Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2007, 19:33
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
'Grote jachtpartij op zwijnen bij Paleis Het Loo'

(Novum) - Op het Kroondomein bij Paleis Het Loo op de Veluwe wordt vrijdag een grote jachtpartij gehouden op wilde zwijnen. Personeel van het Koninklijk Jachtdepartement, politie en marechaussee patrouilleren rond een afgesloten gebied om mogelijke toeschouwers op afstand te houden. Dat meldt de Faunabescherming. Waarnemers zouden een groot aantal schoten hebben gehoord.

De Rijksvoorlichtingsdienst laat weten 'in zijn algemeenheid' geen mededelingen te doen over jachtpartijen op het Kroondomein. De nabijgelegen gemeente Apeldoorn zegt van niets te weten. De politie weet ook niets van de hofjacht, maar een woordvoerder zegt dat de gasten bij een koninklijke jachtpartij altijd beveiliging krijgen. "Soms worden dan openbare wegen afgesloten, toeschouwers mogen dan niet vrijelijk de bossen in."

Volgens de Faunabescherming zagen waarnemers diverse terreinauto's met Duitse gastjagers en bloedhondenbegeleiders het terrein oprijden. Een woordvoerder van de organisatie stelt dat vrijdagmiddag maïs in het bos wordt gestrooid om de dieren te lokken. De Faunabescherming spreekt van een 'duidelijke provocatie'.

De Tweede Kamer besloot donderdag dat de drukjacht op wilde zwijnen niet mag worden toegestaan. Een meerderheid nam een motie aan die het minister van Natuur Gerda Verburg (CDA) verbiedt de provincie Gelderland een ontheffing te verlenen om wilde zwijnen af te schieten. Verburg wil met drukjacht de zwijnenpopulatie op de Veluwe terugbrengen.

Vorige maand liet minister voor Wonen, Wijken en Integratie Ella Vogelaar (PvdA) weten dat de jacht door de koninklijke familie wordt betaald met gemeenschapsgeld. De kosten van het Koninklijk Jachtdepartement worden gedeclareerd bij Vogelaars ministerie en dat van Binnenlandse Zaken. Hoeveel geld daarmee is gemoeid, is niet bekendgemaakt.

Het Jachtdepartement is onderdeel van de Dienst Koninklijk Huis en is verantwoordelijk voor faunabeheer en toezicht op het Kroondomein Het Loo, het landgoed bij Paleis Het Loo. Het domein beslaat zo'n tienduizend hectare.
http://binnenland.nieuws.nl/483465/G...Paleis_Het_Loo

en waarom moet ik hieraan meebetalen?
Als de populatie echt te groot is had men ook het prima op een andere manier aankunnen pakken. Nu schieten ze er weer bij bosjes wat zwijnen neer en dan begint het over een paar jaar weer?

Ja, het koningshuis is ook grote geldverslindende grap. Echt belachelijk dat zij 97 miljoen krijgen terwijl Plasterk geld bijeen moet schrappen voor het onderwijs.
__________________
Speak softly and carry a big stick

Laatst gewijzigd op 19-10-2007 om 19:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2007, 00:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ja, het koningshuis is ook grote geldverslindende grap. Echt belachelijk dat zij 97 miljoen krijgen terwijl Plasterk geld bijeen moet schrappen voor het onderwijs.
In 2001 gaf de overheid € 117.165.000.000 uit.

Overheidsfinanciën is nooit een kwestie van kunnen, maar een kwestie van willen. Dit kabinet zwelgt ook in het geld. Ze geven het echter liever uit aan aanrechtsubsidie, dwangarbeid voor scholieren en het opzetten van een gezindsgestapo dan aan de zaken die echt uitgaven behoeven.

Tegen zulke bedrag mogen jaloerse republikeinen ergens anders gaan neuzelen. Zeker gezien het feit dat hun argumentatie tot op het bot afgebroken kan worden aangezien andere staatsvormen meer geld kosten.

Verder blijkt het republikeins cijfermateriaal zoals gebruikelijk prietpraat. Een blik op de begroting 2007 leerde dat het over geheel andere bedragen gaat.
http://www.rijksbegroting.nl/rijksbe...=mn&hfds=40.11

Concreet zal er € 5.908.000 betaald worden aan leden van het koninklijk huis in 2007.

De rest is onderhouden van erfgoed, natuurgebieden e.d. Dus, over tot de orde van de dag. Open anders maar weer een republikeins topic, dan boor ik gerust vanuit het vorige topic citerende nogmaals het republikeinse gedachtengoed mijlen in de grond. Zo lastig is dat nu ook weer niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 13:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dode hond cadeau: studenten boos

UTRECHT - De studievereniging van de faculteit Diergeneeskunde die een dode hond cadeau heeft gedaan aan het Veterinaire vakdispuut van studentenvereniging Veritas is nooit meer welkom bij feesten. Het kadaver op sterk water werd aangeboden tijdens de jaarlijkse Dies (verjaardag) van het Veterinaire vakdispuut.

Andere verenigingen komen traditiegetrouw op de receptie om te feliciteren. De studenten diergeneeskunde namen het kadaver mee als presentje voor het bestuur. Later op de avond werd de hond in het toilet gevonden.

Volgens preses Berendsen van Veritas is de gang van zaken volstrekt belachelijk. ,,Dode of levende dieren horen niet thuis op een studentenvereniging. Wij distantiëren ons hier nadrukkelijk van.’’

http://www.ad.nl/utrecht/article1759102.ece

Die ballen van Veritas hebben ook lange tenen zeg..
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 16:05
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Jij vindt het gepast zo met kadavers om te gaan?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 17:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Jij vindt het gepast zo met kadavers om te gaan?
Anders is het voor de destructie, en de hond in kwestie heeft bij mijn weten nog niet geklaagd, dus...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 09:41
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
"Later op de avond werd de hond in het toilet gevonden."
dat hebben de ontvangers van het cadeau gedaan? Ik weet niet wie er dan inhumaner met kadavers omgaat....
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 10:41
Verwijderd
Eh dat hond is dood, lekker boeiend.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 11:16
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
'VS-mariniers hielden bewijs achter in Haditha-zaak'

Uitgegeven: 18 augustus 2006 20:36
Laatst gewijzigd: 18 augustus 2006 20:38

WASHINGTON - Amerikaanse mariniers die verdacht worden van betrokkenheid bij de moord op 24 burgers in de Iraakse plaats Haditha in november, hebben mogelijk bewijsmateriaal achtergehouden of vernietigd. Dat meldde de Amerikaanse krant The New York Times vrijdag op gezag van bronnen binnen het Pentagon, het ministerie van Defensie in Washington.

Uit het inmiddels afgeronde onderzoek naar de zaak blijkt dat enkele cruciale pagina's uit het logboek van de betrokken eenheid ontbreken. Ook werden opnames die een onbemand vliegtuigje boven Haditha had gemaakt, pas overgedragen aan de onderzoekers na tussenkomst van de een na hoogste Amerikaanse commandant in Irak, aldus The Times. Overigens worden de mariniers niet direct van verheimelijking beschuldigd.



De onderzoekers van de Amerikaanse strijdkrachten meldden begin deze maand dat zij bewijzen hadden gevonden dat Amerikaanse militairen verantwoordelijk waren voor het bloedbad in Haditha. Het is nog niet bekend of de mariniers worden vervolgd.

Amerikaanse mariniers schoten in Haditha klaarblijkelijk opzettelijk 24 burgers, onder wie vrouwen en kinderen, dood. De Iraki's zouden zijn vermoord, nadat een collega-marinier was omgekomen door een bomaanslag. De Amerikaanse militairen beweerden aanvankelijk dat zij in Haditha tijdens een vuurgevecht opstandelingen hadden gedood.
------------------------------------------------
OMG nazi mentaliteit :')

Zie ook:

Mariniers VS voor krijgsraad wegens Haditha

LOS ANGELES - Twee Amerikaanse mariniers moeten voor de krijgsraad verschijnen in verband met het bloedbad in de Iraakse stad Haditha in 2005. Dat heeft het korps mariniers vrijdag in een verklaring laten weten.

Luitenant-kolonel Jeffrey Chessani moet terechtstaan, omdat hij geen gedegen onderzoek zou hebben gedaan naar het doden van Iraakse burgers door Amerikaanse militairen in Haditha. Tegen korporaal Stephen Tatur ligt een aanklacht wegens doodslag klaar. Chessani en Tatur zijn de eerste militairen die in verband met het bloedbad in Haditha voor de krijgsraad moeten verschijnen.

Reputatie

De reputatie van de Verenigde Staten kreeg een gevoelige knauw toen Amerikaanse mariniers in opspraak kwamen door hun rol bij een bloedblad in november 2005 in Haditha, ten westen van de Iraakse hoofdstad Bagdad. Amerikaanse militairen zouden toen in totaal 24 ongewapende Iraki's hebben doodgeschoten.

Dit jaar zijn om uiteenlopende redenen aanklachten ingetrokken tegen mariniers die bij het bloedbad betrokken zouden geweest

Nu.nl

--------------------------------------------------------------
Lange leve de VS hoeder van vrijheid en democratie .......
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 11:17
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Eh dat hond is dood, lekker boeiend.
Ja, want jullie zouden het wel lekker vinden om een of ander dood eng beest te krijgen?
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Ja, want jullie zouden het wel lekker vinden om een of ander dood eng beest te krijgen?
Op marktplaats heb je vast wel mensen die hem willen of anders geef je hem aan een middelbare school.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 11:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ja, want jullie zouden het wel lekker vinden om een of ander dood eng beest te krijgen?
Niet zomaar, maar een hond op sterk water zou ik best willen hebben. Ziet er best interessant uit.

Bij die expositie Bodies destijds ook een serie foetussen op sterk gezien in uiteenlopende stadia van ontwikkeling. Reuze interessant om te zien.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 11:27
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Op marktplaats heb je vast wel mensen die hem willen of anders geef je hem aan een middelbare school.
Maar je geeft het dus niet gewoon aan een serie random mensen. Die dierengeneeskunde studenten zouden hiervoor op het matje geroepen moeten worden.

Ik zou overigens ook gruwelen van een serie smerige foetussen op sterk water.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 11:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Maar je geeft het dus niet gewoon aan een serie random mensen. Die dierengeneeskunde studenten zouden hiervoor op het matje geroepen moeten worden.
Hallo? Ze gaven het ding (dat in hun vakgebied een studieobject is) aan een vakdispuut.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 13:15
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
het feit dat "dat ding" in de toilet is beland, is mijn inziens een reden om bozer op te zijn dan het feit dat je een studieobject cadeau krijgt.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 18:25
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Overigens worden de mariniers niet direct van verheimelijking beschuldigd. [...] Het is nog niet bekend of de mariniers worden vervolgd.
Natuurlijk niet. Net zoals de Blackwater-persoon die de lijfwacht van de Iraakse vice-premier doodschoot, niet vervolgd gaat worden. We kunnen immers niet hebben dat Amerikaanse soldaten ter verantwoording worden geroepen... En als het al zover komt, zullen, net als destijds met Abu Graib, alleen de laaggeplaatste militairen verantwoordelijk worden gehouden en niet, zoals het betaamt, de hogere officieren die de leiding hebben en dus de verantwoordelijkheid dragen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 13:14
Verwijderd
Citaat:
,,Dode of levende dieren horen niet thuis op een studentenvereniging. Wij distantiëren ons hier nadrukkelijk van.’’
Goh, ze geven toch zelf ook toe weinig bestaansrecht te hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 17:09
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Microsoft door de knieën 22-10-07

Microsoft en Europees commissaris Neelie Kroes (Mededinging) hebben hun ruzie bijgelegd. De softwaremaker is door de knieën gegaan in de strijd met Brussel over misbruik van zijn monopoliepositie.

De Europese Commissie dringt er al jaren bij Microsoft op aan om gegevens over het besturingssysteem Windows beschikbaar te stellen aan andere softwareleveranciers. Het Amerikaanse concern heeft volgens Kroes beterschap beloofd.

Wereldwijd maakt 95 procent van de computergebruikers gebruik van Windows. Doordat Microsoft veel geheim hield, konden andere softwarebedrijven veel moeilijker programma's maken voor computers die met Windows zijn uitgerust.

Ook was het voor makers van concurrerende besturingssystemen, zoals Linux en Mac OSX, lastiger om software te ontwikkelen die kon praten met Windows.

Klacht
Volgens de Nederlandse Eurocommissaris drukte de Amerikaanse gigant daardoor zijn concurrenten uit de markt.

Het conflict begon tien jaar geleden met een klacht die de concurrerende softwaremaker Sun Microsystems in Brussel indiende. Dat leidde tot een boete van een half miljard euro in 2004 wegens overtreding van de kartelregels. Daar kwam twee jaar later nog een boete van 280 miljoen euro bovenop.

Een hoger beroep tegen deze straf bij een Europese rechtbank verloor Microsoft vorige maand.

Betalen
Zowel bij de Europese Commissie in Brussel als bij andere softwaremakers kan de vlag uit. Concurrenten moeten wel voor de gegevens van Microsoft betalen, maar de Amerikanen vragen nog maar een fractie van het aanvankelijke bedrag.

Niet-commerciële software-ontwikkelaars, zogeheten opensourceprogrammeurs, hoeven helemaal niets meer te betalen.

Microsoft moet de boetes intussen wel betalen, het bedrijf ziet af van verdere beroepszaken.

Triomfantelijk
Kroes liet triomfankelijk haar tevredenheid blijken over de opstelling van Microsoft, maar betreurt het dat de consumenten de afgelopen jaren waren overgeleverd aan een monopolie.

"Het is een overwinning voor de consument. Ik hoop dat we dit donkere hoofdstuk van onze betrekkingen met Microsoft kunnen afsluiten en in de toekomst beter kunnen samenwerken."
http://www.nos.nl/nosjournaal/artike...microsoft.html

Hoe fijn.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 17:32
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Microsoft door de knieën
De consument heeft voordeel omdat... het boetegeld oven hen wordt verdeeld?
Omdat er door de marktwerking uiteindelijk goedkopere alternatieven komen? Ik moet 't nog zien..
[droom mode] hmmmmm marktwerking op belastinggeld wat ik betaal, dat ik kan kiezen bij wie ik belasting betaal, zou dat werken?[/droom mode]
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 17:36
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Hallo? Ze gaven het ding (dat in hun vakgebied een studieobject is) aan een vakdispuut.
O, daar had ik overheen gelezen.Maar dan nog zeer achterlijk hoe die studenten met zo'n kadaver omgaan.Ik vind het an sich al vreemd dat men met studieobjecten aan de haal mag gaan.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 22:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik vind het an sich al vreemd dat men met studieobjecten aan de haal mag gaan.
Oh crap, dan ben ik goed de lul als ik het bestuur van mijn studievereniging een kaart cadeau zou doen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 22:53
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
De consument heeft voordeel omdat... het boetegeld oven hen wordt verdeeld?
Omdat er door de marktwerking uiteindelijk goedkopere alternatieven komen? Ik moet 't nog zien..
[droom mode] hmmmmm marktwerking op belastinggeld wat ik betaal, dat ik kan kiezen bij wie ik belasting betaal, zou dat werken?[/droom mode]
door meer keuze in de goede programma-branch
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 09:24
Verwijderd
Citaat:
De consument heeft voordeel omdat... het boetegeld oven hen wordt verdeeld?
Omdat er door de marktwerking uiteindelijk goedkopere alternatieven komen? Ik moet 't nog zien..
Ja, het idee is dus dat de concurrenten meer mogelijkheden krijgen. Dus meer concurrentie.
Citaat:
[droom mode] hmmmmm marktwerking op belastinggeld wat ik betaal, dat ik kan kiezen bij wie ik belasting betaal, zou dat werken?[/droom mode]
Dat bestaat al, het heet 'democratie'.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 11:15
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
'Maffia grootste bedrijfstak van Italië'
Uitgegeven: 23 oktober 2007 10:14

ROME - De maffia heeft zich ontwikkeld tot de grootste bedrijfstak van Italië. De georganiseerde misdaad is goed voor een omzet van een slordige 90 miljard euro per jaar.

Dat staat in een rapport van de Italiaanse overkoepelende organisatie van de detailhandel. Zeker 7 procent van het Bruto Binnenlands Product gaat door de handen van misdaadfamilies, stelt Confesercenti in haar rapport SOS Business.

Het geld wordt voornamelijk verdiend door afpersing, het rekenen van woekerrente, smokkel, overvallen, diefstal, gokken en internetpiraterij.

Afpersing

Confesercenti waarschuwt dat niet alleen kleine bedrijven het slachtoffer worden van afpersing maar ook grote firma's. Verscheidene grote bouwbedrijven worden met naam en toenaam genoemd in het rapport omdat ze een oogje dichtknijpen voor de maffia. In plaats van aangifte te doen vinden grote bedrijven het makkelijker en sneller om de maffia gewoon te betalen.

http://www.nu.nl/news/1284283/30/%27...ali%EB%27.html
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 12:30
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Ja, het idee is dus dat de concurrenten meer mogelijkheden krijgen. Dus meer concurrentie.
Tuurlijk, hoewel Linux allang een optie is, met bijvoorbeeld het gratis Open Office .. alleen, Windows is toch zo lekker makkelijk en universeel..
Ik hoor niemand klagen over de niet uitwisselbare Apple software.
Citaat:
Dat bestaat al, het heet 'democratie'.
Ja, maar die is me niet flexibel genoeg, één keer kiezen en daarna zijn de politici zo vrij als een vogeltje om te doen en laten wat ze willen. Mijn droom zou meer het idee van de peilingen zijn waarbij je de zetels wekelijks ziet verschuiven. Dat komt dan bijna neer op wekelijkse referendum. Uiteraard is daarmee geen (lange) termijnbeleid te voeren, het was daarom maar een droom.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 12:33
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Oh crap, dan ben ik goed de lul als ik het bestuur van mijn studievereniging een kaart cadeau zou doen.
Kaart= Dode hond.. ja/nee

Er zijn studies met studieobjecten waar je dus niet achteloos mee omspringt.Laat staan gewoon mee lopen leuren.Goh, het zou wat zijn als ik met potjes geconcentreerd zwavelzuur e.d. zou mogen lopen leuren.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 12:46
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Nogal lullig als je op een feest voor koks geen eten mag meenemen i.v.m. de oneerbaarheid van kadavers

Zoals ik al eerder zei: wat ECHT oneerbaar is, is niet het meenemen van een studieobject, maar het dumpen van het studieobject in het toilet
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 14:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Er zijn studies met studieobjecten waar je dus niet achteloos mee omspringt.
Klopt. Als men een lijk had meegenomen om de dies van de vereniging voor patholoog-anatomen te vieren was dat ook zeker fout geweest.

Een dode hond die toch bedoeld is voor destructie zie ik echter weinig raars aan. Het is niet alsof kadavers verbranden een erg nuttige besteding van tijd is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 19:00
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Nogal lullig als je op een feest voor koks geen eten mag meenemen i.v.m. de oneerbaarheid van kadavers

Zoals ik al eerder zei: wat ECHT oneerbaar is, is niet het meenemen van een studieobject, maar het dumpen van het studieobject in het toilet
Het is geen wedstrijdje wat erger is.Dat kadaver had gewoon nooit aangeboden moeten worden.
Citaat:
Klopt. Als men een lijk had meegenomen om de dies van de vereniging voor patholoog-anatomen te vieren was dat ook zeker fout geweest.

Een dode hond die toch bedoeld is voor destructie zie ik echter weinig raars aan. Het is niet alsof kadavers verbranden een erg nuttige besteding van tijd is.
Dan zou men dus ook gerust met dode foetussen mogen leuren.

Het is gewoon zeer respectloos gedrag en ja opmerkelijk dat die studenten daar zomaar mee aan de haal mogen.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 20:48
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het is geen wedstrijdje wat erger is.Dat kadaver had gewoon nooit aangeboden moeten worden.
Waarom? Het is een dooie hond. Wie daar niet eens tegen kan moet dringend volwassen worden, want de wereld zit volgepropt met wel ergere dingen.
Citaat:
Dan zou men dus ook gerust met dode foetussen mogen leuren.
No shit? Wat denk je dat ik in detail heb bekeken op die expositie van Bodies, en wat je met grote regelmaat terugvind in plaatsen die met anatomie en ontwikkeling te maken hebbem.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 23:24
Eric Berger
Eric Berger is offline
Kucinich to Revive Initiative for Bush Impeachment

By Julia Reynolds - Monterey County Herald |



Congressman Dennis Kucinich, weary from a dozen campaign stops in a week, sat in a small room at the Monterey fairgrounds on Sunday, but he had a look in his eyes that said he knew he wouldn't sit for long.

Still, his expression seemed to lighten as he recalled his comedic success last week as a guest on The Colbert Report, the farcical news show on Comedy Central. "The secret of it," he said, pausing for effect, "Don't try to be funny." Only then did he let out a laugh.

The presidential hopeful was energized by a straw poll taken Sunday in San Mateo County, where he came in second after John Edwards as the favored Democratic candidate. "That shows that I am electable," he said. "That was very powerful, a sign of rising support because of the stand I take for peace — including standing up against war with Iran."

He seized the moment to come out with perhaps his strongest stance to date toward impeaching President George W. Bush. "I'm going to talk to members of Congress this week and tell them taking impeachment off the table is a big mistake," he said.

Kucinich was moved to take action, he said, in part because of Bush's recent suggestion to reporters that a world war with Iran might be imminent, leading Kucinich to wonder "whether he's playing with Armageddon or he's not well."

"The world can't countenance the president of the United States raising the specter of World War III," he said. "A president must be temperate with his words."

Kucinich was in town to introduce the political rock-reggae-hip hop of Michael Franti and Spearhead on Sunday night at the Monterey Music Summit. "I'm here to be with my friend Michael Franti. He's one of the most exciting performers," he said. "He's thoughtful, he's deep and he's a humanitarian."

Kucinich, who announced his plans to run once more for president last December, has said he favors immediate U.S. troop withdrawal from Iraq, opting for a multi-national stabilization force to maintain order.

He was also in California pushing for single-payer health-care coverage. "All other candidates want to keep our for-profit health care system," he said, while he is pushing his congressional bill HR 676, which would expand the Medicare program to cover all virtually Americans. "These are very powerful issues for Californians," he said.

Kucinich said he was surprised by the popularity he's gained after his debut on Comedy Central. Hollywood actors have telephoned, he said, and videos of his performance are circulating all over the Internet. "When people saw Colbert, they really responded," he said, "They like to think their president has a sense of perspective." He said the appearance came off pretty well, considering that members of Congress have been warned not to appear on the show, where they're likely to face skewering by host Stephen Colbert's acid tongue.

Kucinich said it was his chaotic life that gave him a sense of humor. "I moved around a lot, been through political ups and downs," he said. "I don't take myself seriously, but I take the issues very seriously."

Other candidates, he said, could stand to lighten up a little. Well, he didn't exactly say it that way. "I hear one of the candidates announced they're going to be funny," he said in the deadpan style that seemed to win him fans on Comedy Central.

On that show, Kucinich pulled off a now near-famous routine about what he carries in his pockets, because he had previously showed off his pocket copy of the U.S. Constitution on national television.

Most of the shtick was built around the fact that he reportedly also carries tea bags in his pockets. "I usually do have a tea bag," he said, fishing through wads of business cards and few crumpled dollar bills before finally producing a bag of green tea. It was "Choice Organic Tea," according to the label.

He had already flashed his copy of the Constitution at the fairgrounds, and had pointed to the autograph of elder statesman Sen. Robert Byrd, D-W.Va., on the first page. "Don't leave home without it," he said, sliding it into a breast pocket.

Despite tireless campaigning that now includes his wife, Elizabeth, and her mother, Julia Massey, who came out from the London area to traipse 10 days through the U.S. Southwest, in polls Kucinich has trailed well behind candidates whose campaign chests are packed much fuller.

Though he also trailed in the 2004 primaries, his numbers in online polls kept showing promise and he continued to campaign right up to the Democratic National Convention, saying he still wanted to influence the party's agenda. In fact, he was the very last candidate to call it quits before John Kerry got the nomination. Which may say a thing or two about his tenacity, if nothing else.

He gave every indication he'll show similar determination in Campaign 2008. "I'm in this absolutely," he said. "This tide keeps building. It's not about me. What I stand for resonates in peoples hearts."

With that, he braced for another interview before heading off to take the stage.

http://www.newsandpolicy.com/news/20...peachment.html


Laatst gewijzigd op 23-10-2007 om 23:41.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 15:13
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Niet zomaar, maar een hond op sterk water zou ik best willen hebben. Ziet er best interessant uit.

Bij die expositie Bodies destijds ook een serie foetussen op sterk gezien in uiteenlopende stadia van ontwikkeling. Reuze interessant om te zien.
M'n vriendin heeft op haar bureau een bijna volgroeide kattenfoetus staan, razend interessant.

Wat betreft dat bericht vraag ik me af in welke staat dat ding op het toilet terecht is gekomen, en door wie. Als dat ding in z'n fles daar neergezet is, zie ik het probleem daar niet zo.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 17:54
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Waarom? Het is een dooie hond. Wie daar niet eens tegen kan moet dringend volwassen worden, want de wereld zit volgepropt met wel ergere dingen.
No shit? Wat denk je dat ik in detail heb bekeken op die expositie van Bodies, en wat je met grote regelmaat terugvind in plaatsen die met anatomie en ontwikkeling te maken hebbem.
Ja, dus ik mag vast wel een smerig stuk lijk vol maden in een doosje aanbieden want er zijn toch ergere dingen op de wereld!

Het gaat erom respectvol met kadavers om te gaan jouw interesse in smerige foetussen interesseert me niet.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:44
Eric Berger
Eric Berger is offline
De rechtsstaat in de VS wordt door de regering-Bush hoe langer hoe meer uitgehold. Van de Grondwet blijft weinig meer over. De scheiding der machten is niet meer. Ik neem aan dat jullie het verhaal hebben gevolgd over de negen ontslagen officieren van Justitie in de VS, omdat zij niet loyaal genoeg waren aan de regering-Bush?

Nieuw materiaal:

Democrats Were Targets in Inquiries, Panel Is Told

By PHILIP SHENON
Published: October 24, 2007

WASHINGTON, Oct. 23 — Richard L. Thornburgh, attorney general in the Reagan and first Bush administrations, charged Tuesday that political reasons motivated the Justice Department to open corruption investigations against Democrats in Mr. Thornburgh’s home state, Pennsylvania.

In testimony before the House Judiciary Committee, Mr. Thornburgh became the first former Republican attorney general to join with Democratic lawmakers to suggest that the Justice Department under Attorney General Alberto R. Gonzales had singled out Democratic politicians for prosecution.

“The citizens of the United States must have confidence that the department is conducting itself in a fair and impartial manner without actual political influence or the appearance of political influence,” said Mr. Thornburgh, who is now in private practice. He is defending the former elected Democratic coroner of Allegheny County, Pa., against federal corruption charges. “Unfortunately that may no longer be the case.”

His unusually harsh criticism of fellow Republicans was directed specifically at the United States attorney in Pittsburgh, Mary Beth Buchanan, who was director of the Executive Office of United States Attorneys, based in Washington, in 2004 and 2005. That office has come under scrutiny for its role in the dismissal of United States attorneys last year, in some cases for what appear to have been partisan reasons.

“It has been and remains the practice of the United States Attorney’s Office to investigate and prosecute individuals who violate federal law without regard to their political affiliation,” Ms. Buchanan said in a written statement.

Mr. Gonzales, who stepped down last month, and his former Justice Department colleagues have repeatedly denied that politics played any role in the prosecution of corruption cases in the Bush administration. The department’s inspector general is now conducting an investigation of the reasons for the firings of the United States attorneys last year.

The House Judiciary Committee is investigating the Justice Department’s handling of the prosecution of several prominent Democrats around the country, most notably the prosecution and conviction of former Gov. Don Siegelman of Alabama on federal corruption charges. A Republican lawyer there has given a sworn statement to the committee in which she said she overheard discussion of how the White House had put pressure on local prosecutors to pursue the case.

Mr. Thornburgh noted that Ms. Buchanan had conducted a series of high-profile corruption investigations against Pennsylvania Democrats in the months before the 2006 midterm elections, including the one against the former coroner, Cyril Wecht.

“During this same period, not one Republican officeholder was investigated and/or prosecuted by Ms. Buchanan’s office — not one,” Mr. Thornburgh said, noting that there had been accusations of corruption against two prominent Republican members of Congress from Pennsylvania in that same period. He said that Dr. Wecht, a nationally prominent forensic pathologist, “would qualify as an ideal target for a Republican U.S. attorney trying to curry favor with a department which demonstrated that if you play by its rules, you will advance.”

Dr. Wecht, who is scheduled to go on trial next year, has been charged with 84 criminal counts, including theft and mail fraud, much of it involving his use of a government fax machine and postage meter. Mr. Thornburgh described the prosecution as “bizarre.”

Mr. Thornburgh’s testimony drew harsh attacks from Republicans on the Judiciary Committee who accused him of trying to undermine the credibility of the Justice Department in an effort to help a client.

http://www.nytimes.com/2007/10/24/wa...rssnyt&emc=rss
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:51
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Ja, dus ik mag vast wel een smerig stuk lijk vol maden in een doosje aanbieden want er zijn toch ergere dingen op de wereld!

Het gaat erom respectvol met kadavers om te gaan jouw interesse in smerige foetussen interesseert me niet.

Halooohooh, het gaat hier om een dood BEEST! Niet om een dood MENS.

Als het een dood varken was geweest, was ie op de barbeque terecht gekomen en was het nog retegezellig geworden.

Een kattenfoetus. *slik* Dat had je nou niet moeten zeggen... Zit ik hier met ons nieuwe kitten op schoot...
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 19:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ja, dus ik mag vast wel een smerig stuk lijk vol maden in een doosje aanbieden want er zijn toch ergere dingen op de wereld!
Als ik patholoog-anatoom zou zijn, mag dat zeer zeker, mits je enkele conserveringsmiddelen gebruikt en de maden er af plukt, want anders komt er een lucht van af waarvan de meeste mensen spontaan tegen de vlakte gaan. Die maden mag je voor mijn part een entomoloog cadeau doen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 22:47
Eric Berger
Eric Berger is offline
Woman confronts Condoleezza Rice with 'blood' on her hands

Source: USA Today

Protester Desiree Farooz confronts Secretary of State Condoleezza Rice in a photograph taken today by Charles Dharapak of the Associated Press.

Rice was preparing to testify before the House Foreign Affairs Committee when she encountered Farooz inside the hearing room. Farooz had painted her hands red, apparently to symbolize her group's claim that members of President Bush's cabinet have blood on their hands because of the way they've waged war in Iraq.

Read more: http://blogs.usatoday.com/ondeadline...-photo-wo.html

Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 10:05
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Goeie foto
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 19:48
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Goeie foto
Tot m'n genoegen trof ik de foto vanochtend ook aan in de 'Spits'.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 12:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Topman FARC in Colombia gedood

BOGOTA - Een van de belangrijkste guerrillaleiders van de linkse Colombiaanse rebellenbeweging FARC is bij een aanval van het leger omgekomen, samen met achttien van zijn medestrijders. Martín Caballero leidde de operaties van de Fuerzas Armadas Revolucionarias de Colombia (FARC) langs de Caribische noordkust.

http://www.ad.nl/buitenland/article1775308.ece

Good riddance to bad rubbish.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 13:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Run op Europese vlaggen van Manders

Europarlementariër Manders heeft al 150 aanvragen van gemeenten binnen voor een Europese vlag. De VVD'er begon onlangs een actie voor meer EU-vlaggen in Nederland. Hij betaalt de vlaggen uit eigen zak, omdat het hem veel waard is Europa te promoten.

Manders heeft de blauwe vlaggen met 12 gele sterren in een cirkel aan alle 443 Nederlandse gemeenten aangeboden. Ook 50 scholen vroegen hem om zo'n vlag.

Overheidsinstanties zijn verplicht de EU-vlag uit te hangen op 9 mei, de Dag van Europa. Manders begon de actie nadat hij op vakantie in andere landen veel meer Europese vlaggen had gezien.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007...D3C4FF1BE.html

__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 18:25
juno
Avatar van juno
juno is offline
Al dat Europa gedoe. Het doet me iets teveel denken aan wat de NSDAP destijds op Europees gebied voorstond en waar de propagandafilmpjes bol van stonden. Echt, het is allemaal oude wijn in nieuwe zakken. Puur fascisme. (In zijn rasneutrale vorm, dan. Dat wordt nogal eens door ekaar gehaald. Fascisme is niet, (lees NIET) hetzelfde als racisme of nazisme of antisemitisme) De NSDAP heeft meer voor "den arbeider" gedaan dan Ome Drees ooit voor elkaar had kunnen boksen. En de PvdA is een totalitaire wolf in schaapskleren.

De NSDAP was met name Socialistisch. Jammer van dat Nationale trekje. Zonder die krankzinnge rassenwaan was de NSDAP waarschijnlijk toegejuichd en bejubeld als grondlegger van het nieuwe Europa, met meer welvaart voor iedereen. De redder van Europa, het alternatief voor het communistich totalitaite schrikbewind van Stalin. (wiens aanvalsplannen om van Europa een onderdeel van de Sovjet Unie te maken al klaarlagen, by the way).
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 18:34
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Oh haha Juno.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Al dat Europa gedoe. Het doet me iets teveel denken aan wat de NSDAP destijds op Europees gebied voorstond en waar de propagandafilmpjes bol van stonden. Echt, het is allemaal oude wijn in nieuwe zakken. Puur fascisme. (In zijn rasneutrale vorm, dan. Dat wordt nogal eens door ekaar gehaald. Fascisme is niet, (lees NIET) hetzelfde als racisme of nazisme of antisemitisme) De NSDAP heeft meer voor "den arbeider" gedaan dan Ome Drees ooit voor elkaar had kunnen boksen. En de PvdA is een totalitaire wolf in schaapskleren.

De NSDAP was met name Socialistisch. Jammer van dat Nationale trekje. Zonder die krankzinnge rassenwaan was de NSDAP waarschijnlijk toegejuichd en bejubeld als grondlegger van het nieuwe Europa, met meer welvaart voor iedereen. De redder van Europa, het alternatief voor het communistich totalitaite schrikbewind van Stalin. (wiens aanvalsplannen om van Europa een onderdeel van de Sovjet Unie te maken al klaarlagen, by the way).
Ben je dronken of probeer je nu een grap te maken?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 22:23
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Oh haha Juno.
Inderdaad. En dat is zo'n beetje alles wat je erop kunt zeggen. Me dunkt dat Juno aardig van het paadje af is.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 08:36
Cartosa
Avatar van Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
De NSDAP was met name Socialistisch. Jammer van dat Nationale trekje. Zonder die krankzinnge rassenwaan was de NSDAP waarschijnlijk toegejuichd en bejubeld als grondlegger van het nieuwe Europa, met meer welvaart voor iedereen. De redder van Europa, het alternatief voor het communistich totalitaite schrikbewind van Stalin. (wiens aanvalsplannen om van Europa een onderdeel van de Sovjet Unie te maken al klaarlagen, by the way).
In de gangbare definitie van het socialisme, sinds het ontstaan ervan tot de invoering van sociaal-democratische principes past geen enkel programmapunt van de NSDAP. Waar op gebied van complete nationalisering en anti-kapitalisme de NSDAP in zekere zin nog dikke maatjes had kunnen worden met Stalin. Meer 'welvaart' voor iedereen.
__________________
J'ai vu l'orient dans son écrin, avec la lune pour bannière
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Wilders wil Nederlandse versie Guantanamo
Uitgegeven: 26 oktober 2007 23:25
Laatst gewijzigd: 26 oktober 2007 23:26

WASHINGTON - Geert Wilders (PVV) vindt dat Nederland behoefte heeft aan een eigen Guantanamo. "De gevangenen worden daar prima behandeld", zei hij vrijdag in Washington na een bezoek aan het gevangenenkamp.

"Schone cellen, behoorlijk eten, correcte behandeling", luidde zijn oordeel. Hij is van mening dat Nederland net als Amerika een afweging moet maken tussen individuele vrijheid en veiligheid.

Administratieve detentie

Wilders denkt aan een soort "administratieve detentie" naar Israëlisch voorbeeld. De Israëli's sluiten mensen die de geheime dienst als een gevaar voor de veiligheid beschouwt voor onbepaalde tijd op zonder enige vorm van proces.

In Nederland zou de AIVD moeten bepalen wie een bedreiging voor de veiligheid is en in een soort Guantanamo-kamp moet worden opgesloten.

Getuigenis

De getuigenis van een functionaris van de geheime dienst is volgens Wilders, net als in Israël, voldoende garantie voor het handhaven van de rechtsorde.

De PVV-fractievoorzitter bezocht deze week als lid van de Tweede Kamer-commissie voor buitenlandse zaken gevangenkamp in Guantanamo.

VVD

Hij voelt overigens weinig voor het voorstel van de VVD voor het mogelijk overbrengen van gedetineerden uit Guantanamo naar Nederland. "Je weet niet wat voor vlees je in de kuip hebt."
nu.nl
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 10:46
Verwijderd
Haha, die Wilders wordt ook steeds meer een parodie op zichzelf.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 10:58
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Ben je dronken of probeer je nu een grap te maken?
Europa wordt ons anders tegenwoordig net zo hard door de strot gedouwd als destijds het geval was. Dat is de overeenkomst die mij opvalt. Dat voortdurende gehamer van de nazi propaganda over een groot sterk verenigd Europa met meer welvaart voor iedereen. Haal het wel zeer keurige jaren veertig accent van den nieuwslezer weg en je zou de tekst zo weer kunnen gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Europa wordt ons anders tegenwoordig net zo hard door de strot gedouwd als destijds het geval was. Dat is de overeenkomst die mij opvalt. Dat voortdurende gehamer van de nazi propaganda over een groot sterk verenigd Europa met meer welvaart voor iedereen. Haal het wel zeer keurige jaren veertig accent van den nieuwslezer weg en je zou de tekst zo weer kunnen gebruiken.
Er wordt niks door je strot geduwd. Het staat je vrij om op een anti-Europese partij als de SP of de PVV te stemmen. Maar misschien zegt het gegeven dat deze partijen nogal idioot zijn wel iets over de wenselijkheid van minder Europese samenwerking.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 14:13
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
mijn 2e char is verjaard, nu een miniature jungle troll, volgende maand char nummer 3 huzzah!
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Verwijderd
500 15-06-2008 13:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
500 09-01-2008 19:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14.