Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2006, 21:50
reine claude
reine claude is offline
Citaat:
Cornel schreef op 24-09-2006 @ 21:55 :
Zoals ik.
Nee, dat is en blijft gewoon diefstal.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2006, 21:52
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
reine claude schreef op 24-09-2006 @ 22:50 :
Nee, dat is en blijft gewoon diefstal.
Jij lijkt een brave meid, maar intussen weet ik wel beter.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 21:54
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Cornel schreef op 24-09-2006 @ 21:55 :
Zoals ik.
Neemt niet weg dat je wel een vuile profiteur bent. Bovendien, had je enig besef gehad van printers dan had je uiteraard een laserprintertje gekocht. Hoops, daar wil HP natuurlijk niets van horen
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 22:12
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 24-09-2006 @ 22:54 :
Neemt niet weg dat je wel een vuile profiteur bent. Bovendien, had je enig besef gehad van printers dan had je uiteraard een laserprintertje gekocht. Hoops, daar wil HP natuurlijk niets van horen
Draai momenteel nog op de fabriekscardridges, als deze leeg is kan ik de reserve (lees ''gestolen'' cardridges) aanspreken. En als die ook leeg is, zijn we inmiddels een paar jaar verder en komt er een laserprinter in huis.

Uiteraard HIER gekocht, lief hé?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 22:39
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Cornel schreef op 24-09-2006 @ 23:12 :
Draai momenteel nog op de fabriekscardridges, als deze leeg is kan ik de reserve (lees ''gestolen'' cardridges) aanspreken. En als die ook leeg is, zijn we inmiddels een paar jaar verder en komt er een laserprinter in huis.

Uiteraard HIER gekocht, lief hé?
<3<3<3 Het zijn gewoon de principes van onze maatschapij. Die werkt namelijk zo dat dit soort dingen kunnen gebeuren. Is er een oplossing, zó dat het geen exta geld kost? Nee, dus we doen het niet. Ofc.

de maatschapij, dat ben jij
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 22:45
reine claude
reine claude is offline
Citaat:
Cornel schreef op 24-09-2006 @ 22:52 :
Jij lijkt een brave meid, maar intussen weet ik wel beter.
Dit mag je even toelichten.

Verder hoeft gestolen niet tussen aanhalingstekens, want je houdt iets in je bezit waar je niet voor betaald hebt en wat dus niet van jou is.

Als je het nu nog niet snapt, wordt het tijd dat je dat bord voor je kop weghaalt.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 22:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Cornel schreef op 24-09-2006 @ 22:52 :
Jij lijkt een brave meid, maar intussen weet ik wel beter.
Dat betwijfel ik sterk, want je maakt mij niet wijs dat je zo autistisch bent dat je echt kunt geloven dat een deeltje van iets stelen geen stelen is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 00:50
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Ik zal dit soort acties vaker uithalen, ik hou er geen schuldgevoel aan over. Ook al denken jullie daar anders over!

Ze mogen blij zijn dat ik er niet werkt, dan wist ik het wel.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 05:02
Serinay~
Serinay~ is offline
Citaat:
Cornel schreef op 25-09-2006 @ 01:50 :
Ik zal dit soort acties vaker uithalen, ik hou er geen schuldgevoel aan over. Ook al denken jullie daar anders over!

Ze mogen blij zijn dat ik er niet werkt, dan wist ik het wel.
Dat je er dan ook nog eens stoer over loopt te doen.
Dieptepunt.
Ik zou je de dood toewensen maar DAT IS TEGEN DE REGELS dus dat doe ik dan ook maar niet.
Maar stel nou dat het -niet- tegen de regels zou zijn dan zou ik het niet zeggen omdat ik een haatdragend karakter heb, want dat heb ik niet maar omdat ik van mening ben dat de samenleving beter af is zonder schaamteloze profiteurs als jij.
Stiekem ook een beetje omdat ik me er ronduit voor schaam dat je, als mens zijnde, dingen met mij gemeen hebt. Afstotend gewoon.
WAT ZOU JE MOEDER WEL NIET ZEGGEN
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 09:31
juno
Avatar van juno
juno is offline
Zijn moeder heeft hem opgevoed en is daar dus zelf debet aan.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 11:24
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Heb toevallig een sollicitatie lopen bij de Mediamarkt, dus het gaat al de goede kant op.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 24-09-2006 @ 21:55 :
Zoals ik.
Nee, want in de regels staat dat je het gehele product moet terugbrengen. Het blijft dus diefstal.
Als je een tv koopt haal je toch ook niet de binnenkant eruit, vul je hem met bankstenen en breng je hem weer terug?
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 25-09-2006 @ 12:24 :
Heb toevallig een sollicitatie lopen bij de Mediamarkt, dus het gaat al de goede kant op.
Jij mist echt basis-sociale vaardigheden.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 12:30
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Cornel schreef op 25-09-2006 @ 12:24 :
Heb toevallig een sollicitatie lopen bij de Mediamarkt, dus het gaat al de goede kant op.
Ga vooral door met je duistere zaken, dan kom je jezelf nog grandioos tegen. Gelukkig ben je de 18 jaren gepasseerd en nog enorm strafbaar ook.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 12:48
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Dat 2 cardridges (samen 49,95 €) voor de HP1210 printer behoorlijk wat opwinding kunnen zorgen in dit topic!
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 25-09-2006 @ 13:48 :
Dat 2 cardridges (samen 49,95 €) voor de HP1210 printer behoorlijk wat opwinding kunnen zorgen in dit topic!
Snap je niet dat het niet om het geld gaat, maar om het principe? (Namelijk: stelen, dat doe je niet?)
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 13:34
Serinay~
Serinay~ is offline
Citaat:
juno schreef op 25-09-2006 @ 10:31 :
Zijn moeder heeft hem opgevoed en is daar dus zelf debet aan.
Veronderstel je.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 14:49
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 25-09-2006 @ 13:51 :
Snap je niet dat het niet om het geld gaat, maar om het principe? (Namelijk: stelen, dat doe je niet?)
In dit geval kon ik het echt niet laten, maar bij terug brengen hadden ze alleen gekeken of de printer in de doos zat, niet dat er wel of geen cardridges bijzaten.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 14:56
reine claude
reine claude is offline
Cornel, ik denk dat de tijd rijp is voor een psych.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 15:03
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
reine claude schreef op 25-09-2006 @ 15:56 :
Cornel, ik denk dat de tijd rijp is voor een psych.
Daar kom ik al regelmatig.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 15:07
Welgemeend
Welgemeend is offline
Zo wat ben jij een schoft hé.

Daarbij is het carTridges.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 15:13
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Welgemeend schreef op 25-09-2006 @ 16:07 :
Zo wat ben jij een schoft hé.

Daarbij is het carTridges.
Volgende keer mag jij die stunt voor mij uithalen, en de carTridges eruithalen, en de printer terug brengen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 18:37
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Cornel schreef op 25-09-2006 @ 12:24 :
Heb toevallig een sollicitatie lopen bij de Mediamarkt, dus het gaat al de goede kant op.
Leuk, welke Mediamarkt?
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 18:44
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Vice schreef op 25-09-2006 @ 19:37 :
Leuk, welke Mediamarkt?
Bij verschillende filialen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 21:16
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Citaat:
T_ID schreef op 24-09-2006 @ 23:49 :
Dat betwijfel ik sterk, want je maakt mij niet wijs dat je zo autistisch bent dat je echt kunt geloven dat een deeltje van iets stelen geen stelen is.
Cornel schijnt in het echt ook autistisch te zijn (no joke), dusja. Het feit dat hij niet snapt dat andere mensen zo reageren zegt toch al genoeg? En dat eeuwige gebrabbel wat niemand hoeft te horen, dat schijnt hij ook niet door te hebben.

Maarre Cornel, veel plezier met je cartridges. Hoop ten zeerste dat je er gelukkig mee bent/van wordt.
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 21:25
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Het zijn gewoon slechte medewerkers, ze moeten hun producten controleren.

Gewoon maar Cornel de schuld geven, wie doet het niet?
Wie gooit liever geld weg? Ik zou het ook doen hoor, geen enkel probleem mee, moeten ze mij maar controleren.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 21:36
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Stel je eens een particuliere handels situatie voor.

Iemand zou je een soortgelijk geintje flikken, je oplichten?
Zou je dat leuk vinden?
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 25-09-2006 @ 22:25 :
Het zijn gewoon slechte medewerkers, ze moeten hun producten controleren.

Gewoon maar Cornel de schuld geven, wie doet het niet?
Wie gooit liever geld weg? Ik zou het ook doen hoor, geen enkel probleem mee, moeten ze mij maar controleren.
Dus op het moment dat jij iets steelt uit een winkel, vind je dat het de fout is van die winkel dat ze jou niet hebben gefouilleerd?
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 22:43
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:
Magican schreef op 14-09-2006 @ 19:26 :
Ben ik de enige die hier morele bezwaren tegen heeft?
Ik vind het ook vrij asociaal eigenlijk.

Citaat:
Daar zou ik nou morele bezwaren tegen hebben, spullen gebruiken en dan terugbrengen...
TS gebruikt de spullen ook.

Als ik iets in de winkel koop wil ik ook graag dat het nieuw (ongebruikt) is. Anders ga ik wel naar een kringloopwinkel/rommelmarkt/internet. Heeft er niets mee te maken hoe het er uit ziet.

Tja wat Cornel doet gaat alle perken te buiten natuurlijk.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 08:19
Grimmetje
Grimmetje is offline
Stelletje moraalridders
__________________
Whatever
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 09:06
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Citaat:
Metal schreef op 25-09-2006 @ 22:16 :
Cornel schijnt in het echt ook autistisch te zijn (no joke), dusja. Het feit dat hij niet snapt dat andere mensen zo reageren zegt toch al genoeg? En dat eeuwige gebrabbel wat niemand hoeft te horen, dat schijnt hij ook niet door te hebben.

Maarre Cornel, veel plezier met je cartridges. Hoop ten zeerste dat je er gelukkig mee bent/van wordt.
Komt Metal er weer aan, 'insider-info' publiek te stellen. Voel je je nu beter?

OT: Kap eens met jammeren om een paar MM-cartridges. Wat betreft marketing-technieken is de MM immoreler en meer een dief dan dhr. Cornel. Als je kijkt naar hoeveel media-speciaalzaakjes, onderdelen-centra en andere particulieren hun spul niet meer kunnen verkopen en dus failliet gaan door de markt-overname van de MM is het niet erg te noemen dat er van de MM gestolen wordt.
__________________

Laatst gewijzigd op 26-09-2006 om 09:12.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 09:15
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
ik ben wel benieuwd hoe metal aan die inside info komt.
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 09:23
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Citaat:
suvórov schreef op 26-09-2006 @ 10:06 :
Komt Metal er weer aan, 'insider-info' publiek te stellen. Voel je je nu beter?

OT: Kap eens met jammeren om een paar MM-cartridges. Wat betreft marketing-technieken is de MM immoreler en meer een dief dan dhr. Cornel. Als je kijkt naar hoeveel media-speciaalzaakjes, onderdelen-centra en andere particulieren hun spul niet meer kunnen verkopen en dus failliet gaan door de markt-overname van de MM is het niet erg te noemen dat er van de MM gestolen wordt.
Wát een onzin. Omdat de mediamarkt soms dubieuze (maar legale) middelen gebruikt om producten aan de man te brengen is het gelijk goed te praten dat je van de mediamarkt jat?
Mooie boel zou dat worden.. Het is gewoon stelen en dat is illegaal, dat heeft geen ene moer met de marketing-technieken van MM te maken, de consument die het product koopt is er immers zelf bij.
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 10:44
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Citaat:
Darko schreef op 26-09-2006 @ 10:23 :
Wát een onzin. Omdat de mediamarkt soms dubieuze (maar legale) middelen gebruikt om producten aan de man te brengen is het gelijk goed te praten dat je van de mediamarkt jat?
Zolang het doel de middelen rechtvaardigt, sure. Dat het legaal is wil natuurlijk niet zeggen dat het gerechtvaardig is (zie kinderarbeid, dierproeven, etc.). Ik vraag me af of jij nog zo moraalridderig doet als de markt-globalisering ervoor heeft gezorgd dat de hele wereld er hetzelfde uitziet.
__________________
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 11:23
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Escapism schreef op 26-09-2006 @ 10:15 :
ik ben wel benieuwd hoe metal aan die inside info komt.
Ik ook, mischien is hij wel mijn psycholoog incognito.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 12:40
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 21-09-2006 @ 12:50 :
Daar zou ik dan ook weer morele bezwaren tegen hebben.
Op zich heel ok van de Jumbo dat je je spullen terug kunt brengen als er iets mis mee is, maar dat klinkt wel heel extreem...
klopt, is opzich ook wel extreem, maar jumbo heeft de instelling : het is beter dat wij het weggeven dan dat ze het kopen bij de concurent.
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 25-09-2006 @ 23:43 :




TS gebruikt de spullen ook.

Als ik iets in de winkel koop wil ik ook graag dat het nieuw (ongebruikt) is. Anders ga ik wel naar een kringloopwinkel/rommelmarkt/internet. Heeft er niets mee te maken hoe het er uit ziet.

Tja wat Cornel doet gaat alle perken te buiten natuurlijk.
de mediamarkt verkoopt die spullen ook niet meer, die gaan terug naar het distributiecentrum en die doen er mischien iets leuks mee, of t word weggedonderd.

Citaat:
suvórov schreef op 26-09-2006 @ 10:06 :
Komt Metal er weer aan, 'insider-info' publiek te stellen. Voel je je nu beter?

OT: Kap eens met jammeren om een paar MM-cartridges. Wat betreft marketing-technieken is de MM immoreler en meer een dief dan dhr. Cornel. Als je kijkt naar hoeveel media-speciaalzaakjes, onderdelen-centra en andere particulieren hun spul niet meer kunnen verkopen en dus failliet gaan door de markt-overname van de MM is het niet erg te noemen dat er van de MM gestolen wordt.
daarbij las ik laatst dat Saturn ( moederbedrijf mediamarkt ) is opgericht met oud SS geld.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 12:57
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Citaat:
suvórov schreef op 26-09-2006 @ 11:44 :
Zolang het doel de middelen rechtvaardigt, sure. Dat het legaal is wil natuurlijk niet zeggen dat het gerechtvaardig is (zie kinderarbeid, dierproeven, etc.). Ik vraag me af of jij nog zo moraalridderig doet als de markt-globalisering ervoor heeft gezorgd dat de hele wereld er hetzelfde uitziet.
Wat de mediamarkt doet staat totaal niet in verhouding tot kinderarbeid o.i.d. dus die vergelijking slaat nergens op. Wat Mediamarkt doet is mss niet helemaal eerlijk, maar ze spelen in op de consument, die heeft ook de kans om ergens anders te kopen?
Wat heeft markt-globalisering met moraalridderij te maken. Of heb je het nog altijd over kinderarbeid? Als de hele wereld er hetzelfde uitziet dan zal dat er wel niet meer zijn hè, aangezien er dan overal wetten tegen zijn.
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 13:53
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Citaat:
Darko schreef op 26-09-2006 @ 13:57 :
Wat de mediamarkt doet staat totaal niet in verhouding tot kinderarbeid o.i.d. dus die vergelijking slaat nergens op. Wat Mediamarkt doet is mss niet helemaal eerlijk, maar ze spelen in op de consument, die heeft ook de kans om ergens anders te kopen?
Wat heeft markt-globalisering met moraalridderij te maken. Of heb je het nog altijd over kinderarbeid? Als de hele wereld er hetzelfde uitziet dan zal dat er wel niet meer zijn hè, aangezien er dan overal wetten tegen zijn.
Wat de mediamarkt doet (een aanzet tot markt-globalisering door zoveel mogelijk aandeel te verwerven met zoveel mogelijk fillialen op te zetten, zoveel mogelijk (particuliere) concurrentie uit te schakelen door bepaalde prijzen kunstmatig te laag/hoog te houden / aggressieve marketing, etc.) noem ik immoreel, NET ALS kinder-arbeid, dierproeven, etc. De vergelijking slaat dus daadwerkelijk wel ergens op. Natuurlijk is dat inspelen op de consument, net als dat bepaalde politieke extremisten inspelen op bepaalde onvrede van mensen. Wat ik zei; dat kan allemaal legaal zijn, het hoeft niet rechtvaardig of moreel te zijn. De manier waarop de mediamarkt dat doet is niet rechtvaardig of moreel.
__________________
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 16:26
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 26-09-2006 @ 13:40 :
de mediamarkt verkoopt die spullen ook niet meer, die gaan terug naar het distributiecentrum en die doen er mischien iets leuks mee, of t word weggedonderd.
Ik had het hier niet speciefiek over de mediamarkt.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 21:13
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 26-09-2006 @ 17:26 :
Ik had het hier niet speciefiek over de mediamarkt.
Als iets weer opnieuw verkocht wordt, gaan ze het product heus wel beter controleren.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 22:58
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Hmm ik probeerde meer aan te geven dat ik het niet leuk vind als ik iets koop dat door iemand anders al gebruikt is. Of het nou nog in dezelfde staat is als voor de verkoop of niet. Kijk een cadeau dat je al hebt en daarom ongebruikt terug brengt, daar vind ik niets mis mee. Maar zoals Magican zei, ik vind het eigenlijk best wel asociaal om winkels als instituten te beschouwen waar je gratis dingen kunt lenen (zoals de topicstarter dus blijkbaar doet).
Toen ik trouwens mijn vorige mobiele telefoon kocht (nieuw in de winkel) stonden er allemaal foto's en 100 telefoonnummers in. Dus dat controleren kan nog best tegen vallen.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 01:45
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 26-09-2006 @ 23:58 :

Toen ik trouwens mijn vorige mobiele telefoon kocht (nieuw in de winkel) stonden er allemaal foto's en 100 telefoonnummers in. Dus dat controleren kan nog best tegen vallen.
Ik weet ook van wie die telefoon was.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 19:34
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Cornel schreef op 27-09-2006 @ 02:45 :
Ik weet ook van wie die telefoon was.
je hebt wel erg veel lol hé
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 10:53
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 14-09-2006 @ 23:30 :
Er zijn winkels die niets terugnemen, mediamarkt bijvoorbeeld.
Da's niet waar. Ze nemen alleen geen dingen terug waarvan de verpakking geopend is. Als je het zaakie dicht laat zitten kun je het terugbrengen. Heb bovendien ook wel eens een DVD waarvan het cellofaan verwijderd was teruggebracht, was geen probleem, kreeg gewoon m'n geld terug.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 10:56
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Cornel schreef op 24-09-2006 @ 21:55 :
Zoals ik.
Kansloos en er nog trots op ook. Trek je toevallig ook een uitkering?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Uitgaven beheren
Catch
41 21-10-2011 18:55
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.