Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2007, 18:13
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Ha! Het kan vast niemand schelen, maar laat mij heel eventjes blij zijn met m'n nieuwe fiets..

Ik heb gisteren m'n Yamaha Fino gekregen. Superding joh.. en met z'n 115cc rijdt ie nog lekker door ook. Hij is gloednieuw en moet nog ingereden worden.. de eerste 150km mag ik maar 1/3 gas rijden.. maar dat geeft niet, want dan zit ik al op 60km/h. Hij schijnt 125 te halen, maar ik heb niet zo'n haast om dat uit te proberen. Tot nu toe lijkt het erop dat ie ongeveer 1 op 50 rijdt, en dat bevalt me eigenlijk wel!

Ff kijken of het fotootje het wil doen...


Het is er een van de Limited Edition. Van deze uitvoering worden er maar 3,000 geleverd hier in Thailand. Behalve andere kleuren, en een rode schokbreker achter ipv een chromen, kan ik niet veel verschillen ontdekken met de gewone versie, dus het zal allemaal wel.. ik vond de kleur gewoon leuk.

Ik moet nog heel even wachten tot ik weer opnieuw geld binnenkrijg, en dan gaat ie onder het mes. De koplamp en tellerbehuizing zijn van een grijs-metallic-achtige kleur. Die worden vervangen door 'chromen' exemplaren. Her en der komen nog wat andere chromen accentjes ook. Het zadel gaat eraf, daarvoor in de plaats komt een dikker, en comfortabeler bruin leren zadel. Voorop wil ik extra lichten monteren; als het hier donker is, dan is het ook ECHT donker, en ik zit midden in het regenseizoen, dus ik kan wel wat extra licht op de weg gebruiken.. Achterop wil ik een klein bagegerekje monteren, een beetje zoals op de oude Vespa scooters wel eens te vinden is. Uiteindelijk wil ik ook nog een klein zijspan monteren in dezelfde two-tone kleuren, en wat mij betreft is ie dan helemaal af.

En voordat iemand vraagt waarom ik op zo'n 'verwijfde' scooter wil rijden; Moderne scooters trekken me eigenlijk niet. Ik vind het maar saaie dingen die allemaal veel te veel op elkaar lijken. Het liefst zou ik een echte klassieke Vespa rijden, maar buiten Bangkok zijn die lastig te vinden, en een echt goede Vespa kost bijna hetzelfde als een nieuwe scooter. Daarbij zit ik nu in het noorden van Thailand, en Vespa onderdelen zijn hier echt onvindbaar.. ik heb geen zin om voor elk wissewasje 2x 6 uur in de bus naar Bangkok te zitten om onderdelen te halen.. dus de Fino was een redelijk alternatief.

Al met al heeft ie me een ietsie over 1000 euro gekost. (1033,75 volgens XE.com) En dat was voor de brommer, inc een volle tank benzine, registratie kosten, kentekenplaatje, een jaar gratis onderhoud, een jaar schadeverzekering en een jaar diefstalverzekering, een helm en... een rijstkoker?

Ik heb geen idee of ie ook in Nederland verkocht wordt/gaat worden.. hier verkoopt ie als een tiet in elk geval. Als ie die kant op komt zullen jullie het alleen moeten doen met een gecastreerde 50cc versie.. daar lijkt mij nou ook niks aan
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2007, 18:55
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Gaaf ding!
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 21:39
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Mooi modelletje ja. En ik vind hem niet verwijfd.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 10:46
Brian Tevreden
Dit is gewoon een gemuteerde Sym Mio, ik weet niet of ik daar tevreden mee zou zijn........
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 23:42
mystry
Avatar van mystry
mystry is offline
Ziet er vet Retro uit, gaaf man!!!
__________________
life is a mysterie
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 09:01
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
@Brian; wat is er mis met de Mio? De Yamaha Mio (kleine broertje van de Nuovo) is hier een van de best verkopende scooters.. wordt veel gebruikt door verhuurbedrijven in de grote badplaatsen ook. Ik heb er verschillende gereden met 50,000+ km op de teller, en niks mis mee.. De Fino is technisch gelijk aan de Mio. Het is zelfs een van de redenen waarom ik hem gekozen heb..
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.