Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2001, 19:05
CodeName Egg
Avatar van CodeName Egg
CodeName Egg is offline
En die schrijft vreselijk!
Zucht... Ik tref het ook nooit goed.
__________________
"ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-07-2001, 09:39
Iejoor
Iejoor is offline
Ik heb gehoord van mensen die dit jaar examen hebben gedaan en dus Caesar hadden, dat het wel meeviel, dus je hoeft je misschien niet zoveel zorgen te maken...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2001, 10:36
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
Iejoor schreef:
Ik heb gehoord van mensen die dit jaar examen hebben gedaan en dus Caesar hadden, dat het wel meeviel, dus je hoeft je misschien niet zoveel zorgen te maken...
Moeilijk was het inderdaad niet, maar de teksten waren zo saai. De ene veldslag na de andere en dan weer een veldslag...
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2001, 11:29
Kop op: Caesar is helemaal niet saai! Je moet hem alleen op de juiste manier lezen. Hij is een politicus die probeert te manipuleren en te beïnvloeden door de manier waarop hij de zaken vertelt. Je kan het vergelijken met de boeken die onze moderne politici schrijven. Probeer achter de veldslagen te kijken: lees tussen de lijnen en merk hoe hij het verhaal brengt zodat hij en zijn troepen er altijd goed uitkomen, kijk naar het beeld dat hij schetst van " de vijand" : die clichés leven nog altijd voort in Asterix. Plaats de veldslag in het grotere geheel en je zal merken dat het een politiek verhaal is, geen oorlogsverhaal.Kijk verder dan de lettertjes en het zal best leuk worden. Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2001, 15:16
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
Petrarca schreef:
Kop op: Caesar is helemaal niet saai! Je moet hem alleen op de juiste manier lezen. Hij is een politicus die probeert te manipuleren en te beïnvloeden door de manier waarop hij de zaken vertelt. Je kan het vergelijken met de boeken die onze moderne politici schrijven. Probeer achter de veldslagen te kijken: lees tussen de lijnen en merk hoe hij het verhaal brengt zodat hij en zijn troepen er altijd goed uitkomen, kijk naar het beeld dat hij schetst van " de vijand" : die clichés leven nog altijd voort in Asterix. Plaats de veldslag in het grotere geheel en je zal merken dat het een politiek verhaal is, geen oorlogsverhaal.Kijk verder dan de lettertjes en het zal best leuk worden. Veel succes!
Daar werd ik nou juist zo moe van. Na ieder stukje tekst kwam weer een aantal analysevragen die dat lieten zien, maar ik vond het juist zoveel van hetzelfde. Misschien blijft jou dat boeien, maar ik heb er na een schooljaar latijn wel genoeg van gehad.

__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2001, 15:37
Revenant
Revenant is offline
Als ik jou was, zou ik blij zijn dat je Caesar hebt. Teksten van Caesar zijn over het algemeen makkelijker dan bv. Livius.
__________________
*Only a fool trusts his life to a weapon*
Met citaat reageren
Oud 09-07-2001, 08:12
Leo Nellissen
Leo Nellissen is offline
Citaat:
CodeName Egg schreef:
Hellup! Ik krijg waarschijnlijk Caesar als examenschrijver!
De komende 4 jaar staat Caesar niet op het programma, of je moet volgend jaar staatsexamen doen.

Zie: http://www.digischool.nl/kt/ce.htm
__________________
www.stilus.nl
Met citaat reageren
Oud 09-07-2001, 10:39
Seneca
Seneca is offline
ij schrijft tenminste niet van dat ellenlange filosofisch proza waar met drie vertalingen ernaast nog niet uit te komen is...
ok, de veldslagverhaaltjes zijn niet al te opwindend, maar wel makkelijk te vertalen en begrijpen en voor de uitdaging. zie petrarca. Denk over Caesars motieven en het gemak waarmee hij de lezer bespeelt zonder dat het direct opvalt. is ook best leuk om over na te denken. Miscchien kun je het zelf nog toepassen?
__________________
Nunquam parum est quod satis est.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18.