Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2005, 11:18
DG
Avatar van DG
DG is offline
Zoals jullie weten mag volgens de wet een scooter 45km/h rijden.
Alleen vind ik dit een beetje raar, 45 km/h is namelijk net de snelheid dat je te hard gaat voor het fietspad, maar net weer te zacht om te kunnen deelnemen aan het "echte" verkeer op de weg.
Ook hinder je het overige verkeer als je op de weg openbare weg rijdt, want je trekt veel langzamer op, en er zijn veel wegen waar je 50 km/h mag rijden.
Daarom ben ik van mening dat de constructiesnelheid van scooters opgevoerd moet worden naar +/- 70 Km/h, omdat dit veel veiliger is, ik heb ee tijdje 70 km/h gereden alleen is het zo dat als je dan gepakt word je € 95 boete krijgt.(zie tabel)
En dat word je ook wel weer zat na 6 keer, je zou natuurlijk een begrenzer in kunnen bouwen maar dan blijft het nog illegaal om zo hard te gaan en je houd de kans dat je gepakt word, en dan word je ook nog eens bekeurd voor de begrenzer.

Nu had ik 3 vragen: vinden jullie ook dat de constructiesnelheid moet worden opgevoerd?, zoja tot hoeveel km/h?

Vinden jullie ook dat de regering flinkt tegenwerkt, omdat ze willen dat de populariteit van de scooters afneemt?

Vinden jullie het terecht dat als je je aan de snelheid houdt en dat als je normaal rijdt, je toch kan worden meegenomen naar een rollerbank?

MVG DG


Citaat:
Vermogen ......Snelheid.............Boete
Kw .....Bruto .....Netto
0.1 .....23.58 .....20.58 .....-
0.2 .....32.69 .....29.69 .....-
0.3 .....38.48 .....35.48 .....-
0.4 .....43.36 .....40.36 .....-
0.5 .....47.66 .....44.66 .....-
0.6 .....51.12 .....48.12 .....Sepot (geen boete)
0.7 .....54.18 .....51.18 .....€ 30
0.8 .....56.95 .....53.95 .....€ 30
0.9 .....59.51 .....56.51 .....€ 45
1.0 .....61.58 .....58.58 .....€ 45
1.1 .....64.04 .....61.04 .....€ 70
1.2 .....66.13 .....63.13 .....€ 70
1.3 .....68.08 .....65.08 .....€ 95
1.4 .....69.91 .....66.91 .....€ 95
1.5 .....71.64 .....68.64 .....€ 95
1.6 .....72.33 .....69.33 .....€ 95
1.7 .....74.95 .....71.95 .....€ 125
1.8 .....76.50 .....73.50 .....€ 125
1.9+....78.00 .....75.00 .....Off. van
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2005, 12:00
matrix21
matrix21 is offline
Tegen de tijd dat die 16 jarigen normaal gaan rijden op hun scooters zeg ik mag de snelheid omhoog. Aangezien ik dat niet snel zie gebeuren ----> 50 is hard zat.
Ik zie liever een regeling dan zoals bij motorrijden. Tot een bepaalde leeftijd mag je niet boven een bepaald vermogen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 14:02
DG
Avatar van DG
DG is offline
dat slaat natuurlijk nergens op, net alsof iedere 16 jarige als een diebiel rondcrossen, en meestal rijden de mensen die niet kunnen rijden ook geen 45.
Maarja vertel nog eens wat meer over dat systeem van dat motorrijden.

Ps. het lijk mij wel redelijk, als je naast certificaat ook nog wat andere tests moet doen, en dat aan de hand daarvan bepaald word, hoe hard je mag rijden.
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 14:02
MB
Avatar van MB
MB is offline
Ik ben voor het aanpassen van de 'constructiesnelheid' van brommers en scooters, deze zou gewoon aangepast moeten worden naar de echte constructiesnelheid, de snelheid waarmee ze de fabriek uit komen rollen dus. Hier zijn ze op gebouwd en de brommer zelf kan het dus makkelijk aan, het ligt alleen aan de bestuurd(st)er of hij/zij er veilig mee om kan gaan.

Je mag sowieso te langzaam, omdat je tegenwoordig met je brommer op de weg moet waar auto's 50 mogen, als je daar dan ook echt maar 30 (want meestal is het binnen de bebouwde kom en daar mag je maar 30) rijdt, dan krijg je heeeele gevaarlijke situaties, omdat automobilisten het irritant vinden en gaan inhalen (vaak waar dat niet kan, dus je wordt de berm in gedrukt bijvoorbeeld).

Het rijden op een begrensde brommer is ook niet meer leuk, het is zelfs irritant, niet alleen omdat hij langzaam gaat, maar vooral omdat hij zo langzaam optrekt. Als je met een begrensde brommer of scooter volgas wegrijd om een weg over te steken zou het zelfs sneller zijn om het eerste stukje er mee te rennen (en ik overdrijf echt niet).

Ik rijdt zelf al anderhalf jaar op verschillende (schakel)brommers en ik heb deze gewon allemaal zo gereden als waar ze voor gemaakt zijn: onbegrensd dus (op een na, maar die heb ik niet gebruikt voor vervoer en alleen voor in het bos ed). Ik heb nog nooi tene ongeluk veroorzaakt of gehad, dit komt ook omdat ik binnen de bebouwde kom gewoon met het verkeer mee rijdt (dat is dus vaak 50 km/u) ik heb wel 2 of 3 keer gehad dat ik ontsnapt ben aan een ongeluk omdat mijn brommer onbegrensd en dus te hard liep en harder optrok, ik moest op dat moment flink gas bij geven(en ik reed gewoon rond de 40/50), omdat ik anders geschept zou worden door een auto van links en dit komt dus vaker voor.

Ik zeg: geen begrenzers meer in de brommers, geen opvoerspul meer verkopen en laat de brommers en scooters ook gewoon op de 80 km/u wegen, dit zijn toch meestal overzichtelijke wegen en daarom zal dat waarschijnlijk ook wel goed gaan... En de mensen die hun brommer dan nog opvoeren, geef die maar een dikke bekeuring.

De manier van bekeuren vind ik trouwens echt onzin, ze zetten je op een rollerbank, waarvan ze zeggen dat het een vermogensbank is. Dit is niet zo, want als het een vermogensbank zou zijn zou hij in elke versnelling hetzelfde vermogen hebben en niet in de laatste versnelling het meeste vermogen. Het is ook geen bank die gewoon het aantal omwentelingen van de roller meet (dus km/u), het is een soort tussenbrouwsel van de twee en daardoor hoogst onbetrouwbaar (voorbeeld: een vriend van mij heeft een scootertje, en die kan 65 km/u mijn (onbegrensde) brommer rijdt een stuk harder tegen de 90 en we hadden op dezelfde bank allebei 1.5 KW wat de politie dan weer via een domme omrekeningstabel omrekent naar +-70 km/u, klopt bij beide dus van geen kant)

Citaat:
DG schreef op 15-05-2005 @ 15:02 :
dat slaat natuurlijk nergens op, net alsof iedere 16 jarige als een diebiel rondcrossen, en meestal rijden de mensen die niet kunnen rijden ook geen 45.
Maarja vertel nog eens wat meer over dat systeem van dat motorrijden.

Ps. het lijk mij wel redelijk, als je naast certificaat ook nog wat andere tests moet doen, en dat aan de hand daarvan bepaald word, hoe hard je mag rijden.
Als je je motorrijbewijs voor je 21e haalt, dan moet je 2 jaar op een motor rijden met een beperkt vermogen (25KW/34PK ofzo). Na 2 jaar mag je dan vol vermogen rijden.

Aan wat voor tests zat je dan te denken, want voertuigbeheersing hebben ze allemaal wel, maar het gaat erom hoe je je gedraagt in het verkeer...
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 14:15
Verwijderd
Euh.. waarom rijden scootahs niet gewoon op de weg van de auto's met de snelheid van de auto's?

Ik ben al bijna 3x dood geweest omdat zo'n oetlul me inhaalde met 45.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 14:41
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Citaat:
Lilith schreef op 15-05-2005 @ 15:15 :
Euh.. waarom rijden scootahs niet gewoon op de weg van de auto's met de snelheid van de auto's?

Ik ben al bijna 3x dood geweest omdat zo'n oetlul me inhaalde met 45.
Hoezo, reden ze over je zijwieltjes heen? 10 jarigen horen ook nog niet alleen te fietsen. Zoals al eerder gezegt is 45 te langzaam om normaal aan het verkeer deel te nemen op de autobaan.

45 is al een vrij grote snelheid. Vooral 16 jarigen willen af en toe lekker rondcrossen en een hogere snelheid geven lijkt me dan ook redelijk gevaarlijk.
Aan de andere kant is het ook gevaarlijk om langzaam rond te rijden. Het opvoeren van een scooter gebeurt toch wel. Het lijkt mij het beste om de snelheid wel iets op te voeren, laten we zeggen 55. Dan kan je gewoon normaal op de autobaan rijden, zonder een illegale snelheid te hebben of het overige verkeer te hinderen. 70 lijkt me net iets teveel...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 14:58
DG
Avatar van DG
DG is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 15-05-2005 @ 15:02 :
*verhaal*

Als je je motorrijbewijs voor je 21e haalt, dan moet je 2 jaar op een motor rijden met een beperkt vermogen (25KW/34PK ofzo). Na 2 jaar mag je dan vol vermogen rijden.

Aan wat voor tests zat je dan te denken, want voertuigbeheersing hebben ze allemaal wel, maar het gaat erom hoe je je gedraagt in het verkeer...
stuk 1: Helemaal mee eens

stuk 2: Dat lijkt me geen zin te hebben want na 2 jaar ben je 18, en gaat het grootste deel langzaam aan na dneken over het auto rijbewijs

stuk 3: Ja dingen inzizchts test, met behulp van simulators, en "af laten rijden" maar dan beetje onopgemerkt, zeg maar dat je gevolgd word, zonder dat je het weet oid.
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 14:59
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Sweetsurrender schreef op 15-05-2005 @ 15:41 :
45 is al een vrij grote snelheid. Vooral 16 jarigen willen af en toe lekker rondcrossen en een hogere snelheid geven lijkt me dan ook redelijk gevaarlijk.
Aan de andere kant is het ook gevaarlijk om langzaam rond te rijden. Het opvoeren van een scooter gebeurt toch wel. Het lijkt mij het beste om de snelheid wel iets op te voeren, laten we zeggen 55. Dan kan je gewoon normaal op de autobaan rijden, zonder een illegale snelheid te hebben of het overige verkeer te hinderen. 70 lijkt me net iets teveel...
Waarom? Als je de snelhgeid zet op waar ze voor gemaakt zijn, dan is de behoefte om op te voeren ook al veel minder aanwezig
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 15:00
DG
Avatar van DG
DG is offline
Citaat:
Lilith schreef op 15-05-2005 @ 15:15 :
Euh.. waarom rijden scootahs niet gewoon op de weg van de auto's met de snelheid van de auto's?

Ik ben al bijna 3x dood geweest omdat zo'n oetlul me inhaalde met 45.
omdat scootahs, als ze "standaard" rijden(+/- 45 km/h) het zelfde meemaken als wat jij heb meegemaakt op je driewieler
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 15:40
Verwijderd
Citaat:
DG schreef op 15-05-2005 @ 16:00 :
omdat scootahs, als ze "standaard" rijden(+/- 45 km/h) het zelfde meemaken als wat jij heb meegemaakt op je driewieler
Dat zei ik ook niet.

Grrrr..

Ik vroeg waarom die scooters niet gewoon 50 rijden, net als de auto's op de AUTOWEG.

En ik ben geen 10, ik lijk soms 10. Wel absurd als een 10jarige in 4vwo zit.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 15:45
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Lilith schreef op 15-05-2005 @ 16:40 :
Dat zei ik ook niet.

Grrrr..

Ik vroeg waarom die scooters niet gewoon 50 rijden, net als de auto's op de AUTOWEG.

En ik ben geen 10, ik lijk soms 10. Wel absurd als een 10jarige in 4vwo zit.
1. Je mag helemaal niet op de autoweg rijden
2. De meeste mensen rijden op die wegen die jij bedoeld wel 50, omdat ze snappen dat dat veel veiliger is
3. Het MAG alleen niet (het wordt btw wel vaak gedoogd)
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Da_mark schreef op 15-05-2005 @ 16:45 :
1. Je mag helemaal niet op de autoweg rijden
2. De meeste mensen rijden op die wegen die jij bedoeld wel 50, omdat ze snappen dat dat veel veiliger is
3. Het MAG alleen niet (het wordt btw wel vaak gedoogd)
Dus..

waarom gooit de overheid de wet gewoon niet om.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 16:11
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Lilith schreef op 15-05-2005 @ 17:05 :
Dus..

waarom gooit de overheid de wet gewoon niet om.
Je bent echt 10 of niet? Alsof de overheid dat even zou doen . De overheid is ervan overtuigd dat er meer ongelukken zouden gebeuren als brommers sneller mogen, omdat ze daarbij de statistieken pakken met het percentage ongelukken dat met opgevoerde brommers gebeurd. Ze snappen echter niet dat als je het er alleen om doet wat sneller te gaan, je je brommer meteen helemaal op kan voeren en bij wijze van spreken 140 kan laten lopen, want de boete is toch even hoog (in theorie en bij een kloppende rollerbank zou je namelijk bij 75 al de hoogste boete hebben). Dus die statistieken zijn niet representatief, maar de overheid gebruikt ze wel.

Hetzelfde met de leeftijdsverhoging naar 17 jaar, daarbij hebben ze gewoon gezegd: 75% van de ongelukken gebeurd met 16jarigen en maar 20% met 17-jarigen, dus als we de leeftijd een jaar opschroeven dan gebeuren er 75% minder ongelukken, terwijl dat ook nergens op slaat, omdat de reden dat er bij 17-jarigen minder ongelukken zijn is omdat ze al een jaar ervaring hebben. De overheid pakt er verkeerde dingen bij, bovendien ziet de overheid de brommers volgens mij het liefst verdwijnen, daarom doen ze zo moeilijk (nu ook weer met dat kenteken enzo).
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Da_mark schreef op 15-05-2005 @ 17:11 :
Je bent echt 10 of niet? Alsof de overheid dat even zou doen . De overheid is ervan overtuigd dat er meer ongelukken zouden gebeuren als brommers sneller mogen, omdat ze daarbij de statistieken pakken met het percentage ongelukken dat met opgevoerde brommers gebeurd. Ze snappen echter niet dat als je het er alleen om doet wat sneller te gaan, je je brommer meteen helemaal op kan voeren en bij wijze van spreken 140 kan laten lopen, want de boete is toch even hoog (in theorie en bij een kloppende rollerbank zou je namelijk bij 75 al de hoogste boete hebben). Dus die statistieken zijn niet representatief, maar de overheid gebruikt ze wel.

Hetzelfde met de leeftijdsverhoging naar 17 jaar, daarbij hebben ze gewoon gezegd: 75% van de ongelukken gebeurd met 16jarigen en maar 20% met 17-jarigen, dus als we de leeftijd een jaar opschroeven dan gebeuren er 75% minder ongelukken, terwijl dat ook nergens op slaat, omdat de reden dat er bij 17-jarigen minder ongelukken zijn is omdat ze al een jaar ervaring hebben. De overheid pakt er verkeerde dingen bij, bovendien ziet de overheid de brommers volgens mij het liefst verdwijnen, daarom doen ze zo moeilijk (nu ook weer met dat kenteken enzo).
Nee.. ik ben 17, maar ik rijd geen brommer ofzo. En dus boeit t me eigenlijk ook geen kont.

Maar.. dankjewel voor de uitleg.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 11:01
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
DG schreef op 15-05-2005 @ 15:02 :
dat slaat natuurlijk nergens op, net alsof iedere 16 jarige als een diebiel rondcrossen, en meestal rijden de mensen die niet kunnen rijden ook geen 45.
Maarja vertel nog eens wat meer over dat systeem van dat motorrijden.

Ps. het lijk mij wel redelijk, als je naast certificaat ook nog wat andere tests moet doen, en dat aan de hand daarvan bepaald word, hoe hard je mag rijden.
Ik zeg helemaal niet dat iedere 16 jarige als een debiel rondrijdt. Maar de helft is het zeker. Ik weet niet of jij auto rijdt maar dan ga je wel begrijpen wat ik bedoel. Hoe vaak ik het gehad heb dat ik in de stad word ingehaald door een scooter die 70 rijdt. Als automobilist verwacht je dat niet, levensgevaarlijk dus.
Als de scooters op een normale manier meerijden met het verkeer (dus achter een auto blijven rijden als die even wat langzamer moet omdat het druk is) dan heb ik er geen problemen mee dat die snelheid wordt opgevoerd naar 50/60.
Helaas werkt het niet zo dus zeg ik. 45 is hard genoeg (de meeste rijden trouwens 50/60 van de fabriek uit dus ik snap je probleem niet).
Wacht nu maar gewoon tot je oud genoeg bent/geld genoeg hebt voor een motor. Dan kan je altijd nog als een gek scheuren.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 12:49
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 16-05-2005 @ 12:01 :
Ik zeg helemaal niet dat iedere 16 jarige als een debiel rondrijdt. Maar de helft is het zeker. Ik weet niet of jij auto rijdt maar dan ga je wel begrijpen wat ik bedoel. Hoe vaak ik het gehad heb dat ik in de stad word ingehaald door een scooter die 70 rijdt. Als automobilist verwacht je dat niet, levensgevaarlijk dus.
Dat zal inderdaad wel, maar vanuit het perspectief van een bromfietser rijd de helft van de automobilisten als een debiel. Hoe vaak komthet niet voor dat ze inhalen waar het niet kan, of dat ze geen voorrang verlenen? Als bromfietser verwacht je dat niet.

Ik weet ook wel dat bromfietsers (en dan vooral de scootertjes) vaker ongelukken veroorzaken dan automobilisten, maar dat zal ook altijd zo blijven. En ik denk niet dat er meer ongelukken zouden gebeuren als de maximum snelheid aangepast zou worden, eerder een stuk minder.

Citaat:
Als de scooters op een normale manier meerijden met het verkeer (dus achter een auto blijven rijden als die even wat langzamer moet omdat het druk is) dan heb ik er geen problemen mee dat die snelheid wordt opgevoerd naar 50/60.
Helaas werkt het niet zo dus zeg ik. 45 is hard genoeg (de meeste rijden trouwens 50/60 van de fabriek uit dus ik snap je probleem niet).
Een brommertje uit de fabriek rijdt rond de 80, maar dan worden ze hier weer begrensd oid en dan rijden ze echt maar 45/50. En al zouden ze dan 60 rijden, dan krijg je gewoon een boete hoor, het boeit de politieagent toch niet of het wel of niet jouw schuld is? Hij doet gewoon wat hij hoort te doen: boetes uitschrijven en het liefst zo veel mogelijk.

Citaat:
Wacht nu maar gewoon tot je oud genoeg bent/geld genoeg hebt voor een motor. Dan kan je altijd nog als een gek scheuren.
Het gaat nou niet om als een gek rond willen scheuren, maar juist het tegenovergestelde. Het verkeer veiliger maken voor bromfietsers dus.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 13:44
DG
Avatar van DG
DG is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 16-05-2005 @ 12:01 :
Ik zeg helemaal niet dat iedere 16 jarige als een debiel rondrijdt. Maar de helft is het zeker. Ik weet niet of jij auto rijdt maar dan ga je wel begrijpen wat ik bedoel. Hoe vaak ik het gehad heb dat ik in de stad word ingehaald door een scooter die 70 rijdt. Als automobilist verwacht je dat niet, levensgevaarlijk dus.
Als de scooters op een normale manier meerijden met het verkeer (dus achter een auto blijven rijden als die even wat langzamer moet omdat het druk is) dan heb ik er geen problemen mee dat die snelheid wordt opgevoerd naar 50/60.
Helaas werkt het niet zo dus zeg ik. 45 is hard genoeg (de meeste rijden trouwens 50/60 van de fabriek uit dus ik snap je probleem niet)*
Wacht nu maar gewoon tot je oud genoeg bent/geld genoeg hebt voor een motor. Dan kan je altijd nog als een gek scheuren.
Nee ik rijd nog geen auto, en er zijn inderdaad mensen die rijden zoals jij het beschrijft, maar er zijn nog ook altijd mensen die hun verstand gebruiken op de scooter.
Ik neem aan dat je zelf ook scooter heb gereden, je weet dan dus ook hoe automobilisten reageren op scooters, als ik aan kom rijden bij een kruispunt en ik heb voorrang, rijden ze gewoon door, waarom? Als ik met me scooter tegen een wagen aan klap, lig ik met schedelbasisfractuur op straat, en in de auto zit een deuk, ook word de schuld dan toch op de scooter geschoven, want ja zijn scooter is opgevoerd naar 70, en ja al die jonge jongens op scooters rijden als gekken rond, hij had beter uit moeten kijken, terwijl het niet eens mijn schuld was.

Moet je eens kijken of ze nog steeds doordouwen bij een kruispunt als ik met een grote 4x4 jeep aan kom rijden,
dan geven ze ook voorrang, simpelweg omdat als er een 4x4 tegen jou wagen aan klapt, je dan zelf ook kreupel bent, maar als er een scooter komt douwen ze gewoon door, met het risico om zo iemand voor ze leven lang in een rolstoel te laten zitten, omdat die toch maar op een scooter reed, die opgevoerd was

*ze rijden neit 50/60 uit de fabriek, ze rijden max. 52 echte kilometers vanuit de fabriek, maar zodra je de varioring, en de prop uit de uitlaat heb gehaald rijden ze rond de 60/70 ja.
Deze dingen zijn er trouwens beide ingezet op verzoek van de nederlandse overheid, en zitten standaard niet in een scooter.
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.

Laatst gewijzigd op 16-05-2005 om 13:50.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 13:47
DG
Avatar van DG
DG is offline
Citaat:
DG schreef op 15-05-2005 @ 12:18 :

Vinden jullie het terecht dat als je je aan de snelheid houdt en dat als je normaal rijdt, je toch kan worden meegenomen naar een rollerbank?
op deze vraag heb ik nog geen antwoord gekregen, wat vinden jullie hier nou van?
(ik praat dan dus over dat je je gewoon netjes gedraagd, niet eerst met 100 door het dorp rijd en daarna als je door heb dat oom motoragent achter je rijd in eens 45 gaat rijden)
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-05-2005, 13:53
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Lilith schreef op 15-05-2005 @ 16:40 :
Ik vroeg waarom die scooters niet gewoon 50 rijden, net als de auto's op de AUTOWEG.
Uh volgens mij rij je op de autoweg meestal 80
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 14:26
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 16-05-2005 @ 14:53 :
Uh volgens mij rij je op de autoweg meestal 80
ik hoop nooit achter jou te zitten op een autoweg. Op een autoweg mag je namelijk 100 km/u.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 14:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 16-05-2005 @ 15:26 :
ik hoop nooit achter jou te zitten op een autoweg. Op een autoweg mag je namelijk 100 km/u.
Dat is de snelweg volgens mij (100 tot 120)

En hoe noem je volgens jou dan de weg waar je 80 km/u rijdt?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 14:35
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 16-05-2005 @ 15:27 :
Dat is de snelweg volgens mij (100 tot 120)

En hoe noem je volgens jou dan de weg waar je 80 km/u rijdt?
autoweg = 80 km
autosnelweg = 100/120 km
ofwel je hebt gelijk
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 14:41
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
ik heb zelf ook 1,5 een scooter gehad, die rond de 80 km/u ging. En daarbij slecht eenmaal een ongeluk gehad, die geheel buiten mijn schuld om was. (en ja, daar zijn bewijzen van ;-))

ik vind ook dat de constructiesnelheid aangepast moet worden. De eerste 3 maanden werd ik op de wegen waar geen apart pad was voor bromfietsers, steeds gepasseerd door auto's die "net ietsje harder" gingen. Ik was dus niet instaat, zoals al eerder hier al gezegd, om "mee" te komen.

Eerlijkheidshalve zeg ik er ook bij: het hard rijden vond ik ook gewoon erg leuk om te doen, zij het wel, dat ik wist waar het wel/niet kon. Daar ligt ook het probleem; een deel van de mensen op een scooter die opgevoerd zijn, weten daar niet goed mee om te gaan.

Opzich vind ik het verhogen van de snelheden een goede zaak; alleen moet er dan wel iets van een praktijkexamen komen, om er zeker van te zijn dat mensen hiermee ook overweg kunnen.
Side-effect hiervan zal zijn dat een deel zal afhaken; ook niet heel slecht denk ik.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 14:42
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 16-05-2005 @ 15:35 :
autoweg = 80 km
autosnelweg = 100/120 km
ofwel je hebt gelijk
Dank
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 14:55
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
DG schreef op 16-05-2005 @ 14:47 :
op deze vraag heb ik nog geen antwoord gekregen, wat vinden jullie hier nou van?
(ik praat dan dus over dat je je gewoon netjes gedraagd, niet eerst met 100 door het dorp rijd en daarna als je door heb dat oom motoragent achter je rijd in eens 45 gaat rijden)
De regel is er nou eenmaal dat je brommer niet te hard mag kunnen rijden, dat ze dat controleren vind ik niet zo'n punt. Dat is logisch, want als je je altijd aan de toegestane snelheid zou houden, dan zou de brommer ook niet harder hoeven lopen dan 45, dus als je aangehouden wordt als je je een keer wel aan d eregels houd maakt dat niet zoveel uit.

Ze moeten die regels alleen veranderen.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2005, 15:31
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
De snelheid mag omhoog, mits ze ook het brommer rijbewijs in voeren.
Ik rij op mijn brommer ook altijd gewoon mee met het verkeer, dus niet op een 60km weg 40 gaan rijden, maar gewoon 60.
Het is inderdaad zo dat het wel een redelijke bekeuring oplevert als je gepakt wordt

Ik vind het ook niet terrecht dat als je gewoon normaal rijdt je gewoon meegenomen kan worden naar de rollerbank. Zoiezo kloppen die rollerbanken voor geen meter omdat je vermogen niet aan snelheid kan koppelen.
Vaak banken die agenten nog verkeerd ook waardoor hij meer kw aangeeft dan dat je eigenlijk hebt.

Aan de andere kant rijden er ook zat gekken op die scootertjes, die het dus verpesten voor de rest.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 16:45
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
MTpower schreef op 16-05-2005 @ 16:31 :
De snelheid mag omhoog, mits ze ook het brommer rijbewijs in voeren.
Ik rij op mijn brommer ook altijd gewoon mee met het verkeer, dus niet op een 60km weg 40 gaan rijden, maar gewoon 60.
Het is inderdaad zo dat het wel een redelijke bekeuring oplevert als je gepakt wordt

Ik vind het ook niet terrecht dat als je gewoon normaal rijdt je gewoon meegenomen kan worden naar de rollerbank. Zoiezo kloppen die rollerbanken voor geen meter omdat je vermogen niet aan snelheid kan koppelen.
Vaak banken die agenten nog verkeerd ook waardoor hij meer kw aangeeft dan dat je eigenlijk hebt.

Ze meten geen vermogen, maar het klopt idd voor geen meter
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 16:55
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 16-05-2005 @ 15:27 :
Dat is de snelweg volgens mij (100 tot 120)

En hoe noem je volgens jou dan de weg waar je 80 km/u rijdt?
Op een autoweg mag je 80 tenzij er een bord onder hangt dat je 100 mag..
Kortom allebei gelijk
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 16:58
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
DG schreef op 16-05-2005 @ 14:44 :
Nee ik rijd nog geen auto, en er zijn inderdaad mensen die rijden zoals jij het beschrijft, maar er zijn nog ook altijd mensen die hun verstand gebruiken op de scooter.
Ik neem aan dat je zelf ook scooter heb gereden, je weet dan dus ook hoe automobilisten reageren op scooters, als ik aan kom rijden bij een kruispunt en ik heb voorrang, rijden ze gewoon door, waarom? Als ik met me scooter tegen een wagen aan klap, lig ik met schedelbasisfractuur op straat, en in de auto zit een deuk, ook word de schuld dan toch op de scooter geschoven, want ja zijn scooter is opgevoerd naar 70, en ja al die jonge jongens op scooters rijden als gekken rond, hij had beter uit moeten kijken, terwijl het niet eens mijn schuld was.

Moet je eens kijken of ze nog steeds doordouwen bij een kruispunt als ik met een grote 4x4 jeep aan kom rijden,
dan geven ze ook voorrang, simpelweg omdat als er een 4x4 tegen jou wagen aan klapt, je dan zelf ook kreupel bent, maar als er een scooter komt douwen ze gewoon door, met het risico om zo iemand voor ze leven lang in een rolstoel te laten zitten, omdat die toch maar op een scooter reed, die opgevoerd was

*ze rijden neit 50/60 uit de fabriek, ze rijden max. 52 echte kilometers vanuit de fabriek, maar zodra je de varioring, en de prop uit de uitlaat heb gehaald rijden ze rond de 60/70 ja.
Deze dingen zijn er trouwens beide ingezet op verzoek van de nederlandse overheid, en zitten standaard niet in een scooter.
Dit heeft niet zozeer met snelheid van de scooter te maken.
Als ik in mijn kleine auto aan kom rijden dan krijg ik ook niet altijd voorrang van een dikke bmw.
Ik vind trouwens dat je dan altijd de slimste moet zijn en altijd verwachten dat mensen doorrijden. Dus nooit zomaar oversteken omdat je denkt dat je voorrang hebt.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 17:06
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
DG schreef op 16-05-2005 @ 14:47 :
op deze vraag heb ik nog geen antwoord gekregen, wat vinden jullie hier nou van?
(ik praat dan dus over dat je je gewoon netjes gedraagd, niet eerst met 100 door het dorp rijd en daarna als je door heb dat oom motoragent achter je rijd in eens 45 gaat rijden)
Er zijn ook alcohol controles voor auto's terwijl je net een hele avond aan de frisdrank hebt gezeten.
De pakkans is gewoon veel lager als ze rondjes moeten rijden om te kijken wie er wat fout doet.
Het moet geen kat en muisspel zijn. Gewoon iedereen controleren en als jij wat fout doet dan kost dat je geld, simpel.

En ja ik heb scooter gereden en ja ik had um opgevoerd en ja ik heb eens een boete daarvoor moeten betalen wat ik erg lullig vond. Maar ik ben wel zo realistisch om te zeggen dat het gevaarlijk is 100 met een brommer door de stad en dat het eigenlijk heel terecht is die begrenzingen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 17:41
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 16-05-2005 @ 17:55 :
Op een autoweg mag je 80 tenzij er een bord onder hangt dat je 100 mag..
Kortom allebei gelijk
Natuurlijk niet, ik had gelijk. In principe mag je op een autoweg maximaal 80 tenzij er een wijziging onder staat. Als er wegwerkzaamheden zijn wordt de snelheid ook aangepast, maar dat valt toch ook niet onder de definitie?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 17:51
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 16-05-2005 @ 18:41 :
Natuurlijk niet, ik had gelijk. In principe mag je op een autoweg maximaal 80 tenzij er een wijziging onder staat. Als er wegwerkzaamheden zijn wordt de snelheid ook aangepast, maar dat valt toch ook niet onder de definitie?
Ok, ok wat jij wilt. Maak het nou niet moeilijker dan het al is
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 17:56
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 16-05-2005 @ 18:06 :


En ja ik heb scooter gereden en ja ik had um opgevoerd en ja ik heb eens een boete daarvoor moeten betalen wat ik erg lullig vond. Maar ik ben wel zo realistisch om te zeggen dat het gevaarlijk is 100 met een brommer door de stad en dat het eigenlijk heel terecht is die begrenzingen.
Het is ook gevaarlijk met 100 door de stad te racen, maar dat is hier niet het discussiepunt. Je moet de auto's gewoon bij kunnen houden op de wegen waar je samen op moet rijden. Dus die begrenzingen zijn dan deels terecht (laat er eentje in zitten en hij rijdt nog maar 65 ofzo, dan kan je redelijk meekomen).

Maar ik vind dat brommers ook op de autowegen moeten mogen, de 80wegen dus.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 18:14
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 16-05-2005 @ 18:56 :
Het is ook gevaarlijk met 100 door de stad te racen, maar dat is hier niet het discussiepunt. Je moet de auto's gewoon bij kunnen houden op de wegen waar je samen op moet rijden. Dus die begrenzingen zijn dan deels terecht (laat er eentje in zitten en hij rijdt nog maar 65 ofzo, dan kan je redelijk meekomen).

Maar ik vind dat brommers ook op de autowegen moeten mogen, de 80wegen dus.
Alle scooters halen de 50 en auto's mogen in de stad 50.
Bij autowegen zijn fietspaden aan de zijkant waarop de scooters mogen, dus hier rij je niet samen met het snellere verkeer.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 18:18
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 16-05-2005 @ 19:14 :
Alle scooters halen de 50 en auto's mogen in de stad 50.
Bij autowegen zijn fietspaden aan de zijkant waarop de scooters mogen, dus hier rij je niet samen met het snellere verkeer.
Een begrensd scooter rijdt misschien 50 op de teller, een niet geijkte teller die vaak erg positief is. Dat is dus langzamer dan 50 en je kan dus niet meekomen met de auto's. Ook duurt het superlang voordat een begrensde scooter zijn top bereikt en hebben de meeste automobilisten daar het geduld niet voor. En al rij je daar dan zo hard mogelijk, dan kan je nog steeds een bekeuring krijgen, omdat je er maar 30 mag.

Bovendien moet je ook weleens op wegen waar de auto's 60 mogen.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 20:15
Robjee
Robjee is offline
Snelheid mag van mij omhoog.
Laat de toekomstige brommerrijders maar een soort mini-motorexamen doen, dus zowel theoretisch als practisch. Als motoren harder kunnen als ze mogen, en niet bestraft worden op de maximale snelheid van de motor, moet dat ook zo gaan bij scooters en brommers vind ik.

Niet dat ik hier zelf meer over ga zeggen of wil doen. Ik haat brommers, ik ga lekker op me fiets overal heen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-05-2005, 01:51
Alejandro Sosa
Alejandro Sosa is offline
dit is zoiezo een feit.
met 45 per uur ben je een gevaar op de weg.
alleen op de fiets/bromfietspaden is het wat gevaarlijk om 70 ofzo te rijden maar voor de rest zou het wel minstens met 10/15 km omhoog moeten die constructiesnelheid.
45 km p/h is echt zoooo langzaam gewoon, das bijna net zo snel als een wielrenner die een beetje doorfietst.
maargoed het is gewoon weer een mooie vorm van inkomsten voor de overheid, ze hebben er ook werk van gemaakt met een mooie tabel met precieze cijfers enz. dat zegt toch al genoeg over hun.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 08:47
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 16-05-2005 @ 15:35 :
autoweg = 80 km
autosnelweg = 100/120 km
ofwel je hebt gelijk
godsamme zeg, heb jij een rijbewijs ? hoop t niet.

80 km = provinciale weg, alle wegen buiten de bebouwde kom waar geen snelheid op wordt aangegeven.


autoweg = 100 km/u


autosnelweg = 120 km/u

theorie over autowegen en autosnelwegen
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 08:50
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 16-05-2005 @ 17:55 :
Op een autoweg mag je 80 tenzij er een bord onder hangt dat je 100 mag..
Kortom allebei gelijk
nee. dat is gewoon feitelijk onjuist.

op een autoweg mag je 100, tenzij er een beperking is ingesteld.

(kom op zeg, hebben jullie nou een rijbewijs of niet ? zo nee, vraag t je instructeur. zo ja, shame on you.)

wegen buiten de bebouwde kom zijn geen autowegen; dat zijn ze pas als er het bord 'autoweg' geplaatst is. Op een autoweg mag je tenslotte alleen met de auto komen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 08:52
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
grappig trouwens dat jullie t verschil tussen 'weg buiten de bebouwde kom', autoweg en autosnelweg kennelijk niet uit je hoofd weten en de meest vreemde uitspraken over snelheidsbeperking doen. 'op een autoweg 80 mogen tenzij er ene bord '100' hangt'... ... ik hoop toch echt dat je instructeur je dat niet zo geleerd heeft hoor. (en doe voortaan ff moeite voordat je onzin beweert, zodat je weet dat t onzin is, dat bespaart mij weer de moeite om de theorie dr bij op te zoeken.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 09:57
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 17-05-2005 @ 09:52 :
grappig trouwens dat jullie t verschil tussen 'weg buiten de bebouwde kom', autoweg en autosnelweg kennelijk niet uit je hoofd weten en de meest vreemde uitspraken over snelheidsbeperking doen. 'op een autoweg 80 mogen tenzij er ene bord '100' hangt'... ... ik hoop toch echt dat je instructeur je dat niet zo geleerd heeft hoor. (en doe voortaan ff moeite voordat je onzin beweert, zodat je weet dat t onzin is, dat bespaart mij weer de moeite om de theorie dr bij op te zoeken.)
Je hebt helemaal gelijk. Ik schaam me dood. Ik was werkelijk in de veronderstelling dat een autoweg hetzelfde was als een weg buiten de bebouwde kom. Theorie is voor mij een tijd geleden en een autoweg kom je in het westen van Nederland weinig tegen. Is natuurlijk geen reden dat ik het niet behoor te weten maar toch.
In elk geval bedankt voor je moeite en ik zal mijn best doen het te onthouden.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 11:32
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 17-05-2005 @ 09:52 :
grappig trouwens dat jullie t verschil tussen 'weg buiten de bebouwde kom', autoweg en autosnelweg kennelijk niet uit je hoofd weten en de meest vreemde uitspraken over snelheidsbeperking doen. 'op een autoweg 80 mogen tenzij er ene bord '100' hangt'... ... ik hoop toch echt dat je instructeur je dat niet zo geleerd heeft hoor. (en doe voortaan ff moeite voordat je onzin beweert, zodat je weet dat t onzin is, dat bespaart mij weer de moeite om de theorie dr bij op te zoeken.)
Ja, je bent de man dat je dat weet. Wees er trots op Het voegt alleen niks toe aan de discussie.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 11:51
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 17-05-2005 @ 12:32 :
Ja, je bent de man dat je dat weet. Wees er trots op Het voegt alleen niks toe aan de discussie.
iedereen met een rijbewijs hoort dat te weten. Ik begon er niet over, ik corrigeerde iemand. Voor je t weet gaat iedereen 80 rijden op een autoweg, en daar heeft niemand zin in.

om bij de discussie te blijven : leg apart bromfietspaden aan, dan gebeuren er nog net zoveel ongelukken, maar dan ligt t tenminste niet aan verkeer dat wel een praktijkopleiding gehad heeft.
Er was iemand die beweerde dat scooters nooit voorrang krijgen; ten eerste hebben ze niet altijd voorrang, ten tweede laat ik ze iig wel voor als ze voorrang hebben, ten slotte laten scooters meestal juist ander verkeer niet voor.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 12:04
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 17-05-2005 @ 12:32 :
Ja, je bent de man dat je dat weet. Wees er trots op Het voegt alleen niks toe aan de discussie.
Volgens zijn profiel doet hij opleiding voor rij-instructeur. Kan me wel voorstellen dat je dan schrikt over onwetenheid van sommige mensen.
Al maakt deze fout kwa veiligheid weinig uit. Er staan toch bijna standaard borden langs de weg hoe hard je mag. En van wat langzamer rijden is nooit iemand slechter geworden.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 12:55
Verwijderd
Ik vind dat brommers wel wat harder mogen dan 45 voor de reden die Da_mark aangeeft, maar niet harder als 50/55 km/u. Zowel auto's als brommers rijden vaak veel te hard en houden geen rekening met elkaar, maar de brommer trekt toch altijd aan het kortste eind.

Maar een brommer mag van mij gerust max 70 km/u kunnen, maar niet harder rijden dan 50/55 km/u. Gewoon zo zodat ze mee kunnen rijden met overige verkeer.

Ik vind ook dat er een rij-examen moet komen voor brommers. Theorie en praktijk. Kan het daar tenminste niet aangelegen hebben.

Gelukkig wist ik nog wel het autoweg verhaal, maar verbazingwekkend hoe snel je dingen vergeet van de theorie. ik heb nu mn rijbewijs 2 jaar en sommige dingen twijfel ik nu al! Misschien is een verplichte herhalingstoets voor brommers en autorijders wel noodzakelijk...

Laatst gewijzigd op 17-05-2005 om 13:10.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 13:21
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 17-05-2005 @ 12:51 :
iedereen met een rijbewijs hoort dat te weten. Ik begon er niet over, ik corrigeerde iemand. Voor je t weet gaat iedereen 80 rijden op een autoweg, en daar heeft niemand zin in.

om bij de discussie te blijven : leg apart bromfietspaden aan, dan gebeuren er nog net zoveel ongelukken, maar dan ligt t tenminste niet aan verkeer dat wel een praktijkopleiding gehad heeft.
Er was iemand die beweerde dat scooters nooit voorrang krijgen; ten eerste hebben ze niet altijd voorrang, ten tweede laat ik ze iig wel voor als ze voorrang hebben, ten slotte laten scooters meestal juist ander verkeer niet voor.
Ten eerste sorry van mijn chagerijnige opmerking

Ten tweede, als je aparte bromfietspaden aan zou leggen dan zouden er zeker minder ongelukken gebeuren, omdat veel van de ongelukken gebeuren door slecht overzicht van zowel de automobilist of fietser of andere weggebruiker als dat van de bromfietser. Jij doet nu net alsof alle ongelukken die gebeuren met scooters te wijten is aan de berijders ervan en dat is natuurlijk incorrect. Bovendien is het aanleggen van bromfietspaden niet te verwezelijken, omdat dat gewoon te veel geld kost.

Ten derde, waarop baseer jij het dat scooters ander verkeer meestal niet voorlaten? Waarschijnlijk op je eigen ervaring (toch?). Maar waarschijnlijk ook vanuit het perspectief van een automobilist, als brommerrijder zie ik het heel anders, namelijk dat ik vaak geen voorrang krijg (als ik dat wel heb) en dat auto's vaak geen rekening houden met bromfietsers. Ik geef wel gewoon voorrang aan auto's die het hebben... Mijn ervaring is dus dat het precies andersom is. Dus aan die eigen ervaringen hebben we niet zoveel, want iedereen ziet dat anders.

Dat is precies hetzelfde met wat auto's van fietsers vindne en skieërs van snowboarders etc...
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 09:42
smvs
smvs is offline
Citaat:
DG schreef op 15-05-2005 @ 12:18 :
Ook hinder je het overige verkeer als je op de weg openbare weg rijdt, want je trekt veel langzamer op,
Hmm als ik samen met een scooter optrek bij een stoplicht, is de scooter altijd veel sneller. (tot het voor hem ophoudt natuurlijk) Maar dat kan ook komen door mijn diesel uit 1912.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 12:01
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 17-05-2005 @ 09:47 :
godsamme zeg, heb jij een rijbewijs ? hoop t niet.

80 km = provinciale weg, alle wegen buiten de bebouwde kom waar geen snelheid op wordt aangegeven.

[afbeelding]
autoweg = 100 km/u

[afbeelding]
autosnelweg = 120 km/u

theorie over autowegen en autosnelwegen
Dank je voor de uitleg....ik raakte al licht geirriteerd door die schrale onwetendheid.

Over die constructiesnelheid: op zich zou die omhoog moeten. Ware het niet dat meer dan de helft van die brommermongooltjes gewoon niet kunnen rijden en geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben. "Als ie 70 kan, al ie ook 70 gaan"- gedachten etc. Op een normale weg zouden ze idd beter met het verkeer mee moeten kunnen, maar op veel te veel plaatsen is die snelheid gewoon te veel voor de onderontwikkelde scooterjeugd.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 21:06
DG
Avatar van DG
DG is offline
Citaat:
smvs schreef op 21-05-2005 @ 10:42 :
Hmm als ik samen met een scooter optrek bij een stoplicht, is de scooter altijd veel sneller. (tot het voor hem ophoudt natuurlijk) Maar dat kan ook komen door mijn diesel uit 1912.
die scooters lopen dan echt geen 45kmh
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 21:57
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
DG schreef op 23-05-2005 @ 22:06 :
die scooters lopen dan echt geen 45kmh
Een scooter die niet extreem opgevoerd is trekt ook NEVER nooit een normale auto eruit.

Ik heb ooit een projectje gehad, helemaal opgevoerd (1 keer mee gereden, ging om het opvoeren en opknappen), maar niet getuned ofzo. 70cc cilinder, snelle uitlaa, grotere carburateur. En die trok dus net een fiat panda 1000 eruit (en dat ding trok onmundig hard voor een brommer)


Dus valt sowieso tegen
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.