Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2006, 19:10
Skyler
Skyler is offline
We liepen op de boulevard en de haven was verdwenen. De boten lagen droog, net als onze liefde. De kiezels schuurden onder mijn blote voeten – je was te moe om me te dragen en stug liepen we hand in hand zonder het te menen. We keken naar de terrasjes die mooi stonden te wezen; jongverliefde paren die samen lachten. Kon ik ze maar waarschuwen, kon ik ze maar vertellen dat ze niet teveel moesten genieten omdat later alles verloren zou zijn. De lach kwijnt weg tot een gemaakte siering en zelfs die zwakt af. Het enige wat blijft is liefde.

Liefde, wanneer mijn eigen Romeo de verkeerde toonsoort pakte en zijn gitaar vergeten was.

De terrasjes bleven achter en in slakkenpas sleepten we ons voort. Mijn vragen waren op, het gesprek bleef achterwege. Het hing nog ergens tussen mijn neus en lippen door – subtiliteit was niet mijn ding; het jouwe minder en alles verliep zonder moeite. Dat was hoe het moest zijn, want iedere vorm van inspanning was te veel (behalve de extra fysieke natuurlijk, hoe kon ik dat vergeten). De zeilen hingen slap en hoe hard ik ook blies, er zat geen beweging in. Het roer vastgeroest en we konden niets dan enkel rechtdoor de afgrond in. De zon maakte onze schaduwen lang. Langer dan wij waren, langer dan we ooit zouden zijn. Ons einde was nabij, de muziek op de achtergrond stierf weg, toen het requiem was gespeeld. De stilte werd stiller dan ik kon verdragen en ik huilde. Het werd nacht en bij de ochtenddauw zou ik weer alleen zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2006, 16:23
heldine
Avatar van heldine
heldine is offline
Ik vind het wel iets hebben, maar echt enthousiast kan ik er niet van worden. Er gebeurt naar mijn gevoel weinig meer in dan wat gemijmer over gebrek aan liefde en de eindigheid van alles. Vrij bekend terrein, en ik denk dat je die thema's dieper moet verbergen in je verhaal, wil je ermee weg komen.

Ik denk dat je ook te weinig lange zinnen - korte zinnen afwisselt. Het wordt wat slepend, zo.

Liefde, wanneer mijn eigen Romeo de verkeerde toonsoort pakte en zijn gitaar vergeten was.
Ik stipte al aan dat je thema een cliché is, en om dan ook nog met Romeo aan te komen zetten, lijkt me een foute zet.

(behalve de extra fysieke natuurlijk, hoe kon ik dat vergeten)
Dit vind ik een erg lelijke manier om seks aan te duiden. Ik begrijp dat je wat losser wilt zijn, een beetje wilt spotten, maar mede door de term "extra fysieke" komt het bij mij niet over. Ik denk ook door de lange zinnen.

Kortom: er zit wel iets in, maar naar mijn idee moet er nog flink aan geschaafd worden.
__________________
Ben ik weer.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 16:27
Skyler
Skyler is offline
Helemaal mee eens - dit was iets ouds wat ik had liggen. Had er zelf al wat aan gedaan, maar postte dit liever, voor het commentaar.


Dank je wel dus!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Gestrande bultrug leeft nog!
De Veroorzaker
22 17-12-2012 21:45
Verhalen & Gedichten De Trein
xsabientjuh
1 19-06-2011 17:53
Liefde & Relatie Hoe voel je je op relationeel gebied #109
x-spekkie-x
500 18-05-2010 10:44
Films, TV & Radio [Spoilertopic] Lost #2
Verwijderd
500 01-06-2008 15:23
Verhalen & Gedichten Schildering. + probeersel
*Eleni*
4 02-03-2005 07:58
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 2e dode door wind
flamingphoenix
26 28-10-2002 17:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:48.