Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2010, 00:03
Fugu
Fugu is offline
Citaat:
Ik had mijn interview bij UCU afgelopen donderdag. Ging wel aardig, niet zo soepel als bij AUC, maar toch. Mijn interviewster zij dat ik mijn uitslag normaal gesproken in 4 á 5 weken kon verwachten. Gelukkig zijn de mensen bij AUC zo vriendelijk geweest mijn deadline voor het terugsturen van de acceptance form met twee weken te verlengen, dus dat probleem is waarschijnlijk opgelost.

UCU heeft overigens meer dan 800 aanmeldingen gekregen, en niet 555, zoals in het mailtje stond. De aanmeldingen blijven binnen komen en daar kijken ze ook allemaal nog naar..
Ik hoop voor je dat je aangenomen wordt! (maar dan niet stiekem toch naar AUC gaan hè?)

800 aanmeldingen is wel heel veel, ik vind het dan wel weer heel aardig van ze dat ze nog naar aanmeldingen van na de deadline kijken... maar het zal het hele proces ook wel weer vertragen.

Ik heb zelf alle papieren inmiddels teruggestuurd dus het is allemaal officieel geregeld (als ik niet zak voor mijn eindexamens, dat zou wel heel erg stom zijn nu )
Advertentie
Oud 25-04-2010, 16:52
Loes*
Loes* is offline
Citaat:
Ik had mijn interview bij UCU afgelopen donderdag. Ging wel aardig, niet zo soepel als bij AUC, maar toch. Mijn interviewster zij dat ik mijn uitslag normaal gesproken in 4 á 5 weken kon verwachten. Gelukkig zijn de mensen bij AUC zo vriendelijk geweest mijn deadline voor het terugsturen van de acceptance form met twee weken te verlengen, dus dat probleem is waarschijnlijk opgelost.

UCU heeft overigens meer dan 800 aanmeldingen gekregen, en niet 555, zoals in het mailtje stond. De aanmeldingen blijven binnen komen en daar kijken ze ook allemaal nog naar..
Ik moet zeggen dat me dat toch een beetje tegenvalt van UCU. Misschien is het ook omdat mijn kans nu kleiner wordt om aangenomen te worden, maar ik zou zeggen: deadlines zijn deadlines. Ik heb zelf begin februari mijn interview gehad, ze zeiden dat ik het binnen 4-6 weken zou horen, nou, niet dus. Dus ik had een mailtje gestuurd en ze zeiden dat ik het uiterlijk april zou horen. April is bijna voorbij en ik heb nog niks gehoord, nog even afwachten maar anders maar weer een mailtje sturen!
Oud 25-04-2010, 17:56
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:
Ik moet zeggen dat me dat toch een beetje tegenvalt van UCU. Misschien is het ook omdat mijn kans nu kleiner wordt om aangenomen te worden, maar ik zou zeggen: deadlines zijn deadlines. Ik heb zelf begin februari mijn interview gehad, ze zeiden dat ik het binnen 4-6 weken zou horen, nou, niet dus. Dus ik had een mailtje gestuurd en ze zeiden dat ik het uiterlijk april zou horen. April is bijna voorbij en ik heb nog niks gehoord, nog even afwachten maar anders maar weer een mailtje sturen!
Ik zou ze even bellen als ik jou was. 3 maanden wachten op een uitslag is niet de bedoeling lijkt mij. Ik heb ook het idee dat ze email wat minder serieus nemen, als je ze even een belletje geeft zullen ze wel antwoord moeten geven.
Oud 25-04-2010, 18:20
marthijnl
marthijnl is offline
echt 800 aanmeldingen? Lijkt me sterk dat ze die allemaal nog gaan behandelen hoor en 3 maanden is echt lang ja...
Ik hoop dat ze gewoon binnenkort het proces kunnen afronden.. Dat iedereen weet waar hij of zij aan toe is.
Oud 25-04-2010, 19:58
Ishetalvrijdag?
Ishetalvrijdag? is offline
Maar slecht georganiseerd eigenlijk
Oud 25-04-2010, 21:40
Fugu
Fugu is offline
Tsja, UCU is berucht om de waardeloze administratie... ik ga er maar vanuit dat die niet representatief is voor het onderwijsniveau <_<
Oud 25-04-2010, 22:43
Loes*
Loes* is offline
Ik heb ze toch maar even een mailtje gestuurd (zit in Italie, dus dat is wat makkelijker dan bellen ). Hoop dat ik ze niet afschrik en zo ongeduldig over kom haha. Ik ben benieuwd!
Oud 26-04-2010, 15:09
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Citaat:
Ik moet zeggen dat me dat toch een beetje tegenvalt van UCU. Misschien is het ook omdat mijn kans nu kleiner wordt om aangenomen te worden, maar ik zou zeggen: deadlines zijn deadlines. Ik heb zelf begin februari mijn interview gehad, ze zeiden dat ik het binnen 4-6 weken zou horen, nou, niet dus. Dus ik had een mailtje gestuurd en ze zeiden dat ik het uiterlijk april zou horen. April is bijna voorbij en ik heb nog niks gehoord, nog even afwachten maar anders maar weer een mailtje sturen!
Inderdaad, dat vind ik ook...
Ik zie m'n kansen met de seconde kelderen!
Oud 26-04-2010, 15:36
Ishetalvrijdag?
Ishetalvrijdag? is offline
Vertel ons maar wat ze zeggen als je weer een mailtje terug hebt Loes.

Ik vind het ook vrij negatief dat ik nog niks heb gehoord..
Oud 26-04-2010, 16:41
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Ik heb zojuist een mailtje terug gehad van UCU:

Citaat:
"We will take the final decisions latest by the end of the first week of May."
Oud 26-04-2010, 16:55
Loes*
Loes* is offline
Citaat:
Ik heb zojuist een mailtje terug gehad van UCU:
Oh, ik heb nog niks gehad, maar toch fijn om te weten dat dat het uiterlijke is!

Net kreeg ik echt totaaaaal onverwacht een mailtje van AUC dat ik op interview mag komen! Nou ja, via Skype dan Komende woensdag al! Dat had ik echt helemaal niet meer verwacht, want ik had al maanden niks van ze gehoord. Even goed voorbereiden dan!
Oud 26-04-2010, 17:08
Ishetalvrijdag?
Ishetalvrijdag? is offline
dan moeten we nog maar 2 weekjes wachten
Oud 26-04-2010, 18:53
marthijnl
marthijnl is offline
inderdaad, nog 2 weken afwachten
Oud 28-04-2010, 19:50
limune
limune is offline
Vandaag interview bij UCM gehad, ging slechter dan ik had verwacht helaas. Maar hoor het na 1 Juni, dus ben benieuwd.


Wel ook uitgenodigd voor interviews op AUC en RA, dus dat is wel vet! Als mensen (die het interview al gehad hebben) nog tips hebben mag dat altijd ;-)
Oud 29-04-2010, 07:43
Hawk90
Hawk90 is offline
Citaat:
Vandaag interview bij UCM gehad, ging slechter dan ik had verwacht helaas. Maar hoor het na 1 Juni, dus ben benieuwd.


Wel ook uitgenodigd voor interviews op AUC en RA, dus dat is wel vet! Als mensen (die het interview al gehad hebben) nog tips hebben mag dat altijd ;-)
Waarom ging het niet zo lekker dan, pittige vragen?

suc6 bij allemaal, heb zelf ook een interview bij RA .
Oud 29-04-2010, 16:59
Verwijderd
Hey! Ik ben aangenomen bij UCU. Kreeg net een e-mail, maar had daarvoor vanmiddag mijn acceptatie voor AUC op de post gedaan
Zonde van de 200 euro, maar ik moest die van AUC al opsturen anders was mijn plaats vervallen!
Oud 29-04-2010, 17:25
Ishetalvrijdag?
Ishetalvrijdag? is offline
Gefeliciteerd!! Echt gaaf!
Zou dat betekenen dat ze nu meer bevestigingen zullen rondsturen?
Oud 29-04-2010, 17:42
Verwijderd
@ ishetalvrijdag

ik denk het wel ! Maar nog niet iedereen heeft al iets gehoord, dus je moet niet denken dat als je nog geen e-mail hebt dat je geen kans meer hebt, dat is niet zo, want ze hadden deze week nog interviews!
misschien dat ik het al gehoord heb omdat ik al een e-mail had gestuurd en gebeld had, aangezien ik ook die uitnodiging van AUC had die ik nu eigenlijk op een ongelukkig moment geaccepteerd hebt! Maar ik kan altijd nog naar UCU gaan, heb nog ongeveer 3 weken om te kiezen.

Heb jij ook een interview bij UCU gehad?
Oud 29-04-2010, 19:49
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Zojuist is het verlossende woord binnengekomen, een weekje na het interview: toegelaten op UCU . AUC heeft me wat uitstel gegeven met hun acceptance deadline, dus ik heb geen 200 euro hoeven betalen aan ACU. Heb ze meteen laten weten dat ik UCU's aanbod accepteer.

Dus voila, alles is rond, ik ga naar UCU.

@ruhnaatjuh: gefeliciteerd
Oud 30-04-2010, 10:22
Ishetalvrijdag?
Ishetalvrijdag? is offline
Zo gaaf! gefeliciteerd! Wel handig dat je uitstel had gekregen
Oud 30-04-2010, 10:52
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Inderdaad, al wat het achteraf eigenlijk niet eens nodig geweest, ik moest ze in eerste instantie voor 3 Mei laten weten of ik het aanbod zou accepteren.
Oud 01-05-2010, 14:25
Citizen Kane
Citizen Kane is offline
Heb net de brief gehad: ik ben aangenomen op het Leiden University College The Hague, mits ik m'n diploma haal en een 8 gemiddeld voor Engels. Komt goed. Zijn er op scholieren.com nog meer mensen die naar dit (nieuwe) UC gaan?

Oh, en ik had nog een praktische vraag. Ik moet me nog inschrijven op studielink, ik heb daartoe zojuist mijn DigiD aangevraagd, maar die kan ik pas over een week activeren. Dan moet ik echter het aanbod al geaccepteerd hebben. Zal het een probleem vormen als ik de brief nu accepteer en terugstuur en me pas over een week op studielink inschrijf?
Oud 01-05-2010, 15:04
Verwijderd
Je DigiD wachtwoord krijg je vaak met een dag of 5 wel in de bus, dus ik zou me niet teveel zorgen maken.
Ik denk dat het geen kwaad kan die brief gewoon nu terug te sturen. Zo snel zullen ze denk ik niet controleren of je je al had ingeschreven.
Oud 02-05-2010, 11:03
lol_nl
lol_nl is offline
Ik heb me aangemeld voor Roosevelt Academy. Ik mag 12 mei op interview komen . Ik ben benieuwd hoe dat eruit zal zien.

Was eerst van plan ook voor Maastricht te gaan, maar heb na mijn bezoek besloten dat het toch niet echt iets voor me was (te veel gericht op social science).

Ik ben er nog steeds niet uit of ik performing arts wil doen of niet. Ik speel piano en heb het een aantal jaar op hoog niveau gedaan, maar had eerst besloten daar niet verder in te willen omdat de druk iets te groot werd. Mijn niveau is inmiddels wel aanzienlijk gedaald dus als ik het wil doen zal ik heel wat moeten bijspijkeren. Maar toch is het wel altijd een droom geweest verder te gaan in de muziek.

Zijn er meer mensen die zich dit jaar hebben aangemeld voor RA?
Oud 03-05-2010, 12:05
Verwijderd
Vraagje aan mensen die nu UCU doen:

op mijn acceptance form staat dat ik 4 courses moet invullen....... is dit met of zonder een foreign language?

Ik heb nu Cognitive Neuroscience, Introduction to Linguistics, Principles of Law en als vierde twijfel ik nog tussen Spanish/ Introduction to Psychology.... welke zal ik kiezen??
Oud 03-05-2010, 15:00
QueenB23
Avatar van QueenB23
QueenB23 is offline
Haha, dat probleem heb ik ook.

1) Introduction to Political Theory
2) Law, Society & Justice
3) Introduction to Psychology

en voor 4) twijfelde ik nog tussen Spanish en Creative Writing. Mijn enige punt is dat er bij (Elementary) Spanish staat dat je al enige voorkennis moet hebben en die heb ik niet... In tegenstelling tot de course catalogue van 2009-2010 is er geen Beginner Spanish meer. Dus bedacht ik daarmee maar even mee te wachten... Die taal kan later ook nog wel, hoeft niet per se in het 1e jaar gelijk natuurlijk.

(Hoi trouwens, ik ben nieuw. Net aangenomen bij UCU, had me ook ingeschreven voor RA en UCM maar ga het aanbod van UCU dus accepteren!)
Oud 03-05-2010, 15:06
Fiets23
Fiets23 is offline
@QueenB23: Leuk, nog een UCU'er!
Puntje bij je vakken invullen: L,S&J is een vak dat alleen in het tweede semester gegeven wordt; je kunt het dus niet meteen kiezen. Hetzelfde geldt voor Creative Writing
Oud 03-05-2010, 15:26
Ishetalvrijdag?
Ishetalvrijdag? is offline
ik wil ook een UCU'er zijn xD
Oud 03-05-2010, 15:52
QueenB23
Avatar van QueenB23
QueenB23 is offline
He, dat is balen.
Dan wijzig ik dat nog maar eventjes. Hoe kan ik dat zien, zodat ik het niet nog een keer verkeerd doe?

Edit: never mind, ik zie het al!

Laatst gewijzigd op 03-05-2010 om 16:49.
Oud 03-05-2010, 15:57
Loes*
Loes* is offline
Citaat:
ik wil ook een UCU'er zijn xD
Ik oooook haha. Inmiddels weet ik dat ik op het "twijfel-lijstje" sta. Jij zal er ook wel op staan, als je je interview al even geleden hebt gehad?

Nog hooguit 4 dagen wachten, hopelijk! Morgen interview met AUC
Oud 03-05-2010, 16:32
Ishetalvrijdag?
Ishetalvrijdag? is offline
Ja dat verwachtte ik eigenlijk ook al, aangezien m'n interview 9 weken geleden was. Zijn er eigenlijk ook mensen die dit moment al afgewezen zijn?
Oud 03-05-2010, 16:36
Loes*
Loes* is offline
Citaat:
Ja dat verwachtte ik eigenlijk ook al, aangezien m'n interview 9 weken geleden was. Zijn er eigenlijk ook mensen die dit moment al afgewezen zijn?
Ik denk het wel, maar weet het niet zeker. In het mailtje wat ik kreeg, stond namelijk dat ik niet sowieso "door was", maar dat ik in principe geschikt was. Ik denk dat ze de "niet-geschikten" al wel hebben laten weten dat ze niet door zijn?

Bij mij denk ik dat het aan m'n Engels ligt, hopelijk kunnen ze daar doorheen kijken haha.
Oud 03-05-2010, 16:43
QueenB23
Avatar van QueenB23
QueenB23 is offline
Citaat:
Ja dat verwachtte ik eigenlijk ook al, aangezien m'n interview 9 weken geleden was. Zijn er eigenlijk ook mensen die dit moment al afgewezen zijn?
9 weken geleden... En ik dacht dat ze mij al lang aan het lijntje hielden... Een vriendin van me was namelijk al toegelaten voor ik überhaupt m'n interview had. Zelf kreeg ik ongeveer een maand na het interview het verlossende woord. En nu hoor ik dat er ook nog mensen zijn die pas vorige week hun interview hadden! De organisatie verloopt nogal rommelig.

Nou ja, voor mij is het allemaal goed gekomen. Nu hoop ik voor jullie!
Oud 03-05-2010, 16:46
QueenB23
Avatar van QueenB23
QueenB23 is offline
Ik heb trouwens nog niet van mensen gehoord die echt afgewezen zijn. Of we die reacties ook op het forum hier te horen krijgen? Ik heb wat teruggebladerd in de reacties in de vorige topics, blijkbaar delen mensen dat nieuws toch wat minder graag dan dat ze toegelaten zijn!
Oud 03-05-2010, 16:57
Loes*
Loes* is offline
Citaat:
Ik heb trouwens nog niet van mensen gehoord die echt afgewezen zijn. Of we die reacties ook op het forum hier te horen krijgen? Ik heb wat teruggebladerd in de reacties in de vorige topics, blijkbaar delen mensen dat nieuws toch wat minder graag dan dat ze toegelaten zijn!
Ja, ik heb ze ook nog niet gezien. Ik denk dat ze dan inderdaad de zin er niet meer zo van inzien om hier op het forum te posten. Maar hierbij zweer ik het ook te vertellen als ik afgewezen ben
Oud 03-05-2010, 17:05
QueenB23
Avatar van QueenB23
QueenB23 is offline
Sportief!
Oud 03-05-2010, 17:45
Ishetalvrijdag?
Ishetalvrijdag? is offline
haha ja ik zal het ook wel gewoon melden
Oud 03-05-2010, 18:18
Verwijderd
Thumbs up voor jullie!!


P.S. het merendeel heeft nog niks gehoord, mede doordat er vorige week nog interviews waren.
Oud 03-05-2010, 18:49
db1
db1 is offline
Hallo!

Laat ik dan misschien het ijs breken door te zeggen dat ik zelfs zonder interview al ben afgewezen voor UCU. Daarentegen ben ik wel aangenomen op het AUC! Had 23 april een interview en hoorde 4 dagen later dat ik was aangenomen dus het kan raar lopen.
Oud 03-05-2010, 18:52
Verwijderd
@ Fiets23, QueenB23: Waar zie je dat dan, als het pas vanaf het 2e semester gegeven wordt?


P.S. was het vergeten te melden, maar ik heb dus ook gekozen om naar UCU te gaan! Ik ga morgen mijn acceptance form opsturen.
Oud 03-05-2010, 18:53
Verwijderd
@ db1: wat vervelend voor je! Tja idd, ze kunnen heel wispelturig zijn bij UCs. Maar heel fijn voor je dat je bij AUC wel aangenomen ben, dat betekent dus dat je wel goed genoeg bent (want AUC had geloof ik zelfs meer aanmeldingen dan UCU dit jaar)
Oud 03-05-2010, 18:55
Verwijderd
hadden ze er trouwens bij UCU ook bij gezegd wat de reden was dat je afgewezen bent?
Oud 03-05-2010, 18:56
Verwijderd
bij ' The Principles of Economics' staat: Je moet minimaal 30 punten van het bachelor programma hebben behaald.
Betekent dit dat je het pas in het 2e semester kunt volgen?
Oud 03-05-2010, 19:01
Verwijderd
Wat ik trouwens op de website zag, is dat er voor L, S & J twee aanvangblokken zijn, Semester 1 en Semester 2.

Dus dan kan je het toch ook gewoon voor het eerste semester kiezen? hoe zit dat trouwens, krijg je in het eerste semester al je keuzevakken of minder? En als eentje vol zit, verzinnen zij dan een ander keuzevak voor je?

En kan je Maths for Liberal Arts & Sciences ook kiezen of is dat verplicht?

Laatst gewijzigd op 03-05-2010 om 19:36.
Oud 03-05-2010, 19:12
QueenB23
Avatar van QueenB23
QueenB23 is offline
@ ruhnaatjuh:

Je kijkt dus verkeerd! Ik had er eerst ook moeite mee... Je moet in de course catalogue kijken bij 2010-2011, niet 2009-2010. Er zijn een aantal dingen veranderd. En dan zie je dus inderdaad dat ze L, S & J alleen in SEM2 aanbieden. En dat een vak als 'Principles of Economics' niet meer bestaat, maar 'Introduction to Economics' heet.

Welke vakken ga jij dan kiezen? En in welk department?
Ik ga trouwens ook morgen mijn acceptance form opsturen!!!
Oud 03-05-2010, 19:16
db1
db1 is offline
@ ruhnaatjuh: Toen was het idd even vervelend, maar ik heb daarna meteen m'n zinnen gezet op AUC en ben idd erg blij dat ik aangenomen ben! Als reden gaven ze in de brief dat ik niet binnen hun profiel paste, omdat ik dat nogal vaag vond heb ik ze een mailtje gestuurd en ze zouden er naar kijken. Dat is ondertussen al weer ruim 2 weken geleden en heb nog niks gehoord.
Oud 03-05-2010, 19:27
QueenB23
Avatar van QueenB23
QueenB23 is offline
@db1:

Gefeliciteerd nog met AUC! Denk niet dat je ooit nog wat van UCU zal horen trouwens...
Heb je al geaccepteerd? En waar ging je voorkeur naar uit: AUC of UCU?
Oud 03-05-2010, 19:36
db1
db1 is offline
A QueenB23: Dankjewel! Ik ga er niet vanuit dat ik nog wat hoor idd. Ja ik heb vanochtend de acceptatie op de post gedaan. In eerste instantie ging mijn voorkeur uit naar UCU, maar nu ik ben toegelaten op AUC ben ik blij dat ik daar heen mag (als ik was aangenomen op UCU en niet op AUC was het waarschijnlijk andersom geweest dusja het is maar net wat uitkomt).
Oud 03-05-2010, 19:41
Verwijderd
@ QueenB23: ohh vandaar haha
ik wil 1) Cognitive Neuroscience 2) Introduction to Law and 3) Introduction to Linguistics nemen in het eerste semester, maar de 4e weet ik dus nog niet! ik twijfel tussen Economie/ Psychologie & Spaans (maar dat kan waarschijnlijk niet omdat je geen beginner course hebt)

Ik weet ook nog niet of ik social science/ humanities/ science department ga kiezen

Jij?

Weet iemand trouwens hoe dat zit me de verplichte vreemde taal?
Oud 03-05-2010, 19:48
QueenB23
Avatar van QueenB23
QueenB23 is offline
Ik doe nu profiel N&G/N&T, maar ga absoluut voor de Social Science... Politics, Law, Psychology, dat soort dingen. Verder gaat mijn interesse uit naar Literature en Earth & Environment, en dus Creative Writing (maar dat geven ze dus weer alleen in SEM2, zucht)

Niet dat ik de Science-kant niet meer interessant vind, maar kan mezelf er later niet in zien werken!

Ook ik ben geïnteresseerd in hoe het zit met die tweede taal. Wil heel graag Spaans leren, maar kan alleen maar tot 100 tellen (van de basisschool). Elementary Spanish lijkt me dan al te zwaar, waar is die Beginner course ineens naartoe? Anders wordt het Frans (ook leuk, maar dat 'kan' ik al)
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren in het buitenland (Engeland)
ferdinandV
83 17-04-2015 09:22
Studeren University College #10
Diamera
500 30-11-2013 09:00
Studeren Studeren in Oxford
Neutie
19 17-04-2011 11:28
Studeren University College #7
harpje
500 10-04-2010 10:18
Studeren University College #3
kiss_the_sky
493 15-01-2007 15:57
Studeren University College
Verwijderd
500 04-05-2006 17:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.