Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2006, 14:32
strawberryangel
Avatar van strawberryangel
strawberryangel is offline
Mijn vriend wil niet meer verder leren, hij is nu bijna 22 en wil graag gaan werken. Maar met alleen een havo diploma schiet dat niet hard op. Wij weten eigenlijk ook niet zo goed wat er allemaal aan werk mogelijk is, het enige wat wij kunnen bedenken is in een winkel werken en magazijnwerk. iemand nog andere ideeen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2006, 14:32
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Kan je het niet beter omdraaien: wat zou hij graag willen doen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 14:36
strawberryangel
Avatar van strawberryangel
strawberryangel is offline
ja dat weet hij niet goed, misschien iets met computers of iets met zijn handen, maar aangezien hij niet goed weet, wat er te doen is, weet hij ook niet wat hij wil... ofzo
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 15:22
Go
Avatar van Go
Go is offline
Vrachtwagenrijbewijs halen en chauffeur worden.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 16:00
200E
Avatar van 200E
200E is offline
Er is zoveel mogelijk ja....inderdaad chauffeurswerk (niet alleen vrachtwagen, maar denk bijvoorbeeld ook aan taxi- of directiechauffeur), maar bijvoorbeeld ook baantjes in de beveiliging, bouw- en grondwerk, enz.

Met alleen Havo moet je er alleen niet op rekenen dat je makkelijk een topfunctie zal krijgen, en ook dat je tevreden moet zijn met een minimumloon of net iets daarboven, en dat de doorgroeimogelijkheden qua salaris gering zijn.

Het beste alternatief is volgens mij nog altijd voor jezelf beginnen, ongeacht met wat.
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 16:09
Verwijderd
Citaat:
strawberryangel schreef op 02-11-2006 @ 15:36 :
ja dat weet hij niet goed, misschien iets met computers of iets met zijn handen, maar aangezien hij niet goed weet, wat er te doen is, weet hij ook niet wat hij wil... ofzo
Dat moet je toch eerst leren?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 16:25
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Waarom wil hij niet verder leren? Misschien kan hij anders iets met werken/leren doen? Heb je een beetje van beide, want met alleen HAVO is het denk ik moeilijk om een baan te vinden.

edit: een baan die je "de rest van je leven" wilt doen
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 16:52
Verwijderd
Scholen bouwen in Afrika.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 16:59
thegoodlife
Avatar van thegoodlife
thegoodlife is offline
Systeembeheerder, 6500 euro bruto per maand.
MAVO diploma, 1 jaartje MBO en niet afgemaakt.
Komt wel goed!
__________________
Life's a party, live it 2 the max!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 17:09
Anika
Citaat:
thegoodlife schreef op 02-11-2006 @ 17:59 :
Systeembeheerder, 6500 euro bruto per maand.
MAVO diploma, 1 jaartje MBO en niet afgemaakt.
Komt wel goed!
Dat jij toevallig heel veel geluk hebt gehad wil niet zeggen dat dat voor iedereen zomaar opgaat.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 18:20
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
klik

die site staan veel beroepen op
en kan hij niet gaan werken en toch een opleiding volgen
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 23:02
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
met alleen havo kun je NIKS.. hij kan hetzelfde gaan doen als mensen die geen opleiding hebben.

verder kun je denken aan politie/leger (betaalde opleiding)
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 23:28
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
Anika schreef op 02-11-2006 @ 18:09 :
Dat jij toevallig heel veel geluk hebt gehad wil niet zeggen dat dat voor iedereen zomaar opgaat.
Als je iets graag wilt, kan alles
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 06:42
Anika
Citaat:
Ilona1 schreef op 03-11-2006 @ 00:28 :
Als je iets graag wilt, kan alles
Alles dat ik graag wil kan echt niet allemaal hoor. En als alles zou kunnen wat je graag wilt zou iedereen wel zoveel geld per maand verdienen he?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 06:52
Verwijderd
In zijn avonduren een opleiding gaan doen en daarnaast een baan?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 10:41
Verwijderd
Op het mbo heb je zoveel combinaties met werken-leren...daar zou ik toch zeker voor kiezen als ik nog een beetje een normale baan wilde hebben...met mbo kom je vaak eerder aan een 'echte' baan dan met alleen een middelbare school diploma. Of in een bedrijf opgeleid worden, maar ook dat gaat tegenwoordig vaak samen met instellingen voor mbo. HBO kan tegenwoordig btw vaak ook duaal, al is het niet altijd vanaf het eerste jaar, of idd deeltijd onderwijs, dan heb je ook werken en leren samen.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 11:33
Verwijderd
Inderdaad, ik denk dat hij dan toch het beste een werken-leren iets kan gaan doen of een deeltijdopleiding.

Als hij echt veel verstand heeft van computers zou hij zichzelf wel kunnen aanbieden als computerreparateur, zonder opleiding of werkervaring gaat dat bij een bedrijf niet lukken maar hij zou het zelfstandig kunnen proberen. Maar dan moet hij wel echt net zo veel verstand ervan hebben als iemand die er wél voor is opgeleid, anders gaat niemand hem inhuren.
Webdesign is ook een idee, als hij een beetje creatief is en graag met computers werkt. Gewoon eerst op eigen houtje (of onbetaald voor bedrijven) een paar websites in elkaar knutselen, HTML en java enzo kun je uitstekend zelf leren als je een goed instructieboek koopt en een beetje technisch inzicht hebt. En dan zijn die paar websites zijn portfolio waarmee hij kan proberen om betaalde opdrachten te krijgen.
Bedenk bij deze dingen wel dat zodra het balletje aan het rollen is, er dingen geregeld moeten worden met de kamer van koophandel enzo.

En ehm, productiewerk. In een fabriek of een ander bedrijf. Maar misschien is dat wat je bedoelt met 'magazijnwerk'.
Of werken in de horeca, waarbij het 't makkelijkst is om in bedrijfskantines te werken, want dan werk je zo'n beetje van 9:00 tot 18:00 in plaats van van 15:00 tot 0:00.
In de schoonmaak kan ook. Op scholen en bedrijven of in de thuiszorg als alfahulp. Dat tweede betaalt beter, maar daarvoor moet je wel een goede indruk maken omdat je bij mensen over de vloer komt.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 13:18
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
Anika schreef op 03-11-2006 @ 07:42 :
Alles dat ik graag wil kan echt niet allemaal hoor. En als alles zou kunnen wat je graag wilt zou iedereen wel zoveel geld per maand verdienen he?
Je wilt niet weten hoeveel mensen van geld dromen en dat willen, maar helemaal niet bereid zijn daar alles aan te doen. Ik zeg niet dat het je aan komt waaien, maar als jij voldoende tijd investeert, lukt het je.

Maar aangezien de vriend van de topicstarter nieteens weet wat hij wil, schiet dat ook niet echt op natuurlijk
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-11-2006, 13:58
Verwijderd
Offtopic:
Citaat:
Ilona1 schreef op 03-11-2006 @ 14:18 :
Je wilt niet weten hoeveel mensen van geld dromen en dat willen, maar helemaal niet bereid zijn daar alles aan te doen. Ik zeg niet dat het je aan komt waaien, maar als jij voldoende tijd investeert, lukt het je.
Dat vind ik nogal naïef van je. Stel, ik wil de tour de france winnen en ik ga de komende acht jaar elke dag trainen, dat lijkt mij toch 'voldoende tijd'. Dan kan ik 'm vast wel uitrijden na al dat getrain, maar winnen gaat me waarschijnlijk toch niet lukken. En stel dat ik een ernstige spierziekte zou hebben, dan zou meedoen al niet eens lukken. Er zijn gewoon grenzen.

En ja, 90 % van de mensen in Nederland kan natuurlijk wél weer systeembeheerder worden als ze daar genoeg tijd in steken. Gewoon een kwestie van de mbo opleiding tot systeembeheerder volgen maar het ging er net om dat hij systeembeheerder was geworden zónder er die tijd in te steken, en dat is een kwestie van geluk en talent.

Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 14:05
thegoodlife
Avatar van thegoodlife
thegoodlife is offline
Voor mij is het een kwestie van energie erin steken, geluk hebben en aanleg/interesse geweest. Computers waren eerder een hobby van me, nu alleen nog een manier om iedere maand geld binnen te harken zodat ik mn huisje, rekeningen, eten kan betalen en uit kan gaan.

Ik ben op mn 17e gestopt met mn opleiding en heb me verdiept in een breed scala aan systemen, dan kan je denken aan besturingssystemen, applicaties, netwerken en alles daarom heen. Heb kennis opgedaan en vanuit daar ervaring opgedaan door me op te werken.

Van parttime klantenservice medewerker en parttime eigen hostingbedrijf naar fulltime partner in een hostingbedrijf naar consultanty systeem/netwerkbeheer, in 4 jaar tijd. Van 1200 euro bruto naar 6500 euro bruto. Moet wel zeggen dat ik niet de zekerheid heb van een vaste baan, maar werk kan ik altijd krijgen.

Zoek iets wat je leuk vindt, begin onderaan de ladder en probeer zelf iets (parttime) op te starten naast je baan als je interesse daar ligt.
__________________
Life's a party, live it 2 the max!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 14:21
Ilona1
Ilona1 is offline
Het is duidelijk dat hij niet meer wil leren toch...

Met werken/leren zit je toch nog 1 dag per week op school.
Laat hem eens naar het uitzendbureau gaan en verschillende baantjes doen, misschien komt hij er dan achter wat hij leuk vindt, al zal dat niet veel soeps zijn
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true

Laatst gewijzigd op 03-11-2006 om 14:24.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 14:25
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 03-11-2006 @ 14:58 :
Offtopic:

Dat vind ik nogal naïef van je. Stel, ik wil de tour de france winnen en ik ga de komende acht jaar elke dag trainen, dat lijkt mij toch 'voldoende tijd'. Dan kan ik 'm vast wel uitrijden na al dat getrain, maar winnen gaat me waarschijnlijk toch niet lukken. En stel dat ik een ernstige spierziekte zou hebben, dan zou meedoen al niet eens lukken. Er zijn gewoon grenzen.

En ja, 90 % van de mensen in Nederland kan natuurlijk wél weer systeembeheerder worden als ze daar genoeg tijd in steken. Gewoon een kwestie van de mbo opleiding tot systeembeheerder volgen maar het ging er net om dat hij systeembeheerder was geworden zónder er die tijd in te steken, en dat is een kwestie van geluk en talent.

Dan verschillen wij van mening
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 16:15
strawberryangel
Avatar van strawberryangel
strawberryangel is offline
Dankjulliewel voor jullie reacties
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 16:33
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
thegoodlife schreef op 03-11-2006 @ 15:05 :
Voor mij is het een kwestie van energie erin steken, geluk hebben en aanleg/interesse geweest. Computers waren eerder een hobby van me, nu alleen nog een manier om iedere maand geld binnen te harken zodat ik mn huisje, rekeningen, eten kan betalen en uit kan gaan.

Ik ben op mn 17e gestopt met mn opleiding en heb me verdiept in een breed scala aan systemen, dan kan je denken aan besturingssystemen, applicaties, netwerken en alles daarom heen. Heb kennis opgedaan en vanuit daar ervaring opgedaan door me op te werken.

Van parttime klantenservice medewerker en parttime eigen hostingbedrijf naar fulltime partner in een hostingbedrijf naar consultanty systeem/netwerkbeheer, in 4 jaar tijd. Van 1200 euro bruto naar 6500 euro bruto. Moet wel zeggen dat ik niet de zekerheid heb van een vaste baan, maar werk kan ik altijd krijgen.

Zoek iets wat je leuk vindt, begin onderaan de ladder en probeer zelf iets (parttime) op te starten naast je baan als je interesse daar ligt.
6500 euro is serieus erg veel voor een systeembeheerder.

maar inderdaad : zoek iets dat je leuk vindt.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 16:37
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
200E schreef op 02-11-2006 @ 17:00 :
Er is zoveel mogelijk ja....inderdaad chauffeurswerk (niet alleen vrachtwagen, maar denk bijvoorbeeld ook aan taxi- of directiechauffeur), maar bijvoorbeeld ook baantjes in de beveiliging, bouw- en grondwerk, enz.


voor alles wat je noemt heb je naast de havo nog een aanvullende opleiding nodig. Zelfs een taxichauffeur moet tegenwoordig cbr-examen (voor de taxipas) doen.

Citaat:

Met alleen Havo moet je er alleen niet op rekenen dat je makkelijk een topfunctie zal krijgen, en ook dat je tevreden moet zijn met een minimumloon of net iets daarboven, en dat de doorgroeimogelijkheden qua salaris gering zijn.


Dat hangt van je baan af. Als je werkgever nou opleidingen beschikbaar stelt, is er ruimte zat om door te groeien.

Citaat:

Het beste alternatief is volgens mij nog altijd voor jezelf beginnen, ongeacht met wat.
Maar het domste wat je kan doen, is zomaar iets beginnen, puur omdat je 'iets' wil doen. Als je je eigen zaak hebt, moet je daar wel je tijd, energie en liefst ook een stukje passie voor kunnen geven. Dat lukt je niet als je handelaar in gebruikte ventieldopjes wordt, maar wel als je iets doet dat je echt leuk vindt. (Niet dat elke dag leuk zal zijn, als ondernemer, maar stukken leuker dan in loondienst).

Ook is een ondernemer niet klaar als de bedrijfsdeur dichtgaat - klanten bellen op de vreemdste tijden, de administratie moet nog, de fiscus wil ook geld zien....

het kost tijd en energie, maar uiteindelijk is het dat wel waard, dat dan weer wel.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2006, 17:25
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Ilona1 schreef op 03-11-2006 @ 00:28 :
Als je iets graag wilt, kan alles
niet in nederland
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 06:11
Verwijderd
Citaat:
Ilona1 schreef op 03-11-2006 @ 15:21 :
Het is duidelijk dat hij niet meer wil leren toch...

Met werken/leren zit je toch nog 1 dag per week op school.
Maar hij wil wel graag een andere baan dan bv. werken in een winkel of magazijnwerk. Dan zal hij misschien toch over het 'niet willen leren' heen moeten stappen en voor een tussenweg moeten kiezen, zodat niet dagelijks naar school hoeft en wat hij naar school moet ook heel praktijkgericht is en hij toch een baan kan zoeken die hij waarschijnlijk leuker vindt dan bv. werken in een winkel of magazijnwerk. Soms moet je iets kiezen wat je misschien niet volledig 'leuk' vindt: je kunt niet alles hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Ilona1 schreef op 03-11-2006 @ 00:28 :
Als je iets graag wilt, kan alles
Ik stond in het Hemeltje in Volendam en wil graag topmodel worden
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 13:22
Mariposa
Avatar van Mariposa
Mariposa is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-11-2006 @ 13:40 :
Ik stond in het Hemeltje in Volendam en wil graag topmodel worden
Ze kiezen tegenwoordig ook topmodellen uit groepen mensen die een lichaamsdeel missen of verminkt zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 15:33
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-11-2006 @ 13:40 :
Ik stond in het Hemeltje in Volendam en wil graag topmodel worden
Wat negatief zeg allemaal..Hopen dat jullie in het echte leven iets blijer en positiever zijn.

Mijn moeder is buitenlandse en wilde dolgraag de Nederlandse taal leren. Ondanks dat het moeilijk was, heeft ze toch haar droombaan gevonden. Ookal heeft ze een accent, wat (geloof me maar) vaak echt een obstakel is. Gewoon door heel veel moeite te doen en te willen. Ook heeft ze kanker gehad, maar heeft gevochten en overwonnen (hoewel dat niet relevant is in dit topic, wilde ik het toch even noemen).

Mijn vriend had een droom, en die droom is nu werkelijkheid geworden. Namelijk een bedrijf in Italie beginnen. Hij werkt daar kei en keihard voor en het is hem gelukt. En nee, hij heeft zijn mbo daardoor niet afgemaakt, omdat het terrein op dat moment te koop stond en hij ging ervoor. Soms moet je risico's nemen in het leven.

Desondanks heb ik niet het gevoel dat de vriend van de TS weet wat hij wil. En omdat hij absoluut niet weet wat hij wil, zal hij dit soort dingen ook nooit bereiken.
Ik zeg ook absoluut niet dat een verbrand iemand uit het Hemeltje fotomodel kan worden, laten we wel realistisch blijven. Persoonlijk vind ik het een beetje een nutteloze opmerking.
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 15:36
Verwijderd
God, ik heb zo'n hekel aan dat 'als je het wil, kan alles'-gezeur. Zo werkt het leven niet, en dat is maar goed ook.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 16:23
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
Sylph schreef op 04-11-2006 @ 16:36 :
God, ik heb zo'n hekel aan dat 'als je het wil, kan alles'-gezeur. Zo werkt het leven niet, en dat is maar goed ook.
Wil jij dan niet iets heel graag?
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 16:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Leuk dat iedereen in je omgeving heeft bereikt wat ie wilde bereiken. En veel is idd ook te bereiken middels hard werken. Maar niet ALLES is te bereiken. Daar gaat het hier om. Dat de vriend van de TS vast wel een baan kan vinden betwijfelt vast niemand in dit topic. Maar kom niet met een zin als "Als je iets graag wilt, kan alles" aan. Zie de voorbeelden van nare man en Sarah.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Ilona1 schreef op 04-11-2006 @ 17:23 :
Wil jij dan niet iets heel graag?
Natuurlijk, maar ik blijf wel realistisch genoeg om te beseffen dat niet álles kan.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Ilona1 schreef op 04-11-2006 @ 16:33 :
Wat negatief zeg allemaal..Hopen dat jullie in het echte leven iets blijer en positiever zijn.
Dat heeft niets met negatief te maken. Je hoeft maar weinig te begrijpen van mensen om al in te zien dat iemand die nog niet de mentale capaciteit heeft om MBO af te maken, het nooit zal schoppen tot hoogleraar.

Je kunt natuurlijk links en rechts voorbeelden aanhalen van uitzonderingen, van de dropout die later toch een eigen bedrijfje begon, et cetera, maar het blijft een harde regel: zonder hersens kom je in veel sectoren niet aan de bak.

En hoe graag je iets wilt heeft er niets mee te maken. Ik zou ook wel willen dat ik in drie maanden een proefschrift kan schrijven, maar dat lukt ook geen mens.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 14:38
Fides
Fides is offline
Grappig al die uitzonderingen die men hier als maatstaaf neemt.
Als je zonder tertiair onderwijs iets succesvol wil zijn moet je op zijn minst een enorme ondernemersdrift hebben hebben om nog iets te kunnen bereiken. Omdat het geval beschreven in de OP niet eens weet wat hij wil doen is er een aannemelijke kans (lees: 80%) dat hij het niet verder zal schoppen dan een postbode of een andere baan zonder al te veel ontwikkelingsmogelijkheden.

Ook vind ik de 6500 euro bruto p.m. (bijna 80000 euro bruto per jaar, 2.5 keer modaal) als zeer veel, bijna ongeloofwaardig veel. Dat is bijna net zo veel als pak m beet een directeur van een scholengemeenschap of een huisarts.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-11-2006, 16:29
Ilona1
Ilona1 is offline
Waarschijnlijk heb ik gewoon een hele positieve houding (voor anderen zo te zien naïef, wat ik overigens wél kan begrijpen), maar mijn houding bevalt me wel ! Ik ben zo opgegroeid en heb dit altijd zo meegekregen en zie het ook echt zo!
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 16:50
Verwijderd
Ja, totdat je een keer grandioos op je bek gaat. Ik ken ook wel mensen die altijd happy-happy dachten 'als je het maar wilt, komen je dromen wel uit', totdat ze bemerkten dat doorstromen vanuit het individueel onderwijs voor zeer moeilijke lerende en opvoedbare kinderen naar Harvard toch niet helemaal tot de mogelijkheden behoorde. Wat een desillusie!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 16:59
Ilona1
Ilona1 is offline
Prima hoor, heb niet het gevoel dat ik mij hierin verder hoef te verdedigen ofzo
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 17:00
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Wat naïef inderdaad om te denken dat alles kan als je het maar wilt. Sommige mensen hebben nou eenmaal meer kansen dan anderen, sommige mensen hebben nou eenmaal meer geluk dan anderen.
__________________
Chaos unleashed..
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 08:20
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik zou het familiebedrijf liever gister dan vandaag nog in omzet zien vertienvoudigen.

dat het uiteindelijk kan, met veel hard werken en tomeloze inzet, twijfel ik niet aan. Dat dat niet spontaan gaat gebeuren door niks te doen is natuurlijk de grootste onzin.

mensen die denken dat het hele leven een grote fleurige kleurige teletubbie-achtige toestand is waarin de zon gaat schijnen wanneer je daar toevallig zin in hebt, hebben meestal niet zo heel veel ervaring met dingen zelf doen, maar leunen meestal nog heel erg op anderen (vaak ouders).

tuurlijk kan alles. maar niet zomaar vanzelf, en niet zomaar op elk moment. En al helemaal niet door iets niet te 'willen'. Als je een goede baan wilt, moet je naar school, tenzij je je eigen bedrijf begint - iets wat een stuk zwaarder is dan naar school gaan.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 09:35
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
O en sommige dingen zijn fysiek of op een andere manier onmogelijk, ik kan nog zo graag f-16 piloot willen worden bijvoorbeeld, maar met mijn ogen zal ik nooit toegelaten worden. Er zijn ook grenzen aan iemands capaciteiten, of je het nou wil of niet.
__________________
Chaos unleashed..
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 10:21
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
X-Ray™ schreef op 06-11-2006 @ 10:35 :
O en sommige dingen zijn fysiek of op een andere manier onmogelijk, ik kan nog zo graag f-16 piloot willen worden bijvoorbeeld, maar met mijn ogen zal ik nooit toegelaten worden. Er zijn ook grenzen aan iemands capaciteiten, of je het nou wil of niet.
Moet je je ogen laten laseren, tenzij je blind bent natuurlijk
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 10:23
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Ik neem niet aan dat ze mensen aannemen die gelaserde ogen hebben hoor, o en je zegt het zelf al, wat als ik blind zou zijn? Dan is het echt onmogelijk hoor.
__________________
Chaos unleashed..
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Ilona1 schreef op 06-11-2006 @ 11:21 :
Moet je je ogen laten laseren
Volgens mij mag het dan nog steeds niet ivm de grote druk waar je ogen dan niet meer tegen kunnen...

Natuurlijk is veel te bereiken als je het graag wilt, maar om te zeggen dat alles te bereiken is als je maar wilt vind ik, net als zoveel hier, onzin. Een vervolg-opleiding volgen als je HAVO gedaan hebt en graag een andere baan wilt dan in een winkel werken ed, lijkt me btw behoren tot iets dat wel mogelijk is.

Laatst gewijzigd op 06-11-2006 om 10:50.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 11:46
Ilona1
Ilona1 is offline
Mag ik na hoornvliesbehandeling met laser nog vliegen?
De piloot die een laserbehandeling van het hoornvlies heeft ondergaan wordt, bij een initiële keuring voor het klasse 1 en 2 brevet, alleen goedgekeurd onder bepaalde voorwaarden. Het is verstandig voor een eventuele ingreep uzelf goed op de hoogte van deze voorwaarden te stellen. Bij een herkeuring kan men, ook onder voorwaarden, worden goedgekeurd. Men mag in elk geval 3 maanden lang niet vliegen. Na de ingreep moet de kwaliteit van de ogen ook aan voorwaarden voldoen.

Bron: http://www.aeromed.nl

Komt je droom misschien toch nog uit
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 12:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ilona1 schreef op 06-11-2006 @ 12:46 :
Mag ik na hoornvliesbehandeling met laser nog vliegen?
De piloot die een laserbehandeling van het hoornvlies heeft ondergaan wordt, bij een initiële keuring voor het klasse 1 en 2 brevet, alleen goedgekeurd onder bepaalde voorwaarden. Het is verstandig voor een eventuele ingreep uzelf goed op de hoogte van deze voorwaarden te stellen. Bij een herkeuring kan men, ook onder voorwaarden, worden goedgekeurd. Men mag in elk geval 3 maanden lang niet vliegen. Na de ingreep moet de kwaliteit van de ogen ook aan voorwaarden voldoen.

Bron: http://www.aeromed.nl

Komt je droom misschien toch nog uit
Kijk, en dat is dus écht naïef
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 12:11
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Citaat:
Ilona1 schreef op 06-11-2006 @ 12:46 :
Mag ik na hoornvliesbehandeling met laser nog vliegen?
De piloot die een laserbehandeling van het hoornvlies heeft ondergaan wordt, bij een initiële keuring voor het klasse 1 en 2 brevet, alleen goedgekeurd onder bepaalde voorwaarden. Het is verstandig voor een eventuele ingreep uzelf goed op de hoogte van deze voorwaarden te stellen. Bij een herkeuring kan men, ook onder voorwaarden, worden goedgekeurd. Men mag in elk geval 3 maanden lang niet vliegen. Na de ingreep moet de kwaliteit van de ogen ook aan voorwaarden voldoen.

Bron: http://www.aeromed.nl

Komt je droom misschien toch nog uit
Inderdaad dat is wel heel naïef, vooral als je bedenkt dat ik het over een F-16 had

Misschien kan jij je voorstellen dat het dus écht onmogelijk is, aangezien de regels voor dergelijke militaire toestellen toch wel -ietsje- strenger zijn.

En ik zei ook niet dat het mijn droom was, ik zei dat áls dat mijn droom was het gewoon onmogelijk zou zijn.
__________________
Chaos unleashed..
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 12:33
Ilona1
Ilona1 is offline
Ok ik geef toe ben vreselijk naïef.
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 13:12
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Ilona1 schreef op 06-11-2006 @ 13:33 :
Ok ik geef toe ben vreselijk naïef.

Mensen die denken dat ooglaseren geheel risicoloos is zijn sowieso naief.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken 4 vwo---> 4 havo
laalala
35 21-11-2011 17:54
Studeren HBO rechten --> WO rechten?
Mariekje*
39 07-02-2007 19:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07.