Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2009, 14:47
KleineeRenee
Avatar van KleineeRenee
KleineeRenee is offline
Ik heb de laatste tijd weer vaak hoofdpijn. Toen ik op school zat had ik het zowat elke week en dan vooral op een maandag, omdat ik dan achter de computer zat. Maar op andere dagen zat ik soms ook wel eens achter die computers en had ik nergens last van. Maar ik heb soms ook migraine,, want dan kan ik niet tegen licht en geluid en ben ik erg misselijk. Maar ik ben meestal wel misselijk als ik hoofdpijn heb. Nu ik vakantie heb, heb ik niet zo heel veel hoofdpijn meer maar de laatste tijd toch wel weer. En doordat ik veel hoofdpijn heb, slik ik dus ook veel paracetemol, maar dat helpt gewoon niet meer omdat ik er al veel heb geslikt. Soms slaap ik wel eens een uurtje en dan gaat het ook wel een beetje over. Maar dan kan ik s'avonds niet meer goed slapen. Weet iemand misschien een andere middeltje om van je hoofdpijn af te komen?

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 16:36
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Bij migraine werkt ibuprofen beter dan paracetamol. Let bij ibuprofen wel op dat je het niet combineert met alcohol en dat je het niet te vaak gebruikt (het is namelijk erg slecht van je maag). Daarnaast mag je bij ibuprofen er ook NIET 2 tegelijk nemen zoals bij paracetamol.
Als je hoofdpijn krijgt van computeren, zou het best kunnen dat je ogen niet helemaal goed zijn. Je hoeft daar niet eens onscherp voor te zien, je ogen kunnen behoorlijk goed corrigeren, maar daar word je wel moe van en je krijgt er hoofdpijn van. Misschien een idee om eens naar een opticien te gaan en je ogen op te laten meten?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 10:04
KleineeRenee
Avatar van KleineeRenee
KleineeRenee is offline
Citaat:
Bij migraine werkt ibuprofen beter dan paracetamol. Let bij ibuprofen wel op dat je het niet combineert met alcohol en dat je het niet te vaak gebruikt (het is namelijk erg slecht van je maag). Daarnaast mag je bij ibuprofen er ook NIET 2 tegelijk nemen zoals bij paracetamol.
Als je hoofdpijn krijgt van computeren, zou het best kunnen dat je ogen niet helemaal goed zijn. Je hoeft daar niet eens onscherp voor te zien, je ogen kunnen behoorlijk goed corrigeren, maar daar word je wel moe van en je krijgt er hoofdpijn van. Misschien een idee om eens naar een opticien te gaan en je ogen op te laten meten?
Ik heb wel eens een ibuprofen ingenomen (geen idee meer of het werkte) maar ik kreeg hem wel met moeite doorgeslikt. Ik kan heel moeilijk pillen doorslikken, dus doe ik het liever niet en neem ik zuigtabletten. En ik ben al een keertje naar de dokter geweest en heb toen me bloed laten prikken, maar die zeiden dat er niks aan de hand was. En toen ben ik naar een opticien geweest en heb nogsteeds goeie ogen.

Soms als ik hoofdpijn heb dan hou ik ook wel eens iets kouds tegen me voorhoofd aan.
En soms ga ik douche en dan word het soms wel eens wat minder.
Maar verder vind ik het zwaar irritant dat ik zo veel hoofdpijn heb, want ik lig meestal vroeg in me bed.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 10:09
barkrukkie
barkrukkie is offline
Teveel pijnstillers kan ook hoofdpijn geven..

Verder heb ik zelf ook wel 's last van hoofdpijn als ik teveel slaap
__________________
[spAm]
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 10:18
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Hoe zit het met de ventilatie op de plekken waar je hoofdpijn krijgt. Is daar een verband in te vinden?
En hoeveel drink je op een dag?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 10:26
KleineeRenee
Avatar van KleineeRenee
KleineeRenee is offline
Citaat:
Hoe zit het met de ventilatie op de plekken waar je hoofdpijn krijgt. Is daar een verband in te vinden?
En hoeveel drink je op een dag?
Vraagje: Wat is ventilatie?(ben nog niet helemaal wakker)

Ik ben niet echt een drinker,, ik drink het meest cola en sinas of sap. Maar water daar hou ik niet zo van,, en volgens mij kan je dat juist het beste drinken en vooral met warm weer.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 18:37
-x-Anoniem-x-
-x-Anoniem-x- is offline
Het is natuurlijk wel lastig als je zoveel hoofdpijn hebt. En water drinken is inderdaad het beste voor je. Ik weet niet wanneer je naar de dokter bent geweest maar als het nou nog steeds vaak is, dan zou ik gewoon nog een keertje gaan. Misschien halen ze er dan wel wat uit. Maar voor de rest moet je gewoon veel rusten en leuke dingen doen zodat je het vergeet. En anders neem je gewoon een lekker douche.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2009, 18:56
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
ik heb ook al jaren last van migraine en ibu werkt bij mij zelden of nooit. Ik heb wat gegoocheld met merk-pijnstillers. Die allemaal op t zelfde berusten maar sommigen neem ik op de een of andere manier sneller op dan anderen. Zo heb ik n tijdje gewone Advil gebruikt, die blauwe, dat werkte veel sneller en langer dan twee paracetamol. Maar na drie jaar werkte dat niet meer. Witte Kruis heb ik n tijdje gebruikt en dat was effectief maar snel uitgewerkt. Daarna heb ik nog liquid capsules vanadvil gebruikt die werkten echt snel en best lang maar in prijsverhouding was het achtelrijk en heb het dan ook maar 1 pakje geprobeerd. Wat bij mij nog altijd het beste werkt is de paracetamol innemen op t moment dat je het aan voelt komen, dus circa twee dagen van tevoren. Als ik wacht tot ik echt migraine heb en boven de pot hang dan kan ik net zo goed niks innemen want dan werkt het gewoon niet meer...
Als je er echt heel erg door belemmerd wordt zou ik naar je dokter gaan voor professionele medicijnen, al heb ik daar mn twijfels over want het zijn wel paardemiddelen.
En dan nog 1 laatste tip; mensen zeggen altijd n koud doekje op je hoofd. Maar daar doet het (in mijn geval dan) altijd nog veel meer pijn van. Ik verkies graag de massagestraal van de douchekop, behoorlijk heet, precies in t midden ter hoogte van waar je een haarband zou dragen, dus op je kruin. Als je die daar zo'n 5-10 min houdt dan geeft dat zo'n heerlijke verdoving en ontspanning, geweldig.
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Oud 26-07-2009, 21:25
KleineeRenee
Avatar van KleineeRenee
KleineeRenee is offline
Citaat:
En dan nog 1 laatste tip; mensen zeggen altijd n koud doekje op je hoofd. Maar daar doet het (in mijn geval dan) altijd nog veel meer pijn van. Ik verkies graag de massagestraal van de douchekop, behoorlijk heet, precies in t midden ter hoogte van waar je een haarband zou dragen, dus op je kruin. Als je die daar zo'n 5-10 min houdt dan geeft dat zo'n heerlijke verdoving en ontspanning, geweldig.
Ik vind een koud doekje ook niet echt fijn. Ik heb dan meestal echt iets van ijs op mijn hoofd maar dan na een paar tellen vind je het wel weer genoeg, omdat het zo koud is.

En ik sta meestal ook wel onder de massagestraal maar dan korter en soms helpt dat wel.

Dankje voor je reactie,,

Maar wat helpt nu beter: Iets koud of iets warms??
Met citaat reageren
Oud 26-07-2009, 22:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Vraagje: Wat is ventilatie?(ben nog niet helemaal wakker)

Ik ben niet echt een drinker,, ik drink het meest cola en sinas of sap. Maar water daar hou ik niet zo van,, en volgens mij kan je dat juist het beste drinken en vooral met warm weer.
Als je hoofdpijn hebt is het eerste wat je moet controleren toch wel of je genoeg water hebt gedronken. Dus als je niet echt een drinker bent, dan kan het best zijn dat je daardoor hoofdpijn krijgt! Zeker bij warm weer is een ruimte vochtinname van belang, omdat je extra vocht kwijt raakt door te zweten, ed. Frisdranken helpen er overigens al niet echt aan mee helaas.

Ventilatie is de frisse lucht in een ruimte. Als het ergens muffig is (bijv. veel stoffige gordijnen ofzo) of als de ramen nauwelijks open gaan, dan kan je daar ook hoofdpijn van krijgen. Ik heb bijvoorbeeld toen ik 14 was een tijd lang hoofdpijn gehad op school. We zaten daar in een klaslokaal waar de ramen niet open konden..

Wat betreft die tip van een hete douche: ik krijg van héét water juist hoofdpijn. Ik zou dan eerder voor een lauwere douche kiezen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 18:38
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Ja oke misschien niet TE heet...maar wel warm ipv koud. Vind ik althans...
Van warm ontspan je eerder dan van koud. Dus ik zou zeggen warm ipv koud....
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Veel hoofdpijn.
-x-Anoniem-x-
36 07-01-2010 06:13
Flora & Fauna hoofdpijn van konijnen? allergisch?
wba
4 23-03-2005 14:57
Lichaam & Gezondheid Lang, vaak, heftige en verschillende vormen van hoofdpijn
Diary of Dreams
17 08-03-2005 13:51
Lichaam & Gezondheid Pijnstiller de oorzaak van hoofdpijn
ekki
66 21-08-2004 13:54
Lichaam & Gezondheid Hoofdpijn :(
anonieme_teddybeer
20 05-11-2003 17:40
Lichaam & Gezondheid Hoofdpijn
U-NiQ
9 29-08-2003 18:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46.