Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2005, 16:08
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-01-2005 @ 17:04 :
ja net zoals je die penis met die bolletjes onder de huid niet meer terug kunt vinden bij t zoeken naar doperwten
het zit je echt dwars he
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2005, 16:09
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-01-2005 @ 17:01 :
[B]Omdat ze schokkend zijn misschien? Waarschijnlijk wouden ze voorkomen dat mensen onnodig geconfronteerd worden met schokkende beelden, want dat kan vervelend zijn.Ja, daar heb ik zelf nog een topic over geopend. Fox News is een propagandazender. CNN ook, zij het in mindere mate. Google is gewoon een (min of meer) onafhankelijk bedrijf dat zelf bepaalt wat ze wel en niet tonen via hun zoekmachine.
De foto die je wel krijgt te zien als je zoekt op abu ghraib, waarbij een vrouw onder het bloed ligt, hadden ze dan ook niet uitgezonden, als ze mensen niet wouden shockeren. Maar die is door Saddam veroorzaakt. Dat is het verschil.

dat is waar, het is een bedrijf, maar bijvoorbeeld telegraaf is ook een bedrijf. cnn is ook een bedrijf. Het is allemaal media. Zij zeggen iets,, en een grote groep mensne vangt het op.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 16:10
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-01-2005 @ 16:55 :
Hoe kom je bij zionisme? Ik ben toch duidelijk. Westerse media.
Niet meer niet minder.
En waarom zou de westerse media dan bevooroordeeld zijn?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-01-2005 @ 17:09 :
De foto die je wel krijgt te zien als je zoekt op abu ghraib, waarbij een vrouw onder het bloed ligt, hadden ze dan ook niet uitgezonden, als ze mensen niet wouden shockeren. Maar die is door Saddam veroorzaakt. Dat is het verschil.

dat is waar, het is een bedrijf, maar bijvoorbeeld telegraaf is ook een bedrijf. cnn is ook een bedrijf. Het is allemaal media. Zij zeggen iets,, en een grote groep mensne vangt het op.
Tsja. Het blijven Amerikanen, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-01-2005 @ 17:10 :
Tsja. Het blijven Amerikanen, natuurlijk.
Yep. Je hoeft niet bijzonder veel voorstellingsvermogen te hebben om in te zien dat een bedrijf als google minder snel ranzige foto's zal tonen dan een bedrijf als CNN, wat immers voor objectieve nieuwsgaring staat, en dat meer algemeen Amerikaanse media minder snel die foto's zullen tonen dan Europese. What's the big deal?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 16:15
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-01-2005 @ 17:12 :
Yep. Je hoeft niet bijzonder veel voorstellingsvermogen te hebben om in te zien dat een bedrijf als google minder snel ranzige foto's zal tonen dan een bedrijf als CNN, wat immers voor objectieve nieuwsgaring staat, en dat meer algemeen Amerikaanse media minder snel die foto's zullen tonen dan Europese. What's the big deal?
the big deal is that they do show horryfying pictures that have been caused bij ant-american, but not if they are caused y americans themselves.

Mensen krijgen een eenzijdig en onvolledig beeld.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 16:18
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 02-01-2005 @ 17:08 :
het zit je echt dwars he
ja ik wilde je dat vieze plaatje laten zien

maar nee hoor

trouwens bij welk woord vond jij een vies plaatje? en vond ik niets?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 16:20
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-01-2005 @ 17:15 :
the big deal is that they do show horryfying pictures that have been caused bij ant-american, but not if they are caused y americans themselves.

Mensen krijgen een eenzijdig en onvolledig beeld.
ja, dat is de hel van zoekmachines

Sowieso.

maar ook als je naar de bibilotheek gaat, ben je beperkt tot de boeken die die bieb verstrekt.

je kunt niet alles onder ogen krijgen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 16:23
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-01-2005 @ 17:12 :
Yep. Je hoeft niet bijzonder veel voorstellingsvermogen te hebben om in te zien dat een bedrijf als google minder snel ranzige foto's zal tonen dan een bedrijf als CNN, wat immers voor objectieve nieuwsgaring staat, en dat meer algemeen Amerikaanse media minder snel die foto's zullen tonen dan Europese. What's the big deal?
CNN objectief? CNN is zo gekleurd als wat. Kijk jij nooit CNN?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 16:23
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Ik vind CNN wel okay. Maar wat heeft dit eigenlijk allemaal met martelende Amerikanen die schadevergoeding claimen te maken?

Laatst gewijzigd op 02-01-2005 om 16:31.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-01-2005 @ 17:23 :
CNN objectief? CNN is zo gekleurd als wat. Kijk jij nooit CNN?
Nee, ik bedoelde er niet mee te zeggen dat ik CNN objectief vind want natuurlijk is dat niet zo. Ik bedoelde er eigenlijk mee uit te drukken dat CNN een heel andere doelstelling heeft dan Google, maar ik drukte me wat ongelukkig uit.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-01-2005 @ 17:23 :
CNN objectief? CNN is zo gekleurd als wat. Kijk jij nooit CNN?
Geef mij eens een concreet voorbeeld waaruit blijkt dat CNN's berichtgeving zo sterk gekleurd is.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 02-01-2005 @ 18:43 :
Geef mij eens een concreet voorbeeld waaruit blijkt dat CNN's berichtgeving zo sterk gekleurd is.
Da's niet zo erg moeilijk:

http://forum.scholieren.com/showthre...ght=propaganda


Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 20:18
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Zijn wel goede zenders he. Veel beter dan die van Nederland. Ze hebben tenminste goede tv shows daar. Maar ja verder boeit het mij niet. Maar ja, CNN zit niet zo hoog hoor. FOX bijv. wel.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 20:25
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 02-01-2005 @ 21:18 :
Zijn wel goede zenders he. Veel beter dan die van Nederland. Ze hebben tenminste goede tv shows daar. Maar ja verder boeit het mij niet. Maar ja, CNN zit niet zo hoog hoor. FOX bijv. wel.
Toch zie je dat het aantal mensen dat denkt dat de rest van de wereld vóór de invasie van Irak was bij CNN bijna 5 maal zo hoog is als bij de publieke omroep. (PBS/NPR, dat is toch publieke omroep?) Dat is ook niet zo verrassend, aangezien CNN altijd de oorlog wat "opleukt". Zo hebben ze het over de "War on Terror", wat een "wij hebben altijd gelijk"-attitude uitstraalt.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 20:28
meisje
meisje is offline
Fox is nog erger: rechtse omroep die pretendeert hoor- en wederhoor toe te passen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 20:30
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 02-01-2005 @ 21:18 :
Zijn wel goede zenders he. Veel beter dan die van Nederland. Ze hebben tenminste goede tv shows daar. Maar ja verder boeit het mij niet. Maar ja, CNN zit niet zo hoog hoor. FOX bijv. wel.
Vind je jezelf nu ook heel erudiet en intellectueel overkomen, nu je liever naar Amerikaanse nieuwszenders kijkt? Je hebt het er constant over.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 20:30
meisje
meisje is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-01-2005 @ 21:30 :
Vind je jezelf nu ook heel erudiet en intellectueel overkomen, nu je liever naar Amerikaanse nieuwszenders kijkt? Je hebt het er constant over.
Misschien staat 'goed' voor 'sensationeel' bij de betreffende forummer.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 20:31
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 02-01-2005 @ 21:30 :
Misschien staat 'goed' voor 'sensationeel' bij de betreffende forummer.
Dat zal het zijn

Een vriend van mij in Rotterdam heeft Amerikaanse en Engelse huisgenoten die redelijk Nederlands spreken. Daar verbazen ze zich er nog regelmatig over hoeveel rustiger en genuanceerder het Nederlandse nieuws is, vergeleken met wat zij gewend zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 20:32
meisje
meisje is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-01-2005 @ 21:31 :
Dat zal het zijn

Een vriend van mij in Rotterdam heeft Amerikaanse en Engelse huisgenoten die redelijk Nederlands spreken. Daar verbazen ze zich er nog regelmatig over hoeveel rustiger en genuanceerder het Nederlandse nieuws is, vergeleken met wat zij gewend zijn.
Amerikanen hebben prikkels nodig om het nieuws te volgen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 20:33
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 02-01-2005 @ 21:32 :
Amerikanen hebben prikkels nodig om het nieuws te volgen.
Niet zo verwonderlijk, met moord en doodslag als dagelijks nieuws. Getuige de grote hoeveelheid 'reality shows' als Cops daar.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 20:35
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-01-2005 @ 21:30 :
Vind je jezelf nu ook heel erudiet en intellectueel overkomen, nu je liever naar Amerikaanse nieuwszenders kijkt? Je hebt het er constant over.
haha rot op. Vind gewoon Nederland niks. Weet je toch...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 20:36
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 02-01-2005 @ 21:35 :
haha rot op. Vind gewoon Nederland niks. Weet je toch...
Nee, ik weet niet, swa. Ik zie het meer als puberale rebellie.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 20:39
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-01-2005 @ 21:36 :
Nee, ik weet niet, swa. Ik zie het meer als puberale rebellie.
Nou nee ik ben allang over mijn pubertijd heen hoor. En als je je daar zo erg aan stoort wat doe je dan op een site voor scholieren?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 21:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
lol, dan kijk ik altijd nog liever BBC world, daar hebben ze tenminste zakelijk nieuws in plaats van sensatiezoekerij en het bespelen van emoties.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 21:13
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-01-2005 @ 22:10 :
lol, dan kijk ik altijd nog liever BBC world, daar hebben ze tenminste zakelijk nieuws in plaats van sensatiezoekerij en het bespelen van emoties.
Bah vind ik niets...alleen het voetbal op BBC is soms goed. Liverpool FC
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 21:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 02-01-2005 @ 22:13 :
Bah vind ik niets...alleen het voetbal op BBC is soms goed. Liverpool FC
de BBC scheelt in ieder geval op irritatie door de ranzige accenten van verslaggevers.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 21:19
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-01-2005 @ 22:14 :
de BBC scheelt in ieder geval op irritatie door de ranzige accenten van verslaggevers.
Vind je? Op CNN heb je wel een heleboel buitenlandse verslaggevers he. Vind altijd wel leuk zo'n accentje. Of die Engelse dan...met een heel sterk accent en een beetje scheef lang gezicht, weet je wel? Jonny ofzo.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 21:21
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
mwo, zelf kan ik adelijk Engels en Liverpools Engels redelijk nadoen, dus ik zie BBC kijken ook gelijk maar als oefenen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 21:23
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-01-2005 @ 22:21 :
mwo, zelf kan ik adelijk Engels en Liverpools Engels redelijk nadoen, dus ik zie BBC kijken ook gelijk maar als oefenen.
Oh, das fijn voor je. Ik kan zelf wel gewoon normaal Amerikaans...niet ghetto maar ook niet zo super netjes. Maar de reporters die daar gewoon binnen zitten praten wel heel netjes he.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 21:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
netjes Amerikaans.

dat is al een contradictie op zich.

(maar laten we stoppen met de topic te vernielen met chatten over offtopic zaken )
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 22:22
Gornetsnoaker
Avatar van Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
meisje schreef op 02-01-2005 @ 21:28 :
Fox is nog erger: rechtse omroep die pretendeert hoor- en wederhoor toe te passen.
Maar over linkse omroepen hoor ik geen geklaag..
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 02-01-2005 @ 23:22 :
Maar over linkse omroepen hoor ik geen geklaag..
Newsflash: in de VS zijn geen linkse omroepen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.