Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2013, 20:31
bambieboy
bambieboy is offline
Hey scholieren,

Ik zit nu in mijn examenjaar van het vmbo-tl. Ik zit een beetje in de knoop met wat ik daarna kan doen. Mijn keuzevakken zijn: Nask1, gym2 en Biologie. Verder de standaard vakken: Nederlands, Engels, Wiskunde, Maatschappijleer, Project/ICT.

Mijn eerste middelbare schooljaar begon ik in een zogenaamde dakpanklas met HAVO/TL. Daar ben ik fucking hard genaaid en zo'n beetje dezelfde toetsen als de normale HAVO klas. Haalde het net niet om overal een 7,5 voor te staan. Vanaf daar heb ik het een beetje opgegeven met school en ben mij gaan richten op sporten. Zo'n 12uur per week vechtsporten (thaiboksen, karate, jiu jitsu maar sinds kort MMA). Qua cijfers op school boeide me vrij weinig. Hoefde niet echt te leren, geen motivatie. Gewoon zorgen dat ik overging.

Nu zit ik de denken om een VEVA opleiding te doen en daarna bij de Marine te gaan. Dat lijkt mij opzich heel leuk, een beroep dat erg past bij mijn persoonlijkheid. Echter heb ik de twijfel. Mensen of mijn land redden boeit mij niet zoveel, het is enkel de spanning en intensie dat mij aantrekt. Het punt is ook dat ik wil proberen echt wat te bereiken in mijn sport, dit lukt alleen als ik ook echt veel kan trainen. Dat gaat waarschijnlijk moeilijker met een militaire baan als ik 's avonds moe thuis kom en dan nog even 2uur in de gym.

Opzich heb ik ook wel interesse voor iets richting fysiotherapie. Echter sluiten mijn vakken niet bepaald aan op de HAVO. Zo'n sprintopleiding dokterassistent (om evt. daarna fysio te doen) spreekt mij ook wel aan. Maar word hier in de buurt van Rotterdam niet aangeboden, en ik zal wel niet aan de eisen voldoen.

Het liefst wil ik gewoon een hard leven. Militair of hoge manager. Lekker veel druk, ik weet dat ik dat kan. Ik hou van uitdaging en ben erg gepassioneerd ook. Als iets mij niet driggerd zoek ik vanzelf iets anders.

Mijn vraag aan jullie. Weten jullie misschien goede beroepskeuzetesten, want die ik zo op online tegen kom slaan totaal nergens op. Nog een vraag wat de snelste weg is naar fysiotherapeut. Misschien nog wat tips of vertellen over je eigen ervaring zou ik erg waarderen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2013, 08:57
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik denk dat de snelste weg naar fysiotherapeut niet de MBO-HBO-weg is die je schetst, maar om nog twee jaar havo te doen na je vmbo. Havo neem je niet in overweging? Denk wel: fysiotherapie is een lootstudie. Je zegt net dat bepaalde opleidingen niet in de buurt worden aangeboden, maar je kunt ook op kamers gaan.

Ik denk trouwens dat beroepskeuzetesten je ook maar tot zoverre brengen. Ik denk dat je al op dat punt bent. Je weet redelijk wat je wel en niet wilt en je twijfelt vooral nog tussen wat grotere vraagstukken. Een beroepskeuzetest is niet heilig. Als deze toevallig wat meer de ene studie uitwijst omdat je net een paar punten meer had voor de vragen richting die studie, wil dat niet zeggen dat jij ook het gelukkigst gaat zijn daar. Wat ik je aanraad is om vooral open dagen/meeloopdagen te bezoeken en vragen te stellen aan studenten/net afgestudeerden.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Misluke opleidingen MBO. Iemand Advies of tips??
MightyMouse125
2 23-01-2015 15:15
Psychologie Schooltijd verspild, weet niet meer wat ik verder moet
MightyMouse125
1 21-01-2015 06:45
Studeren Het grote VAVO topic /sprint opleiding/ avondonderwijs 2
xxceline
282 13-06-2011 19:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.