Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: wat vind jij van dierproeven op criminelen?
mee eens want 23 26.74%
mee oneens want 63 73.26%
Aantal stemmers: 86. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2004, 01:08
Daevrem
Daevrem is offline
He, mensen. Dit is een stukje van de door Scriabin met de hand geschreven manuscript van de 7de sonata. Niet alleen zijn muziek was geniaal. Z'n caligrafie was ook nog eens wonderbaarlijk:

__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Advertentie
Oud 04-06-2004, 01:09
lindaxxxies
lindaxxxies is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 04-06-2004 @ 01:08 :
He, mensen. Dit is een stukje van de door Scriabin met de hand geschreven manuscript van de 7de sonata. Niet alleen zijn muziek was geniaal. Z'n caligrafie was ook nog eens wonderbaarlijk:

[afbeelding]
ooh euh... boeiend..
Oud 04-06-2004, 01:11
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 04-06-2004 @ 01:08 :
He, mensen. Dit is een stukje van de door Scriabin met de hand geschreven manuscript van de 7de sonata. Niet alleen zijn muziek was geniaal. Z'n caligrafie was ook nog eens wonderbaarlijk:

[afbeelding]
Het is idd wat je noemt wonderbaarlijk.
__________________
Czech us out
Oud 04-06-2004, 01:11
lindaxxxies
lindaxxxies is offline
en nu ga ik echt naar bed!

doeg
Oud 04-06-2004, 01:12
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
welk een wonder
Oud 04-06-2004, 01:12
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Ik ben mijn bed gister kwijtgeraakt.

Truste en zo.
__________________
Czech us out
Oud 04-06-2004, 01:13
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Zaina schreef op 04-06-2004 @ 01:12 :
Ik ben mijn bed gister kwijtgeraakt.

Truste en zo.
ohnee! ik zou sterven! bed kwijt!
hoezo dan eigenlijK?
Oud 04-06-2004, 01:14
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik ben benieuwd naar de stortvloed van nieuwe argumenten van de voorstanders.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 04-06-2004, 01:15
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
MarKel schreef op 04-06-2004 @ 01:13 :
ohnee! ik zou sterven! bed kwijt!
hoezo dan eigenlijK?
I dunno

Citaat:
naam onbekend schreef op 04-06-2004 @ 01:14 :
Ik ben benieuwd naar de stortvloed van nieuwe argumenten van de voorstanders.
Nou anders ik wel.
__________________
Czech us out
Oud 04-06-2004, 01:15
Daevrem
Daevrem is offline
We moeten toch wat met dit topic?
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Oud 04-06-2004, 02:00
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Geef argumenten, en zeg niet gewoon dat je iets vind.
En al helemaal niet op de man spelen,
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 04-06-2004, 10:54
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 04-06-2004 @ 02:00 :
Geef argumenten, en zeg niet gewoon dat je iets vind.
En al helemaal niet op de man spelen,
volgensmij gebeurde dat in eht begin van eht topic ook wel
Oud 04-06-2004, 17:40
Encrypted
Encrypted is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 04-06-2004 @ 01:14 :
Ik ben benieuwd naar de stortvloed van nieuwe argumenten van de voorstanders.
Same here, leuke discussie dit.
Maar volgens mij moeten de discussie-deelnemers (in het algemeen) open staan om hun mening te willen veranderen, iets wat met name de voorstanders in mijn ogen niet zullen doen.

Maar goed, ik ben nieuwsgierig naar die argumenten
__________________
Liever een leeuw voor een dag, dan een gazelle voor honderd jaar.
Oud 04-06-2004, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Encrypted schreef op 04-06-2004 @ 17:40 :
Same here, leuke discussie dit.
Maar volgens mij moeten de discussie-deelnemers (in het algemeen) open staan om hun mening te willen veranderen, iets wat met name de voorstanders in mijn ogen niet zullen doen.
De tegenstanders ook niet, hoop ik.
Oud 05-06-2004, 01:16
Verwijderd
Citaat:
MarKel schreef op 04-06-2004 @ 00:03 :
je impliceerde het wel degelijk.
criminaliteit verdwijnt nooit, dan zouden beste mensen als Nare Man geen baan hebben en dat willen we natuurlijk ook niet
Wat lul je nou. Een goed kantoor doet geen strafrecht. Verder ga ik me niet eens bemoeien met dit soort zielige discussies, aangezien de mensen die er serieus voor pleiten beter zichzelf heel diep kunnen gaan schamen. Zielige mafketels.

Of ben jij ook zo'n dwaas die denkt dat alle advocaten 'iets met boeven' doen? Ik hoop het toch niet
Oud 05-06-2004, 09:54
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-06-2004 @ 01:16 :
Wat lul je nou. Een goed kantoor doet geen strafrecht. Verder ga ik me niet eens bemoeien met dit soort zielige discussies, aangezien de mensen die er serieus voor pleiten beter zichzelf heel diep kunnen gaan schamen. Zielige mafketels.

Of ben jij ook zo'n dwaas die denkt dat alle advocaten 'iets met boeven' doen? Ik hoop het toch niet
Oud 05-06-2004, 10:05
Outlaw
Avatar van Outlaw
Outlaw is offline
Dit is wel een van de stomste ideeën die ik ooit gehoord heb. Natuurlijk kan je geen dierproeven op misdadigers uitvoeren, het zijn en blijven mensen. (niet dat ik het goedkeur dat het op dieren gebeurt, maar goed)

Misdadigers kan je in de gevanenis opsluiten, ofwel de doodstraf, maar wanneer je proeven met ze uit gaat voeren dan ben je nog veel slechter dan henzelf, dat is gewoon niet menswaardig.

Denk trouwens maar aan de Duitsers en Japanners die in de 2e wereldoorlog experimenten met "gevangenen" deden...
__________________
i'm not even supposed to be here today
Oud 05-06-2004, 17:38
lindaxxxies
lindaxxxies is offline
waarom is iemand die voor dieren opkomt per definitie triest en zielig?
ik weet niet wie het bedacht heeft hoor, maar het lijkt een vooroordeel te zijn dat deze mensen aanstellerig en 'mietjes' zijn..
ehm.. waar slaat dit op als ik vragen mag?
Oud 05-06-2004, 18:20
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
peanypeanut schreef op 05-06-2004 @ 17:38 :
waarom is iemand die voor dieren opkomt per definitie triest en zielig?
ik weet niet wie het bedacht heeft hoor, maar het lijkt een vooroordeel te zijn dat deze mensen aanstellerig en 'mietjes' zijn..
ehm.. waar slaat dit op als ik vragen mag?
ik doneer geld aan diverse organisaties doe voor dieren waaronder stichting proefdiervrij, waar ik ook vrijwilligerswerk voor doe, maar om dan maar proeven op mensen te doen is toch wel het toppunt.

En ik heb dit topic toch redelijk gevolgd, en ik heb nergens de dingen gelezen die jij opnoemt. Ik zie alleen maar reacties van mensen die het om overduidelijke redenen niet eens zijn met proeven op mensen.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 05-06-2004, 19:23
lindaxxxies
lindaxxxies is offline
oke, hier komen ze dan...

ik zal eerst even tegenargumenten geven voor jullie argumenten

argumenten tegen:
1. Het is in strijd met de mensenrechten; die criminelen nemen andere mensen hun rechten af, dus waarom zouden zij wel recht hebben op hun rechten.

2. Inbreuk op de lichamelijke integriteit van de proef'konijnen'; zoals hierboven al gezegd, doen criminelen precies hetzelfde bij hun slachtoffers, als we het over moordenaars en verkrachters hebben dan. dus dan lijkt mij dat ze het verdiend hebben.

3. In geval van onschuld ben je misschien wel, fysiek of mentaal, voor het leven getekend, met alle gevolgen vandien; daar heb je gelijk in, maar ik bedoelt het ook alleen voor de bewezen moordenaars... zie 8.


4. Een rechtssysteem hoort niet gebaseerd te zijn op vergelding of wraak, zeker niet in een democratische rechtsstaat als Nederland. Straf dient als voorbereiding op reïntegratie in de maatschappij; ten eerste dient straf ook als genoegdoening voor een slachtoffer... rechtsreeks uit mijn maatschappijleerboek..dusss.
en ten tweede horen mensen ook niet te moorden en te verkrachten, maar ja... dat gebeurt ook... zoveel dat niet hoort gebeurd.


5. De afschrikkende werking is nog maar de vraag: criminelen gaan er per definitie niet vanuit dat ze gepakt zullen worden;(spreek je uit ervaring , hoe weet jij dat? om ff met jullie mee te gaan...) ze zullen het waarschijnlijk wel in hun hoofd houden wat er gebeurt als ze wel gepakt worden. En een gevangenisstraf is gewoon veel te mild. ze hebben in de gevangenis in principe alles, van stereo-installatie tot studie en ze krijgen zelfs een uitkering (en dat allemaal op onze kosten) dus het enige waar ze mee betalen is hun vrijheid. ik denk dat veel criminelen het niet zo erg vinden om dit als enige risico van hun daden op te offeren en daarbij gratis een (luxe) leventje kunnen lijden voor een aantal jaren

6. Het 'gedwongen'-aspect komt akelig dicht bij martelen, en martelen past zeker niet in een rechtsstaat; het is niet zo dat er de meest gruwelijke dingen met hun zou gebeuren. af en toe een spuit krijgen en een pil slikken en bloed afnemen en dat soort dingen. en natuurlijk kunnen er bijwerkingen zijn, maar bij de pijn die de moordenaars en verkrachters hun slachtoffers laten hebben, valt dit in het niet. er zijn ook mensen die deze testen vrijwillig op zich laten doen tegen een betaling. en die betaling is niet eens zo hoog; ongeveer 2500 euro om een maand op je te laten testen. Als het echt marteling zou zijn geweest, zouden deze mensen er wel meer voor krijgen lijkt mij zo. en nogmaals weet een crimineel waar hij aan begint, ook al zou hij denken dat hij toch niet gepakt zal worden.

7. Een overheid moet het goede voorbeeld geven aan de burgers, en zich verlagen tot het niveau van degene die zij oppakt is natuurlijk verre van een goed voorbeeld; de overheid geeft nu ook geen goed voorbeeld, door veel criminelen een veel te korte en milde straf te geven zie 6. hierdoor komen criminelen er veel te makkelijk van af en daardoor zullen burgers ook makkelijker het criminele pad opgaan.

8. Iemand zijn schuld is nooit voor 100% vast te stellen, al willen de voorstanders nog zo graag geloven van wel; als bijvoorbeeld van een seriemoordenaar bij elke moord bewijzen zijn tegen hem, lijkt het mij wel duidelijk en je hebt natuurlijk ook nog mensen die bekennen.

9. Mensen zijn meer waard dan dieren, hebben we ooit afgesproken. En een crimineel blijft nog altijd een mens; ik kan dat me niet herinneren hoor. als jij me iets laat lezen waar dat in staat kan je dit zeggen. en bovendien was ik er duidelijk niet bij toen dat afgesproken werd en met mij vele anderen die hier ook tegenin zouden zijn gegaan ook niet. het enige dat dieren niet kunnen wat wij wel kunnen is mensentaal spreken. omdat wij een groter brein hebben. maar dat betekent niet dat die dieren daardoor pijn moeten lijden. zij hebben er immers ook niet voor gekozen om dier te zijn.
Oud 05-06-2004, 19:29
lindaxxxies
lindaxxxies is offline
Citaat:
Breg schreef op 05-06-2004 @ 18:20 :
ik doneer geld aan diverse organisaties doe voor dieren waaronder stichting proefdiervrij, waar ik ook vrijwilligerswerk voor doe, maar om dan maar proeven op mensen te doen is toch wel het toppunt.

En ik heb dit topic toch redelijk gevolgd, en ik heb nergens de dingen gelezen die jij opnoemt. Ik zie alleen maar reacties van mensen die het om overduidelijke redenen niet eens zijn met proeven op mensen.
lees het dan maar nog een keer, want het staat er wel degelijk. om een paar voorbeelden te noemen, wordt er gezegd dat dit een zielige discussie is en dat de voorstanders zielige mafketels zijn...
Oud 05-06-2004, 20:09
NN
NN is offline
Citaat:
peanypeanut schreef op 02-06-2004 @ 17:20 :
ik heb iets bedacht.
wat als de dierproeven nou op zware criminelen worden gedaan worden? dat zou toch veel beter zijn? worden er geen dieren meer misbruikt en denken de criminelen misschien beter na voordat ze moorden, verkrachten etc. tenzij ze er niet mee zitten natuurlijk, maar dat lijkt me sterk. laat maar even je mening weten....
Met alle respect... het is een idioot idee. Criminelen zijn ook mensen en hebben daarom mensenrechten.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 05-06-2004, 21:46
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
lindaxxxies schreef op 05-06-2004 @ 19:23 :
oke, hier komen ze dan...

ik zal eerst even tegenargumenten geven voor jullie argumenten

argumenten tegen:
1. Het is in strijd met de mensenrechten; die criminelen nemen andere mensen hun rechten af, dus waarom zouden zij wel recht hebben op hun rechten.
Ten eerste wil ik zeggen dat ik het zeer waardeer dat je met tegenargumenten komt. Dankjewel .

Omdat het mensen zijn misschien?

Citaat:
2. Inbreuk op de lichamelijke integriteit van de proef'konijnen'; zoals hierboven al gezegd, doen criminelen precies hetzelfde bij hun slachtoffers, als we het over moordenaars en verkrachters hebben dan. dus dan lijkt mij dat ze het verdiend hebben.
Oog om oog maakt iedereen blind. Daarnaast is straf subjectief, en dient het in het nederlands justitieel stelsel juist om terugkeer in de maatschappij te bevorderen.

Citaat:
3. In geval van onschuld ben je misschien wel, fysiek of mentaal, voor het leven getekend, met alle gevolgen vandien; daar heb je gelijk in, maar ik bedoelt het ook alleen voor de bewezen moordenaars... zie 8.
O, dan is het goed . Bewijzen kan nooit 100 %.

Citaat:
4. Een rechtssysteem hoort niet gebaseerd te zijn op vergelding of wraak, zeker niet in een democratische rechtsstaat als Nederland. Straf dient als voorbereiding op reïntegratie in de maatschappij; ten eerste dient straf ook als genoegdoening voor een slachtoffer... rechtsreeks uit mijn maatschappijleerboek..dusss.
Genoegdoening van het slachtoffer speelt geen enkele rol in het Nederlands strafrecht. De zaak gaat altijd tussen een rechtspersoon (bijvoorbeeld een burger) en een vertegenwoordiger van de staat.

Citaat:
en ten tweede horen mensen ook niet te moorden en te verkrachten, maar ja... dat gebeurt ook... zoveel dat niet hoort gebeurd.
Daarvoor dient juist de justitie; om te zorgen dat er geen dingen gebeuren die niet horen.

Citaat:
5. De afschrikkende werking is nog maar de vraag: criminelen gaan er per definitie niet vanuit dat ze gepakt zullen worden;(spreek je uit ervaring , hoe weet jij dat? om ff met jullie mee te gaan...)
Kijk bijvoorbeeld naar de VS. Hogere straffen en meer misdaad.

Citaat:
ze zullen het waarschijnlijk wel in hun hoofd houden wat er gebeurt als ze wel gepakt worden.
http://www.preventierecht.nl/Crimina...riminalit.html

Citaat:
En een gevangenisstraf is gewoon veel te mild. ze hebben in de gevangenis in principe alles, van stereo-installatie tot studie en ze krijgen zelfs een uitkering (en dat allemaal op onze kosten) dus het enige waar ze mee betalen is hun vrijheid. ik denk dat veel criminelen het niet zo erg vinden om dit als enige risico van hun daden op te offeren en daarbij gratis een (luxe) leventje kunnen lijden voor een aantal jaren
Wat is jou grootste goed ( behalve dan voedsel, water, en onderdak)? Juist ja, vrijheid.

Citaat:
6. Het 'gedwongen'-aspect komt akelig dicht bij martelen, en martelen past zeker niet in een rechtsstaat; het is niet zo dat er de meest gruwelijke dingen met hun zou gebeuren. af en toe een spuit krijgen en een pil slikken en bloed afnemen en dat soort dingen. en natuurlijk kunnen er bijwerkingen zijn, maar bij de pijn die de moordenaars en verkrachters hun slachtoffers laten hebben, valt dit in het niet. er zijn ook mensen die deze testen vrijwillig op zich laten doen tegen een betaling. en die betaling is niet eens zo hoog; ongeveer 2500 euro om een maand op je te laten testen. Als het echt marteling zou zijn geweest, zouden deze mensen er wel meer voor krijgen lijkt mij zo. en nogmaals weet een crimineel waar hij aan begint, ook al zou hij denken dat hij toch niet gepakt zal worden.
Proeven die op mensen gedaan worden zijn andere proeven dan dieren. De omstandigheden waaronder ze worden gehouden is anders.

Citaat:
7. Een overheid moet het goede voorbeeld geven aan de burgers, en zich verlagen tot het niveau van degene die zij oppakt is natuurlijk verre van een goed voorbeeld; de overheid geeft nu ook geen goed voorbeeld, door veel criminelen een veel te korte en milde straf te geven zie 6. hierdoor komen criminelen er veel te makkelijk van af en daardoor zullen burgers ook makkelijker het criminele pad opgaan.
De straf is niet mild, maar rechtvaardig. Daarnaast dient de overheid te laten zien dat geweld niks oplost.

Citaat:
8. Iemand zijn schuld is nooit voor 100% vast te stellen, al willen de voorstanders nog zo graag geloven van wel; als bijvoorbeeld van een seriemoordenaar bij elke moord bewijzen zijn tegen hem, lijkt het mij wel duidelijk en je hebt natuurlijk ook nog mensen die bekennen.
Je hebt ook mensen die ten onrechte bekennen. Je hebt ook getuigen die niet de goede persoon identificeren.

Citaat:
9. Mensen zijn meer waard dan dieren, hebben we ooit afgesproken. En een crimineel blijft nog altijd een mens; ik kan dat me niet herinneren hoor. als jij me iets laat lezen waar dat in staat kan je dit zeggen. en bovendien was ik er duidelijk niet bij toen dat afgesproken werd en met mij vele anderen die hier ook tegenin zouden zijn gegaan ook niet. het enige dat dieren niet kunnen wat wij wel kunnen is mensentaal spreken. omdat wij een groter brein hebben. maar dat betekent niet dat die dieren daardoor pijn moeten lijden. zij hebben er immers ook niet voor gekozen om dier te zijn.
Kijk maar in het strafrecht. Het doden van mensen wordt erger bestrafd dan het doden van dieren. dat wordt in de meeste gevallen zelfs niet bestrafd
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 06-06-2004, 00:00
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 05-06-2004 @ 09:54 :
Ja, dat was echt tegen het zere been hoor ik wens niet geassociëerd of vergeleken te worden met strafpleiters.
Oud 06-06-2004, 00:23
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Nee. Kom nou. Ze mogen dan wel verschrikkelijke dingen hebben gedaan, maar om ze hun mens-zijn dan af te nemen. Nee, doe maar niet. Hoe je het ook wend of keert, het zijn en blijven mensen en zo dienen ze ook behandeld te worden. We stoppen ze al in een cel, ze krijgen TBS (denk maar niet dat dat een pretje is) en veel zware criminelen overleven hun straf niet eens. Die hangen zichzelf op of worden wel door andere gedetineerden vermoord.

Ik ben fanatiek tegen dierproeven, daar zijn genoeg goedkope alternatieven voor, maar daar willen die maatschappijen nooit iets van weten en de overheid al helemaal niet.
Maar dat betekent niet dat ik vind dat die dan maar even op mensen uitgeoefend moeten worden.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 06-06-2004, 00:55
Verwijderd
meisje hoe dom kun je zijn?
Oud 06-06-2004, 01:11
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Nogal een debiele stelling, vind je zelf niet?

Al houdt het op 1 of andere manier wel verband met elkaar. Proeven op dieren zijn eveneens barbaars en zouden ook verboden moeten worden.
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Oud 06-06-2004, 02:57
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
lindaxxxies schreef op 05-06-2004 @ 19:23 :
9. Mensen zijn meer waard dan dieren, hebben we ooit afgesproken. En een crimineel blijft nog altijd een mens; ik kan dat me niet herinneren hoor. als jij me iets laat lezen waar dat in staat kan je dit zeggen. en bovendien was ik er duidelijk niet bij toen dat afgesproken werd en met mij vele anderen die hier ook tegenin zouden zijn gegaan ook niet.
Dieren genieten zeker niet dezelfde rechten als mensen op dit moment. Verder mag de lichamelijke integriteit van criminelen ook niet aangetast worden.

Citaat:
lindaxxxies schreef op 05-06-2004 @ 19:23 :
het enige dat dieren niet kunnen wat wij wel kunnen is mensentaal spreken.
haha, de verchillen zijn wel wat groter dan dat.

Citaat:
AngelLena schreef op 06-06-2004 @ 00:23 :
en veel zware criminelen overleven hun straf niet eens. Die hangen zichzelf op of worden wel door andere gedetineerden vermoord.
Kom nou, zo erg is het nu ook niet in de nederlandse gevangenissen.

Citaat:
AngelLena schreef op 06-06-2004 @ 00:23 :

Ik ben fanatiek tegen dierproeven, daar zijn genoeg goedkope alternatieven voor, maar daar willen die maatschappijen nooit iets van weten en de overheid al helemaal niet.
zover ik weet zijn er binnen de wetenchap voor dierproeven nog lang niet altijd goede alternatieven.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 06-06-2004, 15:04
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-06-2004 @ 00:00 :
Ja, dat was echt tegen het zere been hoor ik wens niet geassociëerd of vergeleken te worden met strafpleiters.
Je stelt je lichtelijk aan.
Oud 06-06-2004, 15:35
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
lindaxxxies schreef op 05-06-2004 @ 19:29 :
lees het dan maar nog een keer, want het staat er wel degelijk. om een paar voorbeelden te noemen, wordt er gezegd dat dit een zielige discussie is en dat de voorstanders zielige mafketels zijn...
alsof opkomen voor dieren hetzelfde is als tegen mensenproeven zijn, zie je dat zelf nou ook niet? En mensen die voor proeven op mensen zijn, zijn imho ook zielige mafketels.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 06-06-2004, 16:20
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Laat ik mij eens, voor de verandering, geheel in de mening kunnen vinden van Joostje.

Citaat:
Joostje schreef op 02-06-2004 @ 19:59 :
1) Je kunt nooit iemand met 100 % zekerheid veroordelen
2) Mensen kunnen veranderen
3) Fysieke straffen zijn onomkeerbaar. zie 1
4) Mensen kunnen onder invloed handelen, of uit zelfverweer.
5) De mens zal van nature uit zijn op eigen gewin. Juist mensen die anderen kwaad aan doen om zelf daaruit winst te halden, zijn meer mens dan mensen die dat niet doen.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Oud 06-06-2004, 16:32
sans plomb
Avatar van sans plomb
sans plomb is offline
Citaat:
Joostje schreef op 02-06-2004 @ 19:38 :
*knip*
heb je gekopieerd
__________________
Love is like a pictionary
Oud 06-06-2004, 17:29
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
REIE schreef op 06-06-2004 @ 16:20 :
Laat ik mij eens, voor de verandering, geheel in de mening kunnen vinden van Joostje.
Ik ben gewoon overtuigend
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 06-06-2004, 19:46
lindaxxxies
lindaxxxies is offline
joostje
als iemand een argument geeft, geef je daarvoor een tegenargument als je het er niet mee eens bent.
Oud 06-06-2004, 19:56
lindaxxxies
lindaxxxies is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 06-06-2004 @ 00:55 :
meisje hoe dom kun je zijn?
als iemand een andere mening heeft, betekent niet dat hij/zij dom is.
blijkbaar ben je dat zelf, dit heeft zoiezo geen drol met intelligentie te maken
Oud 06-06-2004, 20:01
Verwijderd
Citaat:
lindaxxxies schreef op 06-06-2004 @ 19:56 :
als iemand een andere mening heeft, betekent niet dat hij/zij dom is.
blijkbaar ben je dat zelf, dit heeft zoiezo geen drol met intelligentie te maken
Ja, precies! Kijk naar LPF-ers, die zijn toch ook niet allemaal dom?

...

Ja ok, verkeerd voorbeeld.
Oud 06-06-2004, 20:10
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-06-2004 @ 20:01 :
Ja, precies! Kijk naar LPF-ers, die zijn toch ook niet allemaal dom?

...

Ja ok, verkeerd voorbeeld.
Ik heb van horen-zeggen vernomen dat Eerdmans een flink stel hersenen in zijn bezit heeft...
Oud 06-06-2004, 20:14
TheBitchIsBack
TheBitchIsBack is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 06-06-2004 @ 00:23 :
Nee. Kom nou. Ze mogen dan wel verschrikkelijke dingen hebben gedaan, maar om ze hun mens-zijn dan af te nemen. Nee, doe maar niet. Hoe je het ook wend of keert, het zijn en blijven mensen en zo dienen ze ook behandeld te worden.
Ze hebben zelf hun menselijkheid over boord gezet toen ze die mensen martelden, verkrachten en vermoorden... Iemand die een ander vermoord is een monster, geen mens... En dierproeven op ze uitoefenen noem k geen martelen, dus veranderen wij niet automatisch ook in monsters door die dierproeven op hun te doen! (voordat jullie dat als tegenargument gaan geven)
Oud 06-06-2004, 20:15
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Helaas mevrouw Teef, de wet spreekt u tegen
Oud 06-06-2004, 20:15
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
MarKel schreef op 06-06-2004 @ 20:10 :
Ik heb van horen-zeggen vernomen dat Eerdmans een flink stel hersenen in zijn bezit heeft...
Eerdmans schijnt in het echt cool te zijn.

Alleen op tv zie je dat niet altijd bij hem.
__________________
Czech us out
Oud 06-06-2004, 20:20
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
TheBitchIsBack schreef op 06-06-2004 @ 20:14 :
Ze hebben zelf hun menselijkheid over boord gezet toen ze die mensen martelden, verkrachten en vermoorden... Iemand die een ander vermoord is een monster, geen mens... En dierproeven op ze uitoefenen noem k geen martelen, dus veranderen wij niet automatisch ook in monsters door die dierproeven op hun te doen! (voordat jullie dat als tegenargument gaan geven)
Dit slaat echt op nix...
Waarom zou je door iemand te verkrachten/martelen/vermoorden geen mens meer zijn?

En die dierproefen hebben toevallig wel alle karakteristieken van martelen, de vraag is alleen wie het meer verdient, de dieren of de criminelen.
Oud 06-06-2004, 20:21
TheBitchIsBack
TheBitchIsBack is offline
Citaat:
MarKel schreef op 06-06-2004 @ 20:15 :
Helaas mevrouw Teef, de wet spreekt u tegen
Dan zou de wet maar s heel snel veranderd moeten worden! Kom op zeg, jullie doen net alsof moordenaars brave burgers zijn ofzo..
Oud 06-06-2004, 20:23
TheBitchIsBack
TheBitchIsBack is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 06-06-2004 @ 20:20 :
Dit slaat echt op nix...
Waarom zou je door iemand te verkrachten/martelen/vermoorden geen mens meer zijn?

En die dierproefen hebben toevallig wel alle karakteristieken van martelen, de vraag is alleen wie het meer verdient, de dieren of de criminelen.
Ik vind zo iemand geen mens meer, maar zoals k al zei.. een monster. En de schuldige criminelen verdienen t tien keer meer dan de ONschuldige dieren.
Oud 06-06-2004, 20:23
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
TheBitchIsBack schreef op 06-06-2004 @ 20:21 :
Dan zou de wet maar s heel snel veranderd moeten worden! Kom op zeg, jullie doen net alsof moordenaars brave burgers zijn ofzo..
maar de wet bepaald ook hun straf, hetzij het een of ander. Proeven op mensen (a.k.a (soms) misdadigers) is onetisch, hoe je het wend of keert.
Oud 06-06-2004, 20:26
TheBitchIsBack
TheBitchIsBack is offline
Citaat:
MarKel schreef op 06-06-2004 @ 20:23 :
maar de wet bepaald ook hun straf, hetzij het een of ander. Proeven op mensen (a.k.a (soms) misdadigers) is onetisch, hoe je het wend of keert.
Tja.. nou word t gewoon een discussie over of t wel of niet mensen zijn en ik blijf erbij dat k moordenaars geen mensen maar monsters vind.
Oud 06-06-2004, 20:27
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Zal niet zeggen dat de wetten er nou weer speciaal op aangepast moeten worden, maar je kan ook iemand te goed beschermen. Een crimineel heeft misschien geen vrijheid, maar op veel gebieden beter dan de burgers die onder de armoede grens leven en waarschijnlijk ook beter dan sommige slachtoffers van hun daden. En dat zou niet mogen imo.
__________________
Czech us out
Oud 06-06-2004, 20:27
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
TheBitchIsBack schreef op 06-06-2004 @ 20:23 :
Ik vind zo iemand geen mens meer, maar zoals k al zei.. een monster. En de schuldige criminelen verdienen t tien keer meer dan de ONschuldige dieren.
Met die tweede zin ben ik het eens maar je kan niet ontkennen dat het martelen is.

En verkrachten/martelen/moorden is gewoon ontzettend menselijk, we doen dat al veeeel langer dan dingen als naar school gaan, televisie kijken, de krant lezen, boodschappen doen enz.
Oud 06-06-2004, 20:29
TheBitchIsBack
TheBitchIsBack is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 06-06-2004 @ 20:27 :
Met die tweede zin ben ik het eens maar je kan niet ontkennen dat het martelen is.

En verkrachten/martelen/moorden is gewoon ontzettend menselijk, we doen dat al veeeel langer dan dingen als naar school gaan, televisie kijken, de krant lezen, boodschappen doen enz.
Dat t al eeuwen gedaan word wil niet zeggen dat t dan automatisch menselijk is... Je kan t ook zien als dat er al eeuwen monsters bestaan...
Oud 06-06-2004, 20:32
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
wat is dan jouw definitie van menselijk?
Oud 06-06-2004, 20:35
TheBitchIsBack
TheBitchIsBack is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 06-06-2004 @ 20:32 :
wat is dan jouw definitie van menselijk?
K heb geen specifieke definitie van menselijk, maar t houd in ieder geval in dat iemand die opzettelijk en met plezier andere mensen vermoord, marteld of verkracht geen mens is.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Onderwerp nodig?
Missy
4 19-06-2013 23:22
De Kantine dierproeven op zware criminelen.
lindaxxxies
0 08-03-2004 21:03
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wat zijn JOUW politieke standpunten?
Evito
150 15-05-2003 21:46
Flora & Fauna dierproeven
victor
45 06-03-2003 22:17
Flora & Fauna dierenproeven ??????
Mistress Satani
52 28-10-2002 15:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:56.