Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2006, 20:47
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
moet je eigenlijk een goede reden hebben als je een product terugbrengt?
bijv, ik koop wel eens iets dat ik nodig heb voor foto's of filmpjes, en daarna breng ik het terug. Ik verzin dan maar altijd wat (cadeautje -> diegene had het al). Of kan ik in principe ook gewoon de waarheid zeggen of kunnen ze het dan weigeren terug te nemen?
vraag t me gewoon af
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2006, 20:53
Verwijderd
Als je iets in de winkel koopt, dan is het terugnemen een service van de winkel. Je hebt er dus geen recht op dat de winkel het terugneemt. De winkel mag hier dus ook voorwaarden aan verbinden (ruilen, -10%, etc).

Mocht je iets via de telefoon, internet etc kopen dan kan je de koop binnen een week ontbinden via de wet koop op afstand. Dit mag zonder opgaaf van redenen. Uitgezonderd zijn dingen als maatwerk, diensten en kansspelen
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 21:47
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
ik zeg altijd gewoon dat ik het kom terugbrengen en verder niks. Er wordt echt nooit gevraagd waarom hoor
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 14:08
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Citaat:
Lente schreef op 13-09-2006 @ 22:47 :
ik zeg altijd gewoon dat ik het kom terugbrengen en verder niks. Er wordt echt nooit gevraagd waarom hoor
bij de zeeman wel

nouja, ik verzin toch altijd wel wat, maar vroeg t me gewoon af
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 15:16
~LiefEngeltje~
Avatar van ~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
ik breng dingen eigenlijk (bijna) nooit terug

qua kleding pas ik alles in de winkel en andere dingen koop ik omdat ik ze nodig heb en zeker weet dat ik het wil,
ik neem ook niet snel de moeite weer terug te rijden naar die winkel

als ik iets terugbreng zeg ik gewoon dat ik het terug kom brengen

zal de verkoopster niet uitmaken of dat het je niet past of omdat je de kleur spuuglelijk vind, het kom toch terug
__________________
<3 Mercedes, Bruine, Bougie, Henk, Bert, Elvis, Donkey, Binkie, Kees, Katrien en Lobke
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 15:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 13-09-2006 @ 21:53 :
Als je iets in de winkel koopt, dan is het terugnemen een service van de winkel. Je hebt er dus geen recht op dat de winkel het terugneemt. De winkel mag hier dus ook voorwaarden aan verbinden (ruilen, -10%, etc).
Met uitzondering van wanneer de winkel iets levert dat niet was afgesproken of überhaupt niet levert en dat ook niet recht kan/wil zetten. Met dat, plus nog een paar andere voorwaarden kun je je koop met de winkel ontbinden. Dan hoef je geen genoegen te nemen met tegoedbonnen of kortingen.

Maar ja, dan moet het wel aan die voorwaarden voldoen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 16:53
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 13-09-2006 @ 21:53 :
Als je iets in de winkel koopt, dan is het terugnemen een service van de winkel. Je hebt er dus geen recht op dat de winkel het terugneemt. De winkel mag hier dus ook voorwaarden aan verbinden (ruilen, -10%, etc).

Dit klopt Maaaar... als de winkel als voorwaarde heeft "ruilen of terugbrengen binnen 14 dagen" dan moeten ze zich er ook aan houden. Want ze hebben dat opgenomen als extra service en kunnen daar niet opeens vanaf zien. Ze zijn dus niet verpicht om die service te bieden, maar als ze t doen moeten ze het ook echt doen. De reden waarom je iets terugbrengt is dan niet van belang.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 18:26
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Ben ik de enige die hier morele bezwaren tegen heeft?
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 19:12
Verwijderd
ja
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 19:41
Orpa
Orpa is offline
Citaat:
Magican schreef op 14-09-2006 @ 19:26 :
Ben ik de enige die hier morele bezwaren tegen heeft?
Waarom zou je morele bezwaren moeten hebben... T maakt een winkel echt heel weinig uit, zolang jij maar de bon mee neemt en de verpakking er netjes uitziet...
__________________
I Love Ducks!!!!!! A girl is ALWAYS allowed to change her mind!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 21:00
fractuur
fractuur is offline
Als je de bon maar hebt, en het artikel er nog fatsoenlijk uitziet.. Who cares?
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 22:23
Verwijderd
Morele bezwaren, alsjeblieft zeg. Je hebt morele bezwaren tegen door rood licht rijden, of tegen de IB-groep belazeren door zogenaamd uitwonend te zijn.

Maar niet tegen artikelen terugbrengen waar speciaal een reden bijmoet.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 22:30
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Er zijn winkels die niets terugnemen, mediamarkt bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 06:44
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 14-09-2006 @ 16:33 :
Met uitzondering van wanneer de winkel iets levert dat niet was afgesproken of überhaupt niet levert en dat ook niet recht kan/wil zetten. Met dat, plus nog een paar andere voorwaarden kun je je koop met de winkel ontbinden. Dan hoef je geen genoegen te nemen met tegoedbonnen of kortingen.

Maar ja, dan moet het wel aan die voorwaarden voldoen.
Ja, maar dat is in dit geval niet van toepassing. Daarnaast kan je dan ook niet direct de koop ontbinden, maar moet je de winkel eerst in de gelegenheid stellen alsnog het product te leveren.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 06:46
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 14-09-2006 @ 19:26 :
Ben ik de enige die hier morele bezwaren tegen heeft?
De winkel kiest er toch zelf voor
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 11:48
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
bedoelt Magician niet dat het wel erg raar is om een product te kopen waarvan je van tevoren weet dat je het maar 1 keer nodig hebt, en het dus meteen weer terug brengt? Want daar zou ik me nog wel iets bij kunnen voorstellen, hoewel het natuurlijk op zich geen probleem hoeft te zijn.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 12:05
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Ik vind het gewoon raar dat mensen winkels zijn als instituten waar je dingen gratis kunt lenen.
Maar verder zal het mijn derriere oxideren.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 14:42
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Als je maar aan hun voorwaarden voldoet (bijv. binnen 8 dagen met kassabon en aangehecht prijskaartje)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-09-2006, 11:05
Verwijderd
Zo raar is dat niet. Als die winkel gewoon als voorwaarde hanteert 'ruilen binnen acht dagen met bon' dan roep je daarmee bewust het risico in het leven dat mensen dingen uitproberen en zonder reden weer terugbrengen, of juist dingen kopen óm terug te brengen ('lenen').
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 11:41
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-09-2006 @ 12:05 :
Zo raar is dat niet. Als die winkel gewoon als voorwaarde hanteert 'ruilen binnen acht dagen met bon' dan roep je daarmee bewust het risico in het leven dat mensen dingen uitproberen en zonder reden weer terugbrengen, of juist dingen kopen óm terug te brengen ('lenen').
Ik vraag me toch af hoe ze dat doen

Je moet toch het kaartje eraan laten zitten, hoe kun je dan iets aantrekken/gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 12:24
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Als winkel wil je toch geen 2ehands spullen verkopen. Mensen beslissen om iets aan te schaffen, en beslissingen staan vast, defecten zijn wat anders dan dat.

Sommige mensen begrijpen dat niet, en worden boos als je ze dat moet vertellen, maar that's not my problem
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 16-09-2006 @ 12:41 :
Ik vraag me toch af hoe ze dat doen

Je moet toch het kaartje eraan laten zitten, hoe kun je dan iets aantrekken/gebruiken?
Met kleding gaat het inderdaad moeilijker, maar met apparatuur die in dozen zit en verpakte artikelen is het een stuk makkelijker
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 16-09-2006 @ 13:24 :
Als winkel wil je toch geen 2ehands spullen verkopen. Mensen beslissen om iets aan te schaffen, en beslissingen staan vast, defecten zijn wat anders dan dat.

Sommige mensen begrijpen dat niet, en worden boos als je ze dat moet vertellen, maar that's not my problem
Als winkels er zelf voor kiezen, dan is dat hun eigen probleem
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 21:54
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 14-09-2006 @ 23:30 :
Er zijn winkels die niets terugnemen, mediamarkt bijvoorbeeld.
Bij mij hebben ze het afgelopen jaar al het volgende teruggenomen, en het geld terugbetaald (had wel de kassabon bewaard! )

DVD film (geseald)
1 Gig SD micro kaartje (had ik met kaartreader opgeblazen )
Router voor PC
Kaartreader
Webcam (had ik al 3 weken in huis, en gebruikt)
DVD brander (ondanks dat ik er enkele DVD's hiermee gebrand hebt)
Lichtnet adapter (heb hiervan een verloopstekker thuis gehouden)
Printer (maar heb wel de inktcartidges eruit gehaald) even later de zelfde opnieuw gekocht (heb ik tenminste reserve HP cartridges, en die zijn nogal prijzig! )
DVD speler (van een onbekend B merk, maar was echt een bagger apparaat! )
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 23:05
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
gesealde producten nemen ze inderdaad wel terug, en gebandelleerd.

Service is een ander verhaal dan terugbrengen terwijl de zegel(s) is verbroken.

En je had waarschijnlijk gewoon geluk.

Als je bij mij komt met een dvd zonder seal is het helaasch pindakaas voor jou.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2006, 08:41
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 17-09-2006 @ 00:05 :
gesealde producten nemen ze inderdaad wel terug, en gebandelleerd.

Service is een ander verhaal dan terugbrengen terwijl de zegel(s) is verbroken.

En je had waarschijnlijk gewoon geluk.

Als je bij mij komt met een dvd zonder seal is het helaasch pindakaas voor jou.
ja, maar dat is ook nogal logisch, dat ze een dvd zonder seal niet terugnemen, dat doen ze nergens.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 15:33
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 14-09-2006 @ 23:30 :
Er zijn winkels die niets terugnemen, mediamarkt bijvoorbeeld.
heb daar toch echt n keer een afstandsbediening terug gebracht.

voor de rest werk ik bij jumbo, daar maken we het ook wel eens mee dat mensen een halve zak chips of bijna lege fles cola terugbrengen. die krijgen ook allemaal het volledige bedrag terug omdat dat nou eenmaal in de service formule is vastgelegd.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 16:05
Verwijderd
Wat ben je toch ook een ei, cornell.

Verder is bij kleding de 'in daglicht zag het d'r toch wat anders uit' altijd een mooie reden.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 16-09-2006 @ 22:54 :
Bij mij hebben ze het afgelopen jaar al het volgende teruggenomen, en het geld terugbetaald (had wel de kassabon bewaard! )

DVD film (geseald)
1 Gig SD micro kaartje (had ik met kaartreader opgeblazen )
Router voor PC
Kaartreader
Webcam (had ik al 3 weken in huis, en gebruikt)
DVD brander (ondanks dat ik er enkele DVD's hiermee gebrand hebt)
Lichtnet adapter (heb hiervan een verloopstekker thuis gehouden)
Printer (maar heb wel de inktcartidges eruit gehaald) even later de zelfde opnieuw gekocht (heb ik tenminste reserve HP cartridges, en die zijn nogal prijzig! )
DVD speler (van een onbekend B merk, maar was echt een bagger apparaat! )
Daar zou ik nou morele bezwaren tegen hebben, spullen gebruiken en dan terugbrengen...
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 17:22
Verwijderd
Citaat:
J-roenn schreef op 20-09-2006 @ 16:33 :
voor de rest werk ik bij jumbo, daar maken we het ook wel eens mee dat mensen een halve zak chips of bijna lege fles cola terugbrengen. die krijgen ook allemaal het volledige bedrag terug omdat dat nou eenmaal in de service formule is vastgelegd.
waarom krijg je dan wel je geld terug? 'cola was bij nader inzien toch niet lekker'?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 17:27
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 20-09-2006 @ 18:22 :
waarom krijg je dan wel je geld terug? 'cola was bij nader inzien toch niet lekker'?
Onderdeel van de 7 zekerheden-formule van Jumbo. Geen discussie met de klant aangaan, maar gewoon vergoeden.

Ik heb járen geleden (7 jaar geleden) een 7-zekerhedentraining gehad in Middelburg en daar werd ons zelfs verteld dat als een klant een krat bier meeneemt, 23 flesjes leegdrinkt en dán het krat terugbrengt met de mededeling dat de smaak tegenviel, dat we dan alsnog een krat van een ander merk moesten meegeven...

Het blijft een mooie formule.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 16-09-2006 @ 22:54 :

Printer (maar heb wel de inktcartidges eruit gehaald) even later de zelfde opnieuw gekocht (heb ik tenminste reserve HP cartridges, en die zijn nogal prijzig! )
Daar heb ik nou echt morele bezwaren tegen.... dat is bijna diefstal!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 20-09-2006 @ 21:12 :
Cornell, je bent een gigantisch ei, want dat ís diefstal!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 22:05
Verwijderd
cornell, je bent een kneus!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 22:06
Verwijderd

Zo had ik het moeten zeggen inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 22:11
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Urm schreef op 20-09-2006 @ 23:05 :
cornell, je bent een kneus!
En toch zien ze mij graag komen bij de Mediamarkt, toch niet zo kneuzig als je denkt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-09-2006, 22:19
Verwijderd
ja omdat ze niet weten dat je de boel oplicht.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 22:28
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Urm schreef op 20-09-2006 @ 23:19 :
ja omdat ze niet weten dat je de boel oplicht.
Ik hou mij gewoon aan de verkoopvoorwaarden, en dat is..ruilen met kassabon binnen 30 dagen.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 23:43
Verwijderd
'ruilen binnen dertig dagen, maar de cartridges mag u rustig houden'
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 20-09-2006 @ 18:27 :
Onderdeel van de 7 zekerheden-formule van Jumbo. Geen discussie met de klant aangaan, maar gewoon vergoeden.

Ik heb járen geleden (7 jaar geleden) een 7-zekerhedentraining gehad in Middelburg en daar werd ons zelfs verteld dat als een klant een krat bier meeneemt, 23 flesjes leegdrinkt en dán het krat terugbrengt met de mededeling dat de smaak tegenviel, dat we dan alsnog een krat van een ander merk moesten meegeven...

Het blijft een mooie formule.
Daar zou ik dan ook weer morele bezwaren tegen hebben.
Op zich heel ok van de Jumbo dat je je spullen terug kunt brengen als er iets mis mee is, maar dat klinkt wel heel extreem...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 11:58
Mara
Mara is offline
Citaat:
Cornel schreef op 20-09-2006 @ 23:28 :
Ik hou mij gewoon aan de verkoopvoorwaarden, en dat is..ruilen met kassabon binnen 30 dagen.
Dan moet je wel 't héle product terugbrengen.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 20-09-2006 @ 23:28 :
Ik hou mij gewoon aan de verkoopvoorwaarden, en dat is..ruilen met kassabon binnen 30 dagen.
De cartridge maakt deel uit van het product. Als je deze verwijderd voldoe je niet meer aan de verkoopvoorwaarden
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 21:23
reine claude
reine claude is offline
Citaat:
Cornel schreef op 16-09-2006 @ 22:54 :
Bij mij hebben ze het afgelopen jaar al het volgende teruggenomen, en het geld terugbetaald (had wel de kassabon bewaard! )
1 Gig SD micro kaartje (had ik met kaartreader opgeblazen )
Webcam (had ik al 3 weken in huis, en gebruikt)
DVD brander (ondanks dat ik er enkele DVD's hiermee gebrand hebt)
Lichtnet adapter (heb hiervan een verloopstekker thuis gehouden)
Printer (maar heb wel de inktcartidges eruit gehaald) even later de zelfde opnieuw gekocht (heb ik tenminste reserve HP cartridges, en die zijn nogal prijzig! )
Kansloos.
Dat is hetzelfde als een pak melk kopen en dan het lege pak proberen te gaan ruilen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 23:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Cornel schreef op 20-09-2006 @ 23:28 :
Ik hou mij gewoon aan de verkoopvoorwaarden, en dat is..ruilen met kassabon binnen 30 dagen.
Als ik jou een tv verkoop, maar stiekem haal ik wel vlak voor levering een onderdeeltje eruit waardoor het ding niet meer werkt.

Hey, niet zeiken dan, je hebt immers een tv gekregen, en we hadden afgesproken dat ik jou een tv zou verkopen...


Enig idee hoe dit over komt? Ik zal me enige botheid veroorloven: je komt over als iemand die voor een tientje gaat frauderen en daar nog serieus trots op is ook. Zo iemand die wanneer ze gepakt worden roept 'dat ze de uitkeringen dan maar omhoog hadden moeten gooien'.

Het lontje voor fraudeurs is bij mezelf en vele anderen, terecht, zeer kort.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 00:42
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 17-09-2006 @ 00:05 :
gesealde producten nemen ze inderdaad wel terug, en gebandelleerd.

Service is een ander verhaal dan terugbrengen terwijl de zegel(s) is verbroken.

En je had waarschijnlijk gewoon geluk.

Als je bij mij komt met een dvd zonder seal is het helaasch pindakaas voor jou.
Vreemd, wat daar doen ze bij ons helemaal niet aan. Overgens zij er wel een aantal producten die ze niet terug nemen, maar daar vallen DVD's niet onder.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 20-09-2006 @ 23:11 :
En toch zien ze mij graag komen bij de Mediamarkt, toch niet zo kneuzig als je denkt.
Misschien omdat zij niet weten dat je de cartridge (en andere dingen) gewoon hebt gestolen.

Je bent gewoon een ordinaire dief en een schooier dat je dat doet.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 17:19
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Magican schreef op 14-09-2006 @ 19:26 :
Ben ik de enige die hier morele bezwaren tegen heeft?
nee
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 18:31
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Ik wou dat ik bij de Mediamarkt kon werken, dan wist ik het wel.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 20:03
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Veel winkels vinden het fijn om omruil garantie te geven, zodat de consument sneller iets zal te kopen. Het is dus gewoon hun verantwoordelijkheid als anderen dan weer hun voordeel doen met die regels.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 20:55
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 24-09-2006 @ 21:03 :
Veel winkels vinden het fijn om omruil garantie te geven, zodat de consument sneller iets zal te kopen. Het is dus gewoon hun verantwoordelijkheid als anderen dan weer hun voordeel doen met die regels.
Zoals ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Uitgaven beheren
Catch
41 21-10-2011 18:55
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:52.