Oud 10-11-2003, 13:43
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Gistermiddag zat ik samen met mijn vriend een beetje voor de TV.
Ik liep even naar de badkamer om mijn spullen vast in te pakken en toen ik terugkwam en weer zat keek ik weer even op naar de TV.
Tot mijn schrik zag ik ineens 'gaten' (happen uit de ondertiteling)in de ondertiteling en toen ik om me heen keek zag ik ook happen uit andere stukken tekst (van dozen die in de kamer stonden en blaadjes die op de vloer lagen o.a) en zag ik gewoon minder, ik zag ook zwarte vlekken een beetje....kon maar een gedeelte van alles zien.

Ik schrok me rot want in '96 heb ik ook zoiets (gaten in ondertiteling etc.) gehad nadat ik zo stom was in een zonsverduistering te kijken zonder bescherming van brilletjes etc.
Hierna -toen dit eenmaal is bijgetrokken- zijn toen mijn ogen blijvend beschadigd gebleven en in '98 is dit nog eens erger geworden toen iemand in het donker op 0,5 meter afstand met flits een foto van me maakte in de bios....ja ik weet dat dit onwaarschijnlijk klinkt maar er is sinds toen wel weer behoorlijk wat verkeerd gegaan met mn ogen, hoe dat weet ik ook niet......arsten kunnen niks vinden aan mn netvlies maar ik heb hier nu al 7 jaar last van dus het is echt niet psychisch......zou ook wel erg toevallig zijn als ik net op die dag dat ik in een zonsverduistering keek ik iets psychisch kreeg....al helemaal omdat ik op die dag niet eens wist dat je ogen konden beschadigen als je in een zonsvd. keek...

Anyway, ik dus best een beetje bang en niet snappen hoe dit nu ineens kwam want ik had nergens ingekeken ofzo....na een half uur trok het gelukkig wel weer wat weg en kon ik wel weer lezen etc., maar nu zag ik juist aan de rand van mijn beeld dat het daar wat donkerder was en ik zag allemaal strepen etc.

Dit trok in de loop van de avond ook wel weer weg.....maar ik heb nu nog wel steeds een 'draaiend' vlekje op de plek waar ik op focus als ik naar iets kijk....best bang want dit had ik dus ook na die zonsverduistering, dat ik op het brandpunt van mijn ogen zeg maar een soort draaiend kolkje zag....en toen dit in 96 na een paar weken was weggetrokken hield ik er een beschadiging aan over.

Mijn vraag: herkent iemand dit wat ik gister had? Waar komt het door?
Zelf zat ik te denken dat het een voorbode van migraine zou kunnen zijn omdat je dan ook vlekken en lichflitsen etc. ziet, aura heet dat geloof ik (is wel iets anders dan wat ik zag maar toch)....echter ik had gister maar een klein beetje hoofdpijn na afloop (niet erg genoeg om migraine te heten lijkt mij) en heb nog nooit migraine gehad en hoofdpijn heb ik ook niet vaak.
Verder zit ik te denken aan: te lang gecomputert afgelopen week waardoor ik nu last van mn ogen krijg (oa door de computerstraling ofzo), suikerziekte, hersentumor.

Het gebeurde echt compleet onverwachts.....mijn vriend had het over dat nu mijn hele trauma wbt 96 weer naar boven kwam maar ik was daar helemaal neit mee bezig ofzo......tja stress misschien maar ik was gister ook niet echt supergestresst ofzo.

Ik sta voor een raadsel.....ik hoop maar dat het bij deze ene keer blijft anders wordt ik gek
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 14:52
Verwijderd
Die gaten, dat herken ik ergens van, ik heb ooit bij een apotheek een foldertje gelezen over een oogaandoening die begon met gaten in het beeld, en dat er dan zeg maar steeds meer gaten in het beeld kwamen totdat (na jáááren tijd) je niets meer zag. Daarbij gingen de gaten niet vanzelf weg na een dagje om later weer terug te komen ofzo, dus de kans lijkt me klein dat je dat hebt, maar ik zal er toch iets over opzoeken, ik edit zo.

edit:
Glaucoom

of groene staar, een groep oogziekten, vnl. gekenmerkt door verhoogde druk in de oogbol. Door de verhoogde druk worden de bloedvaatjes van het netvlies en van de oogzenuw dichtgedrukt. Gedeeltes van het netvlies sterven dan af met als gevolg een gedeeltelijke uitval van het gezichtsveld.
De gestoorde afvoer van het kamerwater is de meest voorkomende vorm van glaucoom. Normaal wordt het kamerwater afgevoerd via een netwerk van kanaaltjes dat zich op de grens van hoornvlies en iris bevindt (dit gebied wordt de kamerbocht genoemd). Dit netwerk kan verstopt of beschadigd raken door allerlei aandoeningen: ontsteking van de iris, een bloeding in het oog, maar ook door buiten het oog liggende oorzaken, zoals geneesmiddelengebruik (bijv. corticosteroïden) en suikerziekte. Ook kan vanaf de middelbare leeftijd de kwaliteit van de afvoerkanaaltjes langzaam achteruitgaan zonder dat er sprake hoeft te zijn van een duidelijk oorzakelijke factor. Dit komt voor bij ca. één procent van de mensen. Acuut glaucoom treedt op als de kamerbocht te klein is. Hierbij gaan de afvoerkanaaltjes dichtzitten zodra de pupil zich verwijdt. Zo'n acute aanval kenmerkt zich door hoofdpijn en hevige pijn in het oog, soms ziet de patiënt gekleurde ringen rondom lampen en andere lichtbronnen en moet hij braken. Het is van het grootste belang zo'n aanval onmiddellijk te laten behandelen, eenmaal afgestorven herstelt het netvlies zich niet meer.

Nouja, dit klinkt heel anders dan wat jij beschreef...

Ik zou er trouwens in elk geval mee naar de dokter gaan, en vertellen wat je net in je beginpost hebt vertelt, want dit lijkt me toch echt niet goed.

Laatst gewijzigd op 10-11-2003 om 14:56.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 15:19
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Tja......ik vrees dat zij ook niet meer zullen weten dan ik Want voor mijn zonsverduistering-probleem ben ik zelfs naar een oogarts geweest en die kon niks vinden......ook andere mensen -dokters, psychiater-weten niks af van de dingen die ik heb (altijd 'testbeeld' zien vooral in het donker of tegen een lichte achtergrond, niet goed tegen licht kunnen want alles lijkt 10x zo sterk (als ik in een peertje van 40 watt kijk zie ik continu vlekken....iedereen wel natuurlijk maar ik veel erger&langer, en het licht lijkt wel 120 watt ipv 40).....dingen staan niet stil maar het beeld 'beweegt' een beetje, ik kan niet meer inzoomen, ik zie dubbel soms als ik gewoon naar iets kijk etc.etc)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 15:23
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Ik herken wat je bedoelt. Ik zie zelf ongeveer hetzelfde maar in veel mindere mate en net wat anders. Sins mei 2002 heb ik er ongeveer altijd last van. Ik ben ook al helemaal uitgezocht enzo, en bij mij hebben ze niks kunnen vinden.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 14:13
liefblondje85
liefblondje85 is offline
WAT KLOTE ALLEMAAL! HOU JE HAAKS. VERTROUW JE HET NIET GA NAAR DE DOKTER!!

sterkte
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 11:33
Verwijderd
Citaat:
liefblondje85 schreef op 11-11-2003 @ 14:13:
WAT KLOTE ALLEMAAL! HOU JE HAAKS. VERTROUW JE HET NIET GA NAAR DE DOKTER!!

sterkte
Caps Lock komt nogal agressief over.. dat je het even weet.

Die gaten herken ik niet, zwarte vlekken wel. Maar uit jouw verhaal kan ik niet opmaken dat het is wat ik had dus ga ik je niet onnodig bang maken.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 12:20
Verwijderd
Zijn het geen hallucinaties?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 12:48
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
Para! schreef op 12-11-2003 @ 12:20:
Zijn het geen hallucinaties?
Geen idee. Het komt nogal 'echt' over en ik zie geen dingen die er niet zijn (mensen etc.) dus dat lijkt me niet.....tis gewoon een stuk beeld dat 'wegvalt'.
Ik heb gister bij de bieb al boeken gehaald over oogstoornissen maar ik kan mijn klachten er niet echt in vinden. Soms wel dingen die er op lijken, maar dan zou het bijv. aan maar 1 oog moeten zijn en ik heb het aan beide ogen evenveel etc.

Oja, dat van zondag is dus na een half uur tot 2 uur weer weggetrokken, maar ik heb het idee dat ik sindsdien nog steeds een soort 'groenig' puntje voor beide ogen zie op het brandpunt van mn ogen zeg maar, het geen waar je het meest mee kijkt (gele vlek zeg maar)....heel irritant....dat maakt me weer een beetje bang....ik hoop maar dat ik het me verbeeld omdat ik er zo mee bezig ben (alhoewel het wel echt lijkt, alhoewel ik soms echt denk 'dit had ik eerst nog niet') of dat het weer wegtrekt....

Ik heb mijn klachten (zowel de klachten die ik al 7 jaar heb als de ervaring van zondag en wat eruit volgde) trouwens aan beide ogen.....meestal is het zo dat wanneer je iets aan je ogen hebt, dit zich nooit meteen aan 2 kanten tegelijk en/of in dezelfde mate openbaart, (zeker niet wanneer er zich een ernstig, acuut iets voordoet zoals een netvliesloslating ofzo)....wat dus een indicatie kan zijn van dat het iets psychisch is, iets in mn zenuwstelsel en niet iets wat in mn ogen zelf zit.....
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 12:50
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
Milk schreef op 12-11-2003 @ 11:33:
Caps Lock komt nogal agressief over.. dat je het even weet.

Die gaten herken ik niet, zwarte vlekken wel. Maar uit jouw verhaal kan ik niet opmaken dat het is wat ik had dus ga ik je niet onnodig bang maken.
Wat had je dan als ik vragen mag en wat waren de klachten daar precies bij? Ben nu toch wel benieuwd, als je er over wilt praten tenminste...
(Als je wilt mag je ook prive reageren).
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 13:16
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ik zal even het hele verloop van mijn oogproblemen beknopt opschrijven:

oktober '96: gedeeltelijke zonsverduistering. Ik weet niks af van beschermende maatregelen als brilletjes e.d en loop dus ruim een uur/ paar uur met mn blote ogen in de zon te turen. Ook door de videocamera een beetje, want ik wil het ook op film vastleggen.

Diezelfde dag: S'middags nog nergens last van.
S'avonds bij het TV kijken bemerk ik ineens tot mijn grote schrik dat ik allemaal 'gaten' in de ondertiteling zie. Ook als ik op iemand/iets focus dan zie ik het midden niet, is het daar een zwarte vlek/ gat (bijv. iemands gezicht kan ik de ogen niet zien etc.).

2 dagen erna naar de dokter. Hij kan zo gauw niks zien, maar bekent ook dat hij niet echt de goede apparatuur heeft om dat heel erg goed te kunnen zien. Tja, als ik iets heb opgelopen is dat blijvend zegt ie. Iedereen ziet verder wel eens vlekken. Kom maar terug als het over een week nog niet weg is zegt ie.
Ik weet genoeg: het is blijvend en hopelijk trekt het wat bij. Verder naar een dokter gaan heeft weinig zin meer, en ondanks dat mijn klachten na een week niet over zijn, ga ik niet meer terug naar de dokter.

In de loop van de week/ maand trekt het idd wat bij: het 'gat' in het midden van mn beeld trekt zo'n beetje weg, maar ik blijf met andere klachten zitten:
-het lijkt alsof ik door een waasgordijn kijk, door 'testbeeld' of 'sneeuw' zoals dat op TV is....vooral tegen een donkere of witte achtergrond.
-mn ogen veranderen van vorm: lijken iets boller te worden en meer dooraderd.
-lezen ging minder. ik zag toch nog vaak 'happen' eruit, en kringeltjes onder de letters.
etc.

November '98: ik zit met vriendinnen in de bios. Ineens maakt 1 van hen een foto van mij op ongeveer een halve meter afstand in het donker.....FLITS...
een paar uur lang zie ik een grote rode vlek voor mn ogen dansen, wanneer dit is weggetrokken houd ik er weer veel narigheid aan over:
-mn pupillen zijn wijder dan bij andere mensen, ze worden wel klein in fel licht, maar bij schemering en donker (of zelfs als het nog lichter is dan schemering) zijn ze wijder dan bij andere mensen.
-het beeld staat niet meer stil, maar lijkt een beetje te bewegen en te buigen.
-ik kan ineens niet goed meer tegen licht: alles lijkt 10x zo sterk, zelfs een peertje van 40 watt. Kijk ik in het licht dan zie ik nog lang vlekken dansen.
-ik kan niet meer normaal in-en uitzoomen, t lijkt met een rare hoek te gaan.
-ik zie soms dingen dubbel: als er een lamp op mijn ontbijtbord schijnt dan hoor je 1 lichtvlek op je bord te zien, ik zie er 2 als ik met beide ogen kijk....wanneer ik een oog dichtdoe zie ik er wel maar 1. (om maar een voorbeeld te noemen)

Na een maand of 4 kan ik eindelijk terecht bij de oogarts: aan mn netvlies blijkt niks te zien. Wel heb ik een cilinderafwijking aan mn ogen en heb ik 'mouches volantes' (van die zwevende dingetjes voor je ogen die traag meebewegen als je je ogen draait).
Voor mij is dit geen afdoende verklaring voor al mijn klachten, en het waasgordijn wat ik zie lijkt niet echt op mouches volantes.

Nu, na 7 jaar is er nog altijd niks veranderd. Dag en nacht ervaar ik deze klachten. Soms tussendoor wel eens een oogontstekingkje waarbij mn hele oog rood wordt en nu dus afgelopen zondag deze 'aanval' en hierna het groene bolletje wat ik nu nog denk te zien....

al met al heeft het me vooral in het begin echt psychisch gesloopt omdat ik echt een 'ziener' was....zien was voor mij heel belangrijk, zien was voor mij ervaren, zien was voor mij zelf op verhalen komen etc.....doordat ik nu minder zie, zie ik ook innerlijk een stuk minder, kan ik me ook in gedachten dingen minder goed voorstellen, hoe gek dit ook moge klinken. Ik ben er afgestompt door geworden.

Het heeft heel lang geduurd voordat gewenning het overnam van mijn verbittering....tja en dan dit en nu zit ik weer in de angst, angst dat het weer erger wordt of zo blijft etc....
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 07:17
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 12-11-2003 @ 13:16:
Ik zal even het hele verloop van mijn oogproblemen beknopt opschrijven:
-het lijkt alsof ik door een waasgordijn kijk, door 'testbeeld' of 'sneeuw' zoals dat op TV is....vooral tegen een donkere of witte achtergrond.
-mn ogen veranderen van vorm: lijken iets boller te worden en meer dooraderd.
-lezen ging minder. ik zag toch nog vaak 'happen' eruit, en kringeltjes onder de letters.
etc.
-het beeld staat niet meer stil, maar lijkt een beetje te bewegen en te buigen.
-ik kan ineens niet goed meer tegen licht: alles lijkt 10x zo sterk, zelfs een peertje van 40 watt. Kijk ik in het licht dan zie ik nog lang vlekken dansen.
-ik kan niet meer normaal in-en uitzoomen, t lijkt met een rare hoek te gaan.
-ik zie soms dingen dubbel: als er een lamp op mijn ontbijtbord schijnt dan hoor je 1 lichtvlek op je bord te zien, ik zie er 2 als ik met beide ogen kijk....wanneer ik een oog dichtdoe zie ik er wel maar 1. (om maar een voorbeeld te noemen)
ik denk dat het aan je oogzenuw of mischien iets in je hersens is, aangezien je dingen soms dubbel ziet. mischien heb je iets bij het gedeelte van de hersens dat het zicht regelt.
Ik weet er niet zoveel vanaf, maar ik kwam hierop omdat je zei dat je dingen dubbel ziet en je hersens de twee beelden van beide ogen samenvoegen zodat je maar één beeld hebt.

maar ben je nog een keer langs de oogarts geweest? ga langs een andere als je het gevoel hebt dat het je eigen oogarts niet interesseert (sommige dokters trekken pas hun bek open als je er een creditcard in douwt)

in ieder geval veel sterkte en beterschap. laten we hopen dat het niets lichamelijks is.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 14:48
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Weet iemand dan misschien een site waar je vragen over je ogen kunt stellen aan iemand die er iets van afweet?
Of anders een site waar een forum op staat voor allerlei oogklachten zodat je het er met anderen over kunt hebben?

Ik kan namelijk niks vinden op google en hier weet men het blijkbaar ook niet.. .
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 15:31
Verwijderd
Je moet naar de huisarts en om een verwijzing naar een oogarts vragen. En laat je niet met een kluitje in het riet sturen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 19:45
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ik heb een afspraak gemaakt voor as maandag....ik neem niet aan dat er echt iets uitkomt (ze zullen wel weer hetzelfde zeggen: we kunnen niks vinden), maar misschien dat het wel een aantal dingen uit kan sluiten.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 19:56
Verwijderd
Nou, er is duidelijk iets aan de hand, hetzij lichamelijk, hetzij psychisch. Je kunt best aandringen op meer onderzoeken als ze maandag zeggen dat er niets te vinden is.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 20:27
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Maar als het psychisch is, KUNNEN ze volgens mij niks vinden....want dat zit tussen je oren.....ik weet niet of je dan iets kan zien aan hersenscans ofzo....misschien wel...tja...
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 23:12
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 13-11-2003 @ 20:27:
Maar als het psychisch is, KUNNEN ze volgens mij niks vinden....want dat zit tussen je oren.....ik weet niet of je dan iets kan zien aan hersenscans ofzo....misschien wel...tja...
laat je maandag niet zomaar wegsturen in ieder geval. Ze moeten je niet opzadelen met onzin dat het psychisch is. Ik krijg bij sommige artsen het gevoel dat als ze er niet direct op komen dat ze dan gelijk denken dat de patient overdrijft of dat het psychisch is. Ze mogen best wel wat meer tijd in zulke serieuze klachten steken.

ps: mischien heb je iets aan vision abnormalities en Melanoma of the eye. En je kan natuurlijk verder zoeken op die site

Laatst gewijzigd op 13-11-2003 om 23:41.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 01:11
DutchGirl
Avatar van DutchGirl
DutchGirl is offline
Citaat:
liefblondje85 schreef op 11-11-2003 @ 14:13:
WAT KLOTE ALLEMAAL! HOU JE HAAKS. VERTROUW JE HET NIET GA NAAR DE DOKTER!!

sterkte


*duikt*.
__________________
| Pannekoeketrut | Je bent, en je hebt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 11:57
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
aniki schreef op 13-11-2003 @ 23:12:
laat je maandag niet zomaar wegsturen in ieder geval. Ze moeten je niet opzadelen met onzin dat het psychisch is. Ik krijg bij sommige artsen het gevoel dat als ze er niet direct op komen dat ze dan gelijk denken dat de patient overdrijft of dat het psychisch is. Ze mogen best wel wat meer tijd in zulke serieuze klachten steken.

ps: mischien heb je iets aan vision abnormalities en Melanoma of the eye. En je kan natuurlijk verder zoeken op die site
Tnx! Je neemt me in ieder geval serieus en geeft aanmoedigende woorden, dat waardeer ik
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 13:35
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 14-11-2003 @ 11:57:
Tnx! Je neemt me in ieder geval serieus en geeft aanmoedigende woorden, dat waardeer ik
ik kan alleen niet geloven dat je er zo lang mee gewacht heb.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 15:02
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Nou, gewacht: toen ik mijn eerste klachten kreeg 7 jaar geleden na die zonsverduistering ben ik zo snel mogelijk naar de huisarts gegaan (dat was binnen een paar dagen want het was weekend)....toen deze niks kon vinden en zei dat ALS er iets beschadigd was, dat blijvend was, heb ik het zo gelaten. Ik kon het wel laten onderzoeken, maar het enige wat ik dan te horen zou kunnen krijgen was dat mn netvlies beschadigd zou zijn en dat wist ik dan zelf ook wel. Bovendien durfde ik niet naar een oogarts: ik was veel te bang dat ze zouden zeggen dat ik geleidelijk aan blind zou worden.

Toen een paar jaar later ik weer slechter ging zien wou ik wel eens weten of er ECHT niet iets was beschadigd en wat ik nou had, en heb ik (beetje door wanhoop gedreven) een afspraak met een oogarts gemaakt....toch....
mja, daar kwam dus ook niks uit.
Nu weer sinds een week klachten dus nu net weer naar de dokter geweest....hij denkt dat die 'aanval' (gaten in beeld etc.) een soort migraine is en dat dat vlekje wat ik zie een mouches volaintes is....mja in mijn optiek zien die dingen er toch meer uit als 'belletjes' en niet als gekleurde dingen, en bewegen ze zich ook anders (ik heb mouches volaintes dus ik weet wel hoe die dingen er normaalgesproken uitzien) maarja.....als het over een maand niet over is maar weer terug.

Gelukkig blijken ze op de huisartsenpraktijk bij ons ook een spleetlamp te hebben en mensen die daar mee om kunnen gaan, dus als het zo blijft over een maand wil ik me toch nog eens laten onderzoeken op mn netvlies etc. met dit ding.
HOef ik tenminste niet zolang te wachten als bij een oogarts (gemiddeld 3 maanden voor je aan de beurt bent geloof ik, tenminste 4 jaar geleden wel).
Tja, dan doen we het maar zo....
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 16:35
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 17-11-2003 @ 15:02:
(...)
mouches volaintes
(...)
???
dat zijn die eiwitten die op je oog drijven?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 14:46
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ja klopt, van die eiwitten etc. die loslaten van je glasachtig lichaam of hoe heet dat en dan los in je glasvocht drijven, waardoor ze vergroot worden en je ze als soort van sliertjes of belletjes ziet die traag meebewegen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 15:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 13-11-2003 @ 14:48:
Weet iemand dan misschien een site waar je vragen over je ogen kunt stellen aan iemand die er iets van afweet?
Of anders een site waar een forum op staat voor allerlei oogklachten zodat je het er met anderen over kunt hebben?

Ik kan namelijk niks vinden op google en hier weet men het blijkbaar ook niet.. .
http://www.prikpagina.nl/list.php?num=7 je kan het hier eens proberen. Er lopen geen artsen rond ofzo maar wel soms mensen die veel van gezondheid je je lichaam weten enzo. Naar mijn idee kan je het altijd proberen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Undercover Weerwolfspel #1
Spelleider
480 07-12-2011 10:07
De Kantine Ranking the Scholieren #3
Geel
500 16-10-2010 15:57
Levensbeschouwing & Filosofie Leven: "Evolutie of schepping?"
BiL@L
13 03-12-2003 12:02
Lichaam & Gezondheid migraine+aura: ervaringen?
Tulpje6
22 20-11-2003 15:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Invasie van Irak: zijn jullie vóór of tegen?
Rabbi Daniel
187 25-09-2002 10:02
Liefde & Relatie Nooit echt verliefd zijn?
Verwijderd
18 26-06-2002 19:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.