Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2006, 14:45
Verwijderd
Misschien, waarschijnlijk, eventueel ga ik ook .

Ik ben niet van plan wiet vanaf hier mee te nemen met al die grensovergangen, maar hoe zit het daar eigenlijk? Wie is er al geweest, is er daar te krijgen, hoe veilig/onveilig, welke kwaliteit, prijzen?

Eveneens voor de alcohol, het schijnt er spotgoedkoop te zijn, maar wat moet ik me daarbij voorstellen? Vreemde merken of ook dingen als Smirnoff, Ursus, Safari, whiskys, weet ik het.

Wie weet hoe het zit met het meenemen van alcoholische dranken en sigaretten, hoeveelheden waarvoor je niet aangehouden wordt?
Advertentie
Oud 14-06-2006, 15:01
Verwijderd
wiet is er gewoon te krijgen, prijs ligt hoog en kwaliteit is niet altijd al te best. Ik zou dan toch voor hasj kopen gaan.

Kwa drank. Toen ik er een aantal jaar geleden was, dronk ik gewoon veel heineken.
Oud 14-06-2006, 15:18
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
'Security' is aardig corrupt daar. Ik zeg: Pas op.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Oud 14-06-2006, 15:39
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ik ben een aantal jaar geleden in Boedapest geweest. Boedapest is niet bijzonder goedkoop, though. Vooral omdat het er zo verrekte toeristisch is. Bij grensovergangen is de toll aardig fanatiek. Daarbij zijn die douane in Hongarije erg indrukwekkend met hun gummyknuppels en zo (Onbewust zaten een vriendin en ik 1ste klas. Het was nergens aangegeven en wij waren ons niet bewust van onze schuld. Staat er ineens zo'n vent met gummyknuppels en noem maar op die geld eist.. Wij al ons meegenomen vakantiegeld afstaan Later spraken we een Hollandse vrouw die zich in Hongarije had gevestigd. Ze vertelde ons niet te moeten aantrekken van die corrupte lui en al nooit een boete daadwerkelijk betalen. (Vervolgens hebben we de schade ingehaald door telkens zwart te rijden en die gummyknuppel gasten geen cent te betalen )

Wil je goedkoop eten en drinken, dan zul je echt naar de buitenwijken moeten. Of de winkels vinden waar de Hongaren zelf inkopen doen. (In centrum zelf heb ik het niet kunnen vinden, daarbuiten wel wat). Ga anders meteen de grens over na Slovenie oid, daaaar kun je pas goedkoop eten en zuipen

Wat betreft wiet: ik heb al eens gepost dat ik per trein naar Boedapest had gereist en dat de controles erg streng zijn in Duitsland, Oostenrijk en Hongarije... Hoe de 'gewone' grensovergangen zijn weet ik niet precies.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 14-06-2006, 16:28
Verwijderd
je hebt 2 delen, buda en pest

pest is het toeristische nieuwe gedeelte
buda niet. deze is ook niet echt duur.

Verder zijn ze corrupt. Ze geven je soms een toeristische boete. Dan is ie 15 euro in plaats van 5 zeg maar. Nog niet echt de moeite waard.
Oud 14-06-2006, 17:16
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 14-06-2006 @ 17:28 :
je hebt 2 delen, buda en pest

pest is het toeristische nieuwe gedeelte
buda niet. deze is ook niet echt duur.

Verder zijn ze corrupt. Ze geven je soms een toeristische boete. Dan is ie 15 euro in plaats van 5 zeg maar. Nog niet echt de moeite waard.
Of ze verkopen je wiet, vragen dan om je paspoort en eisen dan 300 eu (vriend overkomen).
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Oud 14-06-2006, 18:17
Verwijderd
zijn dat echte agenten? dan moet je gewoon zeggen als ze je paspoort vragen, dat je dan eerst naar het bureau mee wilt, vaak is dat genoeg
Oud 14-06-2006, 18:18
Verwijderd
Owh, daar zeg je iets, heb je voor Hongarije een paspoort nodig?
Oud 14-06-2006, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 14-06-2006 @ 19:18 :
Owh, daar zeg je iets, heb je voor Hongarije een paspoort nodig?
Nee, id kaart is genoeg.

Ik heb niet geprobeerd om aan wiet te komen, maar volgens mij zijn drugs wel redelijk simpel te verkrijgen daar. Ik heb genoeg mensen gezien die zwaar onder invloed waren van iets anders dan alcohol (en iets sterkers dan wiet).
Oud 14-06-2006, 19:28
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Bezoek eens een hippe tent, ze lopen 10 jaar achter en draaien nog volop britney spears baby hit me one more time (ofzoiets)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 14-06-2006, 20:55
Verwijderd
Vorig jaar met bus geweest,
niks meegenomen (behalve die boterhammen met pindakaas en hasjboter, die we kwijt waren geraakt en gevonden hadden bij de 1e busstop, in duitsland.. Op de stoel.. Onder mij )

Maar goed, daar aangekomen.
Taak: zoek je stoner
Eerste stoner die ik vroeg, dealde ook
Oostenrijker, aardige gast, kregen tel nr
en hij verkocht zakjes hasj/wiet.
Redelijke prijs, kwaliteit was lekker (zwarte hasj)
Maar goed, op de 5e dag was zijn hasj op

Ik wil gaar in het vliegtuig zitten (dmv hasj eten)
maar weet niet goed hoe ik dit moet aanpakken, aangezien je van te voren moet inchecken en het lijkt me dat dat ook wel te ruiken is, als je t eet?


Ik zie je op Sziget

btw, nergens last van gehad van agenten, security etc.
Veel smokers daar en andere drugs worden ook volop gebruikt
Oud 15-06-2006, 20:39
Vanima Estel
Avatar van Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Een paar jaar geleden heen geweest toen ik nog festival/party ganger was.

Een aantal observaties. Kunnen enigzins out of date zijn.

Bepaalde sigaretten-merken zijn daar lastig aan te komen. De prijs ligt ongeveer hetzelfde als in Nederland.

Bij de grens werden wij stevig gecontroleerd en men was behoorlijk fanatiek. Ik had al vrij snel in de gaten dat ze spijkers op laag water aan het zoeken waren, en ons intimideerden. Als je weet dat je niets hebt gedaan heeft zoiets geen effect op je, als je weet dat je wel iets verbergt moet je dat gedrag immiteren.

We hadden een Hongaarse dealer die daar werktte en die we kenden (was in Nederland geweest). Verkocht goeie weed, 1 gram 7,50 EUR. Beetje white widow-achtig. Er wordt redelijk wat geblowed, en ook andere drugs.

Vlakbij ons zat een Hongaarse dealer die vanalles verkocht. Weed, paddos, XTC, coke. Hij had een crewbandje geregeld waardoor hij niet gecontroleerd werd. Ze controleren bij de ingang overigens steeksproefgewijs.

Regelmatig werden we gevraagd naar drugs (waar men al niet naar zoekt, poeh). In het geval van weed verwezen we door naar onze Hongaarse vriend. Soms had-ie het druk met werken, dan verkochten wij wat we op zak hadden.

Het eten was zeer ranzig, maar ja, dat heb je op een festival. Buda is lekker goedkoop. In de Hongaarse dorpjes heb je goedkope en goede restaurants!

Pas op voor horzels vooral in bijv de tram.

Drink ook voldoende mineraalwater. Het is er warm, droog, maar niet benauwd.

Er zijn leuke clubs in Pest die de moeite waard zijn om te bezoeken.

Europese ID-kaart of paspoort voldoet.

Let ook op je spullen. Hongaarse jongeren zijn relatief arm en voor hen is zo'n kaartje heel duur.

Als je van festivals houdt is dit een aanrader. Het kaartje en eten is stukken goedkoper (en langer geldig) dan Lowlands of Pinkpop. Drugs ongeveer hetzelfde als in Nederland. Het enige nadeel is dat je beter niet kunt smokkelen, terwijl in Nederland drugs meenemen makkelijk is. Van te voren een connectie hebben zoals wij hadden is handig.

En je proeft een andere cultuur. Ik raad aan om gebruik te maken van het feit dat je in een ander land zit. Plak er bijv nog een weekje Oost-Europa aan vast, dat kost niet veel. Hoewel je ook veel Nederlanders en Duitsers op Sziget tegen zult komen.
__________________
Herendil fir et mor! Aureldi auta Elessar tintilar, a ezella Tarmenel. Lyë estel.

Laatst gewijzigd op 15-06-2006 om 22:33.
Oud 16-06-2006, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Vanima Estel schreef op 15-06-2006 @ 21:39 :
Het eten was zeer ranzig, maar ja, dat heb je op een festival. Buda is lekker goedkoop. In de Hongaarse dorpjes heb je goedkope en goede restaurants!
Het eten vond ik afgelopen jaar erg lekker! Dit jaar ga ik ook buda en pest in, dus zal naar die goedkope goede restaurants uitkijken
Oud 22-06-2006, 17:24
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
We hadden vorig jaar wiet mee in een pindakaaspot omg. En daar ook verkocht want het was best veel.
Maar kopen lukt ook wel, we wilden hasj ipv wiet en dat was niet echt heel moeilijk.
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Oud 24-06-2006, 00:35
guppi
Avatar van guppi
guppi is offline
Citaat:
Gustav schreef op 16-06-2006 @ 11:50 :
Het eten vond ik afgelopen jaar erg lekker!
Was idd wel goed te doen trouwens, de meeste restaurantjes in buda en pest kosten geen drol, zelfs de 'sjiekere' restaurants zijn belachelijk goedkoop in vergelijking met NL.

Oja er is ook nog een geniale bar in stadsdeel Buda, AbSzint. Inderdaad absint alom
__________________
some people never go crazy. What boring lives they must lead.
Oud 24-06-2006, 02:23
probeer
Avatar van probeer
probeer is offline
dan nu een belangrijkere vraag, aangezien wel duidelijk is dat daar volop wiet te krijgen is... hoe zit het met de controles terug? ik bedoel als de absint daar zo goedkoop is wil ik best 1 a 2 flessen mee terug nemen. af te raden, of kan het wel?
__________________
411 ur b4$3$ 8310ng 2 u$
Oud 24-06-2006, 22:32
guppi
Avatar van guppi
guppi is offline
Citaat:
probeer schreef op 24-06-2006 @ 03:23 :
dan nu een belangrijkere vraag, aangezien wel duidelijk is dat daar volop wiet te krijgen is... hoe zit het met de controles terug? ik bedoel als de absint daar zo goedkoop is wil ik best 1 a 2 flessen mee terug nemen. af te raden, of kan het wel?

Ik had er geen problemen mee op t vliegveld, had t gewoon in mn tas gestopt is ook echt aan te raden, spul uit het oostblok is stukken beter dan die chemische shit die hier verkocht wordt.
__________________
some people never go crazy. What boring lives they must lead.
Oud 25-06-2006, 13:07
Verwijderd
In Hongarije hebben ze veel Amstel.
Ads door Google
Oud 26-06-2006, 12:28
bakbeest
bakbeest is offline
ik vraag me af of er ook tekno zal zijn, ik hoop t wel
Oud 26-06-2006, 19:36
Daniël Chaos
Avatar van Daniël Chaos
Daniël Chaos is offline
Ik heb afgelopen jaar mdma naar binnen weten te krijgen en dat was tijdens Underworld een groot feest kan ik je zeggen...

Verder is de Ambient Lounge wel 'n hangout als je op zoek bent naar wiet, iedereen ligt daar te stomen en dus is de kans dat je op iemand stuit die wil verkopen groot.

Je hebt 'n grote supermarkt op loop afstand van het eiland en ergens halverwege hebben we wat hash gekocht van jongetjes die daar rondliepen. Goed opletten voor politie, maar met die hash was niets mis. Ook gewoon 10 euro betaald voor bijna twee gram.

Onze auto is bij de grens wel helemaal op z'n kop gehaald, tentzakken open alles. Godzijdank geen hond erbij, ik had die M gewoon in 'n pakje in m'n portemonnee... De ephedra die ik in m'n toilettas had mocht ik na uitleg gewoon meenemen van die aardige grensmeneer.
__________________
TWISTED WRONGS & CROOKED RIGHTS
Oud 28-06-2006, 07:45
bakbeest
bakbeest is offline
ok gaaf , waren er ook nog veel mensen die mdma verkochten daar of vertrouw jij dat uberhaupt niet ?
Oud 28-06-2006, 13:49
Verwijderd
Citaat:
bakbeest schreef op 28-06-2006 @ 08:45 :
ok gaaf , waren er ook nog veel mensen die mdma verkochten daar of vertrouw jij dat uberhaupt niet ?
gewoon mee uitkijken, je kunt toch ook wel een weekje zonder?
Oud 28-06-2006, 20:27
bakbeest
bakbeest is offline
ik gebruik echt maar 1 keer i d twee maanden maximaal mdma
en dat lijkt me nou juist wel een toffe plek om dat te doen?
Oud 29-06-2006, 14:05
bakbeest
bakbeest is offline
ik heb gehoord dat je daar 20 cent voor een ballontje nos betaalt <3
Oud 29-06-2006, 15:04
JNN
Avatar van JNN
JNN is offline
Ik ben pas geleden naar Budapest geweest. Bij de grensovergang van Oostenrijk naar Hongarije zijn ze redelijk streng, je moet een beetje geluk hebben. Onze bus is niet doorzocht, ze hebben alleen naar onze indentiteitsbewijzen gekeken. De bussen naast ons hadden minder geluk, daar moesten alle tassen eruit.
De douna-mensen zien er trouwens ook erg indrukwekkend uit, met een geweer op hun rug
Advertentie
Oud 04-07-2006, 22:40
ragdoll
Avatar van ragdoll
ragdoll is offline
Citaat:
JNN schreef op 29-06-2006 @ 16:04 :
Ik ben pas geleden naar Budapest geweest. Bij de grensovergang van Oostenrijk naar Hongarije zijn ze redelijk streng, je moet een beetje geluk hebben. Onze bus is niet doorzocht, ze hebben alleen naar onze indentiteitsbewijzen gekeken. De bussen naast ons hadden minder geluk, daar moesten alle tassen eruit.
De douna-mensen zien er trouwens ook erg indrukwekkend uit, met een geweer op hun rug
one word: Skyeurope.
Beetje bijtijds boeken en dan heb je n ticket voor 70 euro ofzo. Ok iets duurder, maar geen gezeik met tassen of koffers.
__________________
april is the cruellest month
Oud 04-07-2006, 23:04
Verwijderd
Citaat:
ragdoll schreef op 04-07-2006 @ 23:40 :
one word: Skyeurope.
Beetje bijtijds boeken en dan heb je n ticket voor 70 euro ofzo. Ok iets duurder, maar geen gezeik met tassen of koffers.
Volgens mij gingen we daar ook mee

[edit]
Nee, het was Hielkema reizen uit Heerenveen
was ook wel rlx
alleen hadden ze ons op het verkeerde eiland afgezet
dit jaar vliegtuig ^^
[/edit]
Oud 04-07-2006, 23:07
ragdoll
Avatar van ragdoll
ragdoll is offline
Citaat:
Gustav schreef op 05-07-2006 @ 00:04 :
Volgens mij gingen we daar ook mee

[edit]
Nee, het was Hielkema reizen uit Heerenveen
was ook wel rlx
alleen hadden ze ons op het verkeerde eiland afgezet
dit jaar vliegtuig ^^
[/edit]
haha, skyeurope is zegmaar, een vliegmaatschappij vliegen is de shit, zeker wat smokkelpraktijken betreft.

edit: het verkeerde eiland...schrale actie...moesten jullie zwemmen
__________________
april is the cruellest month
Oud 23-07-2006, 10:22
Verwijderd
Citaat:
ragdoll schreef op 05-07-2006 @ 00:07 :
haha, skyeurope is zegmaar, een vliegmaatschappij vliegen is de shit, zeker wat smokkelpraktijken betreft.

edit: het verkeerde eiland...schrale actie...moesten jullie zwemmen
smokkelpraktijken? in je tent rollen?

ik ga dit jaar met wizzair vliegen


Nee, we zijn met OV en taxi naar ander eiland gegaan
Oud 24-07-2006, 19:34
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Ben ook een Sziget-ganger (dit jaar derde keer) en heb zodoende ook wat dagen budapest eraangeplakt.

nou ja, wij zijn 2 keer aangehouden bij de grens, waarbij er de eerste keer echt goed gezocht werd. Ik kan je aanraden iig geen drugs mee te nemen, het is het risico niet waard ookal wordt je niet aangehouden. In het OV daar ben ik zelf nooit gecontroleerd (en had op advies van kennis daar ook nooit een kaartje gekocht) maar vrienden van me hadden dus wel pech en werden dus ook bijna opgelicht door zo'n controleur. De boete die je krijgt is omgerekend echt niet meer dan 5 of 10 euro geloof ik; dus laat je niet afzetten. Overigens kan je ook een weekkaart kopen die omgerekend 20 euro is (geloof ik); kan je met elke tram/metro/bus.

Overigens is Hongarije een europese lidstaat dus je mag gewoon drank mee / terug nemen zover ik weet.

Qua prijzen kan ik weinig toevoegen; de echt toeristische plekken zijn gewoon net zo duur als bv hier in Nederland (alhoewel in het algemeen wat goedkoper en je krijgt vaak veel eten/drank). Ik zag vorig jaar gewoon menukaarten waarbij met typex bedragen met 200 of 400 Forint waren verhoogd, puur voor het zomerseizoen. Als je n beetje rondkijkt dan vind je heus wel restaurantjes waar het nog wel 'goedkoop' is. Feit is dat het gewoon duurder moet worden daar willen ze overstappen op de Euro.

Qua supermarktprijzen is het wel goedkoop. Een halveliter Arany (een goed biermerk) was omgerekend 30 eurocent (heb je in NL dus Schultenbocht voor bv). Ik zag ook ergens grote Meloen-slices voor omgerekend nog geen 10 cent, dus als je zoekt vindt je het wel.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 28-07-2008, 00:17
Dop_16
Avatar van Dop_16
Dop_16 is offline
Ik was ook van plan om te gaan, maar ik vroeg me af wat de risico's op controle in de trein zijn? Heb nog nooit met een internationale trein gereisd, maar ik zie eigenlijk maar een potentieel risico en dat is dat ze met een drugshond door die trein gaan marcheren, het zou hoe dan ook niet praktisch zijn om een trein vol szigetpubliek van top tot teen te fouilleren.

Iemand ervaring mee? svpbvdmvg
__________________
If it wasn't for bad luck, I wouldn't have any luck at all
Oud 28-07-2008, 07:36
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Ja, het komt neer op anale visitaties van potige mannen die je niet verstaat. En dat een paar jaar lang.
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Oud 28-07-2008, 21:03
Verwijderd
Citaat:
'Security' is aardig corrupt daar. Ik zeg: Pas op.
Dat kan positief uitpakken; Heb voor de zekerheid 3 briefjes van 20 bij je om ze om te kopen
Oud 28-07-2008, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Ik was ook van plan om te gaan, maar ik vroeg me af wat de risico's op controle in de trein zijn? Heb nog nooit met een internationale trein gereisd, maar ik zie eigenlijk maar een potentieel risico en dat is dat ze met een drugshond door die trein gaan marcheren, het zou hoe dan ook niet praktisch zijn om een trein vol szigetpubliek van top tot teen te fouilleren.

Iemand ervaring mee? svpbvdmvg
Dat hangt er compleet vanaf hoe je er uitziet.
Als ik met de trein de grens over ga, dan heb ik een overhemd aan met een goede broek, dus geen spijkerbroek. Als je gaat vliegen is een stropdas handig.

Ik heb veel verschillende dingen mee de grens overgekregen, en ben nog nooit gecontroleerd, terwijl er best veel mensen uit de trein worden gehaald. Het hangt er ook een beetje van af waar je heen gaat. Als je naar België gaat met de trein is de kans een stuk kleiner dat je controle krijgt dan de trip naar Berlijn. In Bad Bentheim staat die trein ook expres een kwartier stil zodat de Zoll/Bundesgrenzschuts even door de trein kan wandelen.
Oud 29-07-2008, 00:43
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Het lijkt me een goed idee dat we geen topics van 2 jaar oud gaan uppen.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.