Oud 24-01-2004, 00:51
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
na·tuur (de ~ (v.), naturen)
1 niet door de mens gewijzigde omgeving of omstandigheden

Dit lult zichzelf vast. De mens is ook een deel van de natuur, zoals alle beesten (en daarnaast planten, virussen, levenloze meuk etc):

De natuur maakt product a. Dit is natuurlijk.
De mens is een subklasse van de natuur, dus:
De mens maakt product a. Dit is natuurlijk.
(tegenspraak met de definitie)

en logisch gezien is het ook muf:
En wat is het voor een onzin dat als wij een paar takjes bij elkaar leggen het kunstmatig en niet natuurlijk is, maar als een bever dat doet, is het ook zo natuurlijk.

ik zit al langere tijd te denken aan wat nou werkelijk kunstmatig/(on)natuurlijk is etc etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2004, 00:56
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
ik denk dat de mensheid uit de natuur gestapt is door technologie en dingetjes
niet dat ik het erg vind, liever een huis dan een grot met een knuppel
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 01:06
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
technologie? Zaken die allemaal precies in het hele natuurgebeuren passen. Daarnaast zijn alle technologische producten heel natuurlijk, immers het bestaat allemaal uit natuurlijke producten zoals metaal en steen, en kunstof is een combinatie van natuurlijke producten. En daarbij de mens is een deel van de natuur, dus het is ook door de natuur gemaakt, dus natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 01:11
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
ja maar dingen als naar mars gaan en atoombommen, dan denk ik: daar zijn die paar boompjes niet voor gemaakt.
ik weet het niet, ik snap wel wat je bedoelt maar ik denk ook niet dat de mens op een natuurlijke manier boven aan de voedselketen is gekomen, of eigenlijk ook erbuiten want we kunnen niks, we hebben alleen wapens
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 01:13
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
die wapens zijn ook allemaal natuurlijk. atoomsplitsing is puur natuur.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 01:14
Omnipresence
Omnipresence is offline
Die producten zijn ontstaan uit natuurlijke zaken die de mens gewijzigd heeft, dus het klopt wel.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 01:16
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
de mens vernietigt vrij veel op aarde, is de natuur dan een zelvernietigend uuh 'iets'?

ja want het is ook weer natuurlijk

ik ga iets bedenken tot morgen
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 01:40
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Zie het verschil tussen natuur en technologische ontwikkelen mbv natuur
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 01:48
Verwijderd
Citaat:
Omnipresence schreef op 24-01-2004 @ 01:14:
Die producten zijn ontstaan uit natuurlijke zaken die de mens gewijzigd heeft, dus het klopt wel.
Maar gezien de mens natuur is, zijn de dingen die de mens doen ook natuurlijk, omdat alles dat plaatsvindt natuurlijk is, de natuur omvat immers alles.

Dit zal wel weer een eindeloze discussie worden...

Is dit trouwens niet meer iets voor F&L?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 02:14
Omnipresence
Omnipresence is offline
De ontwikkeling en de tussenkomst van de mens is zo ver doorgevoerd in het geval van de huidige technologie dat je niet meer spreken kunt van natuur. Dat proces van ontwikkeling is wellicht natuurlijk de vruchten, producten niet. Ze staan zelfs de natuur, zonder tussenkomst van de mens, in de weg. De natuur staat voor balans en zodra wij die balans verstoren met onze techniek kun je spreken van een onnatuurlijk proces.

Overigens zijn we nu aan het mierenneuken over een enkel zinnetje uit het boek, daar waar ons verstand ons veel meer antwoorden aangaande deze materie kan verschaffen. Een beetje loos in mijn optiek.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 02:22
TechXP
TechXP is offline
De mens is pas weer echt natuur als deze afhankelijk is van moeder natuur. Nu staan moeder natuur en mens op 1 lijn of staat de mens soms er boven.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 21:12
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
TechXP schreef op 24-01-2004 @ 02:22:
De mens is pas weer echt natuur als deze afhankelijk is van moeder natuur. Nu staan moeder natuur en mens op 1 lijn of staat de mens soms er boven.
Nooit en te nimmer. Men is nog altijd afhankelijk van moeder natuur. Zonder natuur: geen zuurstof: geen mens. Om er maar meteen in te hakken.
Zonder natuur: geen bouwstoffen--->geen bescherming tegen kou, ed, geen huizen, geen dekens, niet niks--->geen mens
Daarbij komt nog natuur---> tornado---> doden/gewonde mensen
Aardbevingen---> gewonde/dode mensen

Dus natuur heeft nog altijd de overhand.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 21:46
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 24-01-2004 @ 21:12:
Nooit en te nimmer. Men is nog altijd afhankelijk van moeder natuur. Zonder natuur: geen zuurstof: geen mens. Om er maar meteen in te hakken.
Zonder natuur: geen bouwstoffen--->geen bescherming tegen kou, ed, geen huizen, geen dekens, niet niks--->geen mens
Daarbij komt nog natuur---> tornado---> doden/gewonde mensen
Aardbevingen---> gewonde/dode mensen

Dus natuur heeft nog altijd de overhand.
Ik denk dat je niet begrijpt wat ik zeg. Tuurlijk kan je alles wel als 'natuur' bestempelen. Als ik iemand verkracht of als ik iemand vermoord. Kan ik dat dan maar gooien op 'dat is de natuur'?

De mens is niet meer zo direct verbonden met de natuur. Op de vlakken waar de mens vroeger afhankelijk was van moeder natuur, kunnen wij nu de natuur naar onze hand zetten. Waar onze voedsel groeit dat bepalen we nu zelf en vroeger deed moeder natuur dat voor ons. En wanneer de populatie te groot zou zijn, dan zou er een voedseltekort komen of een ziekte e.d., maar ook dit kan de mens beheren. Misschien is de mens nog wel afhankelijk van de leefstenen van deze natuur, maar bij elkaar hangen we aan een zijden draadje aan de natuur.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 17:52
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Neemt niet weg dat wij als mens nog altijd afhankelijk zijn van de natuur op vele gebieden. Da's wat ik zeg.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 18:32
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
TechXP schreef op 24-01-2004 @ 21:46:
Ik denk dat je niet begrijpt wat ik zeg. Tuurlijk kan je alles wel als 'natuur' bestempelen. Als ik iemand verkracht of als ik iemand vermoord. Kan ik dat dan maar gooien op 'dat is de natuur'?
ja dat is de natuur, jouw hersenen functioneren dan op een bepaalde manier (die niet goedgekeurd wordt door onze cultuur overigens), waardoor je de drang hebt (of had) om iemand te verkrachten.

Citaat:
De mens is niet meer zo direct verbonden met de natuur. Op de vlakken waar de mens vroeger afhankelijk was van moeder natuur, kunnen wij nu de natuur naar onze hand zetten.
naar onze hand zetten ja, maar dat is bewerken en niet creeeren. Geen natuur, geen producten door de mens (en ook geen mens). Daar ben ik het met Angellena mee eens.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 16:07
Verwijderd
Misschien is het onnatuurlijk als er gereedschappen worden gebruikt om iets te veranderen of maken? Waarbij een laboratorium ofzo ook als gereedschap telt .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Beleid/fb's Games
Not for Sale
14 17-04-2009 08:51
De Kantine Wat heb jij vandaag gedroomd?
Verwijderd
500 17-08-2008 09:54
Levensbeschouwing & Filosofie Vraag voor de gelovigen onder ons
Joyfulness
51 19-11-2005 22:40
VWO Filosofie
Upior
79 06-06-2005 10:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap AEL dreigt met 'verdere escalatie'
Gatara
19 11-12-2003 22:59
Psychologie Heeft Iemand hier weleens iemand verloren op een on-natuurlijke dood?
ShOrTy-
34 09-04-2002 13:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.