Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2007, 15:55
*~Angel~*
Avatar van *~Angel~*
*~Angel~* is offline
Ik vroeg me dit eens af...

Wat doe je als je net je rijbewijs heb gehaald: gelijk een auto kopen of nog wachten?

Als je gelijk een auto gaat kopen, welke auto gaat het dan worden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2007, 16:08
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik denk dat de meeste mensen die net hun rijbewijs hebben zich nog geen auto kunnen veroorloven.

Ik kan het zelf ook niet betalen, maar als dat wel het geval was geweest zou ik denk ik wel een auto kopen. Een kleine en lichte, die niet teveel brandstof slurpt. LPG schijnt het beste te zijn voor het milieu, dus dat zou ik in ieder geval overwegen. Het kan ook wel rendabel zijn aangezien ik redelijk ver van mijn vriend en ouders woon en ook niet in dezelfde stad woon als waar ik studeer.
De Mitsubishi Colt uit '96 vind ik erg mooi.

Trouwens, voor je rijvaardigheid is het ook goed om regelmatig te rijden, dus dat is wel een pré.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 16:12
Verwijderd
Ik had niet gelijk een eigen auto, dat kwam wat later (via een erfenis kreeg mn ma een "nieuwe" auto en ik kon de hare overnemen).

Het is in ieder geval een Nissan Micra 1.2 Automaat uit 89. Afgezien van de automaat zou ik er niks aan veranderen. Het ding start altijd, rijdt altijd (zelfs nadat de koelslangen gescheurd waren - nieuwe koelslangen erop en verder rijden) en is goedkoop (zowel verzekerings- en belastingtechnisch als onderhoudstechnisch).
Hét minpunt ervan is dat het een 3-traps automaat is en dus geen overdrive heeft. Dat houdt in dat je wel op de snelweg kúnt rijden maar dat je dan wel hoog in de toeren zit en dientengevolge veel benzine verbruikt.