Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2004, 23:20
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
SoMeBoDy schreef op 03-11-2004 @ 00:19 :
Maar dat bedoel ik dus met dat er gekke mensen op deze wereld lopen en dat heeft dus niets te maken met wat voor een afkomst je hebt. Wanneer begrijpen sommige mensen dit nou?
njah, het had iedereen geweest kunnen zijn die zich beledigd voelde, ja.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Oud 02-11-2004, 23:21
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
SoMeBoDy schreef op 03-11-2004 @ 00:14 :
En tuurlijk mag iedereen zijn mening uiten, maar zijn gewoon grenzen. Met je mening kan je mensen behoorlijk kwetsen. Niet iedereen zou het bijvoorbeeld accepteren als ik duidelijk aan het volk liet zien dat ik walgden van alle roodharigen.
Dat andere mensen iets vervelend vinden heeft hoegenaamd niets te maken met je recht die mening toch te uiten.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 02-11-2004, 23:22
Verwijderd
Citaat:
goodfella schreef op 03-11-2004 @ 00:20 :
heb medelijden met mensen die zo simpel denken....
Ik heb medelijden met mensen die doen alsof die vent ergens voor stond.
Oud 02-11-2004, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 03-11-2004 @ 00:20 :


hoef je niet te pikken, maar er zijn andere manieren dan moord om je afschuw over bepaalde uitingen te uiten



en dan ga je zomaar over iemands leven beslissen

kots [/B]

natuurlijk keur ik die moord niet goed , maar ik snap niet dat iedereen zo verbaasd is . Het is toch algemeen bekend dat je met een stel gekken hier samen woont , dus is et toch niet raar als zo'n gestoorde gast opeens actie onderneemt?
Oud 02-11-2004, 23:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
diamant_sensation schreef op 03-11-2004 @ 00:22 :
natuurlijk keur ik die moord niet goed , maar ik snap niet dat iedereen zo verbaasd is . Het is toch algemeen bekend dat je met een stel gekken hier samen woont , dus is et toch niet raar als zo'n gestoorde gast opeens actie onderneemt?
ik vraag me af hoe gestoord deze gast was
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-11-2004, 23:24
Verwijderd
Ik vind het nogal grof dat mensen roepen dat wij die moord goedpraten alleen omdat wij eerlijk durven te zeggen dat die man gewoon een klootzak was die nergens voor stond.
Oud 02-11-2004, 23:24
goodfella
goodfella is offline
diamant_sensation, ik neem aan dat je je laatste 10 reply's onder invloed hebt geposted???
__________________
each day we will spill their blood until it rains down from the skies
Oud 02-11-2004, 23:25
Global
Avatar van Global
Global is offline
Citaat:
goodfella schreef op 03-11-2004 @ 00:24 :
diamant_sensation, ik neem aan dat je je laatste 10 reply's onder invloed hebt geposted???
geposted
Oud 02-11-2004, 23:26
goodfella
goodfella is offline
Citaat:
omdat wij eerlijk durven te zeggen dat die man gewoon een klootzak was die nergens voor stond.
duss wat??? wat is het punt dat je hiermee maakt???
__________________
each day we will spill their blood until it rains down from the skies
Oud 02-11-2004, 23:28
Verwijderd
Citaat:
goodfella schreef op 03-11-2004 @ 00:24 :
diamant_sensation, ik neem aan dat je je laatste 10 reply's onder invloed hebt geposted???


Whahahah alleen omdat ik je mening niet deel?
Oud 02-11-2004, 23:29
Global
Avatar van Global
Global is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 03-11-2004 @ 00:24 :
Ik vind het nogal grof dat mensen roepen dat wij die moord goedpraten alleen omdat wij eerlijk durven te zeggen dat die man gewoon een klootzak was die nergens voor stond.
blijf jij nog bezig met deze onderwerp/noobs?
Oud 02-11-2004, 23:30
Verwijderd
geez kom op het is toch algemeen bekend dat er niet alleen normale mensen in dit land wonen??
En van mij mag je best open en bloot je mening uiten , maar dan moet je ook niet raar staan te kijken als er dus gestoorde zijn die dat niet pikken , en deze gast was waarschijnlijk behoorlijk gestoort.

En persoonlijk vind ik het niet vreemd hoor dat er nu iets gebeurd is.
Oud 02-11-2004, 23:30
goodfella
goodfella is offline
nee omdat je dingen zegt die je als je erover nagedacht zou hebben nooit gezegd zou hebben....of naja misschien jij wel. Maar ik kan me dat moeilijk voorstellen
__________________
each day we will spill their blood until it rains down from the skies
Oud 02-11-2004, 23:32
Verwijderd
Citaat:
goodfella schreef op 03-11-2004 @ 00:30 :
nee omdat je dingen zegt die je als je erover nagedacht zou hebben nooit gezegd zou hebben....of naja misschien jij wel. Maar ik kan me dat moeilijk voorstellen

wat dan?
Oud 02-11-2004, 23:34
goodfella
goodfella is offline
ik vind het vreemd dat dit nog langer gepikt word.... het is jammer, maar nieuwe mensen en nieuw geloof vraagt om een andere politiek als het huidige. Want blijkbaar kan de traditionele samenleving niet geaccepteerd worden door sommige stromingen
__________________
each day we will spill their blood until it rains down from the skies
Oud 02-11-2004, 23:36
Verwijderd
hmm naja ik vind het niet vreemd dat sommige mensen niet pikken wat theo zei ...

en dan hoef je idd niet tot zo'n actie over te gaan maar sommige kunnen blijkbaar niet anders
Oud 02-11-2004, 23:40
Global
Avatar van Global
Global is offline
Citaat:
goodfella schreef op 03-11-2004 @ 00:34 :
Want blijkbaar kan de traditionele samenleving niet geaccepteerd worden door sommige stromingen
andersom geldt ook
Oud 02-11-2004, 23:41
Verwijderd
Citaat:
goodfella schreef op 03-11-2004 @ 00:34 :
ik vind het vreemd dat dit nog langer gepikt word.... het is jammer, maar nieuwe mensen en nieuw geloof vraagt om een andere politiek als het huidige. Want blijkbaar kan de traditionele samenleving niet geaccepteerd worden door sommige stromingen
Ik vind het vreemd dat men nu algemeen voor aklige dingen als onderdrukking en doodstraf gaat pleiten
Oud 02-11-2004, 23:41
goodfella
goodfella is offline
en dat is dus het verschil, die mensen die eer en trots zo middeleeuws hoog in het vaandel houden kunnen niet geregeerd worden met de hedendaagse politiek. Want vrijheid van meningsuiting, hoe hard het ook is, is in Nederland een onvoorwaardelijk recht en als je je daar niet aan kan houden dan hoor je hier niet thuis.
__________________
each day we will spill their blood until it rains down from the skies
Oud 02-11-2004, 23:42
Verwijderd
Citaat:
goodfella schreef op 03-11-2004 @ 00:26 :
duss wat??? wat is het punt dat je hiermee maakt???
Dat van die vent geen martelaar van vrije meningsuiting moet worden gemaakt.
Oud 02-11-2004, 23:43
Verwijderd
Citaat:
goodfella schreef op 03-11-2004 @ 00:41 :
en dat is dus het verschil, die mensen die eer en trots zo middeleeuws hoog in het vaandel houden kunnen niet geregeerd worden met de hedendaagse politiek. Want vrijheid van meningsuiting, hoe hard het ook is, is in Nederland een onvoorwaardelijk recht en als je je daar niet aan kan houden dan hoor je hier niet thuis.
Als ik jou posts lees dan vraag ik mij af of jij wel bekend bent met de andere fundamentele vrijheden en rechten die jij het liefst allemaal wil beperken en afschaffen
Oud 02-11-2004, 23:47
goodfella
goodfella is offline
Die fundamentele vrijheden en rechten zijn gemaakt toen de samenlveing transparant en duidelijk was. En misschien verdienen sommige groeperingen deze rechten en vrijheden niet omdat ze er niet mee kunnen omgaan
__________________
each day we will spill their blood until it rains down from the skies
Oud 02-11-2004, 23:51
Global
Avatar van Global
Global is offline
theo kon niet goed om met zijn vrijheid van meningsuiting
Oud 02-11-2004, 23:51
Verwijderd
Citaat:
goodfella schreef op 03-11-2004 @ 00:47 :
Die fundamentele vrijheden en rechten zijn gemaakt toen de samenlveing transparant en duidelijk was. En misschien verdienen sommige groeperingen deze rechten en vrijheden niet omdat ze er niet mee kunnen omgaan

omdat er 1 gek rondloopt die toevallig ook zo gestoord was om theo te vermoorden?
Oud 02-11-2004, 23:51
Verwijderd
Citaat:
goodfella schreef op 03-11-2004 @ 00:47 :
Die fundamentele vrijheden en rechten zijn gemaakt toen de samenlveing transparant en duidelijk was. En misschien verdienen sommige groeperingen deze rechten en vrijheden niet omdat ze er niet mee kunnen omgaan
Aha, onderdrukken op grond van goedkope vooroordelen. Dan is het wel snel gedaan met nederland als democratische rechtsstaat, denk je niet?

Trouwens worden er ook een flink aantal moorden door nederlanders begaan, zullen we die ook hun rechten en vrijheden afnemen, en gelijk een soort stalin aan het hoofd van dit land zetten?
Oud 02-11-2004, 23:52
Verwijderd
Citaat:
Global schreef op 03-11-2004 @ 00:51 :
theo kon niet goed om met zijn vrijheid van meningsuiting

idd en vrijheid van mening of niet je hoort gewoon respect te tonen en dat heeft die niet gedaan en helaas is et hem fataal geworden
Oud 02-11-2004, 23:53
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 03-11-2004 @ 00:51 :
Aha, onderdrukken op grond van goedkope vooroordelen. Dan is het wel snel gedaan met nederland als democratische rechtsstaat, denk je niet?

Trouwens worden er ook een flink aantal moorden door nederlanders begaan, zullen we die ook hun rechten en vrijheden afnemen, en gelijk een soort stalin aan het hoofd van dit land zetten?

ja allemaal in 1 dorp ofzo plaatsen , lekker makkelijk , 1 nederlander overtreed de wet en we zetten gelijk iedereen er in
Oud 02-11-2004, 23:55
Verwijderd
Citaat:
diamant_sensation schreef op 03-11-2004 @ 00:53 :
ja allemaal in 1 dorp ofzo plaatsen , lekker makkelijk , 1 nederlander overtreed de wet en we zetten gelijk iedereen er in
Misschien kunnen we ze beter meteen afmaken, het ligt in de aard van de nederlander dat ze zulke bruute dingen doen, dan kunnen we het probleem beter in een keer oplossen. Het is een groep die bewezen heeft geen bestaansrecht te hebben omdat ze het niet verdienen als mensen gezien te worden aangezien ze barbaars zijn.


Oud 02-11-2004, 23:57
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 03-11-2004 @ 00:55 :
Misschien kunnen we ze beter meteen afmaken, het ligt in de aard van de nederlander dat ze zulke bruute dingen doen, dan kunnen we het probleem beter in een keer oplossen. Het is een groep die bewezen heeft geen bestaansrecht te hebben omdat ze het niet verdienen als mensen gezien te worden aangezien ze barbaars zijn.



idd en dan blijven we lekker met die bekrompen mensen over en dan word het hier gezellig wow niet normaal , lekker alle problemen weg schuiven , kop in het zand steken , jajajaja goed idee
Oud 03-11-2004, 00:00
Verwijderd
opeens ook stil hier
Oud 03-11-2004, 00:01
SoMeBoDy
SoMeBoDy is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 03-11-2004 @ 00:55 :
Misschien kunnen we ze beter meteen afmaken, het ligt in de aard van de nederlander dat ze zulke bruute dingen doen, dan kunnen we het probleem beter in een keer oplossen. Het is een groep die bewezen heeft geen bestaansrecht te hebben omdat ze het niet verdienen als mensen gezien te worden aangezien ze barbaars zijn.


Laten we ook meteen de andere volken afmaken, want daarin zitten tenslotte ook moordenaars. Goh, volgens mij blijft er dan niet veel meer over van deze wereld..
__________________
....GrEeTz To EvErYbOdY...
Oud 03-11-2004, 00:03
Verwijderd
Citaat:
SoMeBoDy schreef op 03-11-2004 @ 01:01 :
Laten we ook meteen de andere volken afmaken, want daarin zitten tenslotte ook moordenaars. Goh, volgens mij blijft er dan niet veel meer over van deze wereld..

lekker rustig en zonder problemen genieten
Oud 03-11-2004, 00:03
Verwijderd
Citaat:
SoMeBoDy schreef op 03-11-2004 @ 01:01 :
Laten we ook meteen de andere volken afmaken, want daarin zitten tenslotte ook moordenaars. Goh, volgens mij blijft er dan niet veel meer over van deze wereld..
Laten we de wereld vernietigen
Oud 03-11-2004, 00:04
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 03-11-2004 @ 01:03 :
Laten we de wereld vernietigen



Oud 03-11-2004, 00:05
SoMeBoDy
SoMeBoDy is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 03-11-2004 @ 01:03 :
Laten we de wereld vernietigen
Goed idee. Dan hebben we tenminste helemaal nergens meer last van
__________________
....GrEeTz To EvErYbOdY...
Oud 03-11-2004, 00:10
Verwijderd
bummer..
Oud 03-11-2004, 05:00
Gornetsnoaker
Avatar van Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Theo was hier gewoon op het nieuws! Tussen de verkiezinguitslagen door! Zag je ineens dat rare hoofd.. Props voor Theo hoor.. dat ie gewoon om 8 uur s'avonds prime time op de televisie op een van de belangrijkste zenders van het land.. Dan heeft die Theo het toch vergeschopt.. Tijdens de verkiezingsuitslagavond! Een nederlandse schreeuwlelijk met zijn foto op de Amerikaanse tv
Oud 03-11-2004, 07:07
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 23:57 :
Ik walg er een beetje van dat van die vent een arm slachtoffer word gemaakt, terwijl het toch echt een kootzak en een rat was, natuurlijk is het geen legitimatie om iemand te vermoorden, maar ik vind het wel vrij kansloos dat iedereen het zo erg vind. Die vent was zelf een symbool van geen respecht hebben, geen fatsoen, en ordinair gedrag.
hier sluit ik me volledig bij aan!
Oud 03-11-2004, 07:10
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 03-11-2004 @ 08:07 :
hier sluit ik me volledig bij aan!
dat weten we nu wel dat mensen m een eikel vonden

ik vind zoveel mesnen een eikel
ga ik ook niet vermoorden

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-11-2004, 07:19
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 03-11-2004 @ 08:10 :
dat weten we nu wel dat mensen m een eikel vonden

ik vind zoveel mesnen een eikel
ga ik ook niet vermoorden

er staat toch ook duidelijk dat moorden niet het antwoord hoort te zijn!
Oud 03-11-2004, 07:32
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 03-11-2004 @ 08:19 :
er staat toch ook duidelijk dat moorden niet het antwoord hoort te zijn!
ja
maar ik word zo moe van mensen die willens en wetens benadrukken dat ze m haatten.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-11-2004, 07:34
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik ben heel diep geraakt dat zoiets in nederland kan gebeuren. Ik had gehoopt dat er in nederland genoeg los was gekomen na Pim Fortuyn. Schijnbaar niet...

Ik vind dat iedereen mits goed onderbouwd ALLES moet kunnen zeggen. Je hoeft het nergens mee eens te zijn maar zo moeilijk is het godverdomme toch niet om iemand te accepteren hoe ie is en hoe ie denkt!!!
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?

Laatst gewijzigd op 03-11-2004 om 07:38.
Oud 03-11-2004, 07:35
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 03-11-2004 @ 08:32 :
ja
maar ik word zo moe van mensen die willens en wetens benadrukken dat ze m haatten.
het was gewoon geen lieverdje..klaar.

ik word moe van mensen die hem ook 'haatten' (hem belachelijk maakten) en hem nu opeens als een soort van held zien.

een ware martelaar..
Oud 03-11-2004, 07:36
Verwijderd
Vraagje

Is Theo ooit (gerechtelijk, dus niet door moord!) gestraft voor zijn uitspraken (die van Geitenneuker e.d.) of valt dat allemaal onder het recht op vrijheid van meningsuiting?

In dat geval hoeven de Ado supporters (en nee ik ben niet voor Ado) niet te worden gestraft. Zij zeiden ook alleen maar wat ze dachten van de scheids..
Oud 03-11-2004, 07:37
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 03-11-2004 @ 08:35 :
het was gewoon geen lieverdje..klaar.

ik word moe van mensen die hem ook 'haatten' (hem belachelijk maakten) en hem nu opeens als een soort van held zien.

een ware martelaar..
ja, dat slaat ook nergens op.

ik zie m niet als een held, vond dat ie vaak te ver ging, was het bijna nooit met hem eens (vond wel de film die ie had gemaakt met hirsi ali goed)....echter, de dood verdient niemand zomaar
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-11-2004, 07:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Xia schreef op 03-11-2004 @ 08:36 :
Vraagje

Is Theo ooit (gerechtelijk, dus niet door moord!) gestraft voor zijn uitspraken (die van Geitenneuker e.d.) of valt dat allemaal onder het recht op vrijheid van meningsuiting?

In dat geval hoeven de Ado supporters (en nee ik ben niet voor Ado) niet te worden gestraft. Zij zeiden ook alleen maar wat ze dachten van de scheids..
lol

strafrechtelijk gestraft bedoel je, neem ik aan. Sancties boeit dan niet zoveel.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-11-2004, 07:40
Verwijderd
Iedereen heeft een uitgesproken mening over Theo van Gogh. Wat die ook moge zijn, het valt niet goed te praten wat er gisteren is gebeurd. Dit kan niet, dit mag niet daar kan men lang en breed over discusseren. Het is een zwarte dag en het zullen nog zwarte dagen worden voor vele van ons. Moslims als niet moslims. Dit is niet waar de Islam voor staat.
Dit is al zeker niet de maand waarin men zich zo dient te gedragen.
Handel niet zomaar in naam van de Islam als er geen kennis is van de Islam. Je kan niet iedereen de mond snoeren die zich slecht uit over de Islam, wij moeten meer gewend zijn en wij moeten beter weten. De grootste fout is gisteren begaan; Theo van Gogh is vermoord.

Mijn condoleances aan zijn naasten.


ik hoop dat ik duidelijk ben..
Oud 03-11-2004, 07:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 03-11-2004 @ 08:40 :
Iedereen heeft een uitgesproken mening over Theo van Gogh. Wat die ook moge zijn, het valt niet goed te praten wat er gisteren is gebeurd. Dit kan niet, dit mag niet daar kan men lang en breed over discusseren. Het is een zwarte dag en het zullen nog zwarte dagen worden voor vele van ons. Moslims als niet moslims. Dit is niet waar de Islam voor staat. Dit is al zeker niet de maand waarin men zich zo dient te gedragen.


Tel Aviv........

Citaat:

Handel niet zomaar in naam van de Islam als er geen kennis is van de Islam. Je kan niet iedereen de mond snoeren die zich slecht uit over de Islam, wij moeten meer gewend zijn en wij moeten beter weten. De grootste fout is gisteren begaan; Theo van Gogh is vermoord.

Mijn condoleances aan zijn naasten.


Mooi gezegd.
Die idiote gast heeft waarschijnlijk net bereikt wat absoluut niet bereikt moet worden: een grotere tweedeling in de maatschappij en een grotere afschuw naar moslims toe.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-11-2004, 07:51
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 03-11-2004 @ 08:38 :
lol

strafrechtelijk gestraft bedoel je, neem ik aan. Sancties boeit dan niet zoveel.
Ja bedoel ik..

Die hele discussie hierover is krom. Je mag geen scheids uitschelden, maar wel moslims.
Oud 03-11-2004, 07:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Xia schreef op 03-11-2004 @ 08:51 :
Ja bedoel ik..

Die hele discussie hierover is krom. Je mag geen scheids uitschelden, maar wel moslims.
Je hebt het over strafrechtelijk vervolgd worden vanwege uitspraken. Volgens mij werden die ado supporters niet strafrechtelijk vervolgd maar sprak men over sancties. Dat is wat anders.

Dat is - zeg maar - een tik op de vingers.

En filmproducenten krigjen op een andere manier een tik op de vingers. Je kunt een groep aso's niet vergelijken met een malloot op televisie.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:40.