Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2009, 12:23
Madame H.
Madame H. is offline
Ik was langs Appie en C1000 geweest om te vragen of ze werknemers nodighadden. Nou allebei zeiden ze ; ''Jazeker, heb je de CV bij je?'' Ik lijk ouder, maar ze vroegen nog voor de zekerheid hoe oud ik was, en ik reageerde dat ik 15 was. ''Nou sorry maar voor het vakkenvullen moet je minimaal 16 jaar zijn.'' Is toch niet normaal?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2009, 12:33
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Het is niet zo dat je per definitie 16 moet zijn voor het vakkenvullen. Misschien bedoelden die mensen: voor vakkenvullen bij ons moet je 16 jaar zijn of ouder.

Kan verschillende redenen hebben, bijvoorbeeld:
- Je bent op meer plaatsen inzetbaar, je mag dan namelijk ook kassa draaien.
- Je mag ook 's avonds werken, terwijl je met 15 jaar officieel niet na 7 uur 's avonds mag werken.
- Je mag méér werken. Een 15-jarige mag maar 2 uur per dag werken op een schooldag en maar 12 uur per week.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 15:14
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Vroeger (lees: 12 jaar geleden) moest je bij de supermarkt bij ons ook 16 jaar zijn om vakken te vullen. Later is er de functie van Servicemedewerker bijgekomen, wat dan vanaf 14 jaar mocht.

Maarreh, ook bij de C1000 hier moet je nu minimaal 16 jaar zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 15:34
findik_kurdu_61
findik_kurdu_61 is offline
ik weet niet hoe het bij andere winkels ziet maar bij supermarkt moet je minimaal 16 jaar zijn om vakken te vullen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 22:30
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Je mag vanaf je 13e op zaterdagen al vakkenvullen (wettelijk gezien). En tot je 16e mag je per dag maximaal 8 uur werken min het aantal schooluren. Dus als je 8 uur school hebt mag je die dag niet meer werken.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 01-03-2009, 19:46
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
het mag volgens mij wel gewoon hoor vakkenvullen voor je 16e. bij ons bij de C1000 werken er heel veel die onder de 16 zijn. ik denk dus niet dat je 16 moet zijn om te kunnen vakkenvullen maar zoals hier al eerder werd gezegt willen ze waarschijnlijk dat je inzetbaar bent in verschillende dingen en mischien zoeken ze niet iemand die 'alleen' kan/wil vakkenvullen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2009, 20:30
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Je mag vakkenvullen op je 15de, echter is het dan wel van belang dat dit voor 19:00 gebeurd. Als de vracht na 19:00 arriveerd of het beleid is dat er na 19:00 gevuld word mag jij niet werken en zullen ze je dus niet aannemen
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2009, 20:33
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Ik vulde ook al vakken toen ik 13 was, op vrijdagavond en zaterdagochtend.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2009, 21:12
Ivo
Ivo is offline
Vakken vullen mag inderdaad vanaf 13 jaar, maar dat is een redelijk strenge regels verbonden. Het kan zijn dat ze bij het supermarktfiliaal waar jij hebt gesolliciteerd gewoon geen zin hebben in alle beperkingen die een jonge medewerker (15 jaar of jonger) met zich meebrengt.

Lekker naar de volgende gaan.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2009, 15:17
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Vakken vullen mag inderdaad vanaf 13 jaar, maar dat is een redelijk strenge regels verbonden. Het kan zijn dat ze bij het supermarktfiliaal waar jij hebt gesolliciteerd gewoon geen zin hebben in alle beperkingen die een jonge medewerker (15 jaar of jonger) met zich meebrengt.

Lekker naar de volgende gaan.
ik denk niet dat een 15 jarige (of jonger) veel beperkingen met zich meebrengt het enige probleem kan zijn dat als ze 13 zijn dat ze niet het bovenste deel kunnen vullen. voor de rest denk ik niet echt dat ze veel problemen veroorzaken hoor.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2009, 17:36
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
ik denk niet dat een 15 jarige (of jonger) veel beperkingen met zich meebrengt het enige probleem kan zijn dat als ze 13 zijn dat ze niet het bovenste deel kunnen vullen. voor de rest denk ik niet echt dat ze veel problemen veroorzaken hoor.
Oh prachtig, ze kunnen niet bij het bovenste deel van het schap, mooi gevonden!

Ooit gehoord van wetgeving, van arbeidsrecht, van wetten die stellen dat je, wanneer je jonger bent dan 16 jaar, niet zoveel mag werken als een volwassene? Zoals in de topic al is genoemd. Dus het brengt een hoop beperkingen met zich mee en dat kan dus ook goed betekenen dat een bedrijf daar geen zin in heeft.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2009, 15:24
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
ik weet ook wel dat ze op een bepaalde leeftijd niet teveel mogen werken en gezeur met weekenden enzo. maar als ze ergens echt mensen nodig hebben nemen ze je ondanks dat echt wel aan hoor. beter iemand die alleen op zaterdag of zondag mag werken en dan ook niet te lang mag werken dan helemaal niemand hebben die kan komen vakkenvullen. ik ben ook nog net niet dom hoor
Met citaat reageren
Oud 03-03-2009, 20:42
Ivo
Ivo is offline
Als de vrachtwagen met de nieuwe vulling elke dag pas aan het eind van de middag komt, om 17.00 uur en dan nog lossen bijvoorbeeld, is het nogal lastig om dat door 15 jarige (of jonger) vakkenvullers te laten vullen. Want die zijn dan nooit voor 19.00 uur klaar, wat niet mag van de NL wetgeving. Dan heb je een behoorlijk probleem als werkgever.

En alleen op zaterdag... Heb je er ooit bij stil gestaan dat een doorsnee supermarkt elke dag of op z'n minst om de dag wordt bevoorraad?

Niet bij de bovenste planken kunnen is geen probleem. Ik ben nu 23 en kan nog steeds amper bij de bovenste planken in de supermarkt. Toch heb ik van m'n 14e tot m'n 18e in een supermarkt gewerkt. Daarvoor hebben ze opstapjes uitgevonden (meestal in de vorm van een omgekeerde frisdrank krat)
Met citaat reageren
Oud 03-03-2009, 20:49
Skater13
Skater13 is offline
Voor zover ik weet wordt bijna elke supermarkt (van AH weet ik het zeker) 4 x bevoorraad. Sommige fillialen zelfs nog meer.

1x Brood
1x Diepvries
1x Vers
1x Houdbaar

Bij XL fillialen kan dit zelfs oplopen tot het dubbele heb ik wel eens gehoord..
Met citaat reageren
Oud 03-03-2009, 22:33
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Voor zover ik weet wordt bijna elke supermarkt (van AH weet ik het zeker) 4 x bevoorraad. Sommige fillialen zelfs nog meer.

1x Brood
1x Diepvries
1x Vers
1x Houdbaar

Bij XL fillialen kan dit zelfs oplopen tot het dubbele heb ik wel eens gehoord..
dus? moet er wel een vacature op het moment dat zei kan. zo niet pech dus.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 06:20
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Als de vrachtwagen met de nieuwe vulling elke dag pas aan het eind van de middag komt, om 17.00 uur en dan nog lossen bijvoorbeeld, is het nogal lastig om dat door 15 jarige (of jonger) vakkenvullers te laten vullen. Want die zijn dan nooit voor 19.00 uur klaar, wat niet mag van de NL wetgeving. Dan heb je een behoorlijk probleem als werkgever.

En alleen op zaterdag... Heb je er ooit bij stil gestaan dat een doorsnee supermarkt elke dag of op z'n minst om de dag wordt bevoorraad?

Niet bij de bovenste planken kunnen is geen probleem. Ik ben nu 23 en kan nog steeds amper bij de bovenste planken in de supermarkt. Toch heb ik van m'n 14e tot m'n 18e in een supermarkt gewerkt. Daarvoor hebben ze opstapjes uitgevonden (meestal in de vorm van een omgekeerde frisdrank krat)
dat van niet bij de bovenste planken kunnen was een grapje

dat ze op andere dagen dan op zaterdag worden bovoorraad wist ik maar ik had al eerder gezegd dat als ze echt mensen nodig hadden ze je dan wel zouden aannemen. als ze mensen hebben die gewoon als echte baan bij de c1000 werken bijvoorbeeld en die moesten eerst op zaterdag werken dan kan je ze als je daar een 15 jarige aanneemt de persoon die er altijd werkt op een andere doordeweekse dag inplannen. dat is het enige wat ik probeer duidelijk te maken (en jullie kennelijk niet snappen )
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 13:39
Mara
Mara is offline
Citaat:
dat van niet bij de bovenste planken kunnen was een grapje

dat ze op andere dagen dan op zaterdag worden bovoorraad wist ik maar ik had al eerder gezegd dat als ze echt mensen nodig hadden ze je dan wel zouden aannemen. als ze mensen hebben die gewoon als echte baan bij de c1000 werken bijvoorbeeld en die moesten eerst op zaterdag werken dan kan je ze als je daar een 15 jarige aanneemt de persoon die er altijd werkt op een andere doordeweekse dag inplannen. dat is het enige wat ik probeer duidelijk te maken (en jullie kennelijk niet snappen )
Serieus, hoofdletters.

En het is gewoon teveel gedoe om te jonge mensen aan te nemen. Regelgeving, weinig werken, nogal een gezeur. Daar komt bij dat een boel jongere werknemers veel begeleiding nodig hebben met 't werk, dus uiteindelijk verlies je d'r alleen maar op.
Het is zelden zo dat een supermarkt zó om volk verlegen zit dat ze per sé jongere mensen aannemen. Vaak zijn er genoeg 16-jarigen die d'r wel willen werken, en die zitten tenminste niet met dat ze maar tot 19:00 mogen werken.

En iemand die eerst op de zaterdag werkt dan maar doordeweeks inplannen werkt ook niet. Ten eerste zijn de mensen die op zaterdag werken vaak studenten/scholieren, en die kunnen doordeweeks overdag dus niet. En veel mensen doordeweeks 's avonds is ook nogal loos als dat niet nodig is.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 13:53
TerrOr-Trutje
Avatar van TerrOr-Trutje
TerrOr-Trutje is offline
-

Laatst gewijzigd op 31-03-2012 om 20:20.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-03-2009, 14:48
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
@ meelfriek

Het ging er om dat ze de voorraad vaker kwamen brengen dan alleen in het weekend. Als je dus een volwassene hebt die ook doordeweeks kan wanneer er een voorraad wordt gebracht is dat handiger dan iemand niet aannemen die wel op zaterdag kan maar niet doordeweeks en dan de volwassene in het weekend laten werken. Dat probeer ik alleen duidelijk te maken. (sorry van het steeds vergeten van hoofdletters automatisme krijg je er van als je in word automatisch hoofdletters krijgt )
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 10:15
FeyRegy
Avatar van FeyRegy
FeyRegy is offline
Ik heb als 15jarige bij de Jumbo gewerkt en deed dit ook gewoon van 5 tot 9, doordeweeks. En dan 3 avonden in de week.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 10:16
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Ik heb als 15jarige bij de Jumbo gewerkt en deed dit ook gewoon van 5 tot 9, doordeweeks. En dan 3 avonden in de week.
Dan hadden ze bij een arbo inspectie een groot problem gehad. Ik heb ook tot 22:00 gewerkt hoor vroeger maar tegenwoordig word er veel meer op gelet door de arbo en zijn de boetes hoger dan toen ik 15 was. En veel winkel ook open tot bijvoorbeeld 22:00 waardoor het meer opvalt.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [casus]
Fantôme
3 19-04-2005 10:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.