Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2007, 17:44
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 15-03-2007 @ 13:03 :
En toen er nog flitsen op zaten, hield je toen je snelheid onder controle omdat er een flits plaats kon vinden, of vanwege de boete die je dan kreeg?
Het gaat er juist om dat je weer bij de les wordt gehaald als je midden in de nacht net iets te hard rijdt. Die boete is verder geen probleem noch een echt effectief afschrikmiddel, daar zijn ze gewoonweg te laag voor.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2007, 14:22
stylewyse
stylewyse is offline
Citaat:
T_ID schreef op 24-02-2007 @ 12:37 :

Als ze je een prent willen geven moeten ze je stoppen, zich identificeren en een prent uitschrijven. Anders kan iedereen wel met zijn bibliotheekkaart zwaaien en roepen dat hij/zij van een willekeurige instantie is.

Is niet waar, politieagenten zijn bevoegd opsporingsambtenaar, en mogen dus ook zonder jouw medeweten een strafbaar feit constateren, en verbaal van opmaken. Wel is het zo dat een rechter vaak geneigd is om het niet ontvankelijk te verklaren als het jouw woord tegen één agent is, en daarom patrouilleren ze dan ook meestal met zijn tweeen.

Als zij obsceen gebaren en jij hetzelfde terug doet is het natuurlijk onzin als je daarvoor een boete zou krijgen, los van de vraag of het überhaupt al een bestrafbare belediging was. (iemand die 'fuck you' riep naar een agent werd recent bijvoorbeeld vrijgesproken)
Zolang zij zich niet geidentificeerd hebben is het sowieso niet van toepassing.

Het zou me verbazen als je een boete zou krijgen.
Mij ook, politie zijn soms net mensen
EDIT: Oops, zie nu pas dat het een 2 maanden oud topic is, sry voor de onnodige kick dan
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Dittrich schreef op 15-03-2007 @ 08:13 :
Tja, dan zul je toch zelf eerst auto moeten gaan rijden, het verschil tussen 50 en 60 is erg klein en in de meeste auto's die tegenwoordig rondrijden merk je het niet eens.
Dat is dan ook meteen het grootste probleem want 's nachts (waar het over ging in MTpower's post) op een B-weg rij je heel gemakkelijk ongemerkt 60. Dan is het dus wel fijn als je ook de flits ziet en even wakker geschud wordt (de boete is minder natuurlijk ).
Wat een onzin. Als je je niet eens aan de maximumsnelheid weet te houden 's nachts moet je niet 's nachts rijden. Dat gezeur van 'ja, maar ik breng niemand in gevaar bla en het was 's nachts...' houd je aan de regels, daar zijn ze voor, en loop dan vervolgens niet te zieken als je een bekeuring krijgt, maar betaal 'm, want je hebt gewoon iets verkeerds gedaan. Eigen schuld.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 22:08
stylewyse
stylewyse is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 08-05-2007 @ 21:41 :
Wat een onzin. Als je je niet eens aan de maximumsnelheid weet te houden 's nachts moet je niet 's nachts rijden. Dat gezeur van 'ja, maar ik breng niemand in gevaar bla en het was 's nachts...' houd je aan de regels, daar zijn ze voor, en loop dan vervolgens niet te zieken als je een bekeuring krijgt, maar betaal 'm, want je hebt gewoon iets verkeerds gedaan. Eigen schuld.
NOU NOU! Het Krummeltje had zijn middagdutje zeker niet gedaan?
Ik ben het helemaal met je eens dat je je normaal moet gedragen in het verkeer, maar als een mindervalide nog op het zebrapad loopt terwijl zijn licht alweer op rood staat gooi ik toch ook niet het gas erop omdat ie "te langzaam aan de overkant was, had ie maar door moeten lopen"?

Je gedragen als een heer in het verkeer werkt 2 kanten op:
Ik als automobilist gedraag me netjes en hou afstand en anticipeer als een fietser me snijdt in een drukke stad.
Dan is het niet meer dan fatsoenlijk dat ik op een lege snelweg om 03:00u 's nachts niet geflitst wordt als ik 130 ga...

(70 in de stad rijden op hetzelfde tijdstip is iets heel anders, dan kan er altijd een dronken cafeganger om het hoekkie komen rollen, maar er bestaat zoiets als overregulatie....)
__________________
Vultus Est Index Animi
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 10:26
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 14-03-2007 @ 23:17 :
nog nooit, heb dan ook geen rijbewijs, maar fiets altijd met licht, steek altijd mijn hand uit en mijn fiets voldoet aan alle eisen. mensen die het niet zo nauw nemen met verkeersregels zetten bij elke overtreding, hoe klein die ook is, toch andermans leven op het spel. en ik vind dat niemand dat recht heeft. (natuurlijk zijn hierop uitzonderingen, maar over het algemeen zijn de regels er niet voor niets)
maar dat is allemaal een beetje offtopic, hoort eerder in dat andere topic over te hard rijden... ik heb mijn punt hier gemaakt iig, namelijk dat de redenatie van dittrich niet klopte.
elke overtreding, dus met 5 km/u op je fiets door een voetgangersgebied rijden zet andermans leven op het spel?
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 21:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
shoebuddy schreef op 12-05-2007 @ 11:26 :
elke overtreding, dus met 5 km/u op je fiets door een voetgangersgebied rijden zet andermans leven op het spel?
Hoe vaak komt zoiets voor?

Wat wel voor komt is de overige 99% van de dingen waarvan mensen denken 'oh, dat kan wel', wat wel degelijk gevaar oplevert voor anderen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 22:40
Verwijderd
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 14-03-2007 @ 23:17 :
nog nooit, heb dan ook geen rijbewijs, maar fiets altijd met licht, steek altijd mijn hand uit en mijn fiets voldoet aan alle eisen. mensen die het niet zo nauw nemen met verkeersregels zetten bij elke overtreding, hoe klein die ook is, toch andermans leven op het spel. en ik vind dat niemand dat recht heeft. (natuurlijk zijn hierop uitzonderingen, maar over het algemeen zijn de regels er niet voor niets)
en dank aan T_ID voor het delen van mijn mening
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
499 12-11-2007 18:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Italië: Inbrekers straffeloos doden kan
Gatara
76 25-04-2004 21:24
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Gestolen spullen waar de Politie niets aan doet!
Skyrise
65 09-02-2004 16:46
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe moeten we de criminaliteit in (grote) steden aanpakken?
Gatara
191 27-10-2003 22:11
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bestuurslid van DEHAP (Democratische Volkspartij) verkracht door Turkse politie
thugz-angel
34 20-06-2003 10:24
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nederland in verval....
TefnachT
101 22-08-2002 00:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57.