Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2003, 19:25
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Dit is het grote Israël-Palestina topic. Op mijn eigen initiatief naar aanleiding van het feit dat ik gek word van alle irritante berichten kan iedereen alles over het bekende conflict hierin kwijt!

[topic gewijzigd van Israël-Palestina Topic [I] in Het grote Israël-Palestina Topic [I]]

Laatst gewijzigd op 23-05-2003 om 18:11.
Advertentie
Oud 19-05-2003, 19:42
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 19-05-2003 @ 20:36:
en adriaan is te dom om de waarheid in te zien...
*totaal gen besef van het midde-oostu*
en jij ook niet, me dunkt.

oke evito ontopic dan maar: Ik vind dat er een onafhankelijke palestijnse staat moet komen. Aangezien de twee bevolkingsgroepen niet samen door een deur kunnen lijkt dit de enige oplossing om het geweld in het M.O. te stoppen. De sterkste partij, en in dit geval ook de onderdrukker (Israel dus, met zn hi-tech leger gesteund door de VS) moet hierin het voortouw nemen.
__________________
vive la feast!!
Oud 19-05-2003, 19:48
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 19-05-2003 @ 20:44:
SimShalom zal helaas niet zo lang deel kunnen nemen aan deze discussie.
Gaat ze gebanned worden?

Ontopic: Vrede is vrij onmogelijk met twee partijen die niets willen toegeven en met twee leiders die te machtsbelust zijn om maar iets te willen toegeven en opgeven.
Oud 19-05-2003, 19:49
sexy adriaan
sexy adriaan is offline
Toch wel leuk

ik ben het voor het eerst met sim Shalom eens. De Palestijnen moeten inderdaad een eigen staat krijgen. Maar een veel grotere dan dat ze nu hebben. En de Israeliers moeten ze wel helpen met het opbouwen. Zij hebben het ook stukgemaak
Oud 19-05-2003, 19:50
Ms Rose
Ms Rose is offline
Ben het helemaal met je eens Evito Wat het laatste gedeelte betreft welteverstaan.
__________________
Geen rose zonder doornen
Oud 19-05-2003, 19:50
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Opnieuw aanslagen in Israël

TEL AVIV/GAZA - Een man heeft zichzelf bij de ingang van een winkelcentrum in de Israëlische plaats Afula met een bom van het leven beroofd en daarbij tien mensen verwond.

Volgens de internetversie van het Israëlische dagblad Haaretz gaat het om een Palestijnse zelfmoordaanslag in het Emakim winkelcentrum in Afula in het noorden van de joodse staat.

Eerder op maandag liet een Palestijnse fietser zichzelf en zijn rijwiel ontploffen toen hij in de Gazastrook naast een jeep van de Israëlische bezettingsmacht reed. De dader kwam om en drie Israëlische militairen raakten gewond.

bron: nu.nl

Wie gaat zich nu opblazen op de fiets? Dat is toch stom. Dan blaas je je toch op in een disco ofzo? Pff...
Oud 19-05-2003, 19:54
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Ms Rose schreef op 19-05-2003 @ 20:46:
Als iedereen in Israel er zo over denkt, verbaast het me niets dat de onderhandelingen steeds vastlopen. [/SIZE]
Goed gezegd, zoals ik trouwens al eerder heb gezegt in allerlij topics over deze thema: Isreal moet de Palestijnen gewoon een eigen staat geven dan waren we van een hoop ellende af, hoeft er ook geen bloed meer te vloeien. (klinkt mischien gemakkelijker dan het is maar ik vind dat Isreal die onderhandelingen steeds vast laten lopen ofzo een beetje rommelige zootje dat is mijn indruk) mijn vader zij gisteren nog ,,Sharon das een echte boef" gelijk heeft ie
Oud 19-05-2003, 19:55
sexy adriaan
sexy adriaan is offline
Dat een palestijn israelische burgers dood maakt is nou net heel misschien niet helemaal totaal rechtvaardig.
Maar Israelische militairen, das wat anders he??

Die weten dat ze gevaar lopen en die schieten ook veel kleine kinderetjes dood!!
Oud 19-05-2003, 19:57
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Niet alleen Israel laat de besprekingen steeds vastlopen. De palestijnen zijn ook niet bepaald de makkelijkste personen om mee te onderhandelen. Ze stellen mij vaak een beetje te veel eisen, maar datzelfde geld voor Isreal. Beide partijen moeten concessies doen, alleen allebei zijn ze te star om iets toe te geven.
__________________
vive la feast!!
Oud 19-05-2003, 20:07
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
sexy adriaan schreef op 19-05-2003 @ 20:55:
Dat een palestijn israelische burgers dood maakt is nou net heel misschien niet helemaal totaal rechtvaardig.
Maar Israelische militairen, das wat anders he??

Die weten dat ze gevaar lopen en die schieten ook veel kleine kinderetjes dood!!
Er bestaat alleen het probleem dat er een kutdienstplicht in israel is en nog geen milde ook!

Dus die soldaatjes zijn ook niet altijd even schuldig.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 19-05-2003, 20:13
Jostradamus
Jostradamus is offline
idd Forumbaas!!
De militairen gedragen zich schandalig; woonwijken onder vuur nemen met Apache helikopters (daz 64 hellfire raketten per minuut, oftwel bijna een gehele vierkante kilometer), burgers zomaar oppakken, kinderen neerschieten, mensenrechten schenden, en ga zo maar door!
Tuurlijk staat hamas dan sterk, tuurlijk komen en dan aanslagen. Wat zou je zelf doen Shim Shalom, leidzaam toezien en hopen dat God je red??
het antwoord weet je zelf.....
Oud 19-05-2003, 20:17
Jostradamus
Jostradamus is offline
correctie: ik ben het eens met sexy adriaan, over de militairen
Oud 19-05-2003, 20:42
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Jostradamus schreef op 19-05-2003 @ 21:13:
De militairen gedragen zich schandalig; woonwijken onder vuur nemen met Apache helikopters (daz 64 hellfire raketten per minuut, oftwel bijna een gehele vierkante kilometer), burgers zomaar oppakken, kinderen neerschieten, mensenrechten schenden, en ga zo maar door!
ik begin steeds kwaaier te worden op de Isrealiers en die Amerikanen want zij zijn de echte terroristen in deze wereld.
Oud 19-05-2003, 20:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Jostradamus schreef op 19-05-2003 @ 21:13:
idd Forumbaas!!
De militairen gedragen zich schandalig; (...)
Volgens mij zei ik net dat soldaten ook niet altijd schuldig waren, domweg omdat ze hun plicht moeten doen (dienstplicht en geen milde!)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 20-05-2003, 12:09
Ms Rose
Ms Rose is offline
De hele toestand in het Midden-oosten is de schuld van de Engelsen. Voordat de Tweede Wereldoorlog begon, waren de Engelsen op zoek naar twee dingen: olie (voor hun tanks e.d.) en geld (om alles mee te financieren). Dus wat doen ze? Ze gaan dus naar de Arabieren en beloven hun een Palestijnse staat in ruil voor olie. Maar ze gingen ook naar de joden en beloofden hen een eigen staat in ruil voor geld (de joden waren toen heel erg rijk, aangezien zij de enigen waren die van hun geloof winst mochten maken of zo). Als je iemand de schuld wilt geven, geef je de Engelsen maar de schuld. Dit geldt dus voor iedereen die de schuld probeert af te schuiven op de Palestijnen of de Israeli's.
__________________
Geen rose zonder doornen
Oud 20-05-2003, 12:23
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Ms Rose schreef op 20-05-2003 @ 13:09:
De hele toestand in het Midden-oosten is de schuld van de Engelsen. Voordat de Tweede Wereldoorlog begon, waren de Engelsen op zoek naar twee dingen: olie (voor hun tanks e.d.) en geld (om alles mee te financieren). Dus wat doen ze? Ze gaan dus naar de Arabieren en beloven hun een Palestijnse staat in ruil voor olie. Maar ze gingen ook naar de joden en beloofden hen een eigen staat in ruil voor geld (de joden waren toen heel erg rijk, aangezien zij de enigen waren die van hun geloof winst mochten maken of zo). Als je iemand de schuld wilt geven, geef je de Engelsen maar de schuld. Dit geldt dus voor iedereen die de schuld probeert af te schuiven op de Palestijnen of de Israeli's.
En geef dan ook meteen de schuld aan de Fransen, want hun kolonies lagen dicthbij de engelse kolonies, daaro...

en tsja, dat gaat ook niet zonder invloed.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 20-05-2003, 13:30
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 20-05-2003 @ 14:20:
Dat dacht je maar . Tot de Dag der dagen zal ik hier kunnen komen.
Als je niet allang dood bent natuurlijk.
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Oud 20-05-2003, 13:31
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Martian schreef op 20-05-2003 @ 14:30:
Als je niet allang dood bent natuurlijk.
Dat was ik nog vergeten .
Ads door Google
Oud 20-05-2003, 15:32
Verwijderd
Citaat:
SimShalom schreef op 20-05-2003 @ 14:20:
Dat dacht je maar . Tot de Dag der dagen zal ik hier kunnen komen.
Hebben ze internet in de hel?
Oud 20-05-2003, 16:18
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-05-2003 @ 16:32:
Hebben ze internet in de hel?
ROFL...
Oud 20-05-2003, 16:29
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-05-2003 @ 16:32:
Hebben ze internet in de hel?
De hel bestaat niet .
Off-topic: fleet jij haalt rare dingen in je hoofd..... (je weet wat ik bedoel). Ach je gelooft 't toch niet moet je zelf weten.
Oud 20-05-2003, 16:54
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
En gelukkig heb ik de vrijheid om me in m'n hoofd te halen wat ik wil.

Iemand maakt zich onsterfelijk belachelijk hier, en ik ben het niet.
Oud 20-05-2003, 17:14
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
*zucht*

wat is het toch moeilijk om on-topic te blijven
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 20-05-2003, 20:50
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
..

Wordt het niet tijd voor een Israel-Palestina meeting.. Dan kunnen we mekaar daar in de haren vliegen

Oke, dit is ook offtopic maar goed.
Oud 20-05-2003, 20:57
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef op 20-05-2003 @ 21:50:
..

Wordt het niet tijd voor een Israel-Palestina meeting.. Dan kunnen we mekaar daar in de haren vliegen

Oke, dit is ook offtopic maar goed.
Whoei!!
Ik doe mee...

Met: SimShalom, Che Guevara, BARON, meelman.

En nare man als leider (die wil zo graag rechter worden).
Advertentie
Oud 20-05-2003, 20:59
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 20-05-2003 @ 21:57:
Met: SimShalom, Che Guevara, BARON, meelman.
En ik dan?
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 21-05-2003, 07:25
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:

Met: SimShalom, Che Guevara, BARON, meelman, ijscoman

En nare man als leider (die wil zo graag rechter worden). [/B]
Lijkt me wel een goed plan. Het zou wel op zaterdagavond moeten plaatsvinden (vanwege shabbath).
Op zondag kan ik niet want dan moet ik altijd werken of ik moet speciaal vrij vragen maar dat moet minstens een maand van te voren.
Oud 21-05-2003, 08:48
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 20-05-2003 @ 21:59:
En ik dan?
en ik?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 21-05-2003, 09:35
Verwijderd
Ik word moe van het Israël-Palestina gezeur, ik heb al te vaak hetzelfde gezegd: waar twee vechten, hebben twee schuld. De acties van beide partijen zijn stompzinnig en de burger wordt er het slachtoffer van. Ik ben van mening dat de oplossing van de kant van Israël moet komen, dat als sterke partij niet onder druk van een groepje moordenaars staat en over de democratische middelen beschikt om actie te ondernemen. Maar Sharon is te halsstarrig en lost met z'n idiote legeracties niets op. Integendeel, door de vredesonderhandelingen stop te zetten vanwege de aanslagen geeft hij toe aan het terrorisme en door Palestijnse gebieden met de grond gelijk te maken en veertienjarige stenengooiers af te laten schieten voedt hij de haat onder de Palestijnen. Het liefste zou ik een Israëlisch/Palestijnse staat zien waarin beide volkeren in harmonie samenleven, maar het is onrealistisch dat te verwachten. Daarom: geef de Palestijnen die staat als ze die zo graag willen en sluit een duurzame vrede.
Oud 21-05-2003, 09:42
Verwijderd
En ik zeg: fijn terug naar de grenzen in Israël van voor 1967. Klotezionisten. Ze (met "ze" bedoel ik Sharon en kornuiten, er zullen vast ook Joden zijn die helemaal niets op hebben met de huidige gang van zaken ten gunste van de Palestijnen) hebben bewezen in feite niet zoveel onder te doen voor de Duitsers in WO2, met o.a. het exporteren van Palestijnen, het opleggen van uitgaansverboden en ga zo maar door.
Oud 21-05-2003, 09:44
Verwijderd
Citaat:
SimShalom schreef op 19-05-2003 @ 20:30:
Noem het dan:

Het ISRAËL topic [1]
Als ik jouw signature en deze uitspraak eens bekijk..

fas·cis·me (het ~)
1 ideologie, berustende op nationalistische, autoritaire en corporatieve beginselen, zoals Mussolini in Italië aanhing

Zie daar. Jij bent echt een goed voorbeeld voor deze wereld!
Oud 21-05-2003, 10:37
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Vraagje (om het niveau hoog te houden):

In hoeverre is de Tweede Golfoorlog in Irak van invloed op het huidige beleid van Israel?

Het valt me namelijk op dat net zoals net na de Eerste Golfoorlog Israel op zoek gaat naar onderhandelingen en vredesbesprekingen. Nu zie je hetzelfde.

Maar wat vinden jullie eigenlijk?
En wat voor een gevaar vond Israel Irak? En denken jullie dat Israel ook een vinger in de pap had (weliswaar achter de coulissen want anders had het misschien zo een raket op Jeruzalem gekregen) bij de besprekingen VOOR een oorlog op Irak?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 21-05-2003, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 21-05-2003 @ 11:37:
En denken jullie dat Israel ook een vinger in de pap had (weliswaar achter de coulissen want anders had het misschien zo een raket op Jeruzalem gekregen) bij de besprekingen VOOR een oorlog op Irak?
Natuurlijk heeft Israël een vies vingertje in de pap gehad. Israël en Amerika zijn dikke vriendjes, en beiden zullen ze niet gecharmeerd geweest zijn van Saddam.
Oud 21-05-2003, 14:43
Israeli_boy
Israeli_boy is offline
Heeft de wereld nu nog niet genoeg bewijs dat de Palestijnen geen vrede willen? Hoeveel onschuldige mensen moeten er nog worden opgeblazen tot dat jullie pas het besef krijgen??
Oud 21-05-2003, 18:02
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
sexy adriaan schreef op 19-05-2003 @ 20:49:
Toch wel leuk

ik ben het voor het eerst met sim Shalom eens. De Palestijnen moeten inderdaad een eigen staat krijgen. Maar een veel grotere dan dat ze nu hebben. En de Israeliers moeten ze wel helpen met het opbouwen. Zij hebben het ook stukgemaak
Voor de duidelijkheid: de situatie is in materieel opzicht nu beter dan dat het was voor de staat Israel werd gesticht of enkele gebieden innam.

Als Arafat nu al niet de Hamas e.d. in de hand kan houden hoe moet dat dan met een eigen staat? Dan krijg je dus staatsterrorisme, omdat de Hamas e.d. nog steeds elke Jood of vergast of in de zee willen hebben.
Oud 21-05-2003, 18:04
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 21-05-2003 @ 14:13:
Natuurlijk heeft Israël een vies vingertje in de pap gehad. Israël en Amerika zijn dikke vriendjes, en beiden zullen ze niet gecharmeerd geweest zijn van Saddam.
Niemand was gecharmeerd van Saddam, Iran niet, Arabische Emiraten niet, niemand niet.
Ads door Google
Oud 21-05-2003, 18:27
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
danni schreef op 21-05-2003 @ 15:43:
Heeft de wereld nu nog niet genoeg bewijs dat de Palestijnen geen vrede willen? Hoeveel onschuldige mensen moeten er nog worden opgeblazen tot dat jullie pas het besef krijgen??
same goes for israel.
Oud 21-05-2003, 18:29
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
danni schreef op 21-05-2003 @ 15:43:
Heeft de wereld nu nog niet genoeg bewijs dat de Palestijnen geen vrede willen? Hoeveel onschuldige mensen moeten er nog worden opgeblazen tot dat jullie pas het besef krijgen??
Heeft de wereld nu nog niet genoeg bewijs dat de Israëli's geen vrede willen? Hoeveel onschuldige mensen moeten er nog worden gedood bij vergeldingsacties tot dat jullie pas het besef krijgen??

Krijg nou wat, zo klopt hij ook!
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 21-05-2003, 19:13
Peace
Peace is offline
Zeg mensen, jullie bakken er niks van! Niemand heeft gelijk, laten we het zo stellen! Ten eerste: ik heb een vraag voor jullie: Wat moet Israel - of meer bepaald Sharon - doen, om die aanslagen te stoppen?
2. Vinden jullie het normaal dat tieners voorop in de strijd staan? Hebben jouw ouders je al eens in de steek gelaten? Wel, deze Palestijnse ouders wel! Waarom verschieten jullie dan zo, als er doden onder de kinderen vallen?
3. Jullie zeuren maar over de onderdrukking van de -ocharme- Palstijnen! Hebben jullie gezien wat het Israelisch legr doet om die terroristen te pakken? Ze gaan, ja, letterlijk gaan, huis na huis, om die terroristen te pakken!!! MET de risico dat ze hun eigen leven verliezen! Welk ander land zie je dat doen?
4.Zijn jullie allemaal vergeten hoe al deze ellende begon? In 1947 verwerpen de Palestijnen een resolutie van de VN, waarna een oorlog begint! De daarop volgende decennia worden er vele oorlogen gevoerd! Allemaal begonnen door Israel's buurlanden!
In 2000 wordt er weer een zogenaamde "intifadah" begonnen, door de Palestijnen! Waarom zou Israel zichzelf niet mogen verdedigen? Zou Belgie ook niet antwoorden, zouden de Moslims hier een bom laten ontploffen?
5. Als je eens gaat bekijken hoeveel geld Europa, de VS, en jawel: Israel zelf heeft uitgegeven aan de Palestijnen, om de welvaart wat te doen stijgen, kom je aan een onwaarschijnlijk budget! Waar is al dat geld naartoe? Waar zijn al de fabrieken, huizen enz die er moesten staan?? Neen, niet afgebroken door de Israelische soldaten, die zijn niet gek om hun eigen geld met de grond gelijk te maken! Maar meest waarschijnlijk heeft Arafat zijn hebzucht niet kunnen beheersen, en heeft hij alles in zijn eigen zakken gestoken!
Als je dan gaat stellen, dat Sharon en Israel schuldig is voor al wat er tot nu toe gebeurde, dan stel ik jullie Midden-Oostenkennis toch wel in vraag!
Misschien heeft de media hier wel de hand in: want jullie comentaar is HEEL eenzijdig!
Ik zou graag de vragen die ik hier gesteld heb, beantwoordt zien!
De groeten,
Peace
Oud 21-05-2003, 20:03
Alexander
Alexander is offline
Citaat:
Peace schreef op 21-05-2003 @ 20:13:
Zeg mensen, jullie bakken er niks van! Niemand heeft gelijk, laten we het zo stellen! Ten eerste: ik heb een vraag voor jullie: Wat moet Israel - of meer bepaald Sharon - doen, om die aanslagen te stoppen?
2. Vinden jullie het normaal dat tieners voorop in de strijd staan? Hebben jouw ouders je al eens in de steek gelaten? Wel, deze Palestijnse ouders wel! Waarom verschieten jullie dan zo, als er doden onder de kinderen vallen?
3. Jullie zeuren maar over de onderdrukking van de -ocharme- Palstijnen! Hebben jullie gezien wat het Israelisch legr doet om die terroristen te pakken? Ze gaan, ja, letterlijk gaan, huis na huis, om die terroristen te pakken!!! MET de risico dat ze hun eigen leven verliezen! Welk ander land zie je dat doen?
4.Zijn jullie allemaal vergeten hoe al deze ellende begon? In 1947 verwerpen de Palestijnen een resolutie van de VN, waarna een oorlog begint! De daarop volgende decennia worden er vele oorlogen gevoerd! Allemaal begonnen door Israel's buurlanden!
In 2000 wordt er weer een zogenaamde "intifadah" begonnen, door de Palestijnen! Waarom zou Israel zichzelf niet mogen verdedigen? Zou Belgie ook niet antwoorden, zouden de Moslims hier een bom laten ontploffen?
5. Als je eens gaat bekijken hoeveel geld Europa, de VS, en jawel: Israel zelf heeft uitgegeven aan de Palestijnen, om de welvaart wat te doen stijgen, kom je aan een onwaarschijnlijk budget! Waar is al dat geld naartoe? Waar zijn al de fabrieken, huizen enz die er moesten staan?? Neen, niet afgebroken door de Israelische soldaten, die zijn niet gek om hun eigen geld met de grond gelijk te maken! Maar meest waarschijnlijk heeft Arafat zijn hebzucht niet kunnen beheersen, en heeft hij alles in zijn eigen zakken gestoken!
Als je dan gaat stellen, dat Sharon en Israel schuldig is voor al wat er tot nu toe gebeurde, dan stel ik jullie Midden-Oostenkennis toch wel in vraag!
Misschien heeft de media hier wel de hand in: want jullie comentaar is HEEL eenzijdig!
Ik zou graag de vragen die ik hier gesteld heb, beantwoordt zien!
De groeten,
Peace
Ik zal dan maar je vragen trachten te beantwoorden, al is het niet de 1e keer dat ik dat doe.
1. Sharon zou eerst moeten stoppen met zijn ondoordachte wraakacties. Juist door die acties neemt de steun (onder de Palestijnse bevolking) voor de terroristen van Hamas toe. Ik zeg niet dat Hamas ooit te stoppen is: ik ben bang dat die organisatie bestaat uit een stel godsdienstwaanzinnigen die uit de bevolking zelfmoordcommando's recruteren. Maar wat denk je, als Israël muren gaat bouwen en de Gazastrook bezet, wat de Palestijnse bevolking gaat doen? Dolgelukkig de joden verwelkomen? Dat lijkt me op z'n zachtst gezegd erg onrealistisch. Bovendien moet je beseffen dat de Palestijnen waarschijnlijk nogal geïndoctrineerd worden door de PLO.
2. Nee, dat vind ik abnormaal. Kinderen zouden gelukkig moeten opgroeien. Helaas zijn er in de wereld nog kind-soldaten en kinderarbeid. Keur ik zeker af. Helaas is het het gevolg van politieke besluiten. Jammer dat vanwege politieke/economische redenen kinderen zo moeten lijden.
En trouwens: de kinderen die sterven bij de acties van Israël zijn niet altijd de vechtende kinderen. Vaak genoeg sterven onschuldige kinderen van burgers.
3. En? Hoeveel effect heeft dat tot nu toe gehad?
4. Nu breekt mijn klomp! Jazeker, in een VN-resolutie werd bepaald dat de staat Israël gesticht mocht worden. Maar daar waren de oorspronkelijke bewoners (de Palestijnen dus) het niet mee eens. Verwonderlijk, is het niet? Even een eenvoudig voorbeeldje: stel dat de VN plotseling opgedoken afstammelingen van de Batavieren de helft van Nederland zou geven. Zou jij dan springen om dat deel van het land af te staan? Ik vermoed van niet. Zo is het ook (ongeveer) in 1947 gebeurd. Pas toen het hen te heet onder de voeten werd, trok Groot-Brittanië zich terug en liet de joden en Palestijnen aan hun lot over. Met als gevolg al meer dan een halve eeuw haat en verderf.
5. Je hebt wellicht gelijk daarin. Zelf ben ik van mening dat Arafat zo snel mogelijk verdwijnen van het Palestijnse politieke toneel. Dat hij corrupt is, wil er zelfs bij deze geïndoctrineerde jongen erin. Laat de politieke elite van Palestina maar zo snel mogelijk zijn macht verliezen, zodat er een wat meer progressieve elite kan ontstaan.

Nou, ik heb je vragen naar eer en geweten beantwoord. Andere leden van dit forum zullen het wellicht ook doen, maar besef wel dat deze discussie al erg vaak geweest is. En tot nog toe heeft het de pro-Israëliers en de pro-Palestijnen nog geen byte dichter bij elkaar gebracht...
__________________
'Twas brillig, and the slithy toves did gyre and gimble in the wabe: all mimsy were the borogoves, and the mome raths outgrabe.

Laatst gewijzigd op 21-05-2003 om 20:06.
Oud 21-05-2003, 20:25
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Peace schreef op 21-05-2003 @ 20:13:
Zeg mensen, jullie bakken er niks van! Niemand heeft gelijk, laten we het zo stellen! Ten eerste: ik heb een vraag voor jullie: Wat moet Israel - of meer bepaald Sharon - doen, om die aanslagen te stoppen?
2. Vinden jullie het normaal dat tieners voorop in de strijd staan? Hebben jouw ouders je al eens in de steek gelaten? Wel, deze Palestijnse ouders wel! Waarom verschieten jullie dan zo, als er doden onder de kinderen vallen?
3. Jullie zeuren maar over de onderdrukking van de -ocharme- Palstijnen! Hebben jullie gezien wat het Israelisch legr doet om die terroristen te pakken? Ze gaan, ja, letterlijk gaan, huis na huis, om die terroristen te pakken!!! MET de risico dat ze hun eigen leven verliezen! Welk ander land zie je dat doen?
4.Zijn jullie allemaal vergeten hoe al deze ellende begon? In 1947 verwerpen de Palestijnen een resolutie van de VN, waarna een oorlog begint! De daarop volgende decennia worden er vele oorlogen gevoerd! Allemaal begonnen door Israel's buurlanden!
In 2000 wordt er weer een zogenaamde "intifadah" begonnen, door de Palestijnen! Waarom zou Israel zichzelf niet mogen verdedigen? Zou Belgie ook niet antwoorden, zouden de Moslims hier een bom laten ontploffen?
5. Als je eens gaat bekijken hoeveel geld Europa, de VS, en jawel: Israel zelf heeft uitgegeven aan de Palestijnen, om de welvaart wat te doen stijgen, kom je aan een onwaarschijnlijk budget! Waar is al dat geld naartoe? Waar zijn al de fabrieken, huizen enz die er moesten staan?? Neen, niet afgebroken door de Israelische soldaten, die zijn niet gek om hun eigen geld met de grond gelijk te maken! Maar meest waarschijnlijk heeft Arafat zijn hebzucht niet kunnen beheersen, en heeft hij alles in zijn eigen zakken gestoken!
Als je dan gaat stellen, dat Sharon en Israel schuldig is voor al wat er tot nu toe gebeurde, dan stel ik jullie Midden-Oostenkennis toch wel in vraag!
Misschien heeft de media hier wel de hand in: want jullie comentaar is HEEL eenzijdig!
Ik zou graag de vragen die ik hier gesteld heb, beantwoordt zien!
De groeten,
Peace
1) normale vredesonderhandelingen en dan proberen om je daar dan ook aan te houden, en niet elke minuut een huis bombarderen. en ook niet in de palestijnse gebieden zich met de zaken daar bemoeien dwz iemand afmaken als die het niet met iets eens is.
2) ded meesten hebben geen ouders meer, die zijn vermoord, de ouders laten de kinderen niet in de steek. ik zie vaker oudere mensen voorop in de strijd.
3) ja zoals je het al zegt: ze gaan letterlijk die huizen binnen om alles met de grond gelijk te maken kom op man, ze riskeren misschien wel hun eigen leven, maar ze hoeven zich niet met de palestijnse gebieden te bemoeien.
4) ja ga je eens afvragen waarom ze dat deden. wat zou jij doen als je eigen land je opeens werd afgepakt? trouwens wat deed israel in 1967 ofzo dan?? zij waren ook niet al te netjes.
5) hoe kom je daarbij dat hij dat heeft gedaan. je zegt dat sharon etc het geld erin heeft gestoken. dus de enige die dat geld kan hebben opgemaakt is sharon.


nou heb ik een aantal vragen voor jou
1) wat zou jij doen als je dag en nacht onder druk werd gezet? en dan een grote druk
2) wat zou jij ervan vinden als jij niet meer veilig was op straat, of dat jij niet normaal naar school kan omdat er soldaten in de bus staan die je controleren, om je vervolgens dood op de grond te laten bloeden omdat je waarschijnlijk een kogel door je kop heen hebt.
3) wat zou jij er van vinden als jouw land werd afgepakt. en dat je na heel veel jaren een gebied terug kreeg, maar elke keer word je weer verdreven uit een bepaald gebied.
4) wat zou jij doen als je geen water meer had terwijl je weet dat je water kunt krijgen, maar je krijgt t niet?/
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Oud 22-05-2003, 00:31
Verwijderd
Citaat:
Assasin schreef op 21-05-2003 @ 19:04:
Niemand was gecharmeerd van Saddam, Iran niet, Arabische Emiraten niet, niemand niet.
Je hebt helemaal gelijk. Ik had een beetje haast met dat berichtje, maar wat ik bedoelde was; dat Israël natuurlijk niet Amerika, hun grote vriend, in de steek zou laten. Onder geen beding.
Oud 22-05-2003, 07:10
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Alexander schreef op 21-05-2003 @ 21:03:
Ik zal dan maar je vragen trachten te beantwoorden, al is het niet de 1e keer dat ik dat doe.
1. Sharon zou eerst moeten stoppen met zijn ondoordachte wraakacties. Juist door die acties neemt de steun (onder de Palestijnse bevolking) voor de terroristen van Hamas toe. Ik zeg niet dat Hamas ooit te stoppen is: ik ben bang dat die organisatie bestaat uit een stel godsdienstwaanzinnigen die uit de bevolking zelfmoordcommando's recruteren. Maar wat denk je, als Israël muren gaat bouwen en de Gazastrook bezet, wat de Palestijnse bevolking gaat doen? Dolgelukkig de joden verwelkomen? Dat lijkt me op z'n zachtst gezegd erg onrealistisch. Bovendien moet je beseffen dat de Palestijnen waarschijnlijk nogal geïndoctrineerd worden door de PLO.
Voordat Sharon met zijn acties begon waren er ook al een heleboel zelfmoordaanslagen en was de steun onder de Palestijnen ook al groot hoor.

Citaat:
2. Nee, dat vind ik abnormaal. Kinderen zouden gelukkig moeten opgroeien. Helaas zijn er in de wereld nog kind-soldaten en kinderarbeid. Keur ik zeker af. Helaas is het het gevolg van politieke besluiten. Jammer dat vanwege politieke/economische redenen kinderen zo moeten lijden.
En trouwens: de kinderen die sterven bij de acties van Israël zijn niet altijd de vechtende kinderen. Vaak genoeg sterven onschuldige kinderen van burgers.
Het zijn helaas inderdaad niet altijd de vechtende kinderen nee, maar meestal wel en het aantal onschuldigen slachtoffers bij Palestijnse aanslagen is nog altijd vele malen hoger dan bij Israelische acties.

Citaat:
3. En? Hoeveel effect heeft dat tot nu toe gehad?
Te weinig.

Citaat:
4. Nu breekt mijn klomp! Jazeker, in een VN-resolutie werd bepaald dat de staat Israël gesticht mocht worden. Maar daar waren de oorspronkelijke bewoners (de Palestijnen dus) het niet mee eens. Verwonderlijk, is het niet? Even een eenvoudig voorbeeldje: stel dat de VN plotseling opgedoken afstammelingen van de Batavieren de helft van Nederland zou geven. Zou jij dan springen om dat deel van het land af te staan? Ik vermoed van niet. Zo is het ook (ongeveer) in 1947 gebeurd. Pas toen het hen te heet onder de voeten werd, trok Groot-Brittanië zich terug en liet de joden en Palestijnen aan hun lot over. Met als gevolg al meer dan een halve eeuw haat en verderf.
Fout voorbeeld.
Wij hadden al een staat hadden, de Palestijnen niet. En er was toen nog niet echt sprake van een Palestijns volk.


Citaat:
5. Je hebt wellicht gelijk daarin. Zelf ben ik van mening dat Arafat zo snel mogelijk verdwijnen van het Palestijnse politieke toneel. Dat hij corrupt is, wil er zelfs bij deze geïndoctrineerde jongen erin. Laat de politieke elite van Palestina maar zo snel mogelijk zijn macht verliezen, zodat er een wat meer progressieve elite kan ontstaan.
Helaas is het zo dat zodra Arafat weg is dat de wat progressieve elite zoals jij dat noemt weggeschreeuwd en weggehoond zal worden door de vaak wat oudere, en dus met meer invloed, extremistische leiders die elke Jood dood willen hebben.
Oud 22-05-2003, 12:07
Peace
Peace is offline
Reactie op Thugz-Angel:

1. Wiens schuld is het dat het Israelisch leger de Palestijnen moeten controleren? Waarom denk je nou dat Sharon zijn troepen afstuurt op bewoonde huizen?
2. Hetzelfde voor de Israeli's! Denk je dat zij zich beter voelen?
De hele tijd moeten bibberend moeten rondkijken of er een
verdacht iemand tussen zit, om dan 2 minuten later opgeblazen
te worden?!
3.Welk land heb je het over? Wanneer bestond er zoiets als een staat Palestina? Die mensen kwamen uit Jordanie, Syrie en co, maar toen die landen hen niet wilden, moesten ze emigreren!
Maar een land?...
4. Jaja, geen water! Was er dan voor 1948 wel water voor hen? Hadden die "Palestijnen" een bloeiende economie voor 1948? Neen, dankzij Israel, dankzij de israeli's die daar kwamen wonen, is er vruchtbaar grond van gemaakt, en hebben ze het een mooi, en welvarende plaats gemaakt!
Ga je dan de helpers in nood terug wegscmijten? Terug allemaal de zee in?
Oud 23-05-2003, 16:32
Alexander
Alexander is offline
Citaat:
Assasin schreef op 22-05-2003 @ 08:10:
Voordat Sharon met zijn acties begon waren er ook al een heleboel zelfmoordaanslagen en was de steun onder de Palestijnen ook al groot hoor.
Dat zal ik ook niet ontkennen. Ik zal niet beweren dat in een tweeëneenhalf jaar tijd plotseling het moslim-extremisme voet aan de grond kon zetten in Palestina. De situatie in de Gazastrook is al sinds 1968 niet echt geweldig. Waarschijnlijk heeft de langdurige steun aan Israël door het Westen en het feit dat de Israëliers alles hebben en de Palestijnen vrijwel niets ook hun steuntje bijgedragen.

Citaat:
Het zijn helaas inderdaad niet altijd de vechtende kinderen nee, maar meestal wel en het aantal onschuldigen slachtoffers bij Palestijnse aanslagen is nog altijd vele malen hoger dan bij Israelische acties.


Hmm.. Daar zijn me geen cijfers van bekend, dus daar kan ik niet echt op reageren. Maar op zich klinkt het redelijk wat je zegt. Nogmaals: ik steun de zelfmoordacties niet. Ik vind het een barbaarse methode die niemand aan zou moeten grijpen. Maar ik heb er wel begrip hoor. Net zoals ik begrijp dat Israël de hele zaak aan wil pakken. Maar misschien zou dit land eens wat kritischer naar zichzelf moeten kijken...


Citaat:
Te weinig.

Sterker nog, het vergroot eerder het aantal potentiële terroristen dan dat het bestrijdt.


Citaat:
Fout voorbeeld.
Wij hadden al een staat hadden, de Palestijnen niet. En er was toen nog niet echt sprake van een Palestijns volk.


Moet ik je ook gelijk in geven. Dat gebied stond onder VN-toezicht (het was een Brits Protectoriaat, als ik me niet vergis), maar er woonden al erg veel mensen die wij nu Palestijnen noemen (en een groepje joden). Maar alsnog is het dan erg fout wat de VN toen niet gedaan heeft: namelijk proberen tot een goede verdeling van land te komen. Werkelijk, ik denk dat heel wat voedingsbodem voor terrorisme weggenomen zou zijn geweest als toen Engeland het niet te heet onder de voeten had gekregen...


Citaat:
Helaas is het zo dat zodra Arafat weg is dat de wat progressieve elite zoals jij dat noemt weggeschreeuwd en weggehoond zal worden door de vaak wat oudere, en dus met meer invloed, extremistische leiders die elke Jood dood willen hebben.
[/QUOTE]

Mwah. Waarschijnlijk zal dat op een conflicht uitdraaien tussen de pro's en de anti's (Israël, welteverstaan). Misschien krijgen we wel een burgeroorlog! Denk je eens in: zijn ze zo druk bezig met het plegen van zelfmoordaanslagen op elkaar, dat ze geen tijd meer hebben om joden te plagen. Ideaal, is het niet?
__________________
'Twas brillig, and the slithy toves did gyre and gimble in the wabe: all mimsy were the borogoves, and the mome raths outgrabe.
Oud 23-05-2003, 19:03
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Alexander schreef op 23-05-2003 @ 17:32:
Dat zal ik ook niet ontkennen. Ik zal niet beweren dat in een tweeëneenhalf jaar tijd plotseling het moslim-extremisme voet aan de grond kon zetten in Palestina. De situatie in de Gazastrook is al sinds 1968 niet echt geweldig. Waarschijnlijk heeft de langdurige steun aan Israël door het Westen en het feit dat de Israëliers alles hebben en de Palestijnen vrijwel niets ook hun steuntje bijgedragen.
De Palestijnen hadden voor de staat Israel niks, net zoals grote delen van de bevolking in o.a. Libanon nog steeds niks hebben.

Citaat:
Hmm.. Daar zijn me geen cijfers van bekend, dus daar kan ik niet echt op reageren. Maar op zich klinkt het redelijk wat je zegt. Nogmaals: ik steun de zelfmoordacties niet. Ik vind het een barbaarse methode die niemand aan zou moeten grijpen. Maar ik heb er wel begrip hoor. Net zoals ik begrijp dat Israël de hele zaak aan wil pakken. Maar misschien zou dit land eens wat kritischer naar zichzelf moeten kijken...
Zouden inderdaad wel eens mogen doen.


Citaat:

Sterker nog, het vergroot eerder het aantal potentiële terroristen dan dat het bestrijdt.
Dat weet ik niet



Citaat:
Moet ik je ook gelijk in geven. Dat gebied stond onder VN-toezicht (het was een Brits Protectoriaat, als ik me niet vergis), maar er woonden al erg veel mensen die wij nu Palestijnen noemen (en een groepje joden). Maar alsnog is het dan erg fout wat de VN toen niet gedaan heeft: namelijk proberen tot een goede verdeling van land te komen. Werkelijk, ik denk dat heel wat voedingsbodem voor terrorisme weggenomen zou zijn geweest als toen Engeland het niet te heet onder de voeten had gekregen...
Er woonden meer Joden dan wat wij nu Palestijnen noemen, aangezien er nog geen Palestijnen waren. Er liep toendertijd zo'n beetje van elk mogelijk arabisch volk wel een aantal mensen die niks tot weinig hadden. De VN hebben gedaan wat toendertijd, zonder een echt Palestijns volk en een ongelooflijke grote morele schuld aan Israel, het enige juiste was. Als GB was gebleven dan waren er nu nog maar weinig Joden in Israel geweest. De meeste Engelsen indertijd waren even grote anti-semieten als onze besnorde bezetter.



Citaat:
Mwah. Waarschijnlijk zal dat op een conflicht uitdraaien tussen de pro's en de anti's (Israël, welteverstaan). Misschien krijgen we wel een burgeroorlog! Denk je eens in: zijn ze zo druk bezig met het plegen van zelfmoordaanslagen op elkaar, dat ze geen tijd meer hebben om joden te plagen. Ideaal, is het niet?
Dat zou inderdaad ideaal zijn ware het niet dat de relatief zwakke pro's weggeblazen worden door wat Hamas fanaten.


Om met een citaat van Golda Meir te eindigen:
"There will be peace only when the Arabs love their children more than they hate us."
Oud 23-05-2003, 19:51
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Sharon accepteert routekaart naar vrede

http://nu.nl/news.jsp?n=151709&c=23

Eindelijk!!!

Zie voor deel 1 van deze discussie: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=486934

Laatst gewijzigd op 23-05-2003 om 19:54.
Oud 23-05-2003, 19:53
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Moet steun verlenen aan Palestijnse terreur verboden zijn?
Organisaties als de AEL en Internationale Socialisten verspreiden expliciete steunverklaringen aan de Hamas/Jihad-bewegingen in het Midden-Oosten.

De AEL ontkent het bestaansrecht van Israël, de IS praten op hun site het terrorisme goed.

Van www.ael.nl :
"Palestina is bezet door een staat van joodse, hoofdzakelijk westerse, kolonisten. Verzet hiertegen is vanzelfsprekend en legitiem. De AEL erkent het bestaansrecht van deze zionistische entiteit niet. Deze entiteit dient te worden ontmanteld en op te gaan in een ongedeelde Palestijnse staat, die onderdeel wordt van de nieuw te vormen Arabische federale staat. De AEL ondersteunt pogingen om te komen tot een vreedzame oplossing van het conflict. Een rechtvaardige vrede zal rekening houden met de rechten van alle verdrevenen."

Op de site van de Internationale Socialisten ( www.internationalesocialisten.org ) is de volgende tekst te vinden:

"Terwijl Irak door Brits-Amerikaanse troepen bezet is, blijft die andere bezettingsmacht in de regio, de staat Israël, de Palestijnen terroriseren."
"Inmiddels heeft de nieuwe premier elke vorm van 'terrorisme' van Palestijnse kant (lees: gewapend verzet tegen Israël) veroordeeld."



Mijn mening: iedere organisatie die openlijk steun verleent aan terroristische bewegingen, moet worden verboden op grond van het verlenen van steun aan een criminele/terroristische organisatie. De bestuursleden kunnen evt. worden gearresteerd en veroordeeld.

Zie voor deel 1 van deze discussie: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=486483
Oud 23-05-2003, 20:01
sexy adriaan
sexy adriaan is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 23-05-2003 @ 20:53:


Mijn mening: iedere organisatie die openlijk steun verleent aan terroristische bewegingen, moet worden verboden op grond van het verlenen van steun aan een criminele/terroristische organisatie. De bestuursleden kunnen evt. worden gearresteerd en veroordeeld.

Zie voor deel 1 van deze discussie: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=486483 [/B]

Totaal niet mee eens.

Je mag toch gewoon je menig geven of niet?? Steun aan iemand verlenen valt onder ´´mening geven``.

Als ik zeg dat de Hamas goed is ben ik toch ook niet gelijk crimineel???
Oud 26-05-2003, 08:28
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik zag nergens nog iets staan over de meest recente ontwikkelingen in Israël/Palestina, dus post ik het artikel maar even:

Israëlisch kabinet stemt in met routekaart

JERUZALEM - Het Israëlische kabinet is zondag akkoord gegaan met het internationale vredesplan voor het Midden-Oosten, de zogeheten routekaart. Die moet uiteindelijk leiden tot de oprichting van een Palestijnse staat. Het kabinet maakte wel een voorbehoud, door te bepalen dat vier miljoen Palestijnse vluchtelingen niet automatisch het recht op terugkeer krijgen.

Twaalf ministers stemden voor en zeven tegen de routekaart, die is opgesteld door de Verenigde Staten, de Europese Unie, de Verenigde Naties en Rusland. Waarnemers zien de duidelijke meerderheid als een overwinning voor premier Ariel Sharon. Vooral de extreem-rechtse ministers en de bewindslieden van Sharons Likud-partij verzetten zich tegen het plan.

Veiligheid

Sharon en zijn kabinet konden akkoord gaan met de routekaart, omdat Washington heeft verklaard dat de Verenigde Staten rekening zullen houden met Israëlische bezwaren tegen het vredesplan. Veel ministers vrezen voor de veiligheid van Israël als het leger zich moet terugtrekken uit de Palestijnse gebieden. Ook willen zij de joodse nederzettingen in bezet gebied niet opgeven.

Het voorbehoud over de Palestijnse vluchtelingen viel verkeerd bij de Palestijnen. "Israëlische instemming onder voorbehoud is niet voldoende. Wij willen dat zij de routekaart helemaal goedkeuren, zonder voorwaarden, net als de Palestijnen hebben gedaan", aldus adviseur Nabil Abu Rudeina van de Palestijnse president Yasser Arafat.

Internationaal werd positief op het kabinetsbesluit gereageerd. Het Witte Huis noemde de Israëlische instemming een belangrijke stap vooruit naar vrede in het Midden-Oosten.

De Amerikaanse president George Bush ontmoet de Israëlische premier Ariel Sharon en diens Palestijnse collega Mahmud Abbad binnen drie weken in de Jordaanse stad Aqaba. Dat meldde de Israëlische radio bij monde van hoge Israëlische functionarissen.

Zelfmoordaanslagen

Arafat wees zondag voor het eerst zelfmoordaanslagen op burgers af, hoewel hij dat niet zo onvoorwaardelijk deed als Israël eist. Arafat vroeg potentiële plegers van zelfmoordaanslagen Israëlische vrouwen en kinderen te sparen. Zij moeten dat ook doen als het gaat om aanslagen waarmee zij de dood van Palestijnse burgers willen wreken, zei Arafat tegen de Arabische krant Al-Sharq al-Awsat.

De president voegde er aan toe dat de Palestijnse strijd tegen de Israëlische bezetting legitiem blijft als het gaat om het doden van "soldaten van de bezetting" en niet om "kinderen of vrouwen in een restaurant of een café". Arafat sloot uit dat hij zou aftreden. "Ik treed niet af, ik sterf als martelaar."

De routekaart naar de vrede bestaat uit drie fasen. De eerste fase is beëindiging van Palestijnse aanslagen en de terugtrekking van Israëlische troepen uit de Palestijnse gebieden en bevriezing van de bouw van nieuwe nederzettingen. Uiteindelijk moet er over twee jaar een Palestijnse staat zijn.

Bron: www.nu.nl


Een zeer goede zaak. Misschien dat er eindelijk een toenadering komt tussen Isaëli's en Palestijnen.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.