Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2004, 17:12
Boate Bob
Avatar van Boate Bob
Boate Bob is offline
Ergens in Friesland, om precies te zijn in Sneek, zat een artiesten duo genaamd Piet en Klaasje (afgekort PI.K) Op het politiebureau. Ze waren net verwijderd uit de gymzaal die tegenover het bureau stond, en waar ze hadden opgetreden.
Voor de twee artiesten was het hun rampzaligste optreden tot nu toe geweest. Dit had ook te maken met dat het hun enige was, maar daar hadden ze het niet graag over.

PI.K Maakte muziek. Een kruising tussen Celine Dion en Koos Alberts noemden ze het. En ook al vonden veel mensen dit al genoeg om ze op te laten pakken, er moest toch nog één druppel vallen die de emmer deed overlopen. En vanavond was het dan eindelijk gebeurt.

PI.K had het programma al honderd keer doorgenomen. In hun achtertuin hadden Klaasje en Piet planken gelegd, zodat het net een podium leek. Elke nacht oefenden ze (zonder geluid, want dan werden de buren wakker) hun act. Het vocale gedeelte van de show sloegen ze over, want dat was erg moeilijk te oefenen zonder geluid. De openingsact daartegen oefenden ze elke nacht opnieuw.
Van een zinken teil met een skateboard eronder ( Piet was erg handig) Hadden ze een soort boot gemaakt die ze zo het podium op konden rijden, terwijl ze er zelf inzaten. Klaasje ging dan staan en zong ‘my heart will go on’ van Celine Dion. Omdat ze haar engels niet zo goed beheerste, neuriede ze alleen de melodie mee, en af en toe een woordje tussendoor. Wanneer het nummer een onverwachte wending kreeg ( Celine Dion haalt uit en in de clip is te zien hoe de boot zinkt), Kwam het buurmeisje van 90 kilo het podium opgerend, verkleed als ijsschots. Ze ramde de boot frontaal, en Piet viel eruit. Daarbij werd hij geplet door de ijsschots, waardoor zijn benen verlamd raakten. Het drama eindigde met dat Piet in een rolstoel moest. Dan zouden de gordijnen dichtgaan (en weer open) en zou het concert gaan beginnen met het nummer ‘ c’est ne pas une clown.’ Piet en Klaasje konden het bijna wel dromen.

En toen was het zover. De grote dag. De hele gymzaal was uitverkocht ( Piet was de baas van een groot bedrijf en iedereen die zijn baan wou houden moest een kaartje kopen maar daar hadden ze het liever niet over) De gordijnen gingen open en de eerste ontroerende klanken van ‘ My heart will go on’ klonken door de zaal. PI.K kwam het podium opgerold in hun bootje ( Waarvan bleek dat het toch niet helemaal soepel ging maar wat ze knap hadden opgelost met roeipeddels om zichzelf af te zetten.)
Alles ging goed totdat de ijsschots het bootje iets te enthousiast ramde en niet alleen Piet, maar ook Klaasje uit het bootje viel. Het publiek begon een beetje te gniffelen en daardoor raakte Piet nogal uit zijn rol en stond op. De ijsschots zag het en probeerde hem nog te redden, door bovenop Piet te gaan zitten. Daar was hij niet van gediend en hij duwde de ijsschots van zich af, die daarna een halve slag over het podium rolde en het publiek in viel. Daar begon ze te huilen dat het niet eerlijk was en waarom zij nooit Celine Dion mocht spelen, waarop Piet boos antwoordde dat ze dan toch echt moest afvallen, wat weer in het verkeerde keelgat schoot bij een aantal feministes in het publiek die hem te lijf gingen. Binnen een paar tellen was de gymzaal veranderd in een slachtveld waar iedereen elkaar te lijf ging, terwijl Klaasje zat te huilen in haar zinken teil.

Op de achtergrond klonken de hartverscheurende klanken van de caraoke versie van ‘ Hij was maar een clown.’ Zachtjes neuriede Klaasje de melodie mee totdat ze van het podium afgehaald werd door twee politieagenten. Haar carrière was voorbij.

wederom niet uit eigen ervaring
__________________
All messed up and I don't care, so come on and take off your underwear!

Laatst gewijzigd op 12-09-2004 om 18:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2004, 22:22
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Er is al een tijdje geen reactie op dit verhaal gekomen, dus type ik er maar 1.

Citaat:
c’est ne pas une clown
Ce n'est pas une clown?

Zeg het maar als ik het fout heb, ik ben enorm slecht in Frans .

Verder is het verhaal wel okee, ik kon er goed doorheen komen ondanks de detijd (ben moe ). Ook vrij origineel onderwerp, leuk kort verhaaltje dus .

- Changshan
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 14:23
Boate Bob
Avatar van Boate Bob
Boate Bob is offline
Dankje voor de reactie Snap niet echt wrom niemand reageert (Ik weet dat dit een gevaarlijke uitspraak is)

Mijn frans is waarschijnlijk nog 100 keer slechter dan dat van jou, ik heb het nml al 3 jaar niet meer gehad Ik denk dat de meeste mensen wel zullen snappen wat er hoort te staan, dus ik waag me er maar niet aan om het te verbeteren
__________________
All messed up and I don't care, so come on and take off your underwear!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 14:32
Verwijderd
Purrr, dan begin ik dr ook eens aan, mede door je gevaarlijke uitspraak.

Eerlijk gezegd vind ik het niets, het verhaal doet me niet. Het geheel, vind ik, te wannabe-grappig geschreven. Flauwe afkorting en namen.



Grim
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 21:05
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Grim schreef op 17-09-2004 @ 15:32 :
Purrr, dan begin ik dr ook eens aan, mede door je gevaarlijke uitspraak.

Eerlijk gezegd vind ik het niets, het verhaal doet me niet. Het geheel, vind ik, te wannabe-grappig geschreven. Flauwe afkorting en namen.



Grim
Ach, voor de lengte van het verhaal vind ik het nog best aardig... wanna-be grappig, daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Ze schrijft best leuk, en de afkorting kun je ook negeren als je die te flauw vindt.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 21:12
Astuanax
Avatar van Astuanax
Astuanax is offline
'Kwam het buurmeisje van 90 kilo het podium opgerend, verkleed als ijsschots'

-> hahaha ik vind je verhaaltje wel grappig hoor! Hangt waarschijnlijk af van je stemming of je dit grappig vind of niet...
Ik vind het leuk geschreven! Je zou meer beschrijvingen mogen geven maar ik vind dit een verhaal!

doe zo voort
__________________
Niets is helemaal waar en zelfs dat niet.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Changshan schreef op 17-09-2004 @ 22:05 :
Ach, voor de lengte van het verhaal vind ik het nog best aardig... wanna-be grappig, daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Ze schrijft best leuk, en de afkorting kun je ook negeren als je die te flauw vindt.
Agree, maar ook zonder die afkortingen vind ik het niet geweldig en ben ik stiekem blij met de lengte zoals hij nu is. plz niet langer



Grim @ Ast: ligt inderdaad waarschijnlijk aan je stemming, maar ik ben er dus niet voor in de stemming.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 21:24
Astuanax
Avatar van Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
Grim schreef op 17-09-2004 @ 22:16 :
Agree, maar ook zonder die afkortingen vind ik het niet geweldig en ben ik stiekem blij met de lengte zoals hij nu is. plz niet langer



Grim @ Ast: ligt inderdaad waarschijnlijk aan je stemming, maar ik ben er dus niet voor in de stemming.
'luister naar muziek' blijft mijn eeuwige tip, een man als jij behoort niet slechtgezind te zijn
__________________
Niets is helemaal waar en zelfs dat niet.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 21:30
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
7 reacties van 3 verschillende mensen, da's al wat beter, he Boate Bob?
Nu komen er vast nog wel meer....

@ Grim en Ast: idd, altijd muziek, heb steevast Rammstein aanstaan tijdens het schrijven van deze commentaren.

- Changshan
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 08:14
Astuanax
Avatar van Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
Changshan schreef op 17-09-2004 @ 22:30 :
7 reacties van 3 verschillende mensen, da's al wat beter, he Boate Bob?
Nu komen er vast nog wel meer....

@ Grim en Ast: idd, altijd muziek, heb steevast Rammstein aanstaan tijdens het schrijven van deze commentaren.

- Changshan
lekker agressief!
__________________
Niets is helemaal waar en zelfs dat niet.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 08:24
Verwijderd
Citaat:
Astuanax schreef op 17-09-2004 @ 22:24 :
'luister naar muziek' blijft mijn eeuwige tip, een man als jij behoort niet slechtgezind te zijn
hoezo een man als ik?
Slechtgezind?

Ach, altijd joh. De muziek die ik luister is dan ook verre van vrolijk.

Grim
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 16:24
Boate Bob
Avatar van Boate Bob
Boate Bob is offline
Jaaaaaah reacties genoeg nu

Et verhaal is niet wannabee grappig bedoeld.. ( Welke wel) Het is gewoon mijn schrijfstijl denk ik. En als ik terugdenk aan reacties op mijn vorige verhalen was Grim daar ook niet altijd even positief over Zo'n commentaar had ik dus wel verwacht

Tijdens het schrijven had ik btw muziek van the meatpuppets opstaan.. (ouwelullen grunge)
__________________
All messed up and I don't care, so come on and take off your underwear!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Boate Bob schreef op 20-09-2004 @ 17:24 :
Jaaaaaah reacties genoeg nu

Et verhaal is niet wannabee grappig bedoeld.. ( Welke wel) Het is gewoon mijn schrijfstijl denk ik. En als ik terugdenk aan reacties op mijn vorige verhalen was Grim daar ook niet altijd even positief over Zo'n commentaar had ik dus wel verwacht

Tijdens het schrijven had ik btw muziek van the meatpuppets opstaan.. (ouwelullen grunge)
Ach, ik ben vaak chagerijnig als ik verhaaltjes lees.

Dus, don't take it too personally, ik vind het gewoon leuk om te kraken. Als je me terug wilt pakken, er staat nog een felicitatietopic bovenaan Letteren

Grim
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40.