Oud 21-05-2012, 19:22
juf_hoofddoek
juf_hoofddoek is offline
Momenteel ben ik bezig te onderzoeken wat de mening van Nederland is over leraressen die een hoofddoek dragen.

Mijn vraag is daarom:

Wat vinden jullie van leraressen die een hoofddoek dragen?
Ben je daar voor, heb je er geen probleem mee, ben je tegen, wil je het verbieden. En waarom?


Wat denken jullie dat de mening van de rest van Nederland is? Denken jullie dat de meerderheid voor of tegen leraressen met hoofddoek zal zijn?

Alvast bedankt voor jullie mening.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2012, 19:25
xVeerle
Avatar van xVeerle
xVeerle is offline
Ik denk dat het, afhankelijk van aan welke leeftijd kinderen de lerares lesgeeft, belangrijk is dat de lerares vertelt waarom ze zo'n hoofddoek draagt, want niet alle kinderen weten dat. Ik heb er verder geen enkele problemen mee, zolang het gezicht van de juf etc. zichtbaar is, dat is wel belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2012, 19:26
Verwijderd
Ik ben er niet voor en ook niet tegen dus geen verbod.
Ik denk wel dat de meerderheid tegen hoofddoeken is.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2012, 19:33
juf_hoofddoek
juf_hoofddoek is offline
Citaat:
Ik denk dat het, afhankelijk van aan welke leeftijd kinderen de lerares lesgeeft, belangrijk is dat de lerares vertelt waarom ze zo'n hoofddoek draagt, want niet alle kinderen weten dat. Ik heb er verder geen enkele problemen mee, zolang het gezicht van de juf etc. zichtbaar is, dat is wel belangrijk.

Hoe bedoel je afhankelijk van de leeftijd van de kinderen? Middelbare school of basisonderwijs?

En het is prima maar wel beter wanneer ze eerst uitlegt waarom ze een hoofddoek draagt?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2012, 19:50
Verwijderd
Ach, zolang ze er maar wat van bakt.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2012, 19:51
xVeerle
Avatar van xVeerle
xVeerle is offline
Als we het hebben over kinderen van groep 1 - groep 4, kan ik best begrijpen als sommige kinderen niet begrijpen "waarom die mevrouw een doekje opheeft"
sowieso geen problemen mee, maar ik denk dat een kind ook veel kan leren van de andere culturen als een juf er iets over vertelt, waarom ze het draagt, ofzo
Met citaat reageren
Oud 21-05-2012, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Wat vinden jullie van leraressen die een hoofddoek dragen?
Ben je daar voor, heb je er geen probleem mee, ben je tegen, wil je het verbieden.
Ik heb er geen probleem mee.

Citaat:
En waarom?
Ik zie kledingkeuze als iets persoonlijks. Zolang het binnen de algemene fatsoensnormen valt moet ieder zelf weten wat die draagt voor de klas.

Citaat:
Wat denken jullie dat de mening van de rest van Nederland is? Denken jullie dat de meerderheid voor of tegen leraressen met hoofddoek zal zijn?
Ik denk dat veel Nederlanders tegen zullen zijn. Ik kan niet inschatten of dat boven de 50% van de Nederlandse bevolking zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2012, 20:00
Verwijderd
Ik zie dubbel geloof ik. Deze topic bestaat elders ook al.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2012, 20:04
Verwijderd
Ik vind het prima als een docent een hoofddoek draagt. Dat mag ze zelf weten. Ik denk dat zo'n docent ook veel vooroordelen in de klas de wereld uit zal helpen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2012, 20:05
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik vind het prima, maar dan ook alle andere hoofdeksels (van integraalhelm tot KKK-puntmuts) toestaan.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2012, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het prima als een docent een hoofddoek draagt. Dat mag ze zelf weten. Ik denk dat zo'n docent ook veel vooroordelen in de klas de wereld uit zal helpen.
Of bevestigen.

Maar dan is ze niet als juf geschikt.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2012, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het prima, maar dan ook alle andere hoofdeksels (van integraalhelm tot KKK-puntmuts) toestaan.
Dat is anders want dan zie je het gezicht van de juf niet meer. Het gaat om een hoofddoek niet om een burka.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2012, 05:33
Verwijderd
Ik vind een hoofddoek ook prima, zolang ze maar geen burka ofzo gaat dragen, of iets waar daar op lijkt.

Ooit had ik een docent Nederlands....Hoofddoek en burka, noujah, niet echt een burka maar zo'n gewaad geval. Daaronder droeg ze dan wel weer een strakke spijkerbroek en trui, lmao.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2012, 06:09
FerryTrance
Avatar van FerryTrance
FerryTrance is offline
Ik vind het goed zolang ze maar goed les geeft en goed Nederlands spreekt.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2012, 06:14
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het goed zolang ze maar goed les geeft en goed Nederlands spreekt.
Dat dus ook.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2012, 06:53
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Ik zou er geen problemen mee hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2012, 08:40
Joke:D
Joke:D is offline
Ik vind het dragen van een hoofddoek als juf prima - zolang het andere leerkrachten ook wordt toegestaan hun geloof te uiten. Dus niet alleen de juf met hoofddoek die mag vertellen waarom ze een hoofddoek draagt, maar ook de meester met het keppeltje of kruisje die mag vertellen waarom hij die draagt. En inderdaad op voorwaarde dat de hoofddoek niet gezichtsbedekkend is.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-05-2012, 09:44
COOKlEmonster
Avatar van COOKlEmonster
COOKlEmonster is offline
stelletje rasisten
Met citaat reageren
Oud 22-05-2012, 11:24
Verwijderd
Ik zou niet iets kunnen leren van iemand die meent dat ze een stuk stof op haar hoofd moet dragen omdat dat van hun denkbeeldige vriend moet.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2012, 11:30
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
stelletje rasisten
want?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 22-05-2012, 11:41
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Geloof hoort niet thuis in het klaslokaal, zeker niet op een openbare school, een leraar moet zich zo neutraal mogelijk opstellen.
Aan de andere kant, zo lang het niet gezichtsbedekkend is vind ik het ook niet echt een probleem, zo lang de lerares maar aan de vereisten voldoet en niet haar persoonlijke geloofsovertuigingen laat doorschemeren in de les (en dan maakt het me niet uit of het een moslima of christen is).
Ik vind wel dat de school formeel het standpunt moet uitdragen dat ze de voorkeur hebben dat leraren zich op religieus gebied zo neutraal mogelijk opstellen, maar je kunt hier prima mee omgaan in de praktijk en je hoeft het niet te verbieden imo.

Citaat:
Ik vind het dragen van een hoofddoek als juf prima - zolang het andere leerkrachten ook wordt toegestaan hun geloof te uiten. Dus niet alleen de juf met hoofddoek die mag vertellen waarom ze een hoofddoek draagt, maar ook de meester met het keppeltje of kruisje die mag vertellen waarom hij die draagt. En inderdaad op voorwaarde dat de hoofddoek niet gezichtsbedekkend is.
Waarom moeten/mogen ze vertellen waarom ze een hoofddoek of een keppel dragen? Hoort niet echt thuis in de les imo, tenzij het levensbeschouwing is ofzo.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 22-05-2012, 16:11
Dasherman
Avatar van Dasherman
Dasherman is offline
Ik vind het persoonlijk niet goed als een docent een hoofddoek draagt. Het is uiteraard geen groot probleem, maar ik vind (Zoals Mart), dat de hoofddoek ten koste gaat van de neutraliteit van de docent.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2012, 18:25
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Iedereen die me graag over zijn vak en/of andere interessante dingen wil bijleren, en daar nog goed in is ook, zou ik graag voor de klas willen. Of ze een hoofddoek dragen of op andere manieren willekeurige overtuigingen uiten, zou mij persoonlijk niets uitmaken.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2012, 18:43
xVeerle
Avatar van xVeerle
xVeerle is offline
Citaat:
Waarom moeten/mogen ze vertellen waarom ze een hoofddoek of een keppel dragen? Hoort niet echt thuis in de les imo, tenzij het levensbeschouwing is ofzo.
Ik denk dat dat nuttig is voor de ontwikkeling van een kind! Als je spreekt over kleine kinderen. Die kindjes zien alleen maar mensen zonder hoofddoek en zien dan hun juf met een hoofddoek en denken: "waarom heeft die zo'n doekje op haar kop?"

En ik vind wel, dat ze het dan kan vertellen, zodat de kinderen er ook iets meer over weten. Iets over de juf zelf. Als ze zich voorstelt:

Hoi ik ben juffrouw Veerle , ik ben 92323 jaar en mijn hobby's zijn blablabla. Ik ben islamitisch en daarom draag ik een hoofddoek.

Vind ik niet zo raar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2012, 18:52
Verwijderd
Ik vind het geen probleem. Ik had een Marokkaanse lerares, die een hoofddoek droeg, die Nederlands gaf. En ze was nog goed ook.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2012, 20:05
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik denk dat dat nuttig is voor de ontwikkeling van een kind! Als je spreekt over kleine kinderen. Die kindjes zien alleen maar mensen zonder hoofddoek en zien dan hun juf met een hoofddoek en denken: "waarom heeft die zo'n doekje op haar kop?"
Ben je de laatste 18 jaar wel eens op straat geweest? Vrouwen met hoofddoek zijn niet meer zo zeldzaam hoor.

Citaat:
En ik vind wel, dat ze het dan kan vertellen, zodat de kinderen er ook iets meer over weten. Iets over de juf zelf. Als ze zich voorstelt:

Hoi ik ben juffrouw Veerle , ik ben 92323 jaar en mijn hobby's zijn blablabla. Ik ben islamitisch en daarom draag ik een hoofddoek.

Vind ik niet zo raar
Wat een onzin ik heb nog nooit een leraar gehad die zijn geloofsovertuiging vermeldde terwijl hij zich introduceerde. Bij een islamitische vrouw hoeft dat nog niet eens, gezien de hoofddoek. Een leraar hoeft zich niet te verantwoorden voor zijn/haar religie ten opzichte van de leerlingen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 22-05-2012, 20:27
xVeerle
Avatar van xVeerle
xVeerle is offline
Citaat:
Ben je de laatste 18 jaar wel eens op straat geweest? Vrouwen met hoofddoek zijn niet meer zo zeldzaam hoor.
Nou, hier in Limburg wel! Vind ik. Ik zie ze eigenlijk niet zo vaak, en betwijfel of kindjes uit groepje 1 ze dan al heel vaak hebben gezien.


Citaat:
Wat een onzin ik heb nog nooit een leraar gehad die zijn geloofsovertuiging vermeldde terwijl hij zich introduceerde. Bij een islamitische vrouw hoeft dat nog niet eens, gezien de hoofddoek. Een leraar hoeft zich niet te verantwoorden voor zijn/haar religie ten opzichte van de leerlingen.
Ik heb het ook niet over verantwoorden, maar vermelden. Omdat de islamitische cultuur t.o.v. de westerse niet echt bekend is hier, vooral niet voor jonge kinderen. Ik vind best dat een lerares daar iets over kan vertellen. Tuurlijk heb ik het dan niet over verantwoorden of weet ik het. Ik vind dat dat bij de opvoeding van een kind hoort.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2012, 23:00
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nou, hier in Limburg wel! Vind ik. Ik zie ze eigenlijk niet zo vaak, en betwijfel of kindjes uit groepje 1 ze dan al heel vaak hebben gezien.
Oh, uit welk Limburg kom jij dan? Want ik kom namelijk ook uit Limburg, en ik had op de basisschool klasgenootjes met een hoofddoek.

Citaat:
Ik heb het ook niet over verantwoorden, maar vermelden. Omdat de islamitische cultuur t.o.v. de westerse niet echt bekend is hier, vooral niet voor jonge kinderen. Ik vind best dat een lerares daar iets over kan vertellen. Tuurlijk heb ik het dan niet over verantwoorden of weet ik het. Ik vind dat dat bij de opvoeding van een kind hoort.
Het lijkt mij een beetje overdreven.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 23-05-2012, 02:34
Verwijderd
Citaat:
Ik zou niet iets kunnen leren van iemand die meent dat ze een stuk stof op haar hoofd moet dragen omdat dat van hun denkbeeldige vriend moet.
Rectificatie: Ik zou luisteren naar wat ze te zeggen heeft maar afhankelijk van het onderwerp verschrikkelijk sceptisch zijn over haar geloofwaardigheid.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2012, 07:39
xVeerle
Avatar van xVeerle
xVeerle is offline
Citaat:
Oh, uit welk Limburg kom jij dan? Want ik kom namelijk ook uit Limburg, en ik had op de basisschool klasgenootjes met een hoofddoek.
Hm ik helemaal niet.. Zal wel aan mijn school liggen dan, of aan de omgeving?
Ik weet het niet maar het was bij ons dus echt wel een grote uitzondering.
In groep 6 kreeg ik een klasgenootje die net verhuisd was uit Brazilië, dat was me toch iets, zo'n donkere jongen... Dat weet ik nog wel goed.


Citaat:
Het lijkt mij een beetje overdreven.
Da kan
Met citaat reageren
Oud 23-05-2012, 08:23
Verwijderd
Uit het dorp waar ik vandaan kom heb ik ook nog nooit iemand met een hoofddoek zien rondlopen hoor, dus dat komt echt wel genoeg voor. Maar goed, ik had dan ook geen leraren met hoofddoek.

Verder ben ik er niet tegen. Je gaat er toch ook niet tegen zijn als een lerares een ketting met een kruisje eraan draagt?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2012, 10:23
Verwijderd
Ze doen maar. Zolang de kwaliteit van het onderwijs er niet onder gaat lijden, moet iedereen maar dragen wat ze willen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2012, 18:11
Selda x
Avatar van Selda x
Selda x is offline
Ik ben er niet op tegen. Mijn school zit al vol met jongere meisjes die een hoofddoek dragen, ik ben het wel gewend.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2012, 06:08
Verwijderd
Citaat:
Ze doen maar. Zolang de kwaliteit van het onderwijs er niet onder gaat lijden, moet iedereen maar dragen wat ze willen.
Inderdaad. Het gaat om de kwaliteit, niet om wat de lerares wel of niet draagt.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2012, 08:20
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Geloof hoort niet thuis in het klaslokaal, zeker niet op een openbare school, een leraar moet zich zo neutraal mogelijk opstellen.
Aan de andere kant, zo lang het niet gezichtsbedekkend is vind ik het ook niet echt een probleem, zo lang de lerares maar aan de vereisten voldoet en niet haar persoonlijke geloofsovertuigingen laat doorschemeren in de les (en dan maakt het me niet uit of het een moslima of christen is).
Ik vind wel dat de school formeel het standpunt moet uitdragen dat ze de voorkeur hebben dat leraren zich op religieus gebied zo neutraal mogelijk opstellen, maar je kunt hier prima mee omgaan in de praktijk en je hoeft het niet te verbieden imo.


Waarom moeten/mogen ze vertellen waarom ze een hoofddoek of een keppel dragen? Hoort niet echt thuis in de les imo, tenzij het levensbeschouwing is ofzo.
Daar ben ik het niet mee eens. Een school mag geen zieltjes winnen voor een bepaald geloof, maar kinderen moeten wel leren dat geloven bestaan en wat ze inhouden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-05-2012, 21:01
juf_hoofddoek
juf_hoofddoek is offline
Interessant!

En ik lees een paar keer 'kleine kinderen', wat als we het hebben over het middelbaar onderwijs? Is het dan anders?


En denken jullie dat de rest van nederland hier positiever of negatiever tegenover staat? ze zeggen in het algemeen toch altijd dat in de randstad makkelijker gedaan wordt over de hoofddoek (voor de klas) omdat men het ook vaker ziet.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2012, 21:19
Verwijderd
Ook in het middelbaar onderwijs heb ik er absoluut geen problemen mee. Wij hebben sinds kort een lerares met een hoofddoek, wat bij ons behoorlijk bijzonder is aangezien ik op een heel erg wit gymnasium zit. Volgens mij heeft de rest van de school er ook geen problemen mee, en iedereen wil heel graag les van haar hebben omdat ze altijd vrolijk is en heel leuk les schijnt te geven.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2012, 08:14
xVeerle
Avatar van xVeerle
xVeerle is offline
Middelbaar onderwijs lijkt het mij geen probleem, mits het onderwijs er niet onder lijdt. En ik denk dat veel mensen dat vinden.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2012, 11:32
Verwijderd
Een leraar draagt altijd wel bepaalde ideeën uit, al is het door zijn overige kledingkeuze (merken, ouderwets/saai, wannabe, etc) dus neutraal kan iemand nooit zijn. Dat wordt ook echt niet zo enthousiast nagestreefd. Een hoofddoek doet een ander geen kwaad, dus ga je gang ermee. Ik kan iemand die een hoofddoek draagt niet helemaal serieus nemen, maar dat kan ik ook niet bij sommige kleding of rare hobby's of wat dan ook. Dat krijg je er toch niet uit.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2012, 15:02
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik vind het geen probleem, ik bedoel wij mogen ook zelf weten of we ons haar kort of lang of blond of paars doen dus dan mag een lerares best een hoofddoek op. Ik vind alleen wel dat het bij een hoofddoek moet blijven omdat ik denk dat wanneer het echt gezichtsbedekkend is de lerares teveel afstand heeft tot de klas.
Leraren die homo zijn of wat dan ook heb ik ook geen moeite mee.
Maar ik kan me wel voorstellen dat daar op streng gelovige scholen anders over gedacht wordt en ik vind dat we dat dan ook moeten accepteren.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2012, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Een leraar draagt altijd wel bepaalde ideeën uit, al is het door zijn overige kledingkeuze (merken, ouderwets/saai, wannabe, etc) dus neutraal kan iemand nooit zijn. Dat wordt ook echt niet zo enthousiast nagestreefd. Een hoofddoek doet een ander geen kwaad, dus ga je gang ermee. Ik kan iemand die een hoofddoek draagt niet helemaal serieus nemen, maar dat kan ik ook niet bij sommige kleding of rare hobby's of wat dan ook. Dat krijg je er toch niet uit.
Kan je dat wel bij iemand die een kruisje draagt?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2012, 19:50
Mnsk.
Mnsk. is offline
Citaat:
Ik zou niet iets kunnen leren van iemand die meent dat ze een stuk stof op haar hoofd moet dragen omdat dat van hun denkbeeldige vriend moet.
Uhm... ten eerste de meeste vouwen dragen een hoofdoekje als geloofsovertuiging, denkbeeldige vriend?? Deze mensen geloven in een God. Het zijn ook mensen en we kunnen wel veel van hen leren. wat jij meent is echt BELACHELIJK. Als jij een pet draagt moet jou dan ook minachten? Dan is mijn rede.... Omdat hij een stukje stof op zijn hoofd draagt. Kom op man, zegt wat je eerlijk vinden en ga niet schuilen achter zwakke argumenten die nergens op slaan. Je moet respect tonen voor elke godsdienst vind ik jood, moslim, christen of whatever...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2012, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Uhm... ten eerste de meeste vouwen dragen een hoofdoekje als geloofsovertuiging, denkbeeldige vriend?? Deze mensen geloven in een God.
Dat zeg ik. Denkbeeldige vriend.
Citaat:
Het zijn ook mensen en we kunnen wel veel van hen leren.
En? Als jij een docent hebt die in onzichtbare roze olifanten gelooft dan neem jij wat hij zegt toch ook met een korreltje zout?
Citaat:
wat jij meent is echt BELACHELIJK. Als jij een pet draagt moet jou dan ook minachten?
Ik draag een pet om praktische redenen, niet omdat het zou moeten van mijn levensovertuiging en ik droeg het ook niet op school. Dat mocht geeneens op mijn school, trouwens. Maar je mag mij best minachten.

Betere stelling; aangezien ik geen pet mag dragen op school is het toch ook logisch dat een docent geen hoofd-gear draagt?
Citaat:
Dan is mijn rede.... Omdat hij een stukje stof op zijn hoofd draagt.
Wat betekent deze zin?
Citaat:
Kom op man, zegt wat je eerlijk vinden en ga niet schuilen achter zwakke argumenten die nergens op slaan.
Ik ben al de hele tijd eerlijk. Wellicht kan jij met wat anders dan zwakke emotionele argumenten komen om je punt te maken

Citaat:
Je moet respect tonen voor elke godsdienst vind ik jood, moslim, christen of whatever...
Waarom? Ik kan echt moeilijk respect opbrengen voor die bemoeizuchtige flauwekul. Ik heb verder niets tegen gelovigen, daar niet van. Maar dankzij hun vergezochte levensovertuiging neem ik ze gewoon niet zo serieus.

Nogmaals; Als iemand in onzichtbare roze olifanten gelooft dan zou ik ook sceptisch zijn over wat hij te zeggen heeft.

Laatst gewijzigd op 27-05-2012 om 13:00.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2012, 12:07
Verwijderd
Respect voor godsdiensten hoeft niet. Respect voor mensen (agnostisch of anderszins) is wel belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2012, 17:18
Verwijderd
Ik heb er zelf helemaal geen problemen mee, ik vind diversiteit onder leraren eigenlijk juist wel mooi; de een draagt lekker z'n informele kloffie, de ander trekt een net overhemd aan met ditto broek, en weer iemand anders draagt een hoofddoek. Maar goed, ik begrijp ook wel dat mensen juist op een openbare school een zo neutraal mogelijke docent willen... Lastig
Met citaat reageren
Oud 29-05-2012, 08:47
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik denk zelfs dat verschillende typen leraren ook ervoor zullen zorgen dat de leerlingen minder snel gaan discrimineren.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 19:47
Mnsk.
Mnsk. is offline
Citaat:
Dat zeg ik. Denkbeeldige vriend.

En? Als jij een docent hebt die in onzichtbare roze olifanten gelooft dan neem jij wat hij zegt toch ook met een korreltje zout?

Holy bullshit, ik ben oud genoeg om te weten wat correct is en wat bestaan..

Ik draag een pet om praktische redenen, niet omdat het zou moeten van mijn levensovertuiging en ik droeg het ook niet op school. Dat mocht geeneens op mijn school, trouwens. Maar je mag mij best minachten.

LOL, als jij vindt dat ik jou mag minachten is dat niet wederzijds voor de hele mensheid...

Ik ben al de hele tijd eerlijk. Wellicht kan jij met wat anders dan zwakke emotionele argumenten komen om je punt te maken

Wuahahah, alleen omdat deze mensen een godsdienst hebben, omdat ze in een god geloven moeten we volgens jou denken 'LEEGHOOFDEN'?? We horen mensen niet te bestempelen omdat ze een religie hebben.?

Waarom? Ik kan echt moeilijk respect opbrengen voor die bemoeizuchtige flauwekul. Ik heb verder niets tegen gelovigen, daar niet van. Maar dankzij hun vergezochte levensovertuiging neem ik ze gewoon niet zo serieus.

Laat die mensen dan als je gelooft dat het flauwekul is..
Laat hen geloven wat zij willen. Ik bedoel zolang jij weet dat religie niet bestaat en jij weet dat jij gelijk hebt, oke laat die mensen in hun waarden..
weet je wat ik ook belachelijk vind? Dat joden of andere gelovigen nooit worden bestempeld, het zijn altijd de moslims.? Ik vind ,als jij denkt dat godsdienst verkeerd is dat het voor alle godsdiensten moet niet alleen maar moslims.
Ik had een docente met hoofddoek en ik heb zoveel van haar geleerd, ik heb een mooie zaak geleerd en dat is dat je mensen moet beoordelen om wie ze zijn, of je een hoofddoekje draagt of niet. We kunnen heel veel van deze mensen leren, maar ja jij gaat altijd van het slechte uit. Okeee blijf zo pessimistisch, Your problem (wuhahah)

Nogmaals; Als iemand in onzichtbare roze olifanten gelooft dan zou ik ook sceptisch zijn over wat hij te zeggen heeft.
Wuahahah, roze olifant wat een belachelijke voorbeeld, weet je we zijn allemaal volwassen en we weten volgens mij dat dat niet bestaat...
Btw, een docent op school geeft jou de stof mee die je moet kennen, die gaat niet lopen vertellen dat god bestaat.....

Nogmaals, laat deze mensen omdat ze een hoofddoekje draagt mag zij geen sociaal beroep doen? Weet je ik denk dat deze mensen wel een reden hebben om een hoofddoekje te dragen...........
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 20:36
juf_hoofddoek
juf_hoofddoek is offline
Citaat:
Rectificatie: Ik zou luisteren naar wat ze te zeggen heeft maar afhankelijk van het onderwerp verschrikkelijk sceptisch zijn over haar geloofwaardigheid.
Over welke onderwerpen dan?
een lerares die Nederlands geeft of wiskunde, is dat heel anders dan iemand die uitlegt wat de evolutietheorie is?
Citaat:
Ik denk zelfs dat verschillende typen leraren ook ervoor zullen zorgen dat de leerlingen minder snel gaan discrimineren.
Jij gaat voor de bekende theorie dat wanneer verschillende mensen elkaar maar zien en met elkaar omgaan ze vanzelf elkaar zullen mogen?

Citaat:
Een leraar draagt altijd wel bepaalde ideeën uit, al is het door zijn overige kledingkeuze (merken, ouderwets/saai, wannabe, etc) dus neutraal kan iemand nooit zijn. Dat wordt ook echt niet zo enthousiast nagestreefd. Een hoofddoek doet een ander geen kwaad, dus ga je gang ermee. Ik kan iemand die een hoofddoek draagt niet helemaal serieus nemen, maar dat kan ik ook niet bij sommige kleding of rare hobby's of wat dan ook. Dat krijg je er toch niet uit.

leuke reactie. Neutraliteit kan je dus nooit voor elkaar krijgen.




Sommigen hebben het over neutral. Maar is een islamtische docente neutraler dan een islamitische docente mét hoofddoek?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Wuahahah, roze olifant wat een belachelijke voorbeeld, weet je we zijn allemaal volwassen en we weten volgens mij dat dat niet bestaat...
Er zijn genoeg volwassen mensen die beweren dat hun god bestaat. Wat is je punt?
Citaat:
Btw, een docent op school geeft jou de stof mee die je moet kennen, die gaat niet lopen vertellen dat god bestaat.....
o.....k...
Citaat:
Nogmaals, laat deze mensen omdat ze een hoofddoekje draagt mag zij geen sociaal beroep doen? Weet je ik denk dat deze mensen wel een reden hebben om een hoofddoekje te dragen...........
Ik moet een bivakmuts dragen van mijn onzichtbare roze olifant. Ik heb mijn redenen. Maar toch mag het niet

Citaat:
Over welke onderwerpen dan?
een lerares die Nederlands geeft of wiskunde, is dat heel anders dan iemand die uitlegt wat de evolutietheorie is?
Niet echt, doch zie ik niet snel een hoofddoek de evolutietheorie uitleggen.

Het gaat mij er meer om dat ik, in ieder geval van openbare scholen, verwacht dat zij zo neutraal mogelijk zijn. Als zij een hoofddoek dragen insinueren ze indirect dat ze mij seksueel zou frustreren. En ja, ik hecht waarde aan wíe mij onderwijst, en zou sceptisch zijn over haar vermogen iets op mij over te brengen als ze er dergelijke waanideeën op nahoudt. Dat komt in wiskunde natuurlijk minder naar voren dan geschiedenis of godsdienst natuurlijk, hoewel ik de eerste wiskunde moslima-docente nog moet ontmoeten.

Daarnaast is een hoofddeksel-verbod een hoofddeksel-verbod. Als kinderen/docenten geen petten/hoeden mogen dragen zie ik geen reden om een fantasie een uitzonderingspositie te geven.

Laatst gewijzigd op 30-05-2012 om 23:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [Tweewekelijks] Op welke partij ga jij stemmen bij de Tweede Kamerverkiezingen?
Axel11
205 10-06-2012 08:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Lerares met hoofddoek
juf_hoofddoek
6 21-05-2012 20:08
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Moet hoofddoek verboden worden bij ambtenaren?
Hydrogen
258 08-08-2005 12:29
Levensbeschouwing & Filosofie Ben je van geloof veranderd?
Watisdit
62 19-11-2004 19:04
Liefde & Relatie moslim worden
miekevis
56 02-11-2004 18:37
Verhalen & Gedichten Boek: Islamitisch meisje doet het met Leraar
Silvia19
25 01-05-2004 16:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.