Ook dat is maar de vraag. De wet is immers de wet.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 13:01
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 13-01-2005 @ 13:53 :
Waarom is het niet mogelijk? Wanneer verdragen zijn opgezegd, staan deze niet meer in de weg. Wanneer de grondwet wordt aangepakt, staat deze evenmin uitzetting van criminele en terroristische niet-Westerse allochtonen niet meer in de weg.
Het is gewoon niet mogelijk omdat er geen juridische mogelijkheden toe zijn en er geen maatschappelijk draagvlak voor is.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 13:06
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-01-2005 @ 14:01 :
Het is gewoon niet mogelijk omdat er geen juridische mogelijkheden toe zijn en er geen maatschappelijk draagvlak voor is.
Of er al dan niet maatschappelijke draagvlak is, zullen we nooit weten zolang er geen referenda over dit onderwerp is geweest.

Maar waarom zijn er geen juridische mogelijkheden? Wetten kunnen toch aangepast worden?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 13:10
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 13-01-2005 @ 14:06 :
Of er al dan niet maatschappelijke draagvlak is, zullen we nooit weten zolang er geen referenda over dit onderwerp is geweest.
Een referendum is niet een geschikte manier om maatschappelijk draagvlak te meten bij zoiets complex. Een referendum is een ongelooflijk botte manier van oordeelsvorming. Daarom moet het in elk geval niet gebruikt worden voordat over het onderwerp ervan een echt maatschappijbrede discussie is geweest. Anders zijn mensen onvoldoende geinformeerd.

Citaat:
Maar waarom zijn er geen juridische mogelijkheden? Wetten kunnen toch aangepast worden?
Ja, maar niet op de enkele grond dat het afgelopen halfjaar de stemming nogal anti-islamitisch is geweest. Zeker als je het hebt over dingen die rechtstreeks raken aan grondrechten, zoals mensenrechtenverdragen en de grondwet, moet het belang dat om wijziging vraagt wel wat groter zijn dan één vent die het toevallig tot zijn stokpaardje maakt omdat hij er makkelijk mee kan scoren.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 13:16
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-01-2005 @ 14:10 :
Daarom moet het in elk geval niet gebruikt worden voordat over het onderwerp ervan een echt maatschappijbrede discussie is geweest. Anders zijn mensen onvoldoende geinformeerd.
Klopt, maar zolang er geen referenda over dit onderwerp is geweest kun je niet beweren dat er geen genoeg draagvlak voor dit plan is.

Daarnaast hebben rechters ook heel wat uitspraken gedaan die geen maatschappelijk draagvlak hebben.

Citaat:
Ja, maar niet op de enkele grond dat het afgelopen halfjaar de stemming nogal anti-islamitisch is geweest. Zeker als je het hebt over dingen die rechtstreeks raken aan grondrechten, zoals mensenrechtenverdragen en de grondwet, moet het belang dat om wijziging vraagt wel wat groter zijn dan één vent die het toevallig tot zijn stokpaardje maakt omdat hij er makkelijk mee kan scoren.
Het is dus meer een rechtsfilosofisch en politiek probleem dan, zoals jij beweerde, een juridisch probleem.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 13:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 13-01-2005 @ 13:48 :
Dit zette me toch wel aan het denken
moslimterrorisme is wat anders dan islam
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 13:22
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 13-01-2005 @ 14:16 :
Klopt, maar zolang er geen referenda over dit onderwerp is geweest kun je niet beweren dat er geen genoeg draagvlak voor dit plan is.
Ik weet zo wel dat er onvoldoende draagvlak voor is. Daarvoor heb ik geen referendum nodig.

Citaat:
Daarnaast hebben rechters ook heel wat uitspraken gedaan die geen maatschappelijk draagvlak hebben.
Dat hoeft ook helemaal niet, want een rechter wijst slechts vonnis tussen partijen. De rechter kan de wetgever niet binden.

Citaat:
Het is dus meer een rechtsfilosofisch en politiek probleem dan, zoals jij beweerde, een juridisch probleem.
Als jij het zo wilt noemen. Het feit dat je een bepaald verdrag niet kunt opzeggen vind ik toch wel een juridisch probleem.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 13:32
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-01-2005 @ 14:22 :
Ik weet zo wel dat er onvoldoende draagvlak voor is. Daarvoor heb ik geen referendum nodig.
En waar haal je die wijsheid vandaan?

Citaat:
Dat hoeft ook helemaal niet, want een rechter wijst slechts vonnis tussen partijen. De rechter kan de wetgever niet binden.
Ook rechters dienen rekening te houden met maatschappelijke veranderingen. Zoals je zelf al zei: Rekening houden met de samenleving is nodig, omdat het strafrecht anders geen draagvlak meer heeft. De samenleving moet wel blijven geloven dat de uitspraken van (straf)rechters 'juist' of 'goed' zijn, anders hebben ze geen gezag meer.

Citaat:
Als jij het zo wilt noemen. Het feit dat je een bepaald verdrag niet kunt opzeggen vind ik toch wel een juridisch probleem.
Ben mijn weten is het mogelijk om internationale verdragen op te zeggen. Zo ook de EVRM.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 13:43
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 13-01-2005 @ 14:32 :
En waar haal je die wijsheid vandaan?
Fingerspitzengefühl.

Citaat:
Ook rechters dienen rekening te houden met maatschappelijke veranderingen. Zoals je zelf al zei: Rekening houden met de samenleving is nodig, omdat het strafrecht anders geen draagvlak meer heeft. De samenleving moet wel blijven geloven dat de uitspraken van (straf)rechters 'juist' of 'goed' zijn, anders hebben ze geen gezag meer.
Je moet wel goed in de gaten houden dat de vraag naar het gezag van rechterlijke vonnissen, dat bepaald wordt door de 'rechtvaardigheid' van die vonnissen in de ogen van het publiek, een andere vraag is dan de vraag of een rechterlijke uitspraak anderen dan partijen kan binden.

Zoals ik zei is het inderdaad nodig dat met name strafrechters in hun vonnissen rekening houden met de invloed die het strafbare feit heeft gehad op de samenleving. Een straf bevat meestal een element van wraak, dat bedoeld is om de samenleving tevreden te stellen. Als mensen zich niet meer kunnen vinden in strafvonnissen zullen ze gaan roepen dat rechters in een ivoren toren zitten, dat ze maatschappijvreemd zijn, enzovoort.

Echter ook een 'niet gezaghebbende' uitspraak is bindend voor partijen. Justitie kan niet zeggen dat ze een boef langer opsluiten dan in het vonnis staat, omdat het vonnis niet in overeenstemming is met wat de samenleving vindt. Je moet dus onderscheid maken tussen de vraag of een vonnis gezag heeft (wat een rechtsfilosofische vraag is) en de vraag of een vonnis bindend is (wat puur een juridische vraag is).

Citaat:
Ben mijn weten is het mogelijk om internationale verdragen op te zeggen. Zo ook de EVRM.
Oh, nee hoor. Sommige verdragen kun je niet opzeggen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 13:57
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-01-2005 @ 14:43 :
Fingerspitzengefühl.
Oh, ik voel aan m'n water dat minstens 75% van de bevolking een voorstander is om jouw het land uit te zetten.

Citaat:
Echter ook een 'niet gezaghebbende' uitspraak is bindend voor partijen. Justitie kan niet zeggen dat ze een boef langer opsluiten dan in het vonnis staat, omdat het vonnis niet in overeenstemming is met wat de samenleving vindt. Je moet dus onderscheid maken tussen de vraag of een vonnis gezag heeft (wat een rechtsfilosofische vraag is) en de vraag of een vonnis bindend is (wat puur een juridische vraag is).
Die twee vragen heb ik altijd onderscheiden.

Citaat:
Oh, nee hoor. Sommige verdragen kun je niet opzeggen.
Mooie erfenis dan, van de politiek correcte lieden in ons land.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 14:02
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 13-01-2005 @ 14:57 :
Die twee vragen heb ik altijd onderscheiden.
Daar leek het niet op.

Citaat:
Mooie erfenis dan, van de politiek correcte lieden in ons land.
Grappig mannetje ben jij toch. Het gaat hier om dingen die al zijn beslist en doordacht lang vóórdat iemand ooit de uitdrukking 'politieke correctheid' had uitgevonden. Ik weet dat je graag anders wilt geloven, maar niet alles is de schuld van 'links'.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 14:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dat de huidige maatregelen tegen de kleine kern van jongeren die idd slechts leven om anderen het leven onmogelijk te maken halfzacht en nutteloos zijn... dat ben ik met Wilders eens, hoe kan het ook anders tegenover zo'n duidelijk feit.


Maar voor zijn oplossing hoop ik werkelijk dat dit slechts bedoeld is om door middel van een omstreden uitspraak aandacht te krijgen. (immers, niemand kan geloven dat zoiets op de lange duur productief zal zijn)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 14:29
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-01-2005 @ 14:43 :
Oh, nee hoor. Sommige verdragen kun je niet opzeggen.
Zeker wel. Je hoeft je er eenvoudigweg alleen maar niet aan te houden. Dan heb je het effectief opgezegd.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 15:00
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Misschien moeten we Limburg maar onafhankelijk laten worden en Wilders erheen deporteren zodat hij het hele jaar Prins Carnaval kan spelen.

Citaat:
PGWR schreef op 13-01-2005 @ 14:16 :
Klopt, maar zolang er geen referenda over dit onderwerp is geweest kun je niet beweren dat er geen genoeg draagvlak voor dit plan is.
Welke aanwijzingen zijn er volgens jou dat er wel genoeg draagvlak voor is?
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 15:13
Oni Shikio
Avatar van Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-01-2005 @ 08:01 :

Het interview had plaats in Israël. Wilders bezocht het land om van Israëlische bewindslieden en veiligheidsdeskundigen te horen wat het antwoord moet zijn op het islamitische radicalisme in Nederland.
Bah, ik heb liever 10 marokkaantjes dan 1 jodenknecht.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 15:15
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 13-01-2005 @ 16:13 :
Bah, ik heb liever 10 marokkaantjes dan 1 jodenknecht.
Grapjas.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41.