Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2009, 14:47
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Naar aanleiding van de grote opruiming die ik nu aan het uitvoeren ben vroeg ik mij af: hoe veel rommel hebben jullie? En hoe organiseren jullie die rommel, met veel kasten en dozen of gewoon waar maar plek is? Zeg je altijd 'let maar niet op de rommel' en is dat dan stiekem heel overbodig, of zet jij je gasten gerust neer op je bed omdat de stoelen onvindbaar zijn? Heb je verzamelingen? Ben je emotioneel gehecht aan alles wat je ooit hebt aangeraakt of ben je juist minimalistisch? Bekentenissen, foto's, anekdotes, tips, alles mag!

Ts begint: ik houd niet zo van spullen. Als iets niet mooi en niet handig is dan ben ik het liever kwijt dan rijk. Ik heb dan ook niet zoveel overbodige dingen, maar wel heel veel papier. Ik word gelukkig van boeken op een rij en geordende stapels en mooie dozen waar je etiketten op kunt plakken. Ik geef graag dingen weg die ik niet leuk vind en ik doe aan ruildagen met vriendinnen, wat heel leuk is maar wel geregeld meer zooi oplevert dan echt bruikbaar spul.
Als ik ga opruimen doe ik dat grondig en georganiseerd, maar mijn kamer is dan wel tijdelijk onbegaanbaar. Het liefst begin ik 's avonds laat met opruimen. Dat is niet handig want ik heb er graag muziek bij.

Ik ben wel slordig met kleding en de afwas. Die laat ik met rust tot er visite komt of er dingen kwijt zijn.

/huisvrouwtopic.
edit: en mannen natuurlijk.
__________________
Dear enemy, may your head fall off at an akward moment.

Laatst gewijzigd op 13-05-2009 om 15:27. Reden: emancipatie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2009, 15:08
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
/huisvrouwtopic.
ik ben huisman, mag dat ook?

we wonen met zijn tweetjes op 27m2, dus ook zonder veel spullen is het bij ons een rommel niet-essentiële meuk verdwijnt snel naar de garage, en als je die ziet wordt je ook echt niet blij.
gelukkig ben ik wel redelijk goed in het accepteren dat ik dingen na een jaar niet te gebruiken zo weg kan keilen.

daarnaast zijn we allebei niet zo van het freubelige. geen potjes om de potjes of kaarsen om de kaarsen. een flinke boeken-, cd- en dvd-kast vind ik leuker dan de laatste rietstengel uit VT Wonen of de Margriet (en mijn vriendin gelukkig net zo)

waarde is moeilijk: ik vind veel dingen die ik heb leuk om te hebben, maar na een tijdje zal ik ze niet meer missen als ik ze nu weg zou doen. hooguit de emotionele waarde van foto's en zo.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 15:42
Sannah_x
Avatar van Sannah_x
Sannah_x is offline
Ik heb echt ontzettend veel rommel =/ vooral van die dingen waarvan je denkt, aaah dat kan ik toch niet weg doen.. of juist van die dingen waarvan je denkt dat ze later nog wel van pas kunnen komen, maar meestal gewoon onbruikbaar zijn =/
Ik heb 4 boekenplanken, 2 daarvan met rommel.. 2 hele grote lades onder mn bed met allemaal zooi van vroeger, dan nog een kast zo lang als mn muur, de helft met kleren, en de andere helft met rommel.. en dat is dan ook gewoon neergepleurd..

En dan eens in de 2 jaar ofzo pak ik 3 vuilniszakken, gooi ik bijna alles weg en dan begin ik weer opnieuw..
__________________
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 16:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb vrij veel spullen en versiersels, waardoor het ook opgeruimd al erg rommelig oogt.
Aan de andere kant is het soms ook wel écht een rommel en komt dat heus niet alleen door de drukte van alle spullen.
Als ik opruim doe ik het wel meteen goed. Dan gaan er vuilniszakken vol troep weg en wordt alles grondig schoongemaakt.
Ik bewaar spullen wel vrij lang trouwens, ik ben er volgens mij wel aan gehecht.
Maar als ik straks op mijzelf ga wonen (hopelijk snel) ben ik van plan het allemaal véél rustiger in te richten. Dan ben ik ook wel bereid daarvoor afscheid te nemen van een hoop spulletjes. Sowieso gaat niks van mijn meubelen mee behalve mijn bureaustoel


Ik zal eens wat foto's met jullie delen (wel een paar jaar oud).

Zie hier een commode die zowel opgeruimd als niet-opgeruimd een rommeltje is:



Hetzelfde geldt voor mijn bureau:



Bij mijn computermeubel ga je al iets meer zien dat ik echt opgeruimd heb:



En de vloer spreekt voor zich

__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 18:11
Verwijderd
Oh Balance ik zou daar echt knettergek worden, zelfs in de opgeruimde variant Wat waarschijnlijk wel aangeeft dat ik redelijk netjes ben. Dit komt deels omdat ik twee kleine kamertjes heb, en als er zooi op de vloer staat, is het gewoon metéén vol en rommelig. En dan kan ik dus echt niet werken.

Maar ik hou wel van spulletjes. Ik heb vooral veel boeken en papier, wat Flijn ook zegt, maar er verzamelt zich ook altijd een hele hoop onzin als batterijenoplader, petje, balletjes, hoofdmassageding, knuffels, kaarsen, haarspulletjes, touw, bakken-waar-dingetjes-in-kunnen, potlodendozen, schilderdoeken, plastic zakken, kaartjes, eetgerij, tassen, sjaaltjes, etcetcetc. Die mik ik dan zoveel mogelijk in de kast, bij voorkeur in bakjes, of ik schuif het onder mijn bank/bed of naast mijn bureau of onder mijn stoel zodat je het tenminste niet ziet. Op mijn slaapkamer staat wel een stoel met allemaal een-dag-gedragen-kleren erop, eens in de zoveel tijd ga ik die opvouwen, maar dat hou ik nooit lang vol

Oh er ligt wel vaak een stoflaagje, want stofzuigen en stof afnemen vind ik dan weer geen bal aan.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 20:45
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Citaat:
Maar ik hou wel van spulletjes. Ik heb vooral veel boeken en papier, wat Flijn ook zegt, maar er verzamelt zich ook altijd een hele hoop onzin als batterijenoplader, petje, balletjes, hoofdmassageding, knuffels, kaarsen, haarspulletjes, touw, bakken-waar-dingetjes-in-kunnen, potlodendozen, schilderdoeken, plastic zakken, kaartjes, eetgerij, tassen, sjaaltjes, etcetcetc. Die mik ik dan zoveel mogelijk in de kast, bij voorkeur in bakjes, of ik schuif het onder mijn bank/bed of naast mijn bureau of onder mijn stoel zodat je het tenminste niet ziet. Op mijn slaapkamer staat wel een stoel met allemaal een-dag-gedragen-kleren erop, eens in de zoveel tijd ga ik die opvouwen, maar dat hou ik nooit lang vol

Oh er ligt wel vaak een stoflaagje, want stofzuigen en stof afnemen vind ik dan weer geen bal aan.
pcies ik. minus de schilderdoeken.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 21:05
Ivo
Ivo is offline
Heel veel overbodige spullen heb ik niet in huis. Als ik denk dat ik iets niet meer nodig heb, gooi of geef ik het weg.
Mijn woonkamer is meestal behoorlijk opgeruimd. Er slingeren wel eens wat ongelezen reclamefolders, post en ander papierwerk op m'n salontafel of eettafel rond en verder een stapeltje met administratie die ik nog moet verwerken, maar verder is alles behoorlijk opgeruimd.
De (halfopen) keuken is meestal wel wat afwas te vinden van 1 of 2 dagen. Ik doe de afwas namelijk om de dag, anders vindt ik het de moeite niet. Verder is het best opgeruimd en zet ik eigenlijk alles meteen na gebruik weer terug in de kast.

Mijn slaapkamer daarentegen... Die is erg klein, en daardoor lijkt het al snel heel rommelig. 1-dag gedragen kleding die wat rondslingert, soms wat wasgoed, en een heleboel rommel op m'n bureau wat zonder rommel ook al te vol staat omdat ik nog geen goede plek heb voor m'n printer. Moet ik nog wat aan doen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 23:21
PV
PV is offline
bij mij is het regelmatig een grote zooi zowel op kamers als op mijn slaapkamer bij mn ouders. ik ruim alleen op als het echt te erg wordt, als er iemand langs komt of als ik langere tijd op één van de twee kamers ben (dan ruim ik de andere op voordat ik daar vertrek).
maar nu bijv; op mijn bank liggen schone kleren die ik nog op moet ruimen, de afwas staat er al een paar dagen; dvd's, post, kranten en boeken liggen door mn kamer verspreid, op de grond liggen her en der vijf paar schoenen en overal slingeren kabeltjes en snoertjes van ipod/telefoon/camera/wii/etc. een beetje zoals Balances foto's vóór de opruiming
ik hou op zich wel van een opgeruimde kamer maar ik hou het nooit lang vol en dingen weggooien doe ik niet vlug dus er komt niet snel nieuwe ruimte bij die ik weer kan hergebruiken.
bij mn ouders moet ik nog stapels tijdschriften/kranten/post doorworstelen en deels weggooien, ik moet nog ruimte vinden voor zo'n vijftig boeken die ik intussen had gekocht, maarja dat kost tijd en ik heb er nog niet genoeg zin voor gekweekt
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 11:02
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
ik houd niet zo van spullen. Als iets niet mooi en niet handig is dan ben ik het liever kwijt dan rijk. Ik heb dan ook niet zoveel overbodige dingen, maar wel heel veel papier. Ik word gelukkig van boeken op een rij en geordende stapels en mooie dozen waar je etiketten op kunt plakken
Dit precies. Op mijn bureau is het wel een bende met boeken en papier, maar ik heb verder eigenlijk gewoon niet zoveel spullen, dus ook niet zoveel rommel. Mijn kleren laat ik altijd wel door mijn kamer slingeren omdat ik niet echt veel kastruimte heb. En af en toe als mijn stofallergie te erg wordt, poets ik.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 19:09
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik houd niet zo van een bende, maar heb er wel altijd één. Dit door chronisch ruimtegebrek. Een kamer van 18m2 lijkt groot, maar als de badkamer en keuken daar ook in zitten heb je opeens veel minder over. Daarnaast hecht ik waarde aan bepaalde spullen; studiespullen zal ik nooit weggooien (goed, misschien over tientallen jaren ), en boeken heb ik nodig, steeds nieuwe ook.
Ik probeer de boel regelmatig een beetje op te ruimen, maar door de weinige ruimte en stapels papieren die ik steeds voor studie en werk nodig heb blijft het nooit lang mooi. Ik zie er ook naar uit samen te gaan wonen; mijn vriend is rommelig, maar met meer ruimte is er in ieder geval de mogelijkheid dingen op te ruimen, ongeacht of het gedaan wordt (en het wordt wel gedaan, anders word ik snel gek denk ik).
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 19:39
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Ik heb altijd chronisch ruimtegebrek en altijd teveel spullen. Dingen weggooien is nou niet echt mijn hobby en ik heb er echt veel moeite mee altijd. Verder met kleding, ik gooi alleen weg wat me niet meer past en dat is meestal vrij weinig. Ik ga het binnenkort maar weer eens proberen
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 08:31
Verwijderd
Ik kan aardig goed spullen weggooien. Ik hou niet van rommel maar heb wel een aantal neerzetfrummels hier (souvenirs etc). Ik heb achterlijk veel dingen aan de muur hangen en er staat een stoel in mijn kamer die er eigenlijk net niet meer inpast. Maar: de vloer is opgeruimd, mijn bureau is opgeruimd en de dingen die ik wel echt wil bewaren zitten in opruimbakken onder mijn bed. Ik woon nu bij mijn ouders en de hoeveelheid spullen die van mij zijn en zich niet in mijn slaapkamer bevinden is minimaal. Slechts wat dingen op zolder en mijn tassen en schoenen op de gang. Ik haat rommel en kan me niet concentreren op bijvoorbeeld studie als niet alles aan kant is. Als ik echt die hard ga opruimen, komen er vuilniszakken bij, gaat mijn verstand op nul en gaat er een hoop overbodige rotzooi weg. Heerlijk.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 12:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Rommel? Wat is rommel? Ik gebruik een zeer efficiënt stapelsysteem voor papierwerk waarin ik alleen de weg weet. Voor de rest hebben dingen een vaste plek waar het in de regel ligt. Gaat allemaal prima. Georganiseerde chaos als het ware.

Maar dingen als etensresten e.d., no way. Wat me ook direct op ramkoers brengt met een paar huisgenoten, die kort gezegd smeerlappen zijn die gerust eten laten liggen totdat het pootjes krijgt en zelf wegloopt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 11:28
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Citaat:
Rommel? Wat is rommel? Ik gebruik een zeer efficiënt stapelsysteem voor papierwerk waarin ik alleen de weg weet. Voor de rest hebben dingen een vaste plek waar het in de regel ligt. Gaat allemaal prima. Georganiseerde chaos als het ware.

Maar dingen als etensresten e.d., no way. Wat me ook direct op ramkoers brengt met een paar huisgenoten, die kort gezegd smeerlappen zijn die gerust eten laten liggen totdat het pootjes krijgt en zelf wegloopt.
Met rommel bedoel ik onopgeruimde spullen en prullaria, geen vuilnis ed.
Jammer dat schoonmaken vervelender is dan opruimen, want een smerig huis is veel erger dan een chaotisch huis. Ik woon zelf ook in een studentenhuis maar godzijdank hier geen schimmelende pizza's, muizennesten en aangekoekte pannen van drie maanden oud. Ik snap echt niet dat mensen daar rustig tussen kunnen leven.
Maar hee, misschien is het wel heel goed voor je weerstand.
__________________
Dear enemy, may your head fall off at an akward moment.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 21:39
Verwijderd
Cool Balance, die tv en bureaustoel heb ik ook .
Ja ik kan heel goed tegen rommel zolang ik het heel druk heb.
Mijn bureau is nu ook een grote puinhoop met stapels papier, bekers, zakdoeken etcetera.
In de woonkamer is het redelijk opgeruimd en netjes, maar we hebben er bewust voor gekozen daar zo min mogelijk spullen in te zetten buiten het hoognodige. We hebben een megastudeerkamer en die staat wel vrij vol.
Een keer in de zoveel tijd hou ik een megaopruiming en flikker ik vanalles weg. Dan maakt het me niet meer uit dat ik het jaar daarvoor nog veel waarde hechtte aan een of ander prulding.
Ik heb een doos in de kast staan waar ik dingen in bewaar die wel de moeite waard zijn, maar die verder nergens horen. Zulks.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 07:48
Verwijderd
hier is het altijd een georganiseerde chaos van 2 mensen. Maar wij kunnen onze weg erin vinden. En als er bezoek komt, dan gaat er 10 min. voor aanvang een bezem door, en dan kan het er weer tegenaan.

smerigheid doen we niet aan. De afwas komt dagelijks en en sanitair wekelijks aan bod. ( Hoewel, mijn huisgenoot heeft een cavia, en die valt m.i. onder smerigheid, maar dat komt door mijn allergie...
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 10:32
Verwijderd
ik heb altijd een teringzooi thuis want dat is mijn spullendump, ben er niet zo vaak
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 15:12
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik hou van opgeruimde kamers. Nu is het een pestzooi voor mijn doen. Lees: iets opgeruimder dan Balance opgeruimde huis. Normaal word ik daar knettergek van, maar aangezien ik toch bijna ga verhuizen naar mijn eigen appartement, laat ik het maar even zo.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-06-2009, 10:35
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Thuis bij mijn ouders maakte ik er een bende van. Mijn bureau lag er zo vol met rommel, dat ik noodgedwongen op zolder aan een eettafel studeerde. Leidde me in ieder geval niet af, maar het maakte dat ik ook niet opruimde.

Nu ik op kamers woon (en er van mijn kamer thuis niks over is op een bed en muurschildering na) is het wel opgeruimder. Maar het kan altijd beter.
Ik heb niet enorm veel frutsels in het zicht, maar dat komt omdat die nog altijd in verhuisdozen zitten. Die stonden goed en wel bij m'n ouders, maar heb ik onlangs mee moeten nemen. Nu staan er dus een aantal verhuisdozen en foto-albums verkeerd geparkeerd in mijn kamer.

Rond mijn bed ligt altijd een teveel aan kleding. Maar nu heb ik een wasmand gekocht.

Ik ruim eigenlijk pas op als ik gek word van de rommel. Rommel in m'n kamer is rommel in m'n hoofd. Maar om mezelf er toe te zetten op een breedte van 9,5 meter..

Nu ik afstudeer leef ik echt alleen van m'n werk tot thuis het gasstel, de bank, m'n bureau en bed.

Overigens is het niet smerig. Ik was wel af, draai wasjes en er liggen geen etensresten.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 09:35
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik hou van netjes, maar helaas ben ik zeer slordig en chaotisch. Gelukkig is mijn vriend heel netjes en heeft ie me de afgelopen jaren wat aangestoken.

Ik kan niet tegen vieze vaat of stapels wasgoed, dus daar zorg ik netjes voor (meestal).
En ik orden netjes de boekenkast en probeer op t eruimen, maar ik KAN het gewoon echt niet. Ik zou nie tweten waar ik sommmige dingen moet laten. Dus dat laat ik dan aan mijn vriend over, die daar schijnbaar wel wat mee kan. ???
Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 08:37
Verwijderd
Ik kan niet opruimen. Ik heb het al bijna bij mezelf opgegeven. Ik vergeet gewoon dat ik iets op moet ruimen, ik heb veels te veel spullen en ik kan het ook niet op vaste plekken opruimen. Eigenlijk is het een ramp, want iedere keer als ik wil studeren verplaats ik kleren van mijn stoel naar mijn bed en weer terug. Ik ben gewoon niet bereid om tijd te maken om op te ruimen, dit moet eigenlijk wel. Want met een kwartiertje per dat is mijn kamer vast wel opgeruimd.

Als ik nu eens gewoon de helft van al mijn spullen weggooi, dat helpt al. Maar weggooien dat vind ik al helemaal moeilijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Wedstrijd] Rommel stemtopic
Dingaantouwtje
28 27-04-2010 08:25
Verhalen & Gedichten [Wedstrijd] Thema: Rommel
flyaway
36 19-04-2010 09:07
Software & Hardware [Audio] Ruis van speakers
Verwijderd
3 19-06-2003 17:46
ARTistiek [collage] rommeltje
klikorat
9 27-04-2003 13:01
Huiswerkvragen: Exacte vakken Elektrochemische rommel
JohnE
5 07-04-2003 12:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.