Oud 18-05-2014, 13:35
Kaatje1989
Kaatje1989 is offline
Discriminatie, we worden er allemaal moe van, maar toch doen we er allemaal aan mee.

Stel: Je spreekt een voorbijganger aan en vraagt hem: “ Ben jij iemand die een ander zou discrimineren?” Bijna iedereen zal zeggen: “Nee, dat doe ik niet”. En vervolgens kijken ze je schreef aan. Je zal toch bijna denken dat het een sociaal gewenst antwoord is. Weinig mensen staan er dan ook bij stil, maar we discrimineren allemaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2014, 16:11
Verwijderd
Ik discrimineer iedereen die niet mij is.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2014, 16:23
Verwijderd
Nee. Discriminatie is voor negers.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2014, 16:48
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik ben niet in een positie om te discrimineren.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2014, 09:13
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Volgens mij doet iedereen aan "hokjes", waar je iemand op het eerste gezicht beoordeelt aan uiterlijk en (verwacht) gedrag.
Als ik uit twee gelijkwaardige personen moet kiezen, kies ik voor de persoon die het meest dicht bij mezelf staat. Ik word daar helemaal niet moe van.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2014, 09:20
Verwijderd
Iemand in een hokje zetten is niet hetzelfde als discrimineren.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2014, 11:41
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Dat klopt, maar daar begint het wel mee; zwart, punker, vrouw, gelovig, klein, roodharig etc. Vervolgens gaan we daar naar handelen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2014, 16:23
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik weet niet of ik discrimineer. Ik ben er wel achter gekomen dat ik werd/word gediscrimineerd zonder dat zowel degene die het deed als ik het doorhad. Wordt jullie ook altijd gevraagd waar je vandaan komt als je een nieuw persoon leert kennen? En dat als je dan zegt waar dat is dat ze dan vragen waar je ECHT vandaan komt? En als je dan weer antwoordt met je Nederlandse geboorteplaats dat ze dan vragen 'nee, waar kom je echt vandaan' of 'waar komen je ouders vandaan'. En als je met diezelfde geboorteplaats antwoordt dat ze je dan aankijken alsof je dom bent. Mijn blanke vrienden overkomt dit nooit. Ik wordt dus anders behandeld puur vanwege mijn uiterlijk. Dit is discriminatie. Niet perse slecht bedoelde discriminatie maar het is het wel.

Of mensen die zeggen 'jij vindt 25 graden natuurlijk helemaal niet warm'. Dit soort dingen worden ook nooit tegen mijn blanke vrienden gezegd. Mensen noemen mij ook vaak allochtoon zonder te weten waar mijn ouders zijn geboren. Ook dit hebben mijn (allochtone) blanke vrienden niet.

Aangezien zo ontzettend veel mensen mij discrimineren zonder het door te hebben zal ik vast ook wel discrimineren zonder het door te hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2014, 16:37
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Discrimineren is niet hetzelfde als vooroordelen hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2014, 16:55
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Discrimineren is niet hetzelfde als vooroordelen hebben.
Klopt, het is iemand anders behandelen op basis van ras, uiterlijk, geslacht, etc. Iemand die vooroordelen heeft hoeft je niet perse anders te behandelen.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2014, 14:01
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Ik heb wat berichten verwijderd, dit topic kan verder zonder specifieke "stereotype" voorbeelden.
Àls je het al nodig vindt een ironische- of sarcastische opmerking te plaatsen, plaats deze dan met een bijpassend icoontje.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2014, 13:11
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ja natuurlijk, ik heb net nog een broodje gezond gediscrimineerd!
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2014, 22:02
bijlesser.nl
bijlesser.nl is offline
Ik denk dat iedereen weleen discrimineert, zelfs de heilige boontjes hier
Met citaat reageren
Oud 29-05-2014, 22:33
onizuka-
onizuka- is offline
Citaat:
Ik denk dat iedereen weleen discrimineert, zelfs de heilige boontjes hier
Met citaat reageren
Oud 06-06-2014, 00:02
InezLeeuwx
InezLeeuwx is offline
Citaat:
Nee. Discriminatie is voor negers.

:'))
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 17:53
De_Groninger
De_Groninger is offline
Iedereen discrimineert(enige 'iedereen' uitspraak die mag)
Met citaat reageren
Oud 16-06-2014, 22:32
fucknormality
fucknormality is offline
ik discrimineer niet.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2014, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Iedereen discrimineert(enige 'iedereen' uitspraak die mag)
eensch
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-07-2014, 16:08
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Discrimineren is niet hetzelfde als vooroordelen hebben.
Maar die vooroordelen kunnen wel leiden tot een bepaald gedrag zoals Hookee al schreef!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2014, 17:03
Verwijderd
Ja en geilheid kan ook leiden tot bepaald gedrag.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2014, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Nee. Discriminatie is voor negers.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2014, 21:40
Habermas
Avatar van Habermas
Habermas is offline
Discriminatie is de mens eigen, daar hij zijn eigen 'ras' prefereert boven anderen om te zorgen dat dit 'ras' voortleeft. Op deze wijze zijn wij geevolutioneerd en door middel van deze methode hebben wij kunnen overleven. Ik zie persoonlijk geen reden om deze instinctieve neiging te onderdrukken onder het mom van de omarming van multiculturalisme of politiek correctheid. Dus ja, ik discrimineer.
__________________
There is nothing which is not an intermediate state between being and nothing.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2014, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Discriminatie is de mens eigen, daar hij zijn eigen 'ras' prefereert boven anderen om te zorgen dat dit 'ras' voortleeft. Op deze wijze zijn wij geevolutioneerd en door middel van deze methode hebben wij kunnen overleven. Ik zie persoonlijk geen reden om deze instinctieve neiging te onderdrukken onder het mom van de omarming van multiculturalisme of politiek correctheid. Dus ja, ik discrimineer.
Volgens mij snap je niet helemaal hoe evolutie werkt en wat het begrip ras inhoudt.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2014, 15:23
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Discriminatie is de mens eigen, daar hij zijn eigen 'ras' prefereert boven anderen om te zorgen dat dit 'ras' voortleeft. Op deze wijze zijn wij geevolutioneerd en door middel van deze methode hebben wij kunnen overleven. Ik zie persoonlijk geen reden om deze instinctieve neiging te onderdrukken onder het mom van de omarming van multiculturalisme of politiek correctheid. Dus ja, ik discrimineer.
Dus je discrimineert (naar eigen zeggen) omdat je denkt dat dit "moet" van de natuur?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2014, 12:12
Xerxes249
Xerxes249 is offline
Ik discrimineer voor de grap, vaak is het makkelijk om zo aandacht te krijgen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2014, 13:45
marionottoy
marionottoy is offline
Citaat:
Discriminatie is de mens eigen, daar hij zijn eigen 'ras' prefereert boven anderen om te zorgen dat dit 'ras' voortleeft. Op deze wijze zijn wij geevolutioneerd en door middel van deze methode hebben wij kunnen overleven. Ik zie persoonlijk geen reden om deze instinctieve neiging te onderdrukken onder het mom van de omarming van multiculturalisme of politiek correctheid. Dus ja, ik discrimineer.
Is dit niet een beetje kort door de bocht? In de westerse samenleving moeten we niet echt meer overleven. Natuurlijk bescherm je jezelf, maar het is niet dat we moeten vechten voor voedsel en onderdak. Ik denk dat men vandaag de dag wel een beetje zijn best moet doen om samen te werken in de samenleving, niet? Nu vraag ik me af hoe jij reageert als mensen JOU discrimineren?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2014, 16:39
Denkerius
Denkerius is offline
https://implicit.harvard.edu/implicit/netherlands/
Zo weet je of je onbewust discrimineert
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 08-12-2014, 16:42
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Ik weet niet of ik discrimineer. Ik ben er wel achter gekomen dat ik werd/word gediscrimineerd zonder dat zowel degene die het deed als ik het doorhad. Wordt jullie ook altijd gevraagd waar je vandaan komt als je een nieuw persoon leert kennen? En dat als je dan zegt waar dat is dat ze dan vragen waar je ECHT vandaan komt? En als je dan weer antwoordt met je Nederlandse geboorteplaats dat ze dan vragen 'nee, waar kom je echt vandaan' of 'waar komen je ouders vandaan'. En als je met diezelfde geboorteplaats antwoordt dat ze je dan aankijken alsof je dom bent. Mijn blanke vrienden overkomt dit nooit. Ik wordt dus anders behandeld puur vanwege mijn uiterlijk. Dit is discriminatie. Niet perse slecht bedoelde discriminatie maar het is het wel.

Of mensen die zeggen 'jij vindt 25 graden natuurlijk helemaal niet warm'. Dit soort dingen worden ook nooit tegen mijn blanke vrienden gezegd. Mensen noemen mij ook vaak allochtoon zonder te weten waar mijn ouders zijn geboren. Ook dit hebben mijn (allochtone) blanke vrienden niet.

Aangezien zo ontzettend veel mensen mij discrimineren zonder het door te hebben zal ik vast ook wel discrimineren zonder het door te hebben.
Ze bedoel wat je afkomst is. Dus waar je voorouders vandaan komen.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2014, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Ze bedoel wat je afkomst is. Dus waar je voorouders vandaan komen.
Ja maar dat is niet het punt. Eerst vragen ze waar ze vandaan komt en daarna beginnen ze naar historische afkomst te vragen. Als ik dat aan jou vraag en je zegt Nederland dan lieg je zelf ook, het is dus wel discriminatoir want je behandelt iemand anders op basis van kenmerken.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2014, 21:07
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Ja maar dat is niet het punt. Eerst vragen ze waar ze vandaan komt en daarna beginnen ze naar historische afkomst te vragen. Als ik dat aan jou vraag en je zegt Nederland dan lieg je zelf ook, het is dus wel discriminatoir want je behandelt iemand anders op basis van kenmerken.
o
Met citaat reageren
Oud 14-01-2015, 04:02
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
vanaf de eerste nanoseconde net als jij
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 14-01-2015, 04:05
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Is dit niet een beetje kort door de bocht? In de westerse samenleving moeten we niet echt meer overleven. Natuurlijk bescherm je jezelf, maar het is niet dat we moeten vechten voor voedsel en onderdak. Ik denk dat men vandaag de dag wel een beetje zijn best moet doen om samen te werken in de samenleving, niet? Nu vraag ik me af hoe jij reageert als mensen JOU discrimineren?
het dient veel meer funtie dan overleven, de meeste sociaal... de hele frase je discrimineert niet ist verboten is verkeerd geformuleerd (en komt ook niet overeen met onze grondwet maar la).

Ik heb veel liever dat mensen gewoon nooit onbeleefd proberen te zijn verder vind ik dat je beledigd voelen (lange teentjes hebben) je eigen schuld is en dat niks daarin wangedrag excuseert en dus verboden zou moeten zijn i.p.v. beledigen... en daarin ligt fundamenteel volgens mij het probleem bij mensen...

De egotjes...
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 14-01-2015, 04:07
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ja maar dat is niet het punt. Eerst vragen ze waar ze vandaan komt en daarna beginnen ze naar historische afkomst te vragen. Als ik dat aan jou vraag en je zegt Nederland dan lieg je zelf ook, het is dus wel discriminatoir want je behandelt iemand anders op basis van kenmerken.
mweh bij mij is het altijd een "I dont know" en eerlijk ik zelf ook niet echt; wat indonesisch hier, zigeuner wat grieks... heel nederland bestaat nog niet zo lang gewoon wat graafschappen in de eu onder verdrag van maastricht.

Dat hele nationalisme is gewoon verzet tegen onvermijdelijke zaken,
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 14-01-2015, 13:57
Verwijderd
Het ligt of je rechtstreeks discrimineerd
Met citaat reageren
Oud 14-01-2015, 14:52
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Het ligt of je rechtstreeks discrimineerd
mooi voor op een tegeltje.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2015, 23:17
ZaadPlantje
Avatar van ZaadPlantje
ZaadPlantje is offline
Discrimineer jij?:
Jaah tuurlijk elke dag, met een lach
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Enguête Discriminatie.
XBenthe
8 28-04-2007 20:20
De Kantine Discriminatie!1~! (Word jij wel eens gediscrimineerd?)
Pinksterhaas
226 20-06-2006 13:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De kwestie "Taïda"
Maurice
415 05-05-2006 21:38
Levensbeschouwing & Filosofie Ook vrouwen moet priester, kardinaal en paus kunnen worden
Cratus
154 10-04-2006 21:29
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Conservatieven De Jong hebben steun extreem-rechts'
anarpunk
28 18-12-2002 22:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.