Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2020, 05:01
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Ik ben al anderhalf uur wakker. Where is the mogelijkheid of uitslapen gebleven
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Advertentie
Oud 05-05-2020, 07:57
Verwijderd
Citaat:
Ik ben al anderhalf uur wakker. Where is the mogelijkheid of uitslapen gebleven
Op vakantie
Oud 05-05-2020, 17:08
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben chagrijnig vandaag (soms heb je dat) en mijn baas is de hele dag bezig geweest een oplossing te zoeken. Accepteer het gewoon, we kunnen niet allemaal elke dag de hele dag goedgehumeurd zijn, jeetje.

Overigens vind ik dit een heerlijk topic om te lezen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 05-05-2020, 18:37
Verwijderd
Ik heb ook (veel hehe) van die dagen en niets is irritanter dan iemand dat dat wil gaan oplossen

Intimi die dat doen, ok, maar echt collega's etc... rot op
Oud 05-05-2020, 19:41
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Ik voel me vandaag OK
Oud 05-05-2020, 20:02
Verwijderd
Ik ga denk een powerpoint over mezelf maken voor mensen in een cirkel dat niet bestaat uit mijn intimi.

De powerpoint gaat dan over de vraag hoe het met me gaat, maar dan niet echt naar het antwoord luisteren, of meteen een weerwoord hebben. Op elke sheet staat dan een grafiek met een lange rechte lijn, geen pieken, geen dalen, of nouja soms dalen en dan zeg ik bij elke dag dat ik weer niet huppeldepupje of klaasje bruut vermoord heb, of mezelf. En dan: vragen?

Ga weg de hele dag met je "hoe gaat het?"
Oud 05-05-2020, 20:10
Verwijderd
Elke keer als ik een rantmood zit doe ik er miljoenen schepjes bovenop om over te komen als één of andere domme grafgek zodat ik mezelf kan uitlachen, dan lach ik tenminste nog een keer verdomme
Oud 05-05-2020, 21:35
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
GRAF!
Oud 05-05-2020, 22:28
Verwijderd
Hahaha, ik voel me ook echt best slecht eigenlijk. MAAR ALLES VOOR HET GOEDE DOEL
Oud 05-05-2020, 23:15
Struilhuik
Struilhuik is offline
Ach nog even en je zit boerenjongens en advocaat weg te hakken tijdens je gebrom achter de geranium.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 06-05-2020, 13:45
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Tijdens de conference call liep er een vrij grote spin onder me op de grond, dus LICHT IN PANIEK de stofzuiger gepakt en hem opgezogen. Maar mijn panische brein denkt dat dat beest nog steeds ergens rondloopt. Mijn collega dacht dat het grappig zou zijn om mij een foto van een spin te appen, maar ik zag de preview al en zei dat ik nooit meer met hem kon appen als die foto er stond. Ik zou het 1tje bij de app voor lief nemen. Hij verwijderde hem, maar niet voordat hij mij dramatisch noemde en probeerde te redeneren over mijn irrationele angst. Ja, ik weet dat spinnen hier niks doen en dat in Australië dodelijke spinnen rondlopen, dat weet ik, maar zo werkt het niet, vriend.

Noor is keibang voor de stofzuiger, maar vond het toch nodig mijn asbak om te typen, dus die zit nu voor de tweede keer in de slaapkamer verstopt. Ik was echt tegen haar aan het ranten ook, dat ze de asbak had omgegooid “Because fuck you, that’s why” en dat ik nu weer de stofzuiger moest pakken en ze dit aan zichzelf te danken had. Want dat heeft echt zin om tegen een kat te zeggen
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 06-05-2020, 15:45
Verwijderd
Niet echt gerelateerd, maar toch. Alhoewel er in theorie in Australië spinnen rondlopen die dodelijk kunnen zijn, zijn er in de praktijk in dit millenium geen mensen overleden door een spinnebeet. Uit mijn hoofd ergens in de jaren tachtig de laatste keer dat iemand daaraan is overleden in Australië.
Oud 06-05-2020, 23:13
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nee, maar het ging hem vooral om het wegredeneren van mijn angst. Dat spinnen hier niks doen.
Ja dat weet ik zelf ook wel, maar irrationeel is niet voor niks irrationeel.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 07-05-2020, 01:56
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
De hele dag ben ik zo moe en kan ik niks en wil ik alleen maar slapen, en 's nachts kan ik verdomme niet slapen omdat ik het te warm heb en er een migraine op komst is. Godgloeiende. Ik wil gewoon normaal kunnen slapen.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 07-05-2020, 08:50
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
De hele dag ben ik zo moe en kan ik niks en wil ik alleen maar slapen, en 's nachts kan ik verdomme niet slapen omdat ik het te warm heb en er een migraine op komst is. Godgloeiende. Ik wil gewoon normaal kunnen slapen.
Ik zou ook beter willen kunnen slapen inderdaad
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 07-05-2020, 08:58
Struilhuik
Struilhuik is offline
Mooie veto van Trump.. "I WANT TO PLAY WITH MY ARMY AND FUCK EVERYONE ELSE!!!!!1"
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 09-05-2020, 12:14
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Altijd zo ongekend vervelend als mensen niet weten wat het begrip "iemand met rust laten" betekent. Ja ik ben chagrijnig vandaag. BOEIEND! heeft t iets met jullie te maken? NEE. Wil ik erover praten? NEE. ACCEPTEER DAT EN LAAT ME MET RUST. Maar nee dan moeten ze nog ff de hele tijd met je praten over dit en dat. LEER DE TERM MET RUST LATEN ALSJEBLIEFT
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 09-05-2020, 12:21
Verwijderd
Ik vind mensen die chagrijnig zijn en dat overduidelijk laten merken echt de meest slechte verliezers ooit. Wat kan een ander eraan doen dat jij je dag niet hebt? Vermijd anderen en doe gewoon normaal joh.
Oud 09-05-2020, 12:32
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ik vind mensen die chagrijnig zijn en dat overduidelijk laten merken echt de meest slechte verliezers ooit. Wat kan een ander eraan doen dat jij je dag niet hebt? Vermijd anderen en doe gewoon normaal joh.
ik doe mn best om anderen te vermijden. Ik heb 5x gezegd (ook rustig) dat ik met rust gelaten wil worden. en vervolgens raar opkijken als ik boos wordt. sorry maar dat soort mensen mogen echt ff optyfen
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 09-05-2020, 12:37
Verwijderd
OMDAT JE HELEMAAL NIET BOOS HOEFT TE WORDEN DOMME KUTPUBER
Oud 09-05-2020, 12:43
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik meld meestal alleen dat ik een rothumeur heb zodat mensen niet hoeven te vragen waarom ik anders dan anders doe. Intern kook ik van woede om niks en daar hoeven andere mensen geen last van te hebben.

Maar toen ik puber was, deed ik ook lelijk tegen iedereen op kutdagen komt vanzelf wel goed.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 09-05-2020, 12:47
Verwijderd
Precies. "Ik heb een kutdag en dat.ligt niet aan jou. Nee, ik wil er niet over praten. Als er iets is meld ik me."
Oud 09-05-2020, 12:50
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Precies. "Ik heb een kutdag en dat.ligt niet aan jou. Nee, ik wil er niet over praten. Als er iets is meld ik me."
ongeveer zo heb ik het gezegd. maar ouders + zus bleven maar tegen me lullen etc. Ik heb toen aangegeven dat ik niet wilde communiceren en met rust gelaten wilde worden. Vervolgens gaan ze door. Ik vind het heel moeilijk om dan mn geduld/zelfbeheersing te bewaren.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 09-05-2020, 12:50
Verwijderd
Ben je ook puber voor
Oud 09-05-2020, 12:50
Verwijderd
Nee, anderen merken vaak ook niks aan mij als ik een rotdag heb, meestal zeg ik het wel even. Echt niemand hoeft daar de dupe van te worden, zou het maar aanleren als ik jou was.
Oud 09-05-2020, 13:05
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Nee, anderen merken vaak ook niks aan mij als ik een rotdag heb, meestal zeg ik het wel even. Echt niemand hoeft daar de dupe van te worden, zou het maar aanleren als ik jou was.
wil ik best proberen. Maar hoe leer ik dat? zijn daar tips/trucs voor?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 09-05-2020, 13:34
Verwijderd
Ja, ik weet niet of je het antwoord wilt horen maar comfort food.
Oud 09-05-2020, 14:05
Verwijderd
Ja dat bijvoorbeeld, of boeken lezen, goede films kijken, telefoon op stil. Met mensen praten die je begrijpen, opruimen, dingen weg doen of weggeven. Alles behalve anderen lastig vallen met je geknor. Oja en in deze topic komen schelden, want daar is ie voor. <3
Oud 09-05-2020, 14:07
Verwijderd
En je kan heus even fysieke afstand nemen als mensen door blijven vragen en je hebt geen zin om te praten. Het is alleen de kunst om bij jezelf na te gaan of je er echt niet over wil praten en bij de ander nagaan of deze je daarbij dus eigenlijk oprecht mee wil helpen. Want dat kan ook.
Oud 09-05-2020, 14:09
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
er zijn genoeeeeeeeg films om te bekijken
Oud 09-05-2020, 14:15
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Ja dat bijvoorbeeld, of boeken lezen, goede films kijken, telefoon op stil. Met mensen praten die je begrijpen, opruimen, dingen weg doen of weggeven. Alles behalve anderen lastig vallen met je geknor. Oja en in deze topic komen schelden, want daar is ie voor. <3
Nou ja, het is -volgens het joch- wel zo dat-ie kenbaar heeft gemaakt niet te willen kletsen of praten. Uiteraard hebben we daar geen context bij of gevoel voor wat en hoe, maar toch, ik vind het ook bepaald niet chique dat z'n familie daar aan voorbij gaat. Op een gegeven moment is het natuurlijk wel 'n keer klaar.

Dat gezegd hebbende: ik ben mordicus tegen de comfort food-suggestie. Wel ben ik fan van mindfulness (en dan niet de zweefteven- en geitenwollenquinoa-variant, maar bijvoorbeeld dingen als Headspace en daar aan gelieerde technieken).
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 09-05-2020, 14:20
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Je kunt ook even een stuk gaan hardlopen of wandelen, evt in combinatie met het luisteren van muziek of een boek. Dan ben je even weg en het in beweging zijn kan soms ansich ook al een beetje helpen
Oud 09-05-2020, 14:22
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
En bedenken waarom je zo stekelig bent. Als het iets is wat je kunt oplossen: doen! Als je het niet kunt oplossen kun je het bijv. wel voor jezelf opschrijven of kijken of je er met iemand over wilt bellen ofzo. Als je geen reden kunt bedenken, probeer jezelf dan weer op te vrolijken en er niet in te blijven hangen. En accepteer dat je puber bent en dat los daarvan het hebben van goede en minder goede dagen er soms gewoon bij hoort.
Oud 09-05-2020, 15:19
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Je kan ook Madagascar 1, 2 en 3 bekijken
Oud 09-05-2020, 16:07
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Bedankt voor de tips allemaal, ik ga er wat mee doen
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 09-05-2020, 16:14
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik vind het iets te kort door de bocht om te zeggen dat het komt omdat 'ie een puber is. Ik heb ook zulke buien, maar ik woon alleen. Op het werk is het soms lastig, maar dan moet ik een knop omzetten en af en toe stoom afblazen als er geen klanten zijn of juist als er een klant is die ik goed ken en tegen wie ik effe kan zeuren. Ik kan me heel goed voorstellen dat het kut is als je aangeeft geen zin te hebben in gesprekken en mensen tóch tegen je aan blijven zeiken.
Natuurlijk is het niet okee om zomaar boos/gemeen/agressief te doen tegen iemand, maar als je al hebt aangegeven dat het niet lekker gaat moet de andere partij dat ook respecteren.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 09-05-2020, 22:15
Verwijderd
Ja dat is ook zo, en iedereen mag zich zo voelen als die persoon wil, ik snap dat je geïrriteerd raakt, maar toch is het een goede eigenschap om aan te leren hier niet te veel van te laten merken, omdat het niks opschiet. Ik trek me ook terug en dan vloek en tier ik ook, maar ik ga een ander daar gewoon niet mee dwars zitten.
Oud 09-05-2020, 22:17
Verwijderd
Behalve als ik dat wil, maar vaak is dat een zodanig rotgevoel dat ik dat soms moet ventileren bij iemand die dat snapt en bereid is om even te luisteren. Soms zeg ik ook wel eens dat het allemaal ff te veel of te druk is en dan bewaar ik mijn verhalen voor later.
Oud 09-05-2020, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, het is -volgens het joch- wel zo dat-ie kenbaar heeft gemaakt niet te willen kletsen of praten. Uiteraard hebben we daar geen context bij of gevoel voor wat en hoe, maar toch, ik vind het ook bepaald niet chique dat z'n familie daar aan voorbij gaat. Op een gegeven moment is het natuurlijk wel 'n keer klaar.

Dat gezegd hebbende: ik ben mordicus tegen de comfort food-suggestie. Wel ben ik fan van mindfulness (en dan niet de zweefteven- en geitenwollenquinoa-variant, maar bijvoorbeeld dingen als Headspace en daar aan gelieerde technieken).
Ja maar als je vervolgens bij iedereen in de woonkamer blijft zitten in een gezin vraag je er om.

En comfort food als je verder geen vetzuchtprobleem hebt is volgens mij een van de standaarddingen die aangeraden wordt
Oud 09-05-2020, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Ja dat is ook zo, en iedereen mag zich zo voelen als die persoon wil, ik snap dat je geïrriteerd raakt, maar toch is het een goede eigenschap om aan te leren hier niet te veel van te laten merken, omdat het niks opschiet. Ik trek me ook terug en dan vloek en tier ik ook, maar ik ga een ander daar gewoon niet mee dwars zitten.
Ja, precies. Helemaal als je je woongebied met anderen moet delen.

Of spring op de fiets en ga ff lekker een half uur gillen in een weiland ofzo. Of in ieder geval; weest niet bij anderen.
Oud 09-05-2020, 22:58
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Ja maar als je vervolgens bij iedereen in de woonkamer blijft zitten in een gezin vraag je er om.
Nou, dat vind ik eigenlijk niet. Voor gezin hoort de lat eigenlijk hoger te liggen als het gaat om boundaries (h)erkennen, als iemand deze aangeeft.

Citaat:
En comfort food als je verder geen vetzuchtprobleem hebt is volgens mij een van de standaarddingen die aangeraden wordt
Tsja, dat is dan geen goed advies omdat het vrij snel meer kwaad dan goed doet. En nee, niet voor iedereen. Maar het is weldegelijk een glijdende schaal, zeker wanneer het jochie in kwestie merkt dat 't wellicht werkt en vervolgens meer en meer "problemen" of "situaties" met eten gaat oplossen.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 09-05-2020, 23:55
Verwijderd
Citaat:
Nou, dat vind ik eigenlijk niet. Voor gezin hoort de lat eigenlijk hoger te liggen als het gaat om boundaries (h)erkennen, als iemand deze aangeeft.
Maar niemand wordt er blijer van als je daar gaat zitten met een kop waar je bomen mee kan doorzagen. Ik denk dat je juist in een gezin, waar je sowieso met elkaar opgescheept zit, soms iets meer moet geven om het algeheel wat makkelijker te maken.

Citaat:
Tsja, dat is dan geen goed advies omdat het vrij snel meer kwaad dan goed doet. En nee, niet voor iedereen. Maar het is weldegelijk een glijdende schaal, zeker wanneer het jochie in kwestie merkt dat 't wellicht werkt en vervolgens meer en meer "problemen" of "situaties" met eten gaat oplossen.
Nou jah, kijk, ik ga er nu vanuit dat hij "een keer" chagrijnig is en dan is het leegeten van een zak van je favoriete chips denk ik oprecht een goed idee. Als je chronisch chagrijnig bent moet je misschien wat met jezelf gaan doen.
Oud 10-05-2020, 00:13
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ja maar als je vervolgens bij iedereen in de woonkamer blijft zitten in een gezin vraag je er om.
Ik vroeg er niet om. Het was tijdens de lunch. Mijn vader is er heel strikt in dat iedereen bij de lunch aanwezig is vanaf het begin tot het einde. Je vraagt letterlijk om straf als je halverwege de lunch weggaat
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 10-05-2020, 08:47
Verwijderd
Ja en dan moet je dus denken dat wanneer de lunch over is, dat je dan jezelf terug gaat trekken.

Maar ik snap je wel heel goed, hoor, ook betreft de relatie van jou met je vader en jullie gezin. Dat is ook gewoon heel moeilijk.
Oud 11-05-2020, 13:33
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Bril op de grond gevallen want die schuift altijd door de lintjes van mijn mondmasker.
Gebarsten montuur en glas eruit. Mimimimi
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 11-05-2020, 13:34
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Heb je van die elastiekjes achter je oren? Ik vouw die altijd om m'n bril heen zodat beide blijven zitten, moet je wel even over nadenken als je 'm afdoet.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 11-05-2020, 14:08
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Toegegeven mijn bril mocht ook wel eens weer wat aangeschroefd worden want hij stond sowieso wat losjes. Durfde er thuis ook afschuiven omdat mijn haar langer is nu.

Normaal deed ik gewoon mijn bril uit want hij dampt toch aan. Nu wilde ik vlug iets lezen en pats.
Met elastiekjes gaat dat inderdaad wel, maar met de zelfgemaakte stoffen (zonder elastiek) niet zo goed.

Verder goed excuus voor een nieuwe ook want ik denk dat deze al weer makkelijk 5 jaar oud is ofzo al dan niet langer
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 11-05-2020, 14:58
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Oh dan is het gewoon een goed excuus voor een nieuwe en een beetje tape over de neusrug helpt tegen dampen
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 11-05-2020, 15:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hoe bedoel je met die tape? Ik heb het probleem ook met beslagen glazen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 11-05-2020, 15:31
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Je moet de mondkapjes over je neusrug goed aanduwen met dat metalen stripje dat erin zit, en dan een stukje plakband half over je huid half over mondkapje. Dan ontsnapt daar geen lucht meer en beslaan de brilglazen niet meer
__________________
Wie/Wat is ertur?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het grote lucht-je-hart topic #128!
darkfairy
493 15-05-2008 19:52
Beleidszaken Beleidszaken -> zinloos forumonderdeel
Al Murphy
57 31-12-2006 11:53
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 07:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.