Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2007, 21:28
Jazzcrime
Jazzcrime is offline
Mijn moeder, ik heb nooit een hele hoge pet van haar op ze probeert altijd oprecht te zijn, maar doordat wij dingen anders zien in redelijk veel gevallen vond ik haar maar sja ik weet niet 'gewoon' is mischien ook een raar woord maar hoe raar het ook klinkt niet echt als een 'toegevoede waarde'.

Natuurlijk is ze dat absoluut wel, maar op bepaalde momenten van irritatie die best redelijk vaak voorkomen vraag ik me wel eens af wat ik aan haar 'heb'.

Vandaag was mijn zus met haar vriend, die al langer dan 6 jaar een relatie hebben en dus echt bij de familie hoort bij ons thee drinken. Alles leek erg normaal, maar mijn moeder merkte iets op, de vriend van mijn zus voelde zich een beetje onwel en zei dat hij een 'beetje' last had van buikpijn, op dat moment ging mijn moeder doorvragen naar symptonen en of het niet iets 'ergs' kon zijn.

De vriend van mijn zus, zei in zn naiefiteit dat het wel meeviel, gewoon een beetje buikpijn..niks ergs, op dit moment werd mijn moeder 'bijna' boos, ze kwam met een preek dat de vriend van mijn zus onmiddelijk naar een dokterspost moest, om het te laten onderzoeken want 'stel je voor' , ik zat zelf aan tafel en had net zo iets als de rest ' joh mens, doe toch rustig. het is waarschijnlijk niks en het valt mee'

3.5 uur later lag de vriend van mn zus in het ziekenhuis en werd hij met spoed geoppereerd omdat het TOTAAL fout zat met zijn blinde darm, sterker nog.. een dag of 2 dagen langer had hij niet hoeven te wachten met de spoed operatie of er konden echt hele erge dingen gebeuren.

Dat iedereen bij ons aan tafel zich bijna aan mijn moeder irriteerde vanwege haar bezorgdheid en de manier hoe ze 'bijna' boos werd op de vriend van mijn zus, en dat ze achteraf mischien wel zijn leven heeft gered door zo te handelen, dit heeft echt heel veel indruk gemaakt en het respect en trots dat ik voor mijn moeder hebt ver10voudigd.

Ik maak dit topic omdat ik graag dit verhaal kwijt wil en ik nieuwsgierig ben of er meer mensen zijn met soortgelijke ervaringen of dingen hebben meegemaakt zoals ik vandaag dit die echt heeel veel indruk hebben gemaakt op je.
__________________
Django

Laatst gewijzigd op 26-08-2007 om 21:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2007, 21:33
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Dit zou ook wel indruk op mijn maken ja, zo'n situatie..

Maar goed, ik heb het zelf ook meegemaakt. Ik werd ook met spoed geoppereerd aan een blindedarm ontsteking, die inmiddels al kapot was en ook nog eens op een andere plek zat dan dat ie hoorde te zitten..
Vervolgens kreeg ik buikvliesontsteking en was t kant boord..
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 14:04
Verwijderd
jak ja, blindedarmontsteking. Ik heb het ook gehad, maar ze stelden eerst een verkeerde diagnose en lieten me nog een dag langer liggen, toen was ie ook geknapt. Ik heb gelukkig geen buikvliesontsteking gehad, maar ik ben daarna nog wel 2x geopereerd omdat ik 2 abcessen erachteraan kreeg. ook een hele ervaring, een maand ziekenhuis .
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 14:26
Praganonut
Avatar van Praganonut
Praganonut is offline
ik zou niet weten waar ik zou moeten beginnen van wat er een enorm veel indruk heeft gemaakt. Veel al was negatief.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 17:23
Verwijderd
Tsja, uiteraard hebben paniekzaaiers / doemdenkers soms ook een keer gelijk.

Mijn vader was altijd paranoide ten opzichte van gas. Toen onze overburen lang geleden op vakantie gingen in hun camper zei hij ook terloops iets erover. De meeste mensen denken dan "joh als je gewoon oplet is er niks aan de hand".

Die overburen zijn nooit meer van hun vakantie terug gekomen..
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 17:26
Praganonut
Avatar van Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
Tsja, uiteraard hebben paniekzaaiers / doemdenkers soms ook een keer gelijk.

Mijn vader was altijd paranoide ten opzichte van gas. Toen onze overburen lang geleden op vakantie gingen in hun camper zei hij ook terloops iets erover. De meeste mensen denken dan "joh als je gewoon oplet is er niks aan de hand".

Die overburen zijn nooit meer van hun vakantie terug gekomen.. (waaronder hun zoontje die ik bijna elke dag zag)
Wat was de reden van het doemdenken over gas? Heeft hij iets traumatisch meegemaakt ivm gas?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Wat was de reden van het doemdenken over gas? Heeft hij iets traumatisch meegemaakt ivm gas?
Hij werkte al jaren in de petrochemie met veel verschillende gevaarlijke stoffen en gassen Dus hij is altijd extra alert op dat soort dingen
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 17:32
Praganonut
Avatar van Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
Hij werkte al jaren in de petrochemie met veel verschillende gevaarlijke stoffen en gassen Dus hij is altijd extra alert op dat soort dingen
Dat is niet echt pessimisme maar gewoon weg weten hoe de zaken in elkaar steken.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Dat is niet echt pessimisme maar gewoon weg weten hoe de zaken in elkaar steken.
Hij weet er inderdaad veel vanaf (kan je ook wel verwachten van iemand die hele installaties ontwerpt en berekent), maar het is wel een rasechte doemdenker hoor Alles is altijd verrot en kan beter in zijn ogen

(ik ben ook zo, daar niet van )
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 17:59
Praganonut
Avatar van Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
Hij weet er inderdaad veel vanaf (kan je ook wel verwachten van iemand die hele installaties ontwerpt en berekent), maar het is wel een rasechte doemdenker hoor Alles is altijd verrot en kan beter in zijn ogen

(ik ben ook zo, daar niet van )
Dan is het eerder een perfectionist.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 10:39
Jazzcrime
Jazzcrime is offline
gelukkig gaat het nu alweer vrij goed met diegene waar ik het over had
__________________
Django
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 20:19
RammsteinRulez
Avatar van RammsteinRulez
RammsteinRulez is offline
wow heavy hoor.... had je ma t toch goed
wat ik zelf heb meegemaakt?
ben mn beste vriend kwijt geraakt (niet dood hoor...ik lees het terug en denk dat vatten ze verkeer op.., maar het is heel naar gegaan allemaal)
dingen die zijn gebeurd en gezegd de afgelopen jaren, ook tijdens die vriendschap en in mijn contact met diverse "foute" vrienden, hebben mijn zelfvertrouwen een flinke deuk doen oplopen.

gelukkig heb ik nu echt hele toffe mensen om me heen, vooral op mijn werk, die me weer wat zelfvertrouwen geven. en mn beste vriend en beste vriendin zijn ook altijd in mn buurt als ik ze nodig heb!

maar van binnen soms mis ik die asshole toch..... we zijn heel lang bevriend geweest....al was het geen echte vriendschap achteraf gezien, ik heb er mooie herinneringen aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie [godsdienstpsychologie] Waarom geloven?
proycon
50 17-06-2005 08:55
Games Worden er nog wel games gemaakt zoals Baldurs Gate II?
Verwijderd
96 17-10-2004 22:43
Psychologie Hoe echt zijn emoties in dromen?
Rerisen Phoenix
38 01-11-2003 21:00
Psychologie Hoelang heb je nodig voordat je iets verwerkt heb?
hester
30 03-06-2003 20:08
Flora & Fauna Dit vraagje had ik al lang!
The Crash Bash
20 10-12-2002 18:34
Films, TV & Radio Enquête over films
Balance
31 06-12-2002 16:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.