Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2012, 21:25
DarkMoontje
DarkMoontje is offline
oke dit is best wel raar denk ik om op te schrijven gelukkig is dit echt anoniem, zou kapot gaan als dit te weten komt.....

ik ben een meid van 18 jaar
ik heb nog nooit een vriend gehad
ik ben erg verlegen en onzeker over mezelf
ik heb nog nooit gezoend
duss duidelijk ben nog maagd.

dat is het gehele punt niet.

waar ik om schaam is dat ik nog nooit gevingerd heb... nou ja nooit is dan ook weer gelogen maar heb 2 of 3 keer geprobeerd maar vind het echt super vaag voelen enzo....
is het normaal als je als 18jarige nog "nooit" iets heb geprobeerd enzo????

ik vroeg het me af want dit is 1 van de punten waar ik onzeker over ben
Met citaat reageren
Oud 05-09-2012, 21:30
Verwijderd
De één moet er niks van hebben. De ander kan er niet van af blijven. Iedereen zijn voorkeur. Jij vind het 'vreemd gevoel' ik kan je niet zeggen dat je je moet schamen.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2012, 21:34
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Nee, dat is niet raar. Hooguit vervelend voor jou, misschien.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 05-09-2012, 21:34
Checker
Checker is offline
Ik ben 20, een jongen en ik masturbeer ook niet. Net als jij vind ik er ook niet zo veel aan en geloof me, er zijn zo meer mensen dan je denkt de ene heeft er behoefte aan en de ander niet, de ene eet graag spaghetti en de ander niet, maakt je helemaal niet raar of zo.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2012, 21:39
DarkMoontje
DarkMoontje is offline
Citaat:
Ik ben 20, een jongen en ik masturbeer ook niet. Net als jij vind ik er ook niet zo veel aan en geloof me, er zijn zo meer mensen dan je denkt de ene heeft er behoefte aan en de ander niet, de ene eet graag spaghetti en de ander niet, maakt je helemaal niet raar of zo.
het is gewoon zo onwerkelijk, omdat je gewoon al hoort van kinderen vanaf 13/14 jaar ofzo en ik ben dan al 18 jaar dan lijkt het gewoon alsof ik heel laat ben en der niet bij hoor ofzo
Met citaat reageren
Oud 05-09-2012, 21:41
Afrodiete
Avatar van Afrodiete
Afrodiete is offline
Citaat:
het is gewoon zo onwerkelijk, omdat je gewoon al hoort van kinderen vanaf 13/14 jaar ofzo en ik ben dan al 18 jaar dan lijkt het gewoon alsof ik heel laat ben en der niet bij hoor ofzo
Dat is dus beschamend, dat kinderen die net van de basisschool komen al worden ontmaagd.
__________________
When nothing goes right, go left.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2012, 21:51
Sergay
Avatar van Sergay
Sergay is offline
Je hoeft je niet rot te voelen om zoiets oppervlakkigs, als jij je er niet goed bij voelt dan is dat gewoon zo.
Je moet niks, ook niet als alle anderen het doen met een glimlach, als het jou ding niet is dan gewoon niet.
Maak je er dus niet druk om, al begrijp ik je gevoel ook wel.. natuurlijk ga je dan twijfelen "ben ik raar?"
Maar er zijn dus geen redenen waarom jij hetzelfde als anderen zouden moeten doen.

Ik heb een (hele onzekere) vriendin van 20 en die is ook nog maagd, spreekt niet af met jongens en zoent ook niet, en volgens mij vingert ze ook niet.. ze is totaal niet seksueel aangelegd. Ze wilt gewoon iemand die haar begrijpt maar ze is gewoon te bang om geconfronteerd te worden met de waarheid.

Zoals Afrodiete al zegt.. ik zou me schamen om bij kindjes van 13 te horen die bezig zijn met ontmaagd worden. Wat bereik je daarmee? Ben je dan ineens een coolkid? Ik vind het zo achterlijk.
Voor hun is het een sensatie.. zo jong en al volwassen dingen doen, whoehoe..
Jij hebt tenminste zelfrespect, ook voor je eigen lichaam, hier heb ik bewondering en respect voor
__________________
I'm a rude bitch.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2012, 21:56
Checker
Checker is offline
En veel van dat gedoe is trouwens stoerdoenerij. Ja, natuurlijk zijn er die er zo vroeg bij zijn en vroeger dacht ik ook "oh jee, ik ben niet normaal dus ik zal maar zeggen dat ik dat ook allemaal doe" en zo komt het dat het lijkt dat iedereen doet terwijl dat niet zo is. Nu ben ik 20, geef ik niet meer om zo'n dingen en heb ik geleerd dat er heel veel mensen zijn die net als ik en jij en nog veel anderen er helemaal geen behoefte aan hebben om dingen te doen omdat ze zogezegd "normaal" zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2012, 21:58
DarkMoontje
DarkMoontje is offline
Citaat:
Je hoeft je niet rot te voelen om zoiets oppervlakkigs, als jij je er niet goed bij voelt dan is dat gewoon zo.
Je moet niks, ook niet als alle anderen het doen met een glimlach, als het jou ding niet is dan gewoon niet.
Maak je er dus niet druk om, al begrijp ik je gevoel ook wel.. natuurlijk ga je dan twijfelen "ben ik raar?"
Maar er zijn dus geen redenen waarom jij hetzelfde als anderen zouden moeten doen.

Ik heb een (hele onzekere) vriendin van 20 en die is ook nog maagd, spreekt niet af met jongens en zoent ook niet, en volgens mij vingert ze ook niet.. ze is totaal niet seksueel aangelegd. Ze wilt gewoon iemand die haar begrijpt maar ze is gewoon te bang om geconfronteerd te worden met de waarheid.

Zoals Afrodiete al zegt.. ik zou me schamen om bij kindjes van 13 te horen die bezig zijn met ontmaagd worden. Wat bereik je daarmee? Ben je dan ineens een coolkid? Ik vind het zo achterlijk.
Voor hun is het een sensatie.. zo jong en al volwassen dingen doen, whoehoe..
Jij hebt tenminste zelfrespect, ook voor je eigen lichaam, hier heb ik bewondering en respect voor
Maar oke het zal mijn ding denk ik dus niet zijn maar, dan vraag ik me eigenlijk af: en later dan?
Wat als ik opeens een vriend heb? oke niet meteen je-weet-wel.. maar later is het dan alsnog niet raar?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2012, 22:00
Checker
Checker is offline
't Is niet omdat je geen zin hebt om je te vingeren dat je met een vriendje geen zin zal hebben in seks 't zijn twee verschillende situaties. Ik masturbeer niet maar ik gedraag me niet aseksueel met m'n vriendinnetjes.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2012, 22:03
DarkMoontje
DarkMoontje is offline
Citaat:
't Is niet omdat je geen zin hebt om je te vingeren dat je met een vriendje geen zin zal hebben in seks 't zijn twee verschillende situaties. Ik masturbeer niet maar ik gedraag me niet aseksueel met m'n vriendinnetjes.
ja maar lijkt het dan niet raar volgens jou vriendinnetjes of als ik een vriend zou krijgen dat je bij jezelf niks doet? Vinden hun dat niet raar dan ofzo??
Met citaat reageren
Oud 05-09-2012, 22:03
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik heb vriendinnen die er ook pas laat mee begonnen (lees: na hun 20ste). Niks mis mee. Beter wachten tot je zelf wil, dan maar beginnen omdat jij denkt dat je iets moet. Je bent de baas over je eigen lichaam. Misschien word je vanzelf wel nieuwsgierig als je een hele leuke jongen tegen komt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 05-09-2012, 22:04
Checker
Checker is offline
Citaat:
ja maar lijkt het dan niet raar volgens jou vriendinnetjes of als ik een vriend zou krijgen dat je bij jezelf niks doet? Vinden hun dat niet raar dan ofzo??
Waarom zouden ze dat raar vinden? Het zou pas raar zijn als jij een vriendje hebt dat zegt: "nou, als jij je niet regelmatig vingert, zie ik geen toekomst in ons".

Het is echt niet zo raar als jij denkt
Met citaat reageren
Oud 05-09-2012, 22:06
Tinu
Avatar van Tinu
Tinu is offline
Ben 100% akkoord met wat Checker zegt, het is niet omdat je masturbatie niet leuk vindt dat je later de sex niet leuk gaat vinden. Voor hetzelfde geld krijg je daar een passionele zoen en wil je zovéél meer.

Je moet je daar geen zorgen over maken, iedereen is verschillend en je moet je niet forceren om iets leuk te "moeten" vinden.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2012, 22:08
DarkMoontje
DarkMoontje is offline
Citaat:
Ben 100% akkoord met wat Checker zegt, het is niet omdat je masturbatie niet leuk vindt dat je later de sex niet leuk gaat vinden. Voor hetzelfde geld krijg je daar een passionele zoen en wil je zovéél meer.

Je moet je daar geen zorgen over maken, iedereen is verschillend en je moet je niet forceren om iets leuk te "moeten" vinden.
Dus me niet meer gaan boeien wat andere zeggen en gewoon heerlijk me eigen blijven zijn... niks veranderen, het komt wel???
Met citaat reageren
Oud 05-09-2012, 22:08
Afrodiete
Avatar van Afrodiete
Afrodiete is offline
Je moet geen dingen gaan doen omdat je vindt dat je het hoort te doen of door wat je om je heen hoort.
__________________
When nothing goes right, go left.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2012, 22:11
Checker
Checker is offline
't Is eigenlijk wel frappant. Springt er iemand van de brug, dan zeggen we: "nou, dat doe ik niet hoor".

Maar gaat het opeens over seks, dan zouden we al gauw wel van die brug springen.

Waarom niet gewoon allemaal onszelf zijn, ook op seksgebied?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2012, 22:17
DarkMoontje
DarkMoontje is offline
Citaat:
't Is eigenlijk wel frappant. Springt er iemand van de brug, dan zeggen we: "nou, dat doe ik niet hoor".

Maar gaat het opeens over seks, dan zouden we al gauw wel van die brug springen.

Waarom niet gewoon allemaal onszelf zijn, ook op seksgebied?
Het is gewoon dat iedereen denkt dat het moet voor een bepaalde leeftijd anders word het nooit wat ofzo..
Het is heel vaag gezegd maar ik denk dat meerdere wel zo denken...denk ik..
Met citaat reageren
Oud 05-09-2012, 22:17
Tinu
Avatar van Tinu
Tinu is offline
Citaat:
Dus me niet meer gaan boeien wat andere zeggen en gewoon heerlijk me eigen blijven zijn... niks veranderen, het komt wel???
Citaat:
Je moet geen dingen gaan doen omdat je vindt dat je het hoort te doen of door wat je om je heen hoort.
Zou het niet beter kunnen zeggen dan Afrodiete DarkMoontje, dat is exact wat ik bedoel. Wees jezelf, geniet van je lichaam op de manier dat jij het wil en voel je daar comfortabel bij.
En "wat je om je heen hoort" is meestal nog overdreven ook hoor, wat je meemaakt zelf is het enige waar je rekening mee moet houden.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2012, 22:19
mr beats
mr beats is offline
hoi van dat je nog maagd bent en nog nooit heb gezoend is helemaal niet raar sommige zijn er wat later in en ik ken het probleem van verlegen zijn
verder als je masturberen niks vind dan moet je het ook niet doen ( je bent heus niet de enige die zich niet masturbeert)

Laatst gewijzigd op 05-09-2012 om 22:25.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2012, 22:26
DarkMoontje
DarkMoontje is offline
Citaat:
Zou het niet beter kunnen zeggen dan Afrodiete DarkMoontje, dat is exact wat ik bedoel. Wees jezelf, geniet van je lichaam op de manier dat jij het wil en voel je daar comfortabel bij.
En "wat je om je heen hoort" is meestal nog overdreven ook hoor, wat je meemaakt zelf is het enige waar je rekening mee moet houden.
Het punt van comfortabel voelen met mijn lichaam heb ik ook moeite mee.
Ik accepteer mijn lichaam eigenlijk niet... ik hou er niet van..

(bleg zo klink ik wel erg zielig)

Laatst gewijzigd op 05-09-2012 om 22:46.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2012, 22:41
Tinu
Avatar van Tinu
Tinu is offline
Je bent niet zielig, je bent gewoon een beetje onzeker. Dat is niet abnormaal op je 18 hoor.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2012, 22:51
Sergay
Avatar van Sergay
Sergay is offline
Citaat:
Maar oke het zal mijn ding denk ik dus niet zijn maar, dan vraag ik me eigenlijk af: en later dan?
Wat als ik opeens een vriend heb? oke niet meteen je-weet-wel.. maar later is het dan alsnog niet raar?
Dan is alles anders, dan hou je van elkaar en wil je samenzijn en je gevoelens met elkaar delen, door te knuffelen en dan komt zoenen en als je er beide aan toe bent.. SJEKS. Ik geloof niet dat jongens controleren of een meisje of vingert ofniet en haar daarop keurt, dat is echt belachelijk.

En als er ooit zo'n jongen bestond die jou niet wilt omdat jij nog maagd bent, dan kan hij sterven in een put.
Wat moet je met zo'n hufter?
Heb je dalijk een vriend dan zal hij rekening houden met jou grenzen en hoever jullie intimiteit gaat, dat hoop ik voor hem anders is je vriend alsnog een klootzak.
Niemand mag je dwingen tot seks, jij bepaalt dat.

Waarom denk je dat er zoveel meiden wachten tot hun huwelijk?
Zij bewaken ook hun grenzen en wachten netjes af, en hun vriend moet dat ook, anders is er geen huwelijk.
Elkaar respecteren en elkaar aanvullen met gevoel is de inhoud van een relatie.

Meisjes die zich laten ontmaagden op hun 14e hebben trouwens niet allemaal een vriend, die spreken gewoon met een jongen af van school/ping/msn/hyves weet ik het en hebben dan seks omdat welke reden dan ook, niet omdat ze van elkaar houden en samen willen zijn (sommige misschien wel). Dit soort meisjes zijn gewoon sletjes, zo wil jij niet worden neem ik aan. Niks om trots op te zijn.
__________________
I'm a rude bitch.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2012, 15:54
icetea296
Avatar van icetea296
icetea296 is offline
Citaat:
Dat is dus beschamend, dat kinderen die net van de basisschool komen al worden ontmaagd.
.... overdrijven is ook iets he ik ben 15 en nog maagd en ben er blij mee xD ik wil pas seks hebben als ik echt een vriendin heb en ben al wel met een erg leuk meisje die bezig die ik nou net een tijdje ken
Met citaat reageren
Oud 06-09-2012, 15:54
Afrodiete
Avatar van Afrodiete
Afrodiete is offline
Ik overdrijf niet, het gebeurt.
__________________
When nothing goes right, go left.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2012, 17:07
Denise_kaas
Avatar van Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Damn. Niet zo druk maken joh! Gewoon doen waar je zelf aan toe bent. En als je het niet fijn vind doe je het niet, en als je het wel graag wilt dan doe je het wel. Gewoon proberen en oefenen en ervan genieten dan!
__________________
Als je je doelen hebt bereikt, heb je de lat te laag gelegd.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2012, 17:34
icetea296
Avatar van icetea296
icetea296 is offline
Citaat:
Ik overdrijf niet, het gebeurt.
dan zit je toch nog even verkeerd
Met citaat reageren
Oud 06-09-2012, 17:35
icetea296
Avatar van icetea296
icetea296 is offline
Citaat:
Damn. Niet zo druk maken joh! Gewoon doen waar je zelf aan toe bent. En als je het niet fijn vind doe je het niet, en als je het wel graag wilt dan doe je het wel. Gewoon proberen en oefenen en ervan genieten dan!
vind ik ook
Met citaat reageren
Oud 06-09-2012, 18:08
Afrodiete
Avatar van Afrodiete
Afrodiete is offline
Citaat:
dan zit je toch nog even verkeerd
Vertel.
__________________
When nothing goes right, go left.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2012, 19:41
Verwijderd
Je vindt de ware echt wel. En je bent zeker de enige niet. 16,5 is toch gemiddeld? Daar ben jij met slechts 1,5 jaar over heen en dat is dan nog helemaal niet erg. Het is juist goed.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2012, 22:19
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
dan zit je toch nog even verkeerd
ben idd net als Afrodiete ook benieuwd naar je argumentatie?
Wat zij zegt klopt. Heus niet iedereen is op ze 12e ontmaagd. Maar sommige zijn er echt wel vroeg bij!
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2012, 22:30
Sergay
Avatar van Sergay
Sergay is offline
Citaat:
ben idd net als Afrodiete ook benieuwd naar je argumentatie?
Wat zij zegt klopt. Heus niet iedereen is op ze 12e ontmaagd. Maar sommige zijn er echt wel vroeg bij!
Idd, het lijkt wel een hype tegenwoordig.. "wie het vroegst het bed in duikt is cool en populair" gedoe.
Toen ik zo'n jaar of 15 was hoorde ik er weinig mensen over, maar nu hoor je verhalen van de jongere tieners dat je denkt.. waar gaat dit heen? freischuluk.
Maak me nu ook best zorgen om me zusje, kan haar niet beschermen als dit soort sletjes met haar in contact komen.
__________________
I'm a rude bitch.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2012, 23:08
DarkMoontje
DarkMoontje is offline
Citaat:
Gewoon proberen en oefenen en ervan genieten dan!
Ik denk dat jij mijn topic niet begrijpt ik ga dus niet proberen enz. want ik geniet der juist niet van....
beetje blond??
Met citaat reageren
Oud 06-09-2012, 23:31
deadlytown
Avatar van deadlytown
deadlytown is offline
Ik heb tussen haakjes mijn antwoord ingevuld
het is echt niet gek dat je wat later als de rest bent

ik ben een meid van 18 jaar ( ik ben 19)
ik heb nog nooit een vriend gehad( ik heb wel 2 vriendinnen gehad maar waren te kort om een relatie te noemen)
ik ben erg verlegen en onzeker over mezelf( ben niet meer zo verlegen als vroeger maar ben zelf ook onzeker)
ik heb nog nooit gezoend (dat wel maar was niet bijzonder)
duss duidelijk ben nog maagd(ik ook)
__________________
http://adf.ly/otNx7
Met citaat reageren
Oud 06-09-2012, 23:33
Afrodiete
Avatar van Afrodiete
Afrodiete is offline
Nou niks mis mee toch.
__________________
When nothing goes right, go left.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2012, 23:36
deadlytown
Avatar van deadlytown
deadlytown is offline
daarom ik maak me er ook niet druk om heeft toch geen zin lijkt me.
__________________
http://adf.ly/otNx7
Met citaat reageren
Oud 07-09-2012, 01:28
Sergay
Avatar van Sergay
Sergay is offline
Niemand houdt van afgelikte boterhammen, beter kom je vers van de bakker
__________________
I'm a rude bitch.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2012, 01:32
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Je moet je niet schamen om maagd te zijn, maar ook niet als je veel seks hebt. Lijkt me logisch.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 07-09-2012, 06:55
Denise_kaas
Avatar van Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Citaat:
Ik denk dat jij mijn topic niet begrijpt ik ga dus niet proberen enz. want ik geniet der juist niet van....
beetje blond??
Dat zeg ik ook niet, ik zei als je het wel wil moet je het gewoon proberen. Of andere manieren of zo proberen. Ben je bijvoorbeeld wel geil? Als ik niet opgewonden/geil ben vind ik er helemaal niets aan! verder heb ik overigens niet alle reacties gelezen. Alleen de openingspost en enkele reacties

Btw, ik ben behoorlijk blond in mijn doen en laten xD
__________________
Als je je doelen hebt bereikt, heb je de lat te laag gelegd.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2012, 07:21
Zeppelin
Avatar van Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
Idd, het lijkt wel een hype tegenwoordig.. "wie het vroegst het bed in duikt is cool en populair" gedoe.
Toen ik zo'n jaar of 15 was hoorde ik er weinig mensen over, maar nu hoor je verhalen van de jongere tieners dat je denkt.. waar gaat dit heen? freischuluk.
Maak me nu ook best zorgen om me zusje, kan haar niet beschermen als dit soort sletjes met haar in contact komen.
dat is voor jou 5 jaar geleden gast, je klinkt als een opa

En je zusje kan niet voor zichzelf denken? Lijkt me heel vervelend om broer te hebben die zich gaat bemoeien met wie ik allemaal omga en wat ik doe.

ont: ik kreeg op mijn 23e mijn eerste relatie. Daarvoor had ik overigens wel veel seks gehad maar geen relatie dus. De gemiddelde nederlandse vrouw wordt 82,5 jaar. Nog ruim 64 jaar voor jou de tijd om iemand te vinden dus. Lijkt me zeer aannemelijk dat dat een keer gebeurt.
Verder is het niet verplicht jezelf te vingeren en als je daar geen behoefte aan hebt. Het zou het eerder raar zijn als je dat geforceerd ging doen omdat je anders het gevoel hebt er niet bij te horen.
__________________
Allem voran die Tat.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2012, 08:58
deadlytown
Avatar van deadlytown
deadlytown is offline
Het is geen verplichting om te masturberen. Als je het niet wilt of dat het raar aanvoeld en dat je het niet lekker vind , dan gewoon niet doen
__________________
http://adf.ly/otNx7
Met citaat reageren
Oud 07-09-2012, 10:07
DarkMoontje
DarkMoontje is offline
Citaat:
Het is geen verplichting om te masturberen. Als je het niet wilt of dat het raar aanvoeld en dat je het niet lekker vind , dan gewoon niet doen
helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 07-09-2012, 10:44
deadlytown
Avatar van deadlytown
deadlytown is offline
Citaat:
helemaal mee eens
nou wat is het probleem dan? het is helemaal niet raar als je nooit iets geprobeerd heb, heb ook nooit bijna iets geprobeerd.

ik ga me daar ook niet druk om maken het heeft geen zin.
__________________
http://adf.ly/otNx7
Met citaat reageren
Oud 07-09-2012, 12:00
DarkMoontje
DarkMoontje is offline
Citaat:
nou wat is het probleem dan? het is helemaal niet raar als je nooit iets geprobeerd heb, heb ook nooit bijna iets geprobeerd.

ik ga me daar ook niet druk om maken het heeft geen zin.
nee snap nu ook beetje meer hoor hoe andere denken
kijk naar de hoeveelheid reactie dus ik snap het nu wel
Met citaat reageren
Oud 07-09-2012, 12:05
deadlytown
Avatar van deadlytown
deadlytown is offline
Citaat:
nee snap nu ook beetje meer hoor hoe andere denken
kijk naar de hoeveelheid reactie dus ik snap het nu wel

Nou dat is dan ook weer opgelost.
__________________
http://adf.ly/otNx7
Met citaat reageren
Oud 07-09-2012, 12:08
Sergay
Avatar van Sergay
Sergay is offline
Citaat:
dat is voor jou 5 jaar geleden gast, je klinkt als een opa

En je zusje kan niet voor zichzelf denken? Lijkt me heel vervelend om broer te hebben die zich gaat bemoeien met wie ik allemaal omga en wat ik doe.
Haha ik bedoel te zeggen dat de jeugd steeds stouter en rijper wordt.. beetje jammer

Mijn zusje denkt wel voor zichzelf maar alsnog wil ik niet dat ze hier last van heeft, of dat jongens bij haar komen omdat ze een vrij mooi meisje is met een onschuldig uiterlijk.
Komt omdat wij ook een ander cultuur hebben dan jullie en er anders mee omgaan.(moslim)
__________________
I'm a rude bitch.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2012, 12:17
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Haha ik bedoel te zeggen dat de jeugd steeds stouter en rijper wordt.. beetje jammer

Mijn zusje denkt wel voor zichzelf maar alsnog wil ik niet dat ze hier last van heeft, of dat jongens bij haar komen omdat ze een vrij mooi meisje is met een onschuldig uiterlijk.
Komt omdat wij ook een ander cultuur hebben dan jullie en er anders mee omgaan.(moslim)
Je wilt liever dat ze bij haar komen omdat ze haar dom en lelijk vinden?

De jeugd wordt niet "steeds stouter" en ik betwijfel of in 5 jaar tijd ze veel "rijper" zijn geworden. Wel is seks een makkelijker te bespreken onderwerp, en is het gebruik van internet explosief gegroeid. Toen ik 15 was werd er bijvoorbeeld ook niet besproken hoe vaak en op welke manier men masturbeerde in mijn klas; wil dat zeggen dat het niet gebeurde? Ik betwijfel het. Vrouwen bespreken in het algemeen zaken rondom masturberen minder makkelijk; doen zij het niet? Ik betwijfel het. Veel fetisjen zijn nog steeds een groot taboe, maar worden ze niet beoefend? Google en leer.

Wat het meeste is veranderd is jouw perceptie ervan, het wordt makkelijker besproken en zeker op het internet is dat te zien. Daarbij ben je ouder geworden en kijk je anders tegen dingen aan. Geen van deze zaken heeft te maken met hoe de jeugd veranderd is, maar des te meer met hoe jij dat bent.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 07-09-2012, 14:34
Sergay
Avatar van Sergay
Sergay is offline
Citaat:
Je wilt liever dat ze bij haar komen omdat ze haar dom en lelijk vinden?
Waar haal je dat vandaan? Hoofddoeken van een mooi islamisch meisje zou gewoonlijk de oplossing zijn, om haar schoonheid te verbergen voor buitenstaande mannen zodat zij haar schoonheid niet kunnen waarnemen en dus uit haar buurt blijven.
De reden waarom hoofddoeken worden gedragen is dit.
Mijn zusje zal het niet dragen, en ze is vrij verlegen, met de jeugd nu die open over seksualiteit praat, contact legt via ping etc, maak ik me terecht zorgen om mijn zusje die hiervoor kwetsbaar is. Dit is een normale zorg van een oudere broer.
Het had erger gekunt, meteen thuiskomen na school, telefoon afpakken, niet afspreken met vrienden, geen contact met jongens mogen etc... want dit gebeurd ook.
Zo een vriendin heb ik zelfs. Haar broer leest haar msn en facebook gesprekken, ze mag geen mobiele telefoon terwijl ze al 18 is. Dit vind ik dan weer te-ver gaan maar ik begrijp zijn bezorgdheid ook weer wel.


Citaat:
De jeugd wordt niet "steeds stouter" en ik betwijfel of in 5 jaar tijd ze veel "rijper" zijn geworden. Wel is seks een makkelijker te bespreken onderwerp, en is het gebruik van internet explosief gegroeid. Toen ik 15 was werd er bijvoorbeeld ook niet besproken hoe vaak en op welke manier men masturbeerde in mijn klas; wil dat zeggen dat het niet gebeurde? Ik betwijfel het. Vrouwen bespreken in het algemeen zaken rondom masturberen minder makkelijk; doen zij het niet? Ik betwijfel het. Veel fetisjen zijn nog steeds een groot taboe, maar worden ze niet beoefend? Google en leer.

Wat het meeste is veranderd is jouw perceptie ervan, het wordt makkelijker besproken en zeker op het internet is dat te zien. Daarbij ben je ouder geworden en kijk je anders tegen dingen aan. Geen van deze zaken heeft te maken met hoe de jeugd veranderd is, maar des te meer met hoe jij dat bent.
Ik ben altijd nog hetzelfde gebleven, zelfs meer pro-sex actief als je het zo wilt noemen.
Maar dat neemt niet weg dat de jongeren van nu meer open staan tot seks dan de jeugd van mijn generatie, mede door de dingen die jij benoemd hebt, dus hier ben ik het mee eens. In mijn ogen is de jeugd van vroeger anders dan de jeugd van nu.
En dat ligt niet aan de mensen die ouder worden (zoals ik) maar de kinderen die steeds meer open gaan staan tegenover seksuele prikkels en aandacht.
Het wordt steeds normaler en opener.
Ik ben bang dat over 10 jaar, kindjes van 10 al met iphones en telefoons rondlopen die elkaar sekstexten en gewaagde foto's doorsturen, afspreken na schooltijd om te fozen in de slaapkamer als mama naar werk is.

Kijk maar naar America, ze puberen daar al met 10 jaar of zelfs eerder.
De gemiddelde 16 jarige meisje lijkt 26 in vergelijking met de 16 jarige hier.
Waarschijnlijk gaan wij dalijk ook dezelfde kant op als hun.
Langzaam maar zeker wel.
__________________
I'm a rude bitch.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2012, 14:41
Zeppelin
Avatar van Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
Haha ik bedoel te zeggen dat de jeugd steeds stouter en rijper wordt.. beetje jammer

Mijn zusje denkt wel voor zichzelf maar alsnog wil ik niet dat ze hier last van heeft, of dat jongens bij haar komen omdat ze een vrij mooi meisje is met een onschuldig uiterlijk.
Komt omdat wij ook een ander cultuur hebben dan jullie en er anders mee omgaan.(moslim)
ies koeltoer. wat een dooddoener
__________________
Allem voran die Tat.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2012, 15:09
Sergay
Avatar van Sergay
Sergay is offline
Citaat:
ies koeltoer. wat een dooddoener
Voor jou misschien, maar ik ben blij dat er verschillen zijn.
Hhoor je van van nederlandse jongeren dat zij open over seks praten met moeders over haar dildo-gebruik etc.

Bij ons is dit ondenkbaar, blij toe. Waarschijnlijk ook de reden dat we minder seks-bewust op jongere leeftijd dan de gemiddelde hollander. Er is een groot contrast hierin waarin de cultuurs-opvoeding meespeelt en ik ben blij dat het bij ons geslotener is dan bij jullie.

Wil je hier toch over praten met je moeder dan kun je het altijd doen, maar persoonlijk vind ik het walgelijk om uitgebreid over seks te praten met je ouders, hoe zij het doen en hoe jij het doet. Prima voor degene die dit graag met de ouders bespreken maar dat dat betekent niet dat iedereen het zo zou moeten doen, niks geen dooddoener, wij hebben daar gewoon geen behoefte aan, en dan spreek ik voor mijn eigen volk.
__________________
I'm a rude bitch.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Trekken aan een doodpaard?
Smokeyking
46 13-04-2013 21:58
Liefde & Relatie "Schade inhalen"
hhendrikxx
61 25-12-2005 22:23
Levensbeschouwing & Filosofie Bewijs opstanding Jezus
Sadok
250 24-09-2005 21:14
Verhalen & Gedichten -mijn verhaal- Rosendeal =)
Nijn*
1 26-02-2004 17:48
Liefde & Relatie Algemeen topic: Leeftijdsverschil
Somebody Special
284 14-07-2003 09:14
ARTistiek De panda
Verwijderd
4 30-11-2001 22:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19.