Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2007, 11:22
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Nee, niet in deze orde van grootte. En vroeger werd het ook niet 'normaal' gevonden, wat het probleem alleen maar verergert.
Wat weet jij nu van vroeger man, alsof jij erbij was. Ja, vroeg was alles beter, heette twix nog raider en schreef je poep nog met een lange oe.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2007, 12:52
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Niet iedereen is vatbaar voor goedkope demonisering, dus wees erop voorbereid dat grote delen van Nederland jouw mening over Hirsi Ali niet delen.

Verder moet je eens de nuances die Gatara aanbrengt lezen. Ik vind je poging haar in een hoekje te drukken beneden alle peil.
OMG, begin je nou alweer met leugens om mij zwart te maken??
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 12:59
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Die heeft idd ook heel wat verachtelijke uitspraken op zn naam staan.

(dankjewel trouwens )
Waarom leg je het verschil niet uit?
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 19:39
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Waarom leg je het verschil niet uit?
dat heb ik al gedaan
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 19:41
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nouja, dan kun je niet hard maken dat het een verachtelijke uitspraak was (of iig zo was bedoeld). Ik weet dat Quintin (of hoe je dat ook schrijft) ook eens aan een Surinaamse vrouw vroeg of ze iets met een moslim zou willen en zij had dat ook liever niet, maar ik zie geen moslimorgaan hierover klagen, laat staan dat er hierover een berichtje in de Pers komt. En natuurlijk heeft die Surinaamse vrouw gelijk, als je geen moslim wil, is dat je goed recht en zijn we wat mij betreft alsnog "even goede vrienden". Vandaar dat ik het zo overdreven vind allemaal en niet eerlijk voor die vrouw die nu onterecht van anti-semitisme wordt beschuldigd.
ieder zijn persoonlijke keuze, sure, maar ze had het ten eerste anders kunnen verwoorden (en op een niet-grinnikende manier) en ten tweede beter na moeten denken als raadslid (je bent immers ook een voorbeeld).

Ze heeft bij mij iig niet het voordeel van de twijfel op de manier hoe ze het heeft aangepakt. Daar heeft ze zichzelf alleen maar mee, dus ik haal er verder mijn schouders bij op.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 19:50
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
[Bladiebla] En hier ben jij, betogende dat het 'vroeger beter was'...
Dat zijn toch compleet verschillende zaken? We praten over jongeren die pimps worden en aan breezerseks doen. (En jij vind dat prima, ondanks alle criminele daden en psychologische traumas die zoiets tot gevolg heeft.) Serieus, ga eens een bijspijkercursus 'vergelijkingen trekken' volgen.

Citaat:
Wat weet jij nu van vroeger man, alsof jij erbij was.
In tegenstelling tot jij, lees ik nog wel eens wat. Vandaar.

Citaat:
ieder zijn persoonlijke keuze, sure, maar ze had het ten eerste anders kunnen verwoorden (en op een niet-grinnikende manier) en ten tweede beter na moeten denken als raadslid (je bent immers ook een voorbeeld).

Ze heeft bij mij iig niet het voordeel van de twijfel op de manier hoe ze het heeft aangepakt. Daar heeft ze zichzelf alleen maar mee, dus ik haal er verder mijn schouders bij op.
Deze hele 'rel' is een zoveelste voorbeeld van een fenomeen dat ik de laatste tijd veel vaker aantref: de fake outrage. Er is niets aan de hand, er is geen schandaal, er is niets controversieëls, maar op de één of andere manier wordt er een rel van *gemaakt*. Eerst hadden we Vogelaar die sprak over de 'Joods-christelijke-islamistische traditie', daarna Máxima met 'dé Nederlander' en nu dit weer. Het neemt alle aandacht weg van écht belangrijke issues, enkel en alleen maar omdat bepaalde mensen om de zoveel tijd in de belangstelling willen staan (in deze voorbeelden respectievelijk Geert Wilders en Ronnie-boy van het CIDI).
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 21:39
Eric Berger
Eric Berger is offline
Kan iemand niet gewoon dit topic vastzetten?

"Impeach Bush" Playing Card decks sent to every member of Congress
Citing 54 reasons to impeach the President, creator says "Mission Accomplished"


Chicago, IL (DU) October 16, 2007 -- With a 75% disapproval rating and millions of Americans demanding for the impeachment of Bush and Cheney, it was only a matter of time until someone took the Pentagon's "Most Wanted" card concept and turned it on the administration itself. Released last month, the "Royal Flush: Impeach Bush Now" playing card deck lists 54 reasons to impeach the president and remove him from office for high crimes and misdemeanors against the Constitution and the United States.

Bekijk de kaarten hier: http://www.impeachbushcards.com/

Ook leuke samenvatting: alle misdaden op een rij; handig.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 21:40
Verwijderd
Verhoogde kans op geestesziekten onder Marrokanen - Kamervragen
woensdag 17 oktober 2007
Vragen van de leden Wilders, Bosma en Agema (allen PVV) aan de ministers van OCW en VWS inzake verhoogde kans op geestesziekten onder Marokkanen.

1.)
Heeft u kennisgenomen van de uitzending van Netwerk 16 oktober 2007?
2.)
In de uitzending van Netwerk wordt gesproken over een verhoogde kans op psychische stoornissen onder Marokkanen. Kunt een overzicht geven van alle informatie die u heeft over de diverse geestesziekten onder Marokkanen?
3.)
In verklaring van de verhoogde kans op geestesziekten onder Marokkanen is mogelijk gelegen in bloedverwantschap, dus inteelt. Deelt u deze analyse? Zo neen waarom niet.
4.)
Wat zijn de gevolgen voor het Nederlands onderwijs en de zorg?
5.)
Kunt u een kostenindicatie geven wat dit de Nederlandse belastingbetaler per jaar kost?
6.)
Bent u bereid een grootscheeps nationaal onderzoek te doen naar dit probleem?
7.)
Bent u bereid per onmiddellijk neef-nicht-huwelijken te verbieden?


Lol
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 22:09
Verwijderd
Omfg.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 23:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Daarom zijn die IJslanders zo gestoord...... nu snap ik het!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 23:05
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Het neemt alle aandacht weg van écht belangrijke issues, enkel en alleen maar omdat bepaalde mensen om de zoveel tijd in de belangstelling willen staan (in deze voorbeelden respectievelijk Geert Wilders en Ronnie-boy van het CIDI).
goh
het heeft in 1 blaadje gestaan. Verschrikkelijk in de weg zittend nieuws zeg!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 23:47
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
goh
het heeft in 1 blaadje gestaan. Verschrikkelijk in de weg zittend nieuws zeg!
Je maakt er anders nog heel wat ophef over, en Ronnie-boy van het CIDI ook.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 01:14
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Geez, Netwerk is ook achteruit gehold. Eerst de hele tijd doorzagen overmarrokanen (het onderzoek wees expliciet uit dat het over immigranten van teede generatie in het algemeen ging, en daarna een of andere indonesievetereraan die het jammer vond dat er zo weinig waardering was voor het onderdrukken van de indonesische bevolking.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 09:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Je maakt er anders nog heel wat ophef over, en Ronnie-boy van het CIDI ook.
Waar heb je hem gehoord dan? En mij hoor je niet in de media.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 10:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Verhoogde kans op geestesziekten onder Marrokanen - Kamervragen
Biologisch gezien mag hij best gelijk hebben, maar dat valt uiteraard onder het recht op eigen domheid als mensen dat doen. Percentage hoeveel procent van de huwelijken uit zoiets bestaat ontbreekt bovendien.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 10:08
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Biologisch gezien mag hij best gelijk hebben, maar dat valt uiteraard onder het recht op eigen domheid als mensen dat doen. Percentage hoeveel procent van de huwelijken uit zoiets bestaat ontbreekt bovendien.
Blijkbaar had Leon de Winter het erover gehad (zou Wilders het daar dan van hebben overgenomen?) en wijdt hij nu verder uit op het onderwerp, waarin hij de reacties van twee psychiatrische experts aan het woord laat:

Een psychiatrische analyse van Bilal B.

donderdag 18 oktober 2007 09:44

Mijn blog van dinsdag leverde de nodige kritische reacties op. Ik had gewezen op problemen van bloedverwantschap in huwelijken van, vooral, Marokkaanse en Turkse immigranten.

Ik wijs er nogmaals op dat er geen enkele aanleiding was om te veronderstellen dat ook Bilal B. ouders had die neef en nicht waren, maar ik wilde slechts duidelijk maken dat bloedverwante huwelijkspartners, zeker wanneer zij zelf kinderen zijn van bloedverwante ouders, een veel hogere kans hebben om kinderen te krijgen met lichamelijke en/of geestelijke afwijkingen.

Ontkennen
Er zijn deskundigen die ontkennen dat kinderen van bloedverwante ouders een hogere kans op schizofrenie hebben, maar de hogere kans op lichamelijke afwijkingen staat buiten kijf.

Ik kreeg ook de volgende reactie, van twee mensen die in het systeem van de forensische psychiatrie werken, dus binnen het systeem van patiënten en gedetineerden met geestelijke problemen. Ik vond het zo’n heldere en interessante reactie dat ik hen gevraagd heb of ik het stuk mocht plaatsen. Zij gaven toestemming, maar verzochten om anonimiteit.

* Wanen
'Bij Marokkaanse patienten met schizofrenie is meestal de schizofrenie niet het enige probleem dat aan de orde is. Schizofrenie uit zich in hallucinaties en wanen waar de Marokkaanse dader (Bilal B.) blijkbaar ook last van had.

De problemen die vaak ook nog aan de orde zijn, zijn bijvoorbeeld een antisociale persoonlijkheidsstoornis, narcistische persoonlijkheidsstoornis (gauw gekrenkt zijn), en impulsdoorbraken (een kort lontje of geen lontje) en niet te vergeten een drugsverslaving.

Een antisociale persoonlijkheids- en narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft vaak te maken met opvoeding en maatschappij (omgevingsfactoren) Bij opvoeding van kinderen gaat men uit van conditionering, U vast wel bekend, goed gedrag belonen en ongewenst gedrag negeren dan wel sanctioneren. In de Marokkaanse cultuur worden in het gezin de meisjes duidelijk opgevoed binnen een kader. De jongens daarentegen worden opgevoed met minder kaders.

De bejegening naar jongens is als van een prins. Binnenshuis wordt hen weinig in de weg gelegd, echter met de verwachting dat de maatschappij hen wel corrigeert. In land van herkomst is dit ook het geval, echter in onze maatschappij is dit maar nauwelijks het geval. Hierdoor zijn er geen kaders voor de jongens en wordt de kans op ontsporing heel groot. Door de bejegening als prins ontstaan vaak narcistische trekken en het nooit nee te horen krijgen zorgt voor explosies als het een keer wel gebeurt. Tel daarbij op de ontheemdheid in deze maatschappij die ze voelen.

Drugs
Wat u niet genoemd heeft in uw artikel is het in de (Marokkaanse) cultuur sociaal geaccepteerd drugsgebruik. In het land van herkomst zijn de drugs minder sterk dan in Nederland. In de afgelopen jaren is het THC-gehalte in Nederland explosief gestegen. Het is een fenomeen dat drugsgebruik schizofrenie kan triggeren (schizofrenie is dan latent al aanwezig).

Opmerkelijk is het verschil tussen jongens en meisjes van Marokkaanse afkomst wat betreft drugsgebruik. Dit komt veel meer voor onder jongens.

Meisjes van Marokkaanse afkomst hebben een duidelijk kader, duidelijke opvoeding en er zijn er maar weinig die drugs gebruiken. Komen ook maar weinig in contact met politie. Ook is het een feit dat er maar weinig meisjes zijn die schizofrenie hebben ontwikkeld.

Jongens van Marokkaanse afkomst hebben een onduidelijk kader, onduidelijke opvoeding en er zijn er in vergelijking met de meisjes heel veel die drugs gebruiken. Komen vaak in contact met politie. Ook is het een feit dat er betrekkelijk veel jongens zijn die schizofrenie hebben ontwikkeld. Met narcistische trekken, en antisociale persoonlijkheidsstoornissen

En dan nu: Bilal B.
Bij Bilal B speelden meerdere problemen een rol. Uiteraard kunnen we wat betreft sommige dingen alleen maar gokken aangezien we hem niet persoonlijk kennen. Maar zoals hierboven al benoemd is, lijkt het erop dat de problemen van Bilal B. veel meer Marokkaanse jongens treffen dan op het eerste gezicht lijkt. Wat tegenwoordig als inschatting voor recidive wordt gebruikt is de HCR 20. Dit is een lijst die ook de historie van de persoon in kaart brengt. Een van de items die in de HCR 20 in kaart wordt gebracht is: hoe jonger de persoon is bij zijn eerste geweldpleging, hoe hoger het risico is dat hij recidiveert.

Bij Bilal B is het geval dat hij rond zijn 13e jaar al een heftig incident veroorzaakte met groot persoonlijk letsel van zijn slachtoffer. Daarna volgen meerdere delicten. Dus het recidive-risico was groot.

Vrijheden
Dan het vrijhedenbeleid van de psychiatrie. Op een Forensisch Psychiatrische Afdeling waar deze man hoogstwaarschijnlijk zat, worden vrijheden bijvoorbeeld als volgt uitgevoerd: om te proberen of iemand zich aan de afspraken houdt eerst een half uurtje onder begeleiding in de directe nabijheid van de afdeling. De begeleiding bestaat uit een psychiatrische verpleegkundige/begeleider. Als dit enige tijd goed gaat, kan dit worden uitgebreid. En uiteindelijk krijgt de patiënt vrijheden op tijd en afspraak zonder begeleiding. Dit gaat heel vaak fout, de patiënt houdt zich niet aan de afspraak. Komt bijvoorbeeld te laat terug of gaat ergens heen wat niet de afspraak was. Hij heeft dan ook alle kans om aan drugs te komen.

Als iemand op een gesloten afdeling verblijft is er vaak nog wel een ontsnappingsmogelijkheid. Bijvoorbeeld over het hek in de tuin klimmen. We kunnen eigenlijk wel stellen (ons idee) dat deze jongeman eigenlijk op een longstay of een longcare thuis hoorde in plaats van op een gewone Forensisch Psychiatrische Afdeling.

Zelfmoord à la Bilal B.
Op het artikel waarin gewag wordt gemaakt van eventuele "zelfmoord van Bilal B.", zijn veel heftige reacties gekomen, zagen wij op de site van Elsevier. Echter, hij pleegde volgens de Koran geen zelfmoord. Hij is tenondergegaan als martelaar en hij heeft daarbij zijn plekje in de hemel met 72 maagden (of dadels) "verdiend". Dit is een fenomeen dat men in de westerse cultuur niet kan begrijpen.

Maar is hij wel als martelaar gestorven? Daarbij hebben we onze twijfels. Zoals al eerder beschreven kan de man of hallucinaties of wanen hebben gehad (bijvoorbeeld stemmen die opdrachten gaven). Het kan zomaar zijn dat hij bijvoorbeeld in zijn waan een complottheorie had en agenten moest doden. Met voorbedachten rade? Aan de ene kant wel, aan de andere kant niet. Kan zijn dat dit in een waan gebeurd is. Kan ook zijn van niet. Onze westerse cultuur gaat uit van kansen en niet van eeuwige opsluiting. Helaas heeft Bilal B. een kans te veel gekregen.'


Speculanten
Tot zover de bijdrage van de twee psychiatrische experts. Ik heb de schrijvers gevraagd om vaker te publiceren over hun ervaringen in dergelijke klinieken. Anders dan speculanten zoals ik, en anders dan academische theoretici, spreken zij vanuit de praktijk.

Toch wil ik nog één opmerkelijk verschijnsel aan de orde stellen dat slechts zijdelings met het bovenstaande te maken heeft: zowel het slachtoffer van de steekpartij op de Amsterdamse school als Bilal B. wordt in Marokko begraven.

Bilal was een echte Amsterdammer, geboren in Nederland, en desondanks meent zijn familie dat hij in Marokko, dat hij vermoedelijk alleen van vakanties kent, eeuwig moet rusten. Waarom?

Leon de Winter
http://www.elsevier.nl/opinie/weblog.../59/index.html
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 10:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
(wat betreft zijn laatste vraag... hoeveel moslimbegraafplaatsen zijn er eigenlijk in NL?)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 17:58
Verwijderd
Republican bogeyman Cheney is related to leading candidate for Democrats
By Leonard Doyle in Washington
Published: 18 October 2007

The US Vice-President, Dick Cheney, and Senator Barack Obama are related through a distant Huguenot ancestor who moved to the US from France in the 17th century.

Mr Obama, the only African-American member of the US Senate, now running second in the race for the Democratic nomination for the 2008 presidential election, is also distantly related to President George Bush.

In fact they are 11th cousins, sharing ancestors – Samuel Hinckley and Sarah Soole Hinckley – from 17th-century Massachusetts.

The Chicago Sun Times first uncovered the supposed links between the Obama clan and President Bush and Mr Cheney last month. According to the newspaper report, Mr Obama is related to Mr Cheney through Mareen Duvall. The link makes them ninth cousins once removed.

However, Lynne Cheney, the Vice-President's wife, says that her research indicates that they are actually eighth cousins. She told MSNBC that she discovered the link, traced back to a Huguenot who figured prominently in Maryland history, while researching a book.

"This is such an amazing story," Mrs Cheney told the network, "that one ancestor, a man that came to Maryland, could be responsible down the family line for lives that have taken such different and varied paths as Dick's and Barack Obama's."

Mrs Cheney's researcher at the conservative American Enterprise Institute said the Vice-President's wife discovered an early Cheney settler named Richard Cheney, whose granddaughter married Samuel Duvall, the son of Mareen and Susannah Duvall.

When Mrs Cheney read a story about how Mr Obama was related to Mareen, she realised the link.

The Chicago Sun Times story also showed a link between Mr Obama and the former US president Harry Truman, also through Mareen Duvall.

Mr Obama, whose mother was white, has not commented on the discovery. But his campaign made light of the link, without confirming it. "Obviously, Dick Cheney is the black sheep of the family," Mr Barack's spokesman, Bill Burton, said.

http://news.independent.co.uk/world/...cle3070615.ece

Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 18:15
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Blijkbaar had Leon de Winter het erover gehad (zou Wilders het daar dan van hebben overgenomen?) en wijdt hij nu verder uit op het onderwerp, waarin hij de reacties van twee psychiatrische experts aan het woord laat:

Een psychiatrische analyse van Bilal B.

donderdag 18 oktober 2007 09:44

Mijn blog van dinsdag leverde de nodige kritische reacties op. Ik had gewezen op problemen van bloedverwantschap in huwelijken van, vooral, Marokkaanse en Turkse immigranten.

Ik wijs er nogmaals op dat er geen enkele aanleiding was om te veronderstellen dat ook Bilal B. ouders had die neef en nicht waren, maar ik wilde slechts duidelijk maken dat bloedverwante huwelijkspartners, zeker wanneer zij zelf kinderen zijn van bloedverwante ouders, een veel hogere kans hebben om kinderen te krijgen met lichamelijke en/of geestelijke afwijkingen.

Ontkennen
Er zijn deskundigen die ontkennen dat kinderen van bloedverwante ouders een hogere kans op schizofrenie hebben, maar de hogere kans op lichamelijke afwijkingen staat buiten kijf.

Ik kreeg ook de volgende reactie, van twee mensen die in het systeem van de forensische psychiatrie werken, dus binnen het systeem van patiënten en gedetineerden met geestelijke problemen. Ik vond het zo’n heldere en interessante reactie dat ik hen gevraagd heb of ik het stuk mocht plaatsen. Zij gaven toestemming, maar verzochten om anonimiteit.

* Wanen
'Bij Marokkaanse patienten met schizofrenie is meestal de schizofrenie niet het enige probleem dat aan de orde is. Schizofrenie uit zich in hallucinaties en wanen waar de Marokkaanse dader (Bilal B.) blijkbaar ook last van had.

De problemen die vaak ook nog aan de orde zijn, zijn bijvoorbeeld een antisociale persoonlijkheidsstoornis, narcistische persoonlijkheidsstoornis (gauw gekrenkt zijn), en impulsdoorbraken (een kort lontje of geen lontje) en niet te vergeten een drugsverslaving.

Een antisociale persoonlijkheids- en narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft vaak te maken met opvoeding en maatschappij (omgevingsfactoren) Bij opvoeding van kinderen gaat men uit van conditionering, U vast wel bekend, goed gedrag belonen en ongewenst gedrag negeren dan wel sanctioneren. In de Marokkaanse cultuur worden in het gezin de meisjes duidelijk opgevoed binnen een kader. De jongens daarentegen worden opgevoed met minder kaders.

De bejegening naar jongens is als van een prins. Binnenshuis wordt hen weinig in de weg gelegd, echter met de verwachting dat de maatschappij hen wel corrigeert. In land van herkomst is dit ook het geval, echter in onze maatschappij is dit maar nauwelijks het geval. Hierdoor zijn er geen kaders voor de jongens en wordt de kans op ontsporing heel groot. Door de bejegening als prins ontstaan vaak narcistische trekken en het nooit nee te horen krijgen zorgt voor explosies als het een keer wel gebeurt. Tel daarbij op de ontheemdheid in deze maatschappij die ze voelen.

Drugs
Wat u niet genoemd heeft in uw artikel is het in de (Marokkaanse) cultuur sociaal geaccepteerd drugsgebruik. In het land van herkomst zijn de drugs minder sterk dan in Nederland. In de afgelopen jaren is het THC-gehalte in Nederland explosief gestegen. Het is een fenomeen dat drugsgebruik schizofrenie kan triggeren (schizofrenie is dan latent al aanwezig).

Opmerkelijk is het verschil tussen jongens en meisjes van Marokkaanse afkomst wat betreft drugsgebruik. Dit komt veel meer voor onder jongens.

Meisjes van Marokkaanse afkomst hebben een duidelijk kader, duidelijke opvoeding en er zijn er maar weinig die drugs gebruiken. Komen ook maar weinig in contact met politie. Ook is het een feit dat er maar weinig meisjes zijn die schizofrenie hebben ontwikkeld.

Jongens van Marokkaanse afkomst hebben een onduidelijk kader, onduidelijke opvoeding en er zijn er in vergelijking met de meisjes heel veel die drugs gebruiken. Komen vaak in contact met politie. Ook is het een feit dat er betrekkelijk veel jongens zijn die schizofrenie hebben ontwikkeld. Met narcistische trekken, en antisociale persoonlijkheidsstoornissen

En dan nu: Bilal B.
Bij Bilal B speelden meerdere problemen een rol. Uiteraard kunnen we wat betreft sommige dingen alleen maar gokken aangezien we hem niet persoonlijk kennen. Maar zoals hierboven al benoemd is, lijkt het erop dat de problemen van Bilal B. veel meer Marokkaanse jongens treffen dan op het eerste gezicht lijkt. Wat tegenwoordig als inschatting voor recidive wordt gebruikt is de HCR 20. Dit is een lijst die ook de historie van de persoon in kaart brengt. Een van de items die in de HCR 20 in kaart wordt gebracht is: hoe jonger de persoon is bij zijn eerste geweldpleging, hoe hoger het risico is dat hij recidiveert.

Bij Bilal B is het geval dat hij rond zijn 13e jaar al een heftig incident veroorzaakte met groot persoonlijk letsel van zijn slachtoffer. Daarna volgen meerdere delicten. Dus het recidive-risico was groot.

Vrijheden
Dan het vrijhedenbeleid van de psychiatrie. Op een Forensisch Psychiatrische Afdeling waar deze man hoogstwaarschijnlijk zat, worden vrijheden bijvoorbeeld als volgt uitgevoerd: om te proberen of iemand zich aan de afspraken houdt eerst een half uurtje onder begeleiding in de directe nabijheid van de afdeling. De begeleiding bestaat uit een psychiatrische verpleegkundige/begeleider. Als dit enige tijd goed gaat, kan dit worden uitgebreid. En uiteindelijk krijgt de patiënt vrijheden op tijd en afspraak zonder begeleiding. Dit gaat heel vaak fout, de patiënt houdt zich niet aan de afspraak. Komt bijvoorbeeld te laat terug of gaat ergens heen wat niet de afspraak was. Hij heeft dan ook alle kans om aan drugs te komen.

Als iemand op een gesloten afdeling verblijft is er vaak nog wel een ontsnappingsmogelijkheid. Bijvoorbeeld over het hek in de tuin klimmen. We kunnen eigenlijk wel stellen (ons idee) dat deze jongeman eigenlijk op een longstay of een longcare thuis hoorde in plaats van op een gewone Forensisch Psychiatrische Afdeling.

Zelfmoord à la Bilal B.
Op het artikel waarin gewag wordt gemaakt van eventuele "zelfmoord van Bilal B.", zijn veel heftige reacties gekomen, zagen wij op de site van Elsevier. Echter, hij pleegde volgens de Koran geen zelfmoord. Hij is tenondergegaan als martelaar en hij heeft daarbij zijn plekje in de hemel met 72 maagden (of dadels) "verdiend". Dit is een fenomeen dat men in de westerse cultuur niet kan begrijpen.

Maar is hij wel als martelaar gestorven? Daarbij hebben we onze twijfels. Zoals al eerder beschreven kan de man of hallucinaties of wanen hebben gehad (bijvoorbeeld stemmen die opdrachten gaven). Het kan zomaar zijn dat hij bijvoorbeeld in zijn waan een complottheorie had en agenten moest doden. Met voorbedachten rade? Aan de ene kant wel, aan de andere kant niet. Kan zijn dat dit in een waan gebeurd is. Kan ook zijn van niet. Onze westerse cultuur gaat uit van kansen en niet van eeuwige opsluiting. Helaas heeft Bilal B. een kans te veel gekregen.'


Speculanten
Tot zover de bijdrage van de twee psychiatrische experts. Ik heb de schrijvers gevraagd om vaker te publiceren over hun ervaringen in dergelijke klinieken. Anders dan speculanten zoals ik, en anders dan academische theoretici, spreken zij vanuit de praktijk.

Toch wil ik nog één opmerkelijk verschijnsel aan de orde stellen dat slechts zijdelings met het bovenstaande te maken heeft: zowel het slachtoffer van de steekpartij op de Amsterdamse school als Bilal B. wordt in Marokko begraven.

Bilal was een echte Amsterdammer, geboren in Nederland, en desondanks meent zijn familie dat hij in Marokko, dat hij vermoedelijk alleen van vakanties kent, eeuwig moet rusten. Waarom?

Leon de Winter
http://www.elsevier.nl/opinie/weblog.../59/index.html
Haha, dat is nou pas echt een voorbeeld van een ''kutjood'' kuch
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 18:55
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
want het is kut om de mening van twee psychiatrische experts te laten horen?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 19:01
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
want het is kut om de mening van twee psychiatrische experts te laten horen?
Nee ik vind het een zeer onaangenaam en domme persoon.

Over dat stukje: vooral die laatste vraag slaat tien keer nergens op. Mogen de ouders even zelf bepalen waar ze hun kind laten begraven zeg. Wat heeft zijn Nederlandse nationaliteit te maken waarop hij te ruste wordt gelegd of moeten Nederlanders perse in Nederland begraven worden.Weer een nieuwe insteek in het marrokaantje pesten gevonden.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 19:53
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nee ik vind het een zeer onaangenaam en domme persoon.

Over dat stukje: vooral die laatste vraag slaat tien keer nergens op. Mogen de ouders even zelf bepalen waar ze hun kind laten begraven zeg. Wat heeft zijn Nederlandse nationaliteit te maken waarop hij te ruste wordt gelegd of moeten Nederlanders perse in Nederland begraven worden.Weer een nieuwe insteek in het marrokaantje pesten gevonden.
Het is op zich wel raar dat als je derdegeneratie Nederlander bent (je grootouders zijn dan uit land X) dat jij in het land van je grootouders begraven wordt. Ik zou niet weten wat mijn lijk in Italie zou moeten doen bv.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Het is op zich wel raar dat als je derdegeneratie Nederlander bent (je grootouders zijn dan uit land X) dat jij in het land van je grootouders begraven wordt. Ik zou niet weten wat mijn lijk in Italie zou moeten doen bv.
Er zijn zoveel dingen raar. Lekker belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 20:39
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
want het is kut om de mening van twee psychiatrische experts te laten horen?
Maar als ze kritiek uiten op een islamitisch en/of overwegend allochtoon verschijnsel moet er uiteraard een three minutes hate voor komen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Maar als ze kritiek uiten op een islamitisch en/of overwegend allochtoon verschijnsel moet er uiteraard een three minutes hate voor komen.
Het is Leon de Winter.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 20:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het is Leon de Winter.
Dus dan zijn racistische termen als kutjood opeens wel terecht, natuurlijk.

Best grappig aangezien Promillage zelf al in de gordijnen en op M&M hangt als je een logische conclusie uit de posts trekt, maar zelf wel grossiert in verwensingen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Dus dan zijn racistische termen als kutjood opeens wel terecht, natuurlijk.
'Jood' is geen ras. Maar goed, ik vind 'mongool' ook een betere term ja.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 20:45
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Dus dan zijn racistische termen als kutjood opeens wel terecht, natuurlijk.
Hahahaha, ik wist dat dit ging komen.OMG en kutmarokkanen kan dan natuurlijk wel weer.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 20:46
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
'Jood' is geen ras. Maar goed, ik vind 'mongool' ook een betere term ja.
Als mensen kutmarokkanen mogen roepen wil ik ook kutjoden mogen roepen ja! ;@
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Als mensen kutmarokkanen mogen roepen wil ik ook kutjoden mogen roepen ja! ;@
sloot + springen
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 20:48
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
sloot + springen
Neenee let ff op de hypocriete reacties die gaan komen
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 20:50
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Haha, dat is nou pas echt een voorbeeld van een ''kutjood'' kuch

Ach ja, kutjoden, kutmoslims, kutchristenen....Ze houden elkaar redelijk in evenwicht. Dat wisten we al.

Leon wordt trouwens steeds grappiger
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 20:53
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Ach ja, kutjoden, kutmoslims, kutchristenen....Ze houden elkaar redelijk in evenwicht. Dat wisten we al.

Leon wordt trouwens steeds grappiger
Nu alleen nog de kutatheisten spotten
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 20:59
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Mijn speciale superversie van Google geeft me welgeteld nul hits voor "kutatheist" en "Kut-atheist". Dat lijkt me vrij logisch, want het woord psiohsfoinssfnsn zul je ook niet vinden

Conclusie: kut-atheisten bestaan niet.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 21:03
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Mijn speciale superversie van Google geeft me welgeteld nul hits voor "kutatheist" en "Kut-atheist". Dat lijkt me vrij logisch, want het woord psiohsfoinssfnsn zul je ook niet vinden

Conclusie: kut-atheisten bestaan niet.
Er bestaan heel veel kutatheisten heur.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Er bestaan heel veel kutatheisten heur.
Die geloven niet in het bestaan van kutten?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 21:10
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Die geloven niet in het bestaan van kutten?
Ja!
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Het is op zich wel raar dat als je derdegeneratie Nederlander bent (je grootouders zijn dan uit land X) dat jij in het land van je grootouders begraven wordt. Ik zou niet weten wat mijn lijk in Italie zou moeten doen bv.
Ik weet niet of jij hier in nederland weleens op een begraafplaats bent geweest, maar persoonlijk geven nederlandse begraafplaatsen mij niet het gevoel van een waardige omgang met de doden. Ze zijn niet fijn, slecht onderhouden, kill en koud. Geen mooie plaats om een dode te bezoeken.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 22:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik weet niet of jij hier in nederland weleens op een begraafplaats bent geweest, maar persoonlijk geven nederlandse begraafplaatsen mij niet het gevoel van een waardige omgang met de doden. Ze zijn niet fijn, slecht onderhouden, kill en koud. Geen mooie plaats om een dode te bezoeken.
Het is net als achterstandswijken: de bewoners doen geen enkele poging de zaak te onderhouden en de verpaupering komt daarna vanzelf.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Het is op zich wel raar dat als je derdegeneratie Nederlander bent (je grootouders zijn dan uit land X) dat jij in het land van je grootouders begraven wordt. Ik zou niet weten wat mijn lijk in Italie zou moeten doen bv.
Nouja de grootste Nederlander aller tijden is ook in Italië begraven, maar dat terzijde. Maar om erop terug te komen. Moslims mogen niet in een kist worden begraven en aangezien dat in Nederland niet mogelijk is (ook het grond is daar niet geschikt voor), wordt men meestal elders (meestal in land van herkomst) begraven. Er zijn daar overigens ook grote familiegraven. Vandaar, maarja Leon de Winter moest het weer gebruiken om Marokkanen te bashen .
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Het is net als achterstandswijken: de bewoners doen geen enkele poging de zaak te onderhouden en de verpaupering komt daarna vanzelf.
Jij onderhoudt je wijk natuurlijk heel goed . Jij repareert straatlantaarns, wegen en zorgt ervoor dat je wijk optimaal bereikbaar is (desnoods rijdt je zelf vrijwillig een minibus). Was dat "chemisch afval" maar zo onderhoudend als jij!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 11:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nouja de grootste Nederlander aller tijden is ook in Italië begraven, maar dat terzijde. Maar om erop terug te komen. Moslims mogen niet in een kist worden begraven en aangezien dat in Nederland niet mogelijk is (ook het grond is daar niet geschikt voor), wordt men meestal elders (meestal in land van herkomst) begraven. Er zijn daar overigens ook grote familiegraven. Vandaar, maarja Leon de Winter moest het weer gebruiken om Marokkanen te bashen .
Maar ik ben dan ook niet de grootste Nederlander aller tijden

Hoe zit het met moslimbegraafplaatsen in NL? Zijn die niet geschikt?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 11:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Jij onderhoudt je wijk natuurlijk heel goed . Jij repareert straatlantaarns, wegen en zorgt ervoor dat je wijk optimaal bereikbaar is (desnoods rijdt je zelf vrijwillig een minibus). Was dat "chemisch afval" maar zo onderhoudend als jij!
Nouja. Het onderhouden van een wijk begint al bij kleine dingen zoals het niet op straat gooien van rotzooi
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 14:02
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
'Grote jachtpartij op zwijnen bij Paleis Het Loo'

(Novum) - Op het Kroondomein bij Paleis Het Loo op de Veluwe wordt vrijdag een grote jachtpartij gehouden op wilde zwijnen. Personeel van het Koninklijk Jachtdepartement, politie en marechaussee patrouilleren rond een afgesloten gebied om mogelijke toeschouwers op afstand te houden. Dat meldt de Faunabescherming. Waarnemers zouden een groot aantal schoten hebben gehoord.

De Rijksvoorlichtingsdienst laat weten 'in zijn algemeenheid' geen mededelingen te doen over jachtpartijen op het Kroondomein. De nabijgelegen gemeente Apeldoorn zegt van niets te weten. De politie weet ook niets van de hofjacht, maar een woordvoerder zegt dat de gasten bij een koninklijke jachtpartij altijd beveiliging krijgen. "Soms worden dan openbare wegen afgesloten, toeschouwers mogen dan niet vrijelijk de bossen in."

Volgens de Faunabescherming zagen waarnemers diverse terreinauto's met Duitse gastjagers en bloedhondenbegeleiders het terrein oprijden. Een woordvoerder van de organisatie stelt dat vrijdagmiddag maïs in het bos wordt gestrooid om de dieren te lokken. De Faunabescherming spreekt van een 'duidelijke provocatie'.

De Tweede Kamer besloot donderdag dat de drukjacht op wilde zwijnen niet mag worden toegestaan. Een meerderheid nam een motie aan die het minister van Natuur Gerda Verburg (CDA) verbiedt de provincie Gelderland een ontheffing te verlenen om wilde zwijnen af te schieten. Verburg wil met drukjacht de zwijnenpopulatie op de Veluwe terugbrengen.

Vorige maand liet minister voor Wonen, Wijken en Integratie Ella Vogelaar (PvdA) weten dat de jacht door de koninklijke familie wordt betaald met gemeenschapsgeld. De kosten van het Koninklijk Jachtdepartement worden gedeclareerd bij Vogelaars ministerie en dat van Binnenlandse Zaken. Hoeveel geld daarmee is gemoeid, is niet bekendgemaakt.

Het Jachtdepartement is onderdeel van de Dienst Koninklijk Huis en is verantwoordelijk voor faunabeheer en toezicht op het Kroondomein Het Loo, het landgoed bij Paleis Het Loo. Het domein beslaat zo'n tienduizend hectare.
http://binnenland.nieuws.nl/483465/G...Paleis_Het_Loo

en waarom moet ik hieraan meebetalen?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 15:37
Verwijderd
Citaat:
en waarom moet ik hieraan meebetalen?
Omdat het klootjesvolk graag een monarchie wil.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 16:36
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Haha, dat is nou pas echt een voorbeeld van een ''kutjood'' kuch
Die term had je na al die jaren "kutmarrokkaantjes" te horen ooit wel eens willen gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 18:17
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Haha, dat is nou pas echt een voorbeeld van een ''kutjood'' kuch
Anders doe jij ook even beschaafd.

Citaat:
Conclusie: kut-atheisten bestaan niet.
Jij bent zeker nieuw op dit forum?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 19:27
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Anders doe jij ook even beschaafd.


Jij bent zeker nieuw op dit forum?
Wat is daar nou weer onbeschaafd aan?Het is toch een kutjood?Oh noes als ik kutmarokkaan had gezegd had niemand geklaagd durf ik te wedden.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 19:28
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Wat is daar nou weer onbeschaafd aan?Het is toch een kutjood?Oh noes als ik kutmarokkaan had gezegd had niemand geklaagd durf ik te wedden.
Doe es niet zo Calimero.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 19:30
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Doe es niet zo Calimero.
Wat Calimero?

Ik kom op voor mijn recht om te beledigen, ja. ;@
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Verwijderd
500 15-06-2008 13:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
500 09-01-2008 19:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32.