Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2011, 20:36
Eadlyn
Eadlyn is offline
Hoihoi,

Ik zal eens beginnen met het vertellen van mijn schoolcarrière:
2004 - 2009: VMBO TL gedaan, gehaald
2009 - 2010: HAVO gedaan (versneld), gehaald
2010 - 2011: VWO bezig
Ik heb nu E&M met M&O, AK en MW als keuzevakken. Heb geen moderne vreemde taal (vrijstelling ivm zintuigelijke beperking). Daarbij heb ik wiskunde A.

Echter is het zo, dat ik op dit moment op het punt sta om te zakken (veel 5-en). Heb nu een SE-week en heb het gevoel dat ik heel slecht heb gemaakt. Maar dat hoeft niet zo te zijn., Dus in principe ben ik nog te redden.

Dus ik ben al een beetje bezig met oriënteren wat ik volgend jaar wil/ga doen. Ik heb al een HAVO diploma, dus zou een HBO opleiding kunnen doen. Maar dat wil ik niet, ik wil een VWO diploma, dus ik vind het niet erg om te zakken, want dan doe ik gewoon de gezakte vakken opnieuw volgend jaar.

Maar ik sta nu een 7,0 voor wisA en afgelopen SE (maandag) ging ook erg goed naar mijn gevoel. Ik vind het best makkelijk en snap ook wel wat ik moet doen bij de toetsen enzo. Dus als ik wisA haal en zak door andere vakken, zou ik volgend jaar willen proberen om wisB + wisD te doen ter vervanging van M&O (ik zie mezelf wel voor aan om daarvoor te zakken). Mede omdat ik wiskunde een leuk vak vind en meer wil leren dan alleen kansrekening.

Mijn sterkste punt is niet algebra. Maar dat kan je leren in principe. Maar ik vroeg me dus af of het mogelijk is om van vwo wisA naar wisB+D te overstappen, of is dat een onmogelijke klus? In principe als extraatje, want ik zou het kunnen proberen, en als het niet lukt, dan kan ik er gewoon mee stoppen want wisA heb ik dan al in mijn pocket.

Als het echt een onmogelijke klus is, dan ga ik wel verder kijken naar andere vakken (filosofie/informatica, maar wil in ieder geval geen m&o meer mocht ik die niet halen).

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Laatst gewijzigd op 31-03-2011 om 20:43.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2011, 21:36
Verwijderd
Wel je kunt het altijd proberen.....

Maargoed, ik denk dat als je er hard voor werkt je het wel kan halen.
Ik heb van veel mensen gehoord dat het alleen moeilijk is, als je er te weinig voor doet.

Wel denk ik dat je er wel een beetje wiskundig inzicht voor moet hebben, ik weet niet in hoeverre jij dat hebt.

Maar ook al gaat wiskunde A je dan redelijk gemakkelijk af, zegt dat niks over wis B+D, dat is echt iets totaal anders.
Ook al wil anders niet zeggen dat het moeilijker is.

KORTOM: Je kunt het altijd proberen, en ook al is het totaal anders dan wiskunde A, zal het als je je werk goed bijhoudt en een beetje inzicht hebt het wel te doen moeten zijn.

=my opinion

Bo
Met citaat reageren
Oud 31-03-2011, 22:38
mariekekoning
mariekekoning is offline
Hoi!

Ik kan je zeker aanraden om wiskunde B te gaan doen als algebra een van je sterke kanten is. Wiskunde D is een ander verhaal, ik heb dat zelf gekozen, maar het is veel ingewikkelder dan je zou verwachten. Het vereist zeker meer wiskundig inzicht; je gaat in met imaginaire getallen werken, in drie dimentionale vlakken, kegelsnedes. Dat is heel wat pittiger dan standaard algebra bij WisA.

Succes!
Marieke
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.