Oud 05-12-2008, 16:21
BrittVeger
BrittVeger is offline
Hoihoi!
Ik moet een scriptie schrijven voor geschiedenis maar ik heb echt geen flauw idee waar ik het over moet doen!
Ik moet echt een goed onderwerp want het telt heel zwaar en ik ben niet zo goed in geschiedenis...
Als je ideeën heb laat maar horen!!!!

xoxox Brittt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2008, 16:39
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Dit hoort bij huiswerkvragen. Daar kunnen ze je vast helpen. Daarom verplaats ik dit topic.

Heb je wel gebeurtenissen in de geschiedenis die je interesseren? Je moet het namelijk wel leuk vinden om te maken, vooral als je er niet goed in bent, anders wordt het niets.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2008, 20:11
il-Principe
Avatar van il-Principe
il-Principe is offline
Schrijf een scriptie over de periodieke terugkeer van de Zwarte Pest in Nederland en hoe dit in verband staat met lokale en Euraziatische handelsnetwerken.

Je kan het natuurlijk ook altijd doen over de Slag om Stalingrad. Lekker makkelijk qua bronnen en een die niet al te vaak wordt gebruikt, gok ik.
__________________
"Het was een donkere en stormachtige avond. Ik las slechte literatuur."
Met citaat reageren
Oud 06-12-2008, 16:27
Tim_Riswick
Avatar van Tim_Riswick
Tim_Riswick is offline
Ik zou iets pakken dat je zelf ook leuk vind. Een persoon of gebeurtenis waar je graag wat meer over wilt weten.

Voorbeelden:
Michiel de Ruyter (admiraal 17e eeuw NL) , Otto von Bismark (diplomaat: eenheid/modernisering Duitsland), Willem I (koning NL), Lodewijk XIV of Lodewijk XVI (Franse koningen), Augustus (keizer na Caesar), Julius Caesar , Karel de Grote (rond 800 "Frankrijk"), Alexander de Grote (Macedonïe en Perzen, 336 v. Chr), Socrates (filosoof), Plato (filosoof) , Xerxes (Perzich vorst, aanval tegen Griekenland), Pericles (Atheens bestuurder) enz.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2008, 09:02
No Soup For You
Avatar van No Soup For You
No Soup For You is offline
seksuele revolutie.

de naam zal je allicht aanspreken...
__________________
Geen soep voor jou vandaag l Soupnazi l
Wise man say forgiveness is divine, but never pay full price for late pizza
Met citaat reageren
Oud 13-12-2008, 14:20
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Zoals iedereen al zei: kies wat je leuk vindt. Ook al vind je geschiedenis helemaal niets, kies dan alsnog wat je het minst vreselijke onderwerp lijkt

Je kunt bijvoorbeeld schrijven over Feminisme, en dan vooral focussen op Nederland. Dus wat was de rol van de vrouw rond 1800 (man was de baas, vrouwen werkten niet en hadden geen kiesrecht oftwel geen stem) en hoe is dat veranderd? Wat wilden de twee feministische golven bereiken en wat hebben ze bereikt? Je kunt dan ook een stuk schrijven over Aletta Jacobs (zie: http://www.schooltv.nl/vroegerenzo/p...uk&wsnr=138126 ook voor een handig filmpje)
__________________
Neti gaat studeren <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Activiteitenbegeleider in het activiteitenleven!
Jordy100
0 26-03-2011 16:28
Psychologie Het Grote Lucht-je-Hart-topic # 152
Hawahaai
500 16-01-2010 21:05
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Geschiedenis scriptie
Jellybelly
7 09-10-2007 18:38
Huiswerkvragen: Exacte vakken wiskundige trucjes of grapjes
Sartre
18 02-03-2005 18:23
Algemene schoolzaken scriptie
rudyduck
1 28-02-2002 19:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:04.