Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2005, 21:01
wba
wba is offline
Hoi!

Ik had een konijn, die is 9 jaar geworden. Ze heeft heel lang in mijn kamer gestaan en ik had altijd last van hoofdpijn. Op een gegeven moment had ik haar uit m'n kamer gezet, en toen werd die hoofdpijn veel minder!
Ze stond vanaf toen in een ander kamertje, en als ik daar was kreeg ik altijd hoofdpijn.
Ik trok dus de conclusie dat die hoofdpijn van het konijn kwam. Of misschien van het zaagsel of...??
Het konijn was wel oud, het zou natuurlijk kunnen dat ze daardoor wat meer stonk zeg maar. Maar ze is altijd goed verzorgd en schoongemaakt en alles.

Nu komt het hierop neer: Ik wil heel graag weer knaagdiertjes in mijn kamer. Maar ik ben bang dat ik er hoofdpijn van ga krijgen. Heeft iemand hier al eens last van gehad? Of kan je hiervoor naar de dokter gaan om te testen of je ergens allergisch voor bent (konijnen, zaagsel,...)? Of is hoofdpijn geen allergische reactie?

Bedankt alvast!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2005, 09:42
Henkje
Avatar van Henkje
Henkje is offline
je kunt bij je huisarts een allergietest doen. zijn verschillende soorten. bij mij maakten ze krasjes in mijn huid en deden er soorten stof op. waar er bultjes ontstonden, waren allergische reacties.
ik weet niet of hoofdpijn een allergische reactie is, maar misschien helpt het als je een raam een beetje open zet ofzo?

ik denk niet dat je hier veel aan hebt... maarja
__________________
lava lacht niet lul
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 14:14
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Kan zijn dat niet het konijn op zich het probleem vormt, maar de amoniakdampen die vrij komen bij de ontlasting van het beestje. Daar kan je gruwelijke hoofdpijn van krijgen. En hoe ouder het diertje wordt, hoe meer ontlasting eruit gaat komen, dus hoe meer dampen er vrijkomen. Makkelijkste is idd een test doen bij de huisarts.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 16:38
wba
wba is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 22-03-2005 @ 15:14 :
Kan zijn dat niet het konijn op zich het probleem vormt, maar de amoniakdampen die vrij komen bij de ontlasting van het beestje. Daar kan je gruwelijke hoofdpijn van krijgen. En hoe ouder het diertje wordt, hoe meer ontlasting eruit gaat komen, dus hoe meer dampen er vrijkomen. Makkelijkste is idd een test doen bij de huisarts.
hey ik zat idd ook te denken aan de pislucht maar dat kan idd de amoniaklucht zijn (aan ammoniaklucht had ik niet gedacht). ik ga er denk ik wel even mee naar de huisarts. thnx!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 14:57
Verwijderd
Kans dat je huisarts een bloedonderzoek doet/laat doen of je door verwijst naar een allergoloog is groot, allergietesten doen ze hier nooit zelf iig. Maar het lijkt me wel verstandig om je te laten testen (al zegt dat niet altijd iets - maar misschien bij jou ook wel ).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:55.