Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2005, 13:59
Verwijderd
Ik heb nu sinds 2 maanden een nieuwe Samsung D500 + 2-jarig Hi 20 abonnement. In eerste instantie was er niets aan de hand en vond ik de telefoon fantastisch, maar daarna kreeg ik mijn eerste rekening

Nu na 2 maanden vind ik een abonnement veel te duur en het liefst wil ik graag weer terug naar een goedkope prepaid telefoon. Ik weet dat ik de telefoon met het abonnement door iemand over kan laten nemen en dat ik de abonnementskosten in één keer kan betalen zodat ik er in één keer vanaf ben.

Weten jullie misschien of er nog andere mogelijkheden zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2005, 21:14
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
In beginsel zit je er gewoon aan vast. Je kan idd een contractovername laten doen, maar of je het in 1 keer kan laten betalen ligt aan je provider. Ik zou je provider eens bellen om te informeren wat de mogelijkheden zijn.
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 22:27
Augustus
Avatar van Augustus
Augustus is offline
Citaat:
Jive. schreef op 13-11-2005 @ 14:59 :
Ik heb nu sinds 2 maanden een nieuwe Samsung D500 + 2-jarig Hi 20 abonnement. In eerste instantie was er niets aan de hand en vond ik de telefoon fantastisch, maar daarna kreeg ik mijn eerste rekening

Nu na 2 maanden vind ik een abonnement veel te duur en het liefst wil ik graag weer terug naar een goedkope prepaid telefoon. Ik weet dat ik de telefoon met het abonnement door iemand over kan laten nemen en dat ik de abonnementskosten in één keer kan betalen zodat ik er in één keer vanaf ben.

Weten jullie misschien of er nog andere mogelijkheden zijn?
Ik zit met hetzelfde probleem met mijn Debitel-Vodafone 150 abonnement met een Motorola V80, ben benieuwd of er mogelijkheden zijn.
__________________
pr0n parades and drug raids
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 22:34
Verwijderd
'nee'.
Mits ze niet opeens iets wijzigen in hun contractsvoorwaarden dat aantoonbaar nadelig kan uitpakken voor je heb je geen keus dan gewoon je abbo laten aflopen. En ik kan je nu al vertellen dat dat niet gaat gebeuren gezien je als bestaande abbonee simpelweg de keuze krijgt mee te gaan met de nieuwe voorwaarden of te blijven bij wat je hebt afgesloten.

Beter nadenken de volgende keer.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 22:51
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
sim kaartje doormidden breken
__________________
oh oh den haag....
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 23:24
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 14-11-2005 @ 23:51 :
sim kaartje doormidden breken
dan vind de deurwaarder je nog wel hoor
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 10:33
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
maar dan kan die niet meer zoveel bellen
__________________
oh oh den haag....
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 10:50
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hou jezelf gewoon in bedwang. Het is echt niet duurder dan een prepaid, je moet gewoon niet over je bundel heen gaan
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 13:49
Verwijderd
Daar heb je op zich wel gelijk in, maar het probleem is dat ik nu iedere maand sowieso 20€ moet betalen. Dit staat me nogal erg tegen....
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 08:06
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Wat een sukkel ben je dan als je van tevoren niet kan bedenken dat je abonnement je 20 euro per maand gaat kosten, dat lijkt me toch een nogal belangrijk onderdeel van je besluitvorming over het wel of niet nemen van een abonnement.
En natuurlijk kun je niet zomaar na twee maanden je abonnement opzeggen. Je hebt net een gratis telefoon gekregen?
Er is volgens mij wel een site waar je een advertentie kunt zetten dat je iemand zoekt om je abonnement over te nemen, weet alleen het adres niet meer
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 11:20
Verwijderd
Je weet toch van tevoren hoeveel je moet betalen
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 11:28
Strever
Strever is offline
Je bent echt dom man Waarom deed je niet gewoon een 25 euro abonnement. Dan kreeg je een leuke D600 en dan kun je ook nog eens naar 6 maand terugschakelen na een 20 euro abonnement ;p D600 is veeeel beter
Ach die 30 euro

wel bij HI
__________________
Dit Seizoen, Ajax Kampioen!

Laatst gewijzigd op 16-11-2005 om 11:47.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 19:34
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
wel vreemd ja d500 + 2jarig abbo. Met een 2jarig abbo kan je toch een veel duurder toestel nemen. Dan kon je hem nog verkopen en je abbo afkopen, maar voor een d500 krijg je max 250 mits in perfecte staat.
__________________
oh oh den haag....
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 19:56
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Nee, kan niet. Beter nadenken volgende keer.

Zou ook wat zijn, dan kan iedereen zomaar een abonnement afsluiten, telefoon in zijn zak steken en het vervolgens weer opzeggen!
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 22:19
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
er bestaat toch een site waarop je zulke advertentie kunt plaatsen..

een oproep kunt doen: of iemand je abbo wil overnemen
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 15:22
Verwijderd
Topic verplaatst.

Het gaat meer over het abonnement, dan over de telefoon/technische aspecten.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 19:08
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Je kan je abo na 6 maanden downgraden naar een kpn flexibel.
Ik weet niet of je in 1x naar flexibel economy (9,95 p/m) kan, anders kun je eerst naar flexibel allround (15,95 p/m) en dan naar economy.

Je toestel kun je dan verkopen.

Je kan trouwens ook op telecomvergelijker.nl kijken, dan heb je een kpn mobiel+ met 20 euro tegoed p/m voor 2 euro p/m.
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 09:28
ganralph
ganralph is offline
het hele idee van een abonnement is nou net dat de provider weet dat ze de komende twee jaar iig een vast bedrag aan je verdienen. daarom is abonnements-bellen goedkoper dan prepaid: de provider heeft zekerheid.

zal lekker zijn als je op ieder moment die zekerheid weg kunt nemen, en goedkoop bellen (abonnement) als het jou uitkomt. en ff overschakelen naar prepaid als je een maandje minder denkt te bellen.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-11-2005, 10:35
Verwijderd
Wat boven al gezegd is. In de algemene en bijzondere voorwaarden staat de minimale contractsduur en misschien een mogelijkheid om er eerder vanaf te komen, bijv. het recht na een half jaar het abonnement te downgraden of tegen een verlaagd tarief af te kopen. Er is geen 'algemeen' recht dat je ter beschikking staat als je 'per ongeluk' een te duur abonnement hebt afgesloten.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 16:38
Verwijderd
mmm.... ik zit er dus gewoon aan vast
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 19:19
mumumumumugen
mumumumumugen is offline
Je kunt je telefoon verkopen en dan je abbo afbetalen.......
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 19:38
mixtape
Avatar van mixtape
mixtape is offline
Dat is dus het gezeik met al die abonnementen.

Mensen zien alleen de nieuwste telefoons en daarbij '0 euro!' maar beseffen niet dat ze dan vast zitten aan een duur abonnement. Je betaalt in feit ook nog voor de telefoon.

Ik heb een sim only abonnement 400 minuten voor 7,95 p/maand. Alleen geen hip fancy telefoontje. Tis maar waar je prioriteiten liggen. Misschien wel een tip nog voor de volgende keer; een sim-only abbo kost je 50% minder.
__________________
jaaaaa jaaa
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 19:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Jive. schreef op 20-11-2005 @ 17:38 :
mmm.... ik zit er dus gewoon aan vast
Dacht je dat ze "2-jarig abonnement" er voor de lol boven zouden zetten dan?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 19:44
Verwijderd
Eigenlijk zou er een domme consument van het jaar (c) award moeten bestaan.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 23:06
LB06
LB06 is offline
Dom!

Als je een abo neemt van zo'n €20, wéét je gewoon dat je dan €20 minimaal kwijt bent.

Los daarvan: misschien kun je downsteppen. Ik heb ook een 2-jarig abo afgesloten bij Vodafone, en deze kon ik na 6 maaden (waarvan 3 gratis) gratis één stap terug doen naar een goedkoper abo.

Zoiets moet je vantervoren even uitknobbelen. En je even bij jezelf nagaan of je dat bedrag wel kwijt kunt dan wel wilt aan een telefoon.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2005, 10:23
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Jive. schreef op 15-11-2005 @ 14:49 :
Daar heb je op zich wel gelijk in, maar het probleem is dat ik nu iedere maand sowieso 20€ moet betalen. Dit staat me nogal erg tegen....
ik heb ook een hi20 abonnement. Als ik voor 15 euro verbel, krijg ik geen rekening van 20 euro..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 12:29
Verwijderd
Citaat:
G-Lo schreef op 20-11-2005 @ 20:44 :
Eigenlijk zou er een domme consument van het jaar (c) award moeten bestaan.
Jeah! Dan win ik
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 14:46
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 21-11-2005 @ 11:23 :
ik heb ook een hi20 abonnement. Als ik voor 15 euro verbel, krijg ik geen rekening van 20 euro..
Dat lijkt me toch echt niet hoor
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 15:05
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 21-11-2005 @ 15:46 :
Dat lijkt me toch echt niet hoor
Moet ik m'n rekening inscannen
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 16:18
LB06
LB06 is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 21-11-2005 @ 11:23 :
ik heb ook een hi20 abonnement. Als ik voor 15 euro verbel, krijg ik geen rekening van 20 euro..
En als je niet belt/SMSt/wapt? Krijg je dan een rekening van €0,-? Lijkt me nogal stug namelijk. Afaik betaal je voor een hi20 abo €20 per maand. Meer als je voor meer dan 20 euro belt, maar minder lijkt me nooit... Heb je niet toevallig een bepaalde periode korting? Dat wil nog wel eens voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 17:31
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 21-11-2005 @ 16:05 :
Moet ik m'n rekening inscannen
graag, want het lijkt me erg onwaarschijnlijk
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 11:23
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
klopt wel,er zijn wel vaste kosten maar die zijn niet €20. je kan ´tegoed´ meenemen naar de volgende maand heh. dat tegoed is gewoon geld, dus daarom kan je rekening lager zijn.
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 12:20
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
dReZ schreef op 22-11-2005 @ 12:23 :
klopt wel,er zijn wel vaste kosten maar die zijn niet €20. je kan ´tegoed´ meenemen naar de volgende maand heh. dat tegoed is gewoon geld, dus daarom kan je rekening lager zijn.
idd
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 12:30
Verwijderd
Dan wordt het dus nog onoverzichtelijker, want iedereen heeft het hier over belminuten per maand voor X euro, terwijl er dus blijkbaar ook nog zoiets is als de vaste abonnementskosten die je betaalt ongeacht je verbruik.

Als een advertentie luidt: '400 minuten per maand voor X euro' dan kan dat dus twee dingen betekenen: minuuttarief = 400 / X zodat je per seconde/minuut betaalt, waarbij de vaste kosten er nog bijkomen, óf een totaal van 400 minuten voor de prijs van X die je altijd kwijtbent ongeacht hoeveel je ervan verbruikt (met uiteraard een hoger tarief als je boven die 400 uitkomt).

Lekker overzichtelijk weer. En dan vraagt men zich af waarom er zoveel jongeren in de schulden komen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 14:32
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
dReZ schreef op 22-11-2005 @ 12:23 :
klopt wel,er zijn wel vaste kosten maar die zijn niet €20. je kan ´tegoed´ meenemen naar de volgende maand heh. dat tegoed is gewoon geld, dus daarom kan je rekening lager zijn.
huh hoe werkt dat dan? Ik ken maar twee soorten abonnementen;
je betaalt 20 euro per maand en krijgt 200 minuten
je betaalt 20 euro per maand en krijgt 20 euro "beltegoed"
(ik noem maar wat getallen natuurlijk )
Van beide mag je meestal resp. minuten danwel beltegoed meenemen naar de volgende maand. Maar je bent zoieso die 20 euro kwijt. Als je niet een vast bedrag per maand betaalt is het toch geen abonnement?
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 14:53
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ik had bij mijn laatste rekening verkeerd gekeken. Dat was 16 euro, maar excl btw Sorry
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-11-2005, 18:04
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 22-11-2005 @ 15:53 :
Ik had bij mijn laatste rekening verkeerd gekeken. Dat was 16 euro, maar excl btw Sorry
daar dacht ik nog aan
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 09:26
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 22-11-2005 @ 19:04 :
daar dacht ik nog aan
smartass
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 14:47
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 22-11-2005 @ 15:53 :
Ik had bij mijn laatste rekening verkeerd gekeken. Dat was 16 euro, maar excl btw Sorry
haha ja daar heb ik ook nog eens een verhitte discussie over gehad met een vriendin, het is idd 16 euro ex btw. Dus je komt altijd wel op die 20 euro.

Maargoed, abbonement afbetalen dan maar.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 16:20
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
dReZ schreef op 22-11-2005 @ 12:23 :
klopt wel,er zijn wel vaste kosten maar die zijn niet €20. je kan ´tegoed´ meenemen naar de volgende maand heh. dat tegoed is gewoon geld, dus daarom kan je rekening lager zijn.
Volgens mij betaal je gewoon 20 euro en gaat bijv. de 3 euro die je overhebt naar de volgende maand. Daar kun je dus voor 20 euro bellen/smsen +3 euro "gratis". Dan heb je dus eigenlijk een rekening van 23 euro en betaal je 20 euro. Ik dacht dat het zo zat?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 20:46
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 23-11-2005 @ 17:20 :
Volgens mij betaal je gewoon 20 euro en gaat bijv. de 3 euro die je overhebt naar de volgende maand. Daar kun je dus voor 20 euro bellen/smsen +3 euro "gratis". Dan heb je dus eigenlijk een rekening van 23 euro en betaal je 20 euro. Ik dacht dat het zo zat?
zo zit het:
maand 1: saldo 20
je gebruikt 17
rekening 20
maand 2: saldo 23
je gebruikt 23
rekening 20
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 22:32
Verwijderd
Je kan hem afkopen maar kost wel veel 300 euro dacht ik wat ze mij eens vertelde toen ik een abbo nam... mij bevalt ie goed 175 belminuten €25 per mnd. Inmiddels al weer betere abbo,s maar ja dan kan je wqel blijven w8ten he
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 08:53
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
MicheltjeAjax schreef op 23-11-2005 @ 23:32 :
Je kan hem afkopen maar kost wel veel 300 euro dacht ik wat ze mij eens vertelde toen ik een abbo nam... mij bevalt ie goed 175 belminuten €25 per mnd. Inmiddels al weer betere abbo,s maar ja dan kan je wqel blijven w8ten he
ach ja, ik zou dit toch wel het wachten waard vinden
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 15:17
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
Je hebt een contract getekend en duidelijk niet goed gekeken naar de abonnementsvoorwaarden (heel dom en typisch Nederlands). Je kan alleen onder je contract uitkomen met een goede reden, zoals erg slechte netwerkdekking (dit moet je overigens wel binnen een week na aankoop melden). Dat jij vindt dat je te veel betaalt, is absoluut geen reden voor ontbinding. Ik snap ook niet waarom je deze topic plaatst, alles zal duidelijk in je contract en in de abonnementsvoorwaarden staan.

Als je niet betaalt dan wordt je 06-nummer na 1 of 2 openstaande betalingen geblokkeerd voor uitgaande gesprekken. Later zal je abonnement afgesloten hebben en kom je bij een incassobureau terecht en als je het laat escaleren uiteindelijk bij de deurwaarder.

Veel mensen sluiten heel makkelijk een contact af zonder zich te realiseren wat het eigenlijk inhoudt. Een simonly abonnement is inderdaad heel geschikt voor mensen die tevreden zijn met hun huidige toestel en goedkoop willen bellen. Ik betaal zelf 2,50 euro voor 150 belminuten.

Citaat:
nare man schreef op 22-11-2005 @ 13:30 :
Lekker overzichtelijk weer. En dan vraagt men zich af waarom er zoveel jongeren in de schulden komen.
Het is vaak onoverzichtelijk, maar de klantenservice van de desbetreffende dealer kan duidelijke uitleg geven als je daarom vraagt.
__________________
sup birdie.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 20:36
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 16-11-2005 @ 20:34 :
wel vreemd ja d500 + 2jarig abbo. Met een 2jarig abbo kan je toch een veel duurder toestel nemen. Dan kon je hem nog verkopen en je abbo afkopen, maar voor een d500 krijg je max 250 mits in perfecte staat.
Eerder 100 euro, voor 20 euro per maand 1 jaar lang en 50 euro ofzo heb je al een D500 tegenwoordig en dan heb je ook nog een flinke belbundel
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 18:16
Hydrogen
Hydrogen is offline
Ik hou het daarom (het bovenstaande probleem) bij 1-jarige abonnementen.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 23:41
Verwijderd
Citaat:
MicheltjeAjax schreef op 23-11-2005 @ 23:32 :
Je kan hem afkopen maar kost wel veel 300 euro dacht ik wat ze mij eens vertelde toen ik een abbo nam... mij bevalt ie goed 175 belminuten €25 per mnd. Inmiddels al weer betere abbo,s maar ja dan kan je wqel blijven w8ten he
Dat is het punt ook. Natuurlijk is die D500 met een 2jarig abbo nu niet meer rendabel, maar een halfjaartje geleden nog wél. En je kunt inderdaad wel blijven wachten, maar dan blijf je bezig. Je moet niet als een kip zonder kop je in een duur abbonnement storten, maar je hoeft ook weer niet te wachten tot die superaanbieding komt. Die komt namelijk niet.

Zelf heb ik nu wel enigszins spijt van een tweejarig abbonnement, maar op zich zit ik er verder niet zo mee. Ik heb een mooie, nieuwe, degelijke telefoon en een goed abbonnement met een goede dekking. Dus verder heb ik geen klagen. Ik wil wel een simonly, maar dan met deze telefoon over paradox gesproken!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 21:35
fractuur
fractuur is offline
Mjah, beter rondkijken de volgende keer. En abo's kan je best aangaan, maar géén twee-jarige zooi. Een jaar is (als je beseft hoeveel je per maand moet betalen ) wel te overzien.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 12:20
THC1
Avatar van THC1
THC1 is offline
Je kan het abonnement verkopen met telefoon, na bijvoorbeeld 2 maanden. dan heeft de koper van jou abonnement dus een abo met nieuwe telefoon maar dan niet voor 12 maanden maar voor 10 maanden.
voor info www.mobieletelefoons.eigenstart.nl
__________________
Je praat geen poep maar wat ruik ik dan ?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29.