Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2002, 15:34
devilcat
devilcat is offline
ik merk heel erg dat de scheiding tussen rijk en arm steeds groter wordt, ook omdat iedereen die dingen wilt hebben en dus FLINK moet sparen om die bijv, prada's te kunnen kopen,


steeds meer jongetjes met prada'scooter en veel replay merkleding zie je,

waarom is dat toch zo, waarom moet iedereen er zo DUUR mogelijk uit zien, ik word er echt scheitziek van als ik weer van die typetjes zie lopen die zich de tering hebben lopen werken om maar die SCHOENEN te kopen , die toch al iedereen heeft¿¿¿¿??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2002, 16:00
Verwijderd
dat doen ze omdat het ze status geeft. als je dure schoenen of een dure auto hebt denkt de rest dat je het goed voor elkaar hebt, en doen ze heel anders tegen je dan als je dat geld in je hobbie of in je huis stopte en er dus minder goed uit zag. mij persoonlijk maakt het niet uit wat ze doen, ik vind het hoogstens dom dat die mensen een waanbeeld creeeren, aangezien je mensen zo on vergissing brengt en in hele rare situaties terecht kan komen. ik zal in elk geval geen superdure schoenen kopen omdat in de ongeschreven regels van de maatschappij staat dat je zonder die schoenen arm overkomt. Dan kom ik maar arm over, of dat nou klopt of niet.

mensen die oordelen naar iemands schoenen of iemands auto behoren sowieso niet tot de categorie mensen om wiens mening ik zou kunnen geven.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 16:01
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Valt toch wel mee?

Ik en me ouders hebben het breed, maar mij zie je ook niet behangen met merken.. Why? Omdat het niet boeit..
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 16:04
italianboy
Avatar van italianboy
italianboy is offline
Het is heel simpel:

Omdat je als mens ergens bij wil horen en je hoort liever bij het dure gedeelte dan bij het goedkopere..

C'est ca
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 16:46
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Volgens mij wordt die scheiding helemaal niet groter

Ik zie juist veel mensen die het "normaal" hebben dure kledingsstukkken aanschaffen (inderdaad om de reden die italianboy aangaf)
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 16:54
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
rosi schreef:
Volgens mij wordt die scheiding helemaal niet groter

Ik zie juist veel mensen die het "normaal" hebben dure kledingsstukkken aanschaffen (inderdaad om de reden die italianboy aangaf)
Ook volgens mij word die scheiding helemaal niet groter...Het lijkt misschien alleen veel groter door een duidelijk verschil in kleding op straat.
En ik denk dat je zoiets ook helemaal niet op kleding kan baseren,want ik ken genoeg gezinnen die het totaal niet breed hebben en al hun geld uitgeven aan peperdure kleding(inderdaad vanwege een status)
Maar ik zelf heb het thuis behoorlijk breed,en mijn kleding is helemaal niet zo duur..ik koop voornamelijk 2ehands omdat ik mijn geld liever aan (voor mij) belangrijkere dingen besteed
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 17:00
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:


En ik denk dat je zoiets ook helemaal niet op kleding kan baseren,want ik ken genoeg gezinnen die het totaal niet breed hebben en al hun geld uitgeven aan peperdure kleding(inderdaad vanwege een status)
Veel mensen in Wassenaar hebben het echt niet breed.. Maar men woont in Wassenaar vanwege de stand.. Ja euh.. Tis maar wat je waar voor over hebt lijkt het..
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 17:23
SpiritX
Avatar van SpiritX
SpiritX is offline
Kleding ed geeft in mijn ogen weinig status op die manier.... imo heeft dat juist meer met karakter en uitstraling te maken.... Ook met relatief goedkope kleding kan iemand er nog 'stijlvol' uitzien.

Bovendien valt het je misschien gewoon meer op dan vroeger, wat kon het je nou schelen toen je klein was welk merk je uit zocht?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 17:48
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Wel...natuurlijk werk ik hard om te krijgen wat ik wil...meeste kleding is nu eenmaal duur (merkleding? neej gothic kleding is lekker goedkoop?)

kleding is foking duur en ik wil iets goeds hebben, niet iets wat na 2 weken al kapot is...
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 17:56
Verwijderd
De scheiding tussen rijk en arm wordt misschien wel veel groter...
Maar dat is niet te zien in de kleding die men draagt. Tegenwoordig wil niet alleen de elite, popsterren etc merkkleding dragen, maar ook de rest van het volk en met name tieners. Vroeger was je al heel wat als je designkleding droeg, tegenwoordig hoeft dat helemaal niets meer te zeggen, want iedereen draagt het...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 18:01
Black Sugar
Avatar van Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik denk dat alleen dat soort zelfde type's het belangrijk vinden dat iemand anders die en die dure schoenen heefd. Mensen die er gewoon rijk genoeg voor zijn vinden het gewoon mooie lekker zittende schoenen en kopen ze ook heus wel voor een paar Euro'tjes minder. Zelfde geld voor auto's alsof iemand die rijk at is denkt O' laat ik maar een dure auto kopen want dan zien mensen tenminste aan me dat ik geld heb, die denkt denk ik eerder: dat is een mooie, comfortabele of handige auto. Vaak hebben e d'r gewoon een nodig voor hun werk of voor vakantie (dan is een auto met airco e.d. nou eenmaal practiser)
Mensen die het er om doen om aanzien te krijgen hebben waarschijnlijk dat aanzien niet van zichzelf anders doe je zoiets niet, ik ken genoeg "rijke" mensen die een fiat panda'tje hebben als tweede auto en daar rijden ze ook net zo lekker in.
Als je rijk bent weten de mensen waarvan het belangrijk voor je van kan zijn het echt wel. Je kunt natuurlijk ook net doen alsof zoals jij beschrijft maar dan voel je je pas echt genaaid als mensen erachter komen dat je het geld er eigenlijk niet voor hebt.

Zo vind ik die mensen die met nike schoenen gaan lopen "omdat" dus om "aanzien" te krijgen echt sneu. Het bewijst haast alleen maar dat ze hun aanzien faken want als je echt geld genoeg hebt loop je meestal niet de hele dag op nikies.
Zo hetzelfde met heel veel dingen, neem bijvoorbeeld diedikke gouden kettingen die veel van die achter buurt luitjes dragen. (nouja veel is ook weer overdreven) Je kent het type vast wel, die hebben meestal echt het geld niet op hun rug groeien en dat weet eigenlijk iedereen direct als men ze ziet maar in hun milieu geeft het ze status. Dus voelen ze zicht toch ergens belangrijker ofzow, laat ze zo is de mens.
__________________
Everything in moderation. Including moderation.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 18:08
acid-star
Avatar van acid-star
acid-star is offline
Je zou er het beste aan doen om je er niet aan te irriteren en jezelf daarboven te stellen. Met irritaties schiet je niets op.... (al ben ik het wel met je eens.)
__________________
It's the same old show, He's a killer of a flash boy oooooooooooooooooohhhhhhh!!!!!!!!!!!!!h
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 19:16
Verwijderd
De scheiding tussen arm en rijk is mijns inziens juist erg slecht af te meten aan materiëel bezit...

Het is opvallend dat het vaak de mensen zijn met laagopgeleide, weinig verdienende ouders die in de duurste kleding lopen, op de duurste scooters rijden en met de duurste mobieltjes bellen...mensen die 'van huis uit' gewend zijn om veel geld in hun nabijheid te hebben, voelen niet zo'n behoefte om ermee te koop te lopen...

En op zich is het niet zo gek dat sommige figuren veel lopen te patsen met kleding en GSMs...als ze niet studeren (en dat doen dat soort figuren vaak niet) is het niet zo moeilijk om rond te komen, als je al je geld kunt uitgeven aan kleding terwijl je al fulltime magazijnwerk doet en nog bij pappie en mammie woont in een huurhuisje.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 19:18
Verwijderd
precies.. ben je rijk als je op prada's loopt dan
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Bliksem schreef:
precies.. ben je rijk als je op prada's loopt dan
Ben je rijk als je Ali heet, met een 8310 belt en op een scooter rijdt? Dacht het niet ...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 20:00
feline
feline is offline
Ik denk dat je er gewoon steeds meer op gaat letten, het valt je steeds meer op. 5 jaar geleden keek ik er niet zoveel naar...

Volgens mij is dit iets wat al eeuwen hetzelfde is. Mensen houden blijkbaar van een beetje patsen.
__________________
I'm a good girl, I am...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 20:12
Verwijderd
Citaat:
devilcat schreef:
ik merk heel erg dat de scheiding tussen rijk en arm steeds groter wordt, ook omdat iedereen die dingen wilt hebben en dus FLINK moet sparen om die bijv, prada's te kunnen kopen,


steeds meer jongetjes met prada'scooter en veel replay merkleding zie je,

waarom is dat toch zo, waarom moet iedereen er zo DUUR mogelijk uit zien, ik word er echt scheitziek van als ik weer van die typetjes zie lopen die zich de tering hebben lopen werken om maar die SCHOENEN te kopen , die toch al iedereen heeft¿¿¿¿??
dat zie je dus echt fout dat 'duur' erbij lopen..
Ik heb echt geen behoefte asan een shirt van 80 euro, ik loop[ dan meer met de gedachte dat het niet stuk mag gaan dan dat ik het mooi vind..
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 20:19
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
acid-star schreef:
Je zou er het beste aan doen om je er niet aan te irriteren en jezelf daarboven te stellen. Met irritaties schiet je niets op.... (al ben ik het wel met je eens.)
U haalt me de woorden uit de mond
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-06-2002, 21:03
utopian me
utopian me is offline
ik vind het eigenlijk allemaal wel meevallen... wanneer jongeren graag duurdere kleding willen kopen kunnen ze werken en zo echt wel genoeg geld verdienen voor verschrikkelijk dure merkkleding, zowel uit een arm als een rijk gezin (al kan die laatste dan ook nog hardstikke veel kopen zonder veel te doen)
maar veel mensen hechten daar gewoon totaal geen waarde aan (aan merken) dus ja..... is het dan een verschil tussen arm en rijk of gewoon een verschil in smaak....
__________________
Dus daar liep ik als in een sprookje, toen ik een man met konijn tegenkwam. Het konijn liep weg. 'Ach, dat doet ie wel vaker' zei de man.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 21:37
de
de is offline
..puur uiterlijke schijn.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 21:48
diamonde
Avatar van diamonde
diamonde is offline
Hallo!!

Ik denk niet dat die scheiding steeds groter wordt maar dat die scheiding duidelijker wordt...

veel mensen trekken allemaal dure kleding aan (desnoods nadat ze er superhard voor hebben moeten ploeteren) om te kunnen laten zien dat ze zich dat kunnen veroorloven)
en dan zijn er ook nog mensen die om hun uiterlijk weinig geven en hun geld aan andere, voor hun belangrijkere, dingen uitgeven..

en dat verschil tussen die 2 groepen mensen wordt steeds meer duidelijk door de vele merkkleding en de wat goedkopere kleding!!!

groetjes
diamonde
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 10:56
Ninnoc
Ninnoc is offline
(Ik heb de posts niet gelezen, ik ben lui ja)

mijn oma (is al 87) die zorgt altijd dat ze er helemaal goed uitziet. Niet met prada schoenen maar gewoon verzorgt en keurig, vroeger hadden ze het vrij arm thuis (man overleden en 6 kinderen waarvan 1 chronisch ziek) maar ze zorgde altijd dat iedereen er piekfijn uitzag omdat ze dat heel belangrijk vond.
Ze zegt altijd 'hoe arm je ook bent, verzorg altijd jezelf anders verlies je je waarde' in de zin van eigenwaarde en kans op een baan en goede plaats in de maatschappij.
Ik snap dat wel. Maar als ik het even in tegenwoordig bekijk is dat niet zo.
Ik heb ontzettend rijke perioden gekend en armere perioden gekend (nu, en het verschil zit m niet in toen breedbeeldtv en nu gewoon, maar is echt ontzettend groot verschil)
maar ik kleed me er niet anders om. Niemand bij ons thuis, we dragen allemaal merkloze dingen (sinds mijn vader no logo van naomi klein heeft gelezen helemaal gelukkig) die goed zitten maar er ook niet achterlijk uitzien, dus geen joggingpakken ed maar gewoon nette comfortabele kleding.

Ik denk ook dat mensen die echt rijk zijn niet xpres dat zoveel mogelijk laten zien, ze dragen misschien prada voor kwaliteit en omdat ze het kunnen betalen maar niet om zo rijk mogelijk over te komen. Dat zijn juist de mensen die niet rijk zijn maar wel zo willen lijken en de nouveau riche. Iemand die echt van huis uit rijk is zal je ook niet wijzen op zijn nieuwe pradas en zal al helemaal zich niet uitlaten over de prijs. Moet je eens opletten op die scooterventjes 'he man kijk mijn niewe pradas die waren wel 300 euro' (ik heb geen flauw id hoeveel ze mkosten dus noem maar wat) of zoals hier weleens gemeld is kijken ze elke minuut of hun paardje niet is weggelopen.
Het is net als met drugs, als je hier jointje gaat roken is het no big deal, wordt niet stoer omgedaan wordt gewoon gezegd 'he ik ga ff jointje roken wie gaat er mee' zoiets. Maar als een buitenlander hier is gaat hij helemaal stoer staan doen met zijn wiet enzo
__________________
because we are born free, to have the world as our playground

Laatst gewijzigd op 19-06-2002 om 11:02.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 12:10
punkyfish
punkyfish is offline
ik vind dat op zich wel meevallen.
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 12:47
Verwijderd
Citaat:
devilcat schreef:
ik merk heel erg dat de scheiding tussen rijk en arm steeds groter wordt, ook omdat iedereen die dingen wilt hebben en dus FLINK moet sparen om die bijv, prada's te kunnen kopen,


steeds meer jongetjes met prada'scooter en veel replay merkleding zie je,

waarom is dat toch zo, waarom moet iedereen er zo DUUR mogelijk uit zien, ik word er echt scheitziek van als ik weer van die typetjes zie lopen die zich de tering hebben lopen werken om maar die SCHOENEN te kopen , die toch al iedereen heeft¿¿¿¿??
mensen zijn kuddedieren...let maar eens op in winkelcentra waar bijvoorbeeld twee roltrappen zijn, beide trappen gaan omhoog en toch staat iedereen op die ene trap...

Precies hetzelfde met kleding, helaas...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 13:21
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
devilcat schreef:
ik merk heel erg dat de scheiding tussen rijk en arm steeds groter wordt, ook omdat iedereen die dingen wilt hebben en dus FLINK moet sparen om die bijv, prada's te kunnen kopen,


steeds meer jongetjes met prada'scooter en veel replay merkleding zie je,

waarom is dat toch zo, waarom moet iedereen er zo DUUR mogelijk uit zien, ik word er echt scheitziek van als ik weer van die typetjes zie lopen die zich de tering hebben lopen werken om maar die SCHOENEN te kopen , die toch al iedereen heeft¿¿¿¿??
Hmm....waar je al niet schijtziek van kan worden, ik kan me er nu echt niet druk om maken.

Beter dat ze zichzelf de tering werken dan dealen, jatten etc. etc. of hun ouders krom laten liggen voor hun kleding.
Iedereen doet graag iets anders van z'n geld.

Ik loop ook graag in mooie kleding(en bij mijn smaak is dat vaak merk en redelijk duur) en een gedeelte krijg ik van m'n ouders en de rest vul ik aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2002, 13:32
korrolin
korrolin is offline
Ik vind het alemaal onzin dat rijke shit ik loop zelf gewoon in normale kleren ik wil ook niet zeggen dat ik geen dure kleding heb maar ik heb het niet alemaal want heb oowk coole dingen van het waterloplein (niet van die dure skate kraamjes) ik vind het je bent pas RIJK als je rijk in de liefde ben dat is tog het belangrijks of niet? zoetezien niet dus
__________________
ik hou van iedereen :D
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 13:38
Verwijderd
Citaat:
korrolin schreef:
ik vind het je bent pas RIJK als je rijk in de liefde ben dat is tog het belangrijks of niet? zoetezien niet dus
Dat is dus ook wel weer een gigantische clichéopmerking.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 18:20
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
korrolin schreef:
ik vind het je bent pas RIJK als je rijk in de liefde ben dat is tog het belangrijks of niet? zoetezien niet dus
nee IK VIND dat absoluut niet het belangrijkst. Persoonlijk vind ik geld belangrijker dan een vent, en dit meen ik.
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Voorspel 3 gebeurtenissen voor 2004
Verwijderd
122 16-01-2005 16:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58.