Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2004, 10:00
X-G
X-G is offline
DEZE REVIEW KAN SPOILERS BEVATTEN

The School Of Rock...

Them Story...
Het verhaal is in deze film zeker niet onbelangrijk, het gaat over een mislukte rocker Dewey Finn, die na een voting van zijn eigen band uit zijn eigen band wordt gekickt. Dewey is een echte rocker, in hart en nieren, en weet zowat alles op het gebied van rock. Zijn huisgenoot, die vroeger ook in een rockband speelde, heeft nu een vriendin (zijn eerste) die best veeleisend is. Ze bemoeid zich overal mee en vindt dat Dewey maar eens met geld op tafel moet komen, Dewey's huurschuld, 2200 dollar, is altijd door de roommate betaald, maar zijn vriendin pikt dat niet meer en eist geld. Op het moment dat hij een nieuwe Rockband wil beginnen krijgt hij een telefoontje van een school die een vervanger nodig heeft. Dewey's roommate, Ned Schneebley doet dat normaal, maar die is op het moment niet daar. Als Dewey hoort dat het 650 dollar per week opbrengt, doet hij zich voor als leraar. Eenmaal op de school weet hij nog niet eens zijn eigen naam te schrijven en hebben de leerlingen zo'n beetje 24/7 pauze. Totdat hij donderdag's erachter komt dat zijn klas heel erg goed is in muziek. Op dat moment rent hij naar zijn (overigens zeer vette) busje en pakt daar zijn gitaars, amplifiers, drumstel, keyboard, boxen en noem maar op uit en begint hij een nieuw 'School Project', namelijk een Rockband!

Them Actors...
De acteurs zijn eigenlijk bijna allemaal nog maar 10 jaartjes oud. De enigen ouderen zijn Jack Black, Ned Schneebley + vriendin, de leraren en de ouders van de kids. De film draait eigenlijk voor 80% om de kinderen. Jack Black speelt meesterlijk. Hij is in principe gewoon geboren om deze rol te spelen. Ik heb zo'n idee dat hij nog niet eens heeft geacteerd, maar gewoon gedaan zoals hij altijd doet. Zijn ideeën over rock zijn best leuk, en kloppen ook. 'Rock is about the Passion, man!' en ja, daar draait dan gelijk ook de hele film over. Rock. Best leuke momenten zijn als hij 'Rock History' gaat geven in zijn klas. Hij heeft dan ff voor de goede orde het hele bord zo vol gekalkt dat je ongeveer tegen het bord aan moest zitten om het te kunnen lezen. Ook leuk om te zien was het meisje Summer, gespeeld door Miranda Cosgrove, die in het begin heel erg tegen Dewey was, maar toen ze band manager werd en haar roeping had gevonden alles deed voor de band. De lead-gitarist, Zack Attack, gespeeld door Joey Gaydos (nu weet ik waarom ie een beetje ghey speelde, zijn naam verklaart alles), kan echt supervette sounds uit zijn gitaar halen en de drummer en bas-gitarist kunnen er ook wat van. De hele klas krijgt iets te doen, en iedereen speelt het zeer goed. De acteerprestaties zijn niet van het niveau 'The Last Samurai', maar voor een komedie zijn de acteurs toch zeer goed. Vooral Jack Black is de man, maar of ie nu geacteerd heeft betwijfel ik, hij is in het echt ook zo gek als een deur!

Them Rock...
Waar het allemaal uiteindelijk om draait is om de 'Battle of the Bands' te winnen. Een dag voordat de klas daaraan mee gaat doen, komt de school erachter (tijdens ouderavond) dat Dewey Ned niet is. Dewey wordt ontslagen en moet van de vriendin van Ned vertrekken uit het huis. Tot hij de volgende morgen wordt wakker geschud. Het is de drummer & de pianist. De hele klas staat buiten met de schoolbus om naar Battle Of The Bands te gaan. Nog geen minuut later zijn ze op weg en eenmaal daar zien ze de oude band van Dewey, No Vacancy, spelen. Even daarna gaat 'The School Of Rock' spelen en wat je hoort is gewoon goed. Het is gewoon een onvervalste Rocksong van een vrij hoog niveau, gespeeld door scholieren. Alles wat klopt aan deze film is Rock. Ieder idool dat een rockfan kan hebben komt erin voor, wat dat betreft hebben de makers van deze film zeer zeker hun huiswerk gemaakt. Met heftige solo's is de rock vooral zeer geslaagd. En met woorden als 'You never got a shot of tha Led?' en 'What AC/DC is?' besef je pas echt dat dit kwa rock helemaal goed zit.

Them Jack...
Tsjah, en ik raak toch maar niet uitgeluld over Jack Black. Dus daarom wat informatie over hem hiero. Jack Black is in het echt ook rocker en speelt in het (tweemans)bandje Tenacious D., samen met zijn partner Kage. De muziek van hun is gewoon subliem, sta je ooit met 20 euro in een CD zaak, koop gewoon de CD van Tenacious D., en je zult geheid geen miskoop doen. Jack Black gaat overigens meer films maken, wat ik overigens ook niet gek vind. Zijn hele levensstijl is een film waard, en zijn acteerprestaties liggen hoog, vooral in deze film, terwijl ie nog niet eens moeite hoeft te doen, daar hij zich zelf zo'n beetje speelt. Jack mag dan wel dik zijn, vet haar hebben en wenkbrauwen zo groot als methuzalem, hij heeft een ding wat velen willen, namelijk talent. Als ie wil kan hij de nieuwe James Hetfield worden, het nieuwe AC/DC vormen, de legende van de 21ste eeuw worden, noem het maar op, daarom heb ik maar een zin voor jullie: Jack Black is dé man!

Them Conclusione...
De conclusie is simpel.. deze film is vet, of je nu rock luistert of niet (het viel wel op dat in de zaal bijna alleen maar skaters/zwevers zaten ). De acteerprestaties zijn top, alhoewel Zack Attack een beetje ghey speelt, maar voor een komedie is dit alleen nog meer fun. Jack Black's missie is geslaagt, en ik kan niet wachten tot een volgende film van hem, wat overigens best eens 'The Greatest Movie Ever Made' kan zijn, waar hij samen met Tenacious D. bandlid Kage op een soort van LOTR queste zal gaan !

Verhaal 8/10
Acteurwerk: 9/10
Overige: 10/10

Totaal: Klassieker!

Laatst gewijzigd op 15-02-2004 om 10:04.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2004, 10:23
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik heb al enkele keren de trailler gezien en hij moet echt lachen zijn.... Kan heel goed zijn dat ik hem ga zien, al komen er nu vele goede films uit!!
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 11:35
X-G
X-G is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 15-02-2004 @ 11:23:
Ik heb al enkele keren de trailler gezien en hij moet echt lachen zijn.... Kan heel goed zijn dat ik hem ga zien, al komen er nu vele goede films uit!!
Als ik jouw was zou ik gaan, deze film is echt masterlijk!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 16:49
love.the.sunset
Avatar van love.the.sunset
love.the.sunset is offline
ik heb hem vanmiddag gezien...
in één woord(+ 3 uitroeptekens): VET!!!


Bij mij zaten er echter niet alleen skaters/zwevers in de zaal... grotendeels kleine kinder... maar dat zal wel aan het tijdstip (14.00) gelegen hebben...
__________________
In I come, heart attack, checking out a paper bag with toothpaste, cornflakes, party cakes, stop
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 16:51
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
Citaat:
X-G schreef op 15-02-2004 @ 12:35:
Als ik jouw was zou ik gaan, deze film is echt masterlijk!
jouw moet zonder w

ontopic: ik wil er wel naartoe, heb er veel leuke dingen over gehoord.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 15:35
ganralph
ganralph is offline
als we met reviews gaan gooien:

http://www.dvdzine.nl/scoop/reviews.php?id=46
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ervaringen van kattenverjager/mosquito's
vragenvragen
42 06-11-2014 21:41
Muziek Metallica: Death Magnetic
Tythor Zeth
54 12-10-2008 01:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Politiek van de Verenigde Staten
Mark Almighty
205 20-04-2007 11:50
Muziek Zuid bij Zuidwest Festival
DeadNation
5 12-07-2005 17:57
Films, TV & Radio film nieuws!
TAFKAB
9 21-09-2003 10:02
Muziek De toekomst van Rock / Metal
Carn
55 14-06-2003 13:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02.