Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2007, 14:00
M@TRIX
Avatar van M@TRIX
M@TRIX is offline
wat een klets!! mensen blijven toch wel kijken of er echt niets te zien is...
een dikke bon geven, dat helpt!!

Hier het stuk waarover mijn reactie gaat:

Door het inpakken van de auto worden automobilisten minder afgeleid, is de bedoeling. Rijkswaterstaat verwacht dat het aantal opstoppingen fors zal dalen. Als de proef op de A20, A15, A16 en A4 slaagt, volgt de rest van Nederland.

De hoezen worden ingezet na ongevallen zonder slachtoffers. Is er persoonlijk letsel, dan worden soms grote 'calamiteitenschermen' neergezet. Die zorgen er nu al voor dat kijkfiles met 20 procent afnemen. Molenkamp verwacht eenzelfde effect van de afdekhoezen.

Weginspecteurs van Rijkswaterstaat, die na een ongeval vaak als eerste ter plaatse zijn, hebben de hoezen compact verpakt in hun auto liggen.
__________________
Je suis Napoleon, ik heb america ontdekt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2007, 15:34
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
wel goed idee hoor, je wilt niet weten hoeveel mensen langzamer gaan rijden om de ravage te checken. hup doek erover en verder gaan ,heeft grote kans van slagen ,dit, imho.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 15:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Mwo, ik denk dat ze beter twee vliegen in een klap kunnen slaan door op grote lappen snelweg schotten te plaatsen tussen de twee rijrichtingen. Dit verzorgt een barrière die kijkfiles voorkomt, maar is tevens 's nachts van nut omdat je niet meer zit te turen in de koplampen van verkeer uit de andere richting en dus beter kunt zien wat er in je eigen rijrichting aan de hand is doordat je ogen beter wennen aan het duister.

Mensen remmen ook voor een hoes wel af om te kijken, dus dan kunnen ze beter met die schotten twee vliegen in één klap slaan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 17:21
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Mwo, ik denk dat ze beter twee vliegen in een klap kunnen slaan door op grote lappen snelweg schotten te plaatsen tussen de twee rijrichtingen. Dit verzorgt een barrière die kijkfiles voorkomt, maar is tevens 's nachts van nut omdat je niet meer zit te turen in de koplampen van verkeer uit de andere richting en dus beter kunt zien wat er in je eigen rijrichting aan de hand is doordat je ogen beter wennen aan het duister.

Mensen remmen ook voor een hoes wel af om te kijken, dus dan kunnen ze beter met die schotten twee vliegen in één klap slaan.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Mwo, ik denk dat ze beter twee vliegen in een klap kunnen slaan door op grote lappen snelweg schotten te plaatsen tussen de twee rijrichtingen. Dit verzorgt een barrière die kijkfiles voorkomt, maar is tevens 's nachts van nut omdat je niet meer zit te turen in de koplampen van verkeer uit de andere richting en dus beter kunt zien wat er in je eigen rijrichting aan de hand is doordat je ogen beter wennen aan het duister.

Mensen remmen ook voor een hoes wel af om te kijken, dus dan kunnen ze beter met die schotten twee vliegen in één klap slaan.
Net zo'n soort systeem als er in delen van België / Frankrijk / Italië al van kracht is bedoel je? Met een soort permanent aanwezige tussenstrook van groene meuk?
Dat rijdt in ieder geval 's nachts een stuk prettiger dan hier in Nederland.

Overigens is het idee dat de TS beschrijft ook goed, zo lang er niet zo'n alternatief systeem is.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 23:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Net zo'n soort systeem als er in delen van België / Frankrijk / Italië al van kracht is bedoel je? Met een soort permanent aanwezige tussenstrook van groene meuk?
Dat zal niet overal passen gezien de beperkte tussen, maar de A27 tussen Laren/Eemnes en Almere is bijvoorbeeld vrij slecht te volgen 's nachts omdat er geen verlichting is en tegemoetkomend verkeer is. Ik zie mensen daar vrij vaak over de lijntjes heen gaan, en een enkele keer gebeurde mij het ook.

Gezien het feit dat de middenberm tussen beide vangrails nauwelijks 50 centimeter breed is werken planten dan niet. Planten verliezen bovendien takken en bladeren, en dat hoort niet op een snelweg te vallen.

Ik zou dan eerder denken aan dunne kunststof schermen. 1,5 meter hoog zou op zich genoeg moeten zijn om de meeste personenauto's het zicht op de baan voor de andere richting te ontnemen, en dan zijn er niet direct enorme constructies nodig.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 23:07
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Ik kan er met me hoofd nooit bij als ik op de radio hoor"En ook A15 Ridderkerk - Gorinchem 3 km, door kijkers naar de andere rijbaan"

Zijn er serieus mensen die op de rem trappen bij een ongeluk en met zn allen gaan kijken?
Ja tis niet grappig bedoeld maar ik kan me het dus echt niet voorstellen
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 17:27
PV
PV is offline
Citaat:
Ik kan er met me hoofd nooit bij als ik op de radio hoor"En ook A15 Ridderkerk - Gorinchem 3 km, door kijkers naar de andere rijbaan"

Zijn er serieus mensen die op de rem trappen bij een ongeluk en met zn allen gaan kijken?
Ja tis niet grappig bedoeld maar ik kan me het dus echt niet voorstellen
Naja, het hoeven maar een paar mensen te zijn die op de rem trappen als ze zwaailichten zien en iedereen daarachter moet ook op de rem. Paar vrachtwagens er tussen die niet zo snel kunnen optrekken en hoppa.

Lijkt me trouwens wel interessant om zoiets een keer te zien vanaf een webcam ofzo, hoe een file ontstaat.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2007, 00:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Het kan zelfs nog extremer. Ik heb gezien hoe een paar rijïnstructeurs van de ANWB naar aanleiding van een weddenschap een file veroorzaakten, puur door enigsinds in een rij te rijden, en alleen maar de remlichten af en toe te laten branden zonder daadwerkelijk snelheid te minderen.

De remgolven deden daarna vanzelf een file ontstaan. Nu was het de ring van Amsterdam, die is sowieso vrij druk, maar goed.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-11-2007, 11:10
Verwijderd
Ik vind het sowieso de moeite het te proberen of het effectief is.
Al helpt het maar 10%, dan is het al de moeite.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2007, 17:30
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Het kan zelfs nog extremer. Ik heb gezien hoe een paar rijïnstructeurs van de ANWB naar aanleiding van een weddenschap een file veroorzaakten, puur door enigsinds in een rij te rijden, en alleen maar de remlichten af en toe te laten branden zonder daadwerkelijk snelheid te minderen.

De remgolven deden daarna vanzelf een file ontstaan. Nu was het de ring van Amsterdam, die is sowieso vrij druk, maar goed.
Ik weet het nog extremer: Gewoon rustig met ca 90km/u met de vrachtwagens meetuffen op de rechterbaan is al genoeg voor filevorming, mits je het met een paar opvallende auto's achter elkaar doet.

Been there, done that. In een stoet met wat andere Mini rijders, waaronder een Mini met aanhanger (halve Mini), caravan (Eriba Puck) en een Mini limosine.
Heel veel mensen die daar voorbij rijden minderen vaart, blijven even kijken om even later pas weer gas te geven. Als het dan wat drukker op de weg is, heb je meteen filevorming.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2007, 20:46
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ik kan er met me hoofd nooit bij als ik op de radio hoor"En ook A15 Ridderkerk - Gorinchem 3 km, door kijkers naar de andere rijbaan"

Zijn er serieus mensen die op de rem trappen bij een ongeluk en met zn allen gaan kijken?
Ja tis niet grappig bedoeld maar ik kan me het dus echt niet voorstellen
Ik moet eerlijk bekennen er ook door afgeleid te worden. Het is een soort sensatiebelustheid wat ieder mens diep van binnen heeft.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2007, 20:57
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Lijkt me trouwens wel interessant om zoiets een keer te zien vanaf een webcam ofzo, hoe een file ontstaat.
Nou, opzich is er niet zoveel aan, maar opzich wel leuk dat het beeld wat in het algemeen leeft toch wel bevestigd wordt. Idiote manieren van weven, remlichten een seconde laten zien en dergelijke...

Ot, volgens mij hoeven een paar hoezen niet zoveel te kosten, dus gelijk doen. Een gehele rijbaan afschermen dat lukt je toch niet, dit is een goed idee.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 08:38
Voorbeeld
Avatar van Voorbeeld
Voorbeeld is offline
Als er verkeer stilstaat op de andere rijbaan, wordt er toch wel gekeken. Schotten zijn effectiever denk ik.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 03:43
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
geen schotten, ik wel een beetje om me heen kunnen kijken als ik aan t rijden ben
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 11:49
Verwijderd
Citaat:
geen schotten, ik wel een beetje om me heen kunnen kijken als ik aan t rijden ben
Ik hoop dat ik nooit jou tegenkom in het verkeer.
Ik wil graag nog langer leven
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 12:40
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Ik hoop dat ik nooit jou tegenkom in het verkeer.
Ik wil graag nog langer leven
Ach joh, net of hij alles om zich heen bestudeerd.
Ik vind een wijds uitzicht ook fijn tijdens het rijden. Niet omdat ik daar echt goed naar kijk, maar gewoon als achtergrond. Daar lijkt me niks mis mee.

Maar ik ben een beetje nachtblind, dus het argument dat je dan 's nachts beter ziet is wel een goeie.
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.